Jump to content

Ģimenes minivena iegāde (pirmais auto)


Senteevs
 Share

Recommended Posts

Sveiki, biedri.

 

Šogad sanākušas daudzas pārmaiņas, kuru rezultātā nākas atbrīvoties no sievas Renault Clio II un meklēt kaut ko lielāku, jo Clio bagāžniekā pat salīdzinoši mazus bērnu ratus nekādi nevar ielikt.

Par mašīnām esmu diezgan liels čaiņiks. Braucis esmu ar dažādām, taču tās visas bijušas vecāku, radinieku vai draugu, un šī briest kā mana pirmā personīgā auto iegāde.

Budžets: ap €4000. Ja ir kas to vērts, mazliet vēl varētu piemest.

Skatītie modeļi: Ford Focus C-Max un VW Touran.

Degviela: Laikam dīzelis, bet neesmu pārliecināts, vai ir izdevīgi, ja sanāk mērot mēnesī vidēji līdz 500 km. Parasti tie ir kādi 300 vai pat mazāk. Pa pilsētu braucu maz, vairāk tikai vecākus apciemot 50 km attālumā (uz vienu pusi).

 

Paskaidrošu, kādēļ tieši šie modeļi. Man ir tāda pārliecība, ka, ja pērk, tad jāņem universālis vai minivens, jo, ja reiz kaut kas ir jāsaliek, tad visam ir vieta, un, ja nu kādreiz vajag, var arī, piemēram, kādu mēbeles gabalu aizvest. Svarīgākais arguments ir tas, ka draud ģimenes pieaugums, rati kaut kur ir jāliek + vēl kolbas, drēbju somas utt. Vairāk uz miniveniem pār universāļiem sliecos tādēļ, ka abi ar sievu dodam priekšroku īsākām mašīnām, respektīvi, universāļi, piemēram, Passāti vai Volvo ir baigie kuģi.

No abām minētajām mašīnām dodu priekšroku Ford'am, jo mazāks ceļa nodoklis (pilnā masa mazāka), kā arī par minētajiem 4K var dabūt 2006. gada modeļus, salīdzinot ar Touran, kas par tādu cenu sanāk tikai 2003. gada. Kurš no šiem ir labāks ekspluatācijā, man nav ne jausmas. Esmu tikai lasījies un par Fordu neko īpaši sliktu nesaka. Izturīga piekare un detaļas normālās cenās.

Arī degvielas ekonomija, protams, ir svarīga, tādēļ arī minēju dīzeli, jo, cik lasījos, tad patēriņš šiem abiem esot vidēji 6 litri un benzīnniekus tā īsti neviens nepiedāvā. Vienīgi biedē kvēpu filtra fakts, par kura esamību uzzināju tikai vakar rakājoties pa aprakstiem. Esot ļoti dārgs, ja jāmaina.

 

Ja nu ir konstruktīva informācija, ko attiecībā uz šiem modeļiem varat sniegt, būšu ļoti pateicīgs. Protams, labprāt uzklausīšu arī jebkādus citus ieteikumus par spēkratiem, kurus būtu vērts apskatīt.

 

Īsumā, vēlos normālu ģimenes auto, ar ko nākamos 4 - 5 gadus varu vizināt sievu un sīko, katru reizi servisā neizraujot matus, kuru tā jau ir maz.

 

Jau iepriekš paldies par ieteikumiem.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Senteevs

    44

  • Mezavecis

    14

  • androidz

    26

  • guess

    12

Top Posters In This Topic

Posted Images

uz ātro - kā jau pats izpētīji - vw cena neadekvāta gadam. Fords sanāks jaunāks. Līdz ar ko ar dīzeli vw varētu būt galvassāpes ja tas nobraukts.vienīgais par to naudu laikam sanāk tik ar veco 1.9d ,kas imho ekspluatācijā lētāks, ja nav nokauts. Ar dīzeļiem nav tā kā ar vīniem - ar vecumu tie nepaliek labāki - it sevišķi ziemās to jutīsi. pats braucu 6 gadus ar dīzeli...un katra ziema tam bija ar vien grūtāka :D Jā pie tāda nobraukuma nafig dīzeli, ziemā aizsals, neatsals un neleks :D  tas sanāk 6000km gadā :) pamaz.


un imho bagāžnieki šiem nav diez ko ietilpīgi - pačeko dabā. imho focus pikaps vai golfs pikaps būs ietilpīgāki.

Link to comment
Share on other sites

Vai tad Focus C-Max ir minivens? Tas jau ne īpaši lielāks kā hyundai Matrix. Cik salonā tādu pavisam nesen redzēju, kaut kas starp džipu un universālu. 

 

Bijušais darba kolēģis nopirka Renault Espace un slavēja to. Tas gan domāts tādiem, kuriem vajag lielu autiņu.  Vismaz netika saņemtas sūdzības par dārgiem remontiem. 

 

Ups, šī kategorija ir ārpus.

 

 

universāļi, piemēram, Passāti vai Volvo ir baigie kuģi
  Labots - Mežavecis
Link to comment
Share on other sites

Esi abus arī dzīvē apskatījis, iesēdies?

C-Max tāds pašaurs liekas.

 

Par Espace - tika plānots nomainīt 94. gada Grand Voyager uz 4. paaudzes Espace/Grand Espace, bet tad tika izlasīts, ka šamos visai maz vietas. Kā tur ir?

Tā jau izskatās feini.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

vēl tā blue motion versija ir fufelis - tipa mazāk ēd, bet auto ir sēdinātāks lai labāk aerodinamika, kas LV ceļiem nenāk par labu.

Link to comment
Share on other sites

Redzējis dzīvē esmu tikai Touran. C-Max tikai bildēs un, vismaz SS.lv visi to raksturo kā minivenu, tad jau laikam ir. Man šajās mašīnās patīk, ka, kā jau teicu, nav kuģi, bet ir augstāki, respektīvi, ja neieliksi guļus, ieliksi stāvus.

Tieši augstās cenas par veciem Touran'iem man arī radīja aizdomas, ka kaut kas tur īsti nav. Taču nevar būt, ka šamiem ir kas mēmi kvalitatīvāks un pārāks par Ford'iem?

Link to comment
Share on other sites

Nu, vēl paliek opel zafira šajā cenu kategorijā, nav nekāds bmw, bet atsauksmes ir labas.

 

Ar tādu nobraukumu NEVAJAG dīzeli, nu NEVAJAG. ņem kaut kādu 1.8-2.2, 2.3 bendžu. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Renault negribu vien tā iemesla dēļ, ka detaļas padārgākas. Sākumā metu aci arī uz Renault ar tiem stikla jumtiem ala "bērnam patiks braucot skatīties debesīs un būs baidi forši", bet tā kā pašreizējais jau ir no šamējo saimes, tad kaut kā vairs nevelk.

Link to comment
Share on other sites

Jā, uz Zafirām arī skatījos, bet, zemapziņā iesēdušies tie tipiskie latviešu jociņi par Opeļu rūsēšanu utt., līdz ar to pamatīgi raustos tos apsvērt kā būtiskus kandidātus.

Link to comment
Share on other sites

"bērnam patiks braucot skatīties debesīs un būs baidi forši"

bērnam baigi patiks, ja no +1 vietas spīdēs acīs saule. gan iemiegot, gan guļot, gan vienkārši braucot tas ir drīzāk mīnuss.

 

 

 

Clio bagāžniekā pat salīdzinoši mazus bērnu ratus nekādi nevar ielikt.

 

Hečbekos var ielikt, nevajag uzreiz minivenus vai busiņus  ;) Mazda 626, piemēram. Ja skaties nākotnē, tad nevar ņemt pavisam miniatūru auto, lai ietilptu arī 1gads+ autorkēsliņi (piemēram, Klippan KISS) aizmugurējā sēdeklī, lai nav pārsteigumi, ka "mēs tieši gribējām mazāku salonu un lielāku bagāžnieku".

Labots - usver
Link to comment
Share on other sites

 

 

Sharan ? TDI?

Kā te jau izskanēja, tad braucu tik maz, ka dīzelis neatmaksājas.

 

 

 

Ja skaties nākotnē, tad nevar ņemt pavisam miniatūru auto, lai ietilptu arī 1gads+ autorkēsliņi (piemēram, Klippan KISS) aizmugurējā sēdeklī, lai nav pārsteigumi, ka "mēs tieši gribējām mazāku salonu un lielāku bagāžnieku".

Nu tamdēļ jau ir runa par minivenu.

 

 

 

sharns/alhambra loti labas masinas (ford galaxy gan mesli) , bet nu tiesam tev gribas braukt ar minivenu?

Kas vainas braukšanai ar minivenu? + vai varētu mazliet izsmeļošākus argumentus par to, kādēļ tie 2 lieliski un Fords ir sūds? 


 

 

Mazda 626, piemēram

Sencim ir 2007. gada Mazda 6. Pirkta jauna no salona. Jau rūsē. Negribu.

Link to comment
Share on other sites

Mitsubishi grandis 2.0 Dīzelis. Tas ir mans favorīts, par cik pats lūkojos, tiesa gan rets modelis un cena virs 5k Eiro. No miniveniem šķiet viss izskatīgākais :D Toyota Avensis Verso, corolla verso,. 4k cenā Volvo V70 2.5 D i jauda i uzrāviens i ekonomija i komforts. Vēl suns bagāžniekā !

Labots - Copmanis
Link to comment
Share on other sites

Volvo ir baigi garie kuģi. Parking negadījumi garantēti. Un 2,5 nu galīgi nevajag. Man nav smaga kāja un vēlme "zīmēties" sen pārgājusi. Pukšķinu uz 100 km/h un esmu apmierināts.

Link to comment
Share on other sites

Tad pukšķini.... Tev 6-7 litri uz 100 neapmierina ar tādu dīzeli. Tuarans 4.5 m un volvo 4.7 m Liela tur šķirba. Ģimenes dampis super vienkārši. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tev 6-7 litri uz 100 neapmierina ar tādu dīzeli.
 

Neapmierina tas, ka salasījos visādus murgus par kvēpu filtriem, kuru nomaiņa maksājot uz 1K latiem un papildus lietām, kas dīzeļiem varot "nobrukt". Kā jau teicu, esmu čaiņiks auto lietās, līdz ar to nākas ticēt tam, ko lasu.

Link to comment
Share on other sites

Vito Ventura

Tev taču visi saka, ka ar tādu nobraukumu nevajag mest acis uz dīzeli. Ņem benzīnu vai benzīnu/gāzi, kā tagad "moderni", un neuztraucies par kvēpu filtriem, lekšanu ziemā utt.

Link to comment
Share on other sites

Patiesībā jāmeklē tas, ko labu var dabūt. Nav arī svarīgs brends, cik pati mašīna un tās stāvoklis.  ss.lv var dabūt tikai ļoti nolietotus eksemplārus vai ar uzskrūvētu cenu, bet šad tad paveicas. 

 

Visi slavē Volvo, tikai šodien viens tāds S40 šovakar palika stāvam sētā ir pilnīgi sausu akumulatoru vasarā, kas pirms pusgada tika jau nomainīts.  Lūk tev mašīna tikko no Vācijas vai velns sazin no kurienes ar ideālo reputāciju (vadoties no foruma).  

Link to comment
Share on other sites

Nu, lūk, SSā jau tiešām visas mašīnas "svaigi no Vācijas", ar kurām hvz kas ir darīts, tādēļ sāku spēlēties ar domu, ka varbūt jāskatās uz tādām, kuras ir pirktas jaunas Latvijā, jo redzama visa servisa vēsture.

 

 

 ss.lv var dabūt tikai ļoti nolietotus eksemplārus vai ar uzskrūvētu cenu, bet šad tad paveicas.

Kur vēl var meklēt auto, ņemot vērā šo apgalvojumu?

Labots - Senteevs
Link to comment
Share on other sites

Pirmkārt, dārgās detaļas arī zināmā mērā ir mīts. Lūk tam pašam Volvo ir dārgākas detaļas salīdzinot ar VW, jo loģiski, ka dārgai mašīnai nevar būt viss lēts. Arī šrotā atrodamo 20 gadus veco dranduļetu detaļu cenas nav salīdzināmas ar 5-gadīgiem verķiem, kuriem viss jāpērk pa pilnu cenu. Loģiski, ka vecai 3. žurkai gultnis nozīmē pliku gultni nevis visu mehānismu virs 100 EUR, kā tas jaunākiem eksemplāriem.  

 

Daudzi brauc paši uz Vāciju vai vēl sazin kurieni un meklē tur autiņus.  Bet tur tāpat var būt priekšā turks, kas tāpat iesmērēs nojātu verķi. Ko es gribu pateikt, ka tā visa ir tīrā laimes spēle. Atrodi tepat autiņu, kas patīk, aizdzen uz uzticamu servisu, lai kārtīgi izpurina un pasaka ciparu, cik daudz jāiegulda līdz normālam stāvoklim. Ja der, pērc nost un nelauzi galvu. 

 

Tikai LV ekspluatētie autiņi būs ar vairāk rūsu, jo mums to sāli daudz kaisa. 

 

Jebkurā gadījumā garantija ir tikai jauniem autiņiem, bet visiem lietotiem lai no kurienes viņi nākuši un ko pārdevējs nebūtu sludinājis, var būt problēmas. 

Link to comment
Share on other sites

Tieši pirms gada paņēmu vw Touran/ 2005.g ~4500EUR  Dīzelis... 

 

Ar līdzīgu mērķi kā tev-> ratiņi, kolbas, šmotkas, lauku labumi.... esmu vadājis arī cementu un jumta segumus un dzelžus...

 

Manām vajadzībām elegants aparāts, citus nēesmu mēģinājis- tas gan.....

Link to comment
Share on other sites

Pašam ir Renault Grand Scenic, ar visu stikla jumtu. Ja kaut kas spīd acīs, tur ir aizkariņi, un tā štelle tiešām bērniem patīk. Un ir arī vēl viens renis saimniecībā.

Nezinu, nekā dārga tur remontos arī nav. Vienīgi nevajadzētu ņemt ar elektromehānisko roceni. īso vēl var, bet grandu nevajag, jo tam nevar troses atsevišķi no mehānisma nomainīt. Var jau būt, ka kaut kā var, bet ar baigo čakaru.

Fordiem, vismaz Focusiem no tiem gadiem, rūsa mēdz mesties aizmugurējās arkās.

Tavam nobraukumam arī vislabāk tiešām benzīns.

Pie šāda nobraukuma, ja tiešām tik kaut kad ciemos jābrauc, var domāt par to, ka pie vajadzības to auto iznomā.

Link to comment
Share on other sites

1) Uz izlaiduma gadu neskaties - tas nav rādītājs kopējā mašīnas stāvoklī. Var atrast 2003. gada mašīnu kas būs nepārspīlējot 10x labākā stāvoklī kā 2010. gada vāģis.

2) Pirkts Latvijā ar servisa vēsturi - neko nenozīmē, pilnīgi neko. Bija mums te škodas apskate - pirkta Latvijā, viss super, noskrējiens ~150k (pie 2006. gada), servisa grāmatiņa -  viss smuki, tik stūre nodeldēta kā uz visiem 350k un sajūga pedālis ar tāds pagluds. Beigās vēl izrādījās pasista - velns viņu zin ko tur saķīmiķojuši bija. Varbūt, ka var atrast kaut ko puslīdz jēdzīgu, bet tad jābūt ērgļa acij.

3) Loterija ir loterija... kā paveiksies, tā ieguldīsi.

4) Kvēpu filtrus var izravēt, kompi pārprogrammēt - pirms dažiem gadiem procedūra vilka uz 300-400 Ls.

5) Ja kādam ir labs auto - no laba prāta viņš nešķirsies no tāda, ja nu vienīgi ir izteikta vēlme skriet pakaļ modei un jaunākajam un tāda ir tā dzenošā motivācija.

6) Par detaļu dārdzību runājot...tie visi ir anekdotiski teksti...cik vispār liek oriģinālās detaļas? Vienkārši jāskatās, kāda ir pieejamība konkrētam modelim ar ne-ražotāja detaļām. Jāskatās, cik populārs vāģis kopumā, ko var šrotā dabūt. Piedevām daudzi auto tiek taisīti uz vienādām platfromām, kas nozīmē, ka dažādi mezgli ir pat identiski, līdz ar to diezgan droši var apgalvot, ka neoriģinālās (domāts bez ražotāja emblemas) detaļas dabūsi un varēsi uzmontēt. Ir, protams, specifiski izņēmumi... bet ja visu zinātu - noliktu spilventiņu, kur nošļopņīties ar degunu.

7) Ja viss ir godīgi - ir atšķirība noskrējienā - 200k pa LV vai pa DE ceļiem.

8) Sieva+Bērns=nobraukums tev gadā pieaugs...iespējams pat būtiski. Arī pa pilsētu būs vajadzība pukšķiāt biežāk. Tā tu tik tagad savā prātā domā - kas tur uz laukiem auzšaut weekendā...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tieši pirms gada paņēmu vw Touran/ 2005.g ~4500EUR

Nja. Nezinu, kas ir noticis, bet par tādu naudu nekas līdzīgs vairs nesanāk. Kaut kā visam cenas pakāpušās. Iespējams, tādēļ, ka krīze sen galā un visi atkal pērk uz nebēdu. 


 

 

Kvēpu filtrus var izravēt, kompi pārprogrammēt - pirms dažiem gadiem procedūra vilka uz 300-400 Ls.

Jā, bet vai tādā gadījumā, ja dzinējs vairāk nolietots, nevar gadīties, ka izmešu rādītāji pēkšņi ir par augstu un nevar skati iziet? 

Link to comment
Share on other sites

Mašīnas pirkšana ir loterija, kā jau minēja. Pats nesen iegādājos Passat B5 - šo to uzreiz varēja saprast, ka būs jāiegulda, šis tas vēlāk izleca ārā, plus kuzavs pie spārniem izsit ārā rūsu un vēl šādas tādas vizuālas herņas... BET - uz to redzamo problēmu pamata nokaulēju ļoti labu cenu priekš tāda auto, līdz ar to - pat ar visiem ieguldījumiem, lai mašīnīte būtu tuvu perfektai, es gala ciparā būšu vidējā ssa cenā.

 

Par ko stāsts - labāk nopirkt lētu (priekš tā modeļa) un ar problēmām, nekā dārgu (kur teorētiski būtu jāliekas, ka visam jābūt ok), bet gala rezultātā būs tās pašas slēptās problēmas...

Mašīna perfektā stāvoklī maksās krietni virs vidējās cenas, jo nevienam nav vēlme pārdot pa lēto kaut ko labu...

Link to comment
Share on other sites

Audi 80. Ņem dīzeli un ieliec gāzi. Forums sajūsmā uzgavilēs.

 

Honda Fr-v? It kā ārpus budžeta, bet...

Link to comment
Share on other sites

tā arī dara :) tika bendžu - mans viens paziņa pārdeva 5 golfu Dīzeli dēļ dārgajiem un biežajiem remontiem - paķēra 80-to 2.0 + gāze, brauc priecīgs budžetā. apmierināts , kā tanks, jamam neuztrauc , ka izskatās biku oldskūlīgi.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Audi 80. Ņem dīzeli un ieliec gāzi.

Kam man gāzi 5k km gadā? + Bagāžā būs balons. Kur es ratus un pancaks likšu?

Kā jau minēju, galvenais apsvērums jaunā auto iegādei ir vieta, kur visu salikt.  

Link to comment
Share on other sites

ar 5K gada nobraukumu arī jautājums par dārgām detaļām ir diezgan nosacīts. tas auto ātrāk sarūsēs, nekā vajadzēs nopietni remontēt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nākamreiz, kad satiksi šo paziņu, uztaisi fotoreportāžu, kā tas oldschool izskatās, lai mēs varētu zināt par ko fanot :) Pagaidām man iespaids, ka šos autiņus pērk ekstrēmie taupītāji, kam riepas nojātas līdz drātīm un ziemā jāturas no tiem pa gabalu. Protams, salons nav īpaši labāks.  

 

izskatās biku oldskūlīgi
Link to comment
Share on other sites

Normāls degvielas patēriņš tiem 2.0. Ja tam audi būtu 4.0l motors, tad varētu satraukties. Uz 5k km maz jutīsi. 

 

Nevajag aizmirst, ka mikromotori (1.2-1.6 (ne jaunās paaudzes)) lielā mašīnā, kura piebāzta ar cilvēkiem un šmotkām, ēdīs vairāk kā šis 2.0.

Link to comment
Share on other sites

Nu būs tur kādi 8l patēriņš. Nekas traks jau nav.

Ja doma taupīt, tad ripuļi gan nebūs pareizie, tur izskatās kādas 17".

Link to comment
Share on other sites

Būtībā, pateicoties jūsu komentāriem, līdz šim esmu sapratis, ka no dīzeļa man nav jēgas. Sāpe vienīgi, ka skatoties benzīnnieku virzienā, manis minēto mašīnu piedāvājums ļoti pamatīgi sarūk un praktiski nekas vairs neietilpst budžetā.

Secinājums viens: laikam jāskatās uz kkādiem universāļiem, jo absolūti nesaskatu jēgu palielināt atvēlēto budžetu. Kā nekā vēl ziemas riepas būs jāpērk, uz apkopi jātriec utt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu, vēl paliek opel zafira šajā cenu kategorijā, nav nekāds bmw, bet atsauksmes ir labas.   Ar tādu nobraukumu NEVAJAG dīzeli, nu NEVAJAG. ņem kaut kādu 1.8-2.2, 2.3 bendžu. 
Nu ja meklē touranu, ar benžu būs baigā eksotika, 95% būs ar dīzeli, Zafīras gan ir kaudze ar atmo benžām pieejamas, līdz pat turbo ar 200zs.
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...