Jump to content

Kombinētais siltā ūdens boilera, siltuma "čuskas" tīrīšana?


jema
 Share

Recommended Posts

Sveiciens visiem! Man ir kombinētais itāļu 150L siltā ūdens boilers, vasarā ar elektrību, ziemā no katla caur iekšējo čūsku. Vakar nodega elektriskais sildelements, šodien izjaucu ārā. Sāku mazgāt sākumā vēlās mazi kaļķa gabali ar liekumu kā ir parastajam sildelementam, bet pēc tam sāk nākt ārā lieli gabali ar lielu rādiusu, sākamā nesapratu no kurienes tādi varēja rasties, tad pieleca ka tie varētu būt no čūskas. Iebāzu endoskopu, tiešām daļa čuskas ir tīra, bet lielāko tiesu ir baigi apaugusi ar kaļķi! Pieliku pāris foto, kvalitāte ir sūdīga, bet kaut ko saprast jau var.Tagad ir jautājums, vai kāds, kaut ko tādu ir tīrījis un galvenais kādā veidā?

 

post-97578-0-67284800-1411568566_thumb.jpg

post-97578-0-00545500-1411568569_thumb.jpg

post-97578-0-35078000-1411568571_thumb.jpg

post-97578-0-94725800-1411568572_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja ar rokām, drāšu birsti to "čūsku" var aizsniegt un kaut cik notīrīt, tad tīri, bet citādi nav jēgas īpaši čakarēties. Pa lielam ņemot nekādus papildus zudumus katlakmens uz "čūskas" nerada. Jā, ūdens lēnāk sils, bet "zudumi" no tā aizies mājas kopējā apkurei Tīrīt ar skābi saturošiem līdzekļiem točna nav jēgas - gan skābi daudz vajadzēs gan boilera iekšējo pārklājumu tas sabojās vairāk nekā būs ieguvums no katlakmens noņemšanas.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Ar birsti nesanāks, elektriskā sildelementa caurums ir tikai 42 mm

Link to comment
Share on other sites

Ja apgāz uz pakaļas, čūska ir augša, tilpums 150L, ja varētu dabūt koncentrētu HCl varētu mēģināt ieliet, bet tā ...

Link to comment
Share on other sites

 

 

ja to boileri var dabūt nost no sienas, tad līdzeklis veļas mašīnu atkaļkošanai.
Dabiski ka viņš ir nost. Runa ir par tilpumu, kas jāpiepilda! 
Link to comment
Share on other sites

Man ir 200 l kombinētais ūdens boileris. Lielākie kaļķi ir pie elektriskā sildelementa, vienreiz viņu nomainīju. Tā karstā ūdens čūska arī ir ar nelielu apkaļķojuma slāni virsū, bet neesmu licies par to zinis, jo tikt klāt, lai notīrītu baigais čakars. Biju atskrūvējis boilera apakšējo pamatni, sačakarēju tik vienu blīvi, kuru nevarēju nekur nopirkt, dabūju izgriezt no blīvējamā materiāla, ko Depo nopirku. Caur apakšu kaut ko varēja patīrīt. 150 l boilerim kaut kādas skābes liet iekšā, nedomāju, ka būs lēti un prāta darbs. Domāju, ka čuskā caurums izēsties no kaļķa slāņa virsū nemaz tik ātri nevar. Cita lieta, elektriskais sildelements, tam apkaļķojums ir vairāk graujošs.

Link to comment
Share on other sites

Es pavasarī pamanīju ka boilers, uz apkures, nekarst vairāk par 56 grādiem un tas sūdīgi dēļ baktērijām! Nomērīju uz boileri no katla aiziet 74 grādi, atnāk zem 70, bet boilers maita nekarst. Tagad kad nosprāga sildelements un viss ir izjaukts, domāju ko darīt tālāk! Vienīgā pieeja pie iekšām ir caur sildelementa caurumu 42 mm, divus pirkstus var iebāzt un tas arī ir viss.

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

Vai tad boilerim visu to apakšējo plati nevar noskrūvēt? Pie tās plates stiprinas elektriskais sildelements, jonu stienis (vai kā viņu tur sauc). Tad caurums sanāk, ka roku var bāzt iekšā un darboties, nevis 42 mm tikai.

Link to comment
Share on other sites

Vai tad boilerim visu to apakšējo plati nevar noskrūvēt? Pie tās plates stiprinas elektriskais sildelements, jonu stienis (vai kā viņu tur sauc). Tad caurums sanāk, ka roku var bāzt iekšā un darboties, nevis 42 mm tikai.

Esmu redzējis tādu kā Tu apraksti, manam kaimiņam tāds ir! Man ir šitais, kas bildēs 

post-97578-0-79445500-1411579184_thumb.jpg

post-97578-0-01904100-1411579188_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nezinu cik viņš jauns nāk un vai ir vērts,ņemot vērā,ka sildelements elektriskais arī japērk jauns.Bet ja nav savādāk iespēja tikt klāt izgrieztu sānā caurumu un 'pēc tīrīšanas aizmetinātu.Tikai čakars vēl ar izolāciju.Bet izdarīt jau var,ka beigās pat nebūs īpaši redzams remonts vizuāli.

Labots - Tufjord
Link to comment
Share on other sites

Sapratu. Tad jau tavs boileris tāds neremontējams, štampovka, kuru nav vērts remontēt. Tiešām, cik viņš jauns maksāja? Griezt caurumu, metināt?

Link to comment
Share on other sites

erikonkulis

Izskatās, ka citas iespējas par sālsskābi u.c. skābi nepastāv šajā gadījumā...

Link to comment
Share on other sites

Takš tas atkaļkotājs maksā kapeikas. Noperc kādas 5 paciņas, piegāz boileri ar ūdeni, ber līdzekli klāt, elektrisko spirāli iekšā un lai vārās 3h.

Link to comment
Share on other sites

Sildelements Argusā maksā veselus 7 eur! Jauns viņš maita maksāja ap 150 Ls, ja es nemaldos. Šitāda konstrukcija ir lielākam vairumam, kas nāk no Itālijas. Griezt caurumu, tas ir bezjēdzīgi, nenormāls darbs un pēc metināšanas tur vis šķērsām aizies!


 

 

Takš tas atkaļkotājs maksā kapeikas.
Ok, kur tu esi redzējis tādu? Otrkārt man ir jāpiepilda 150L, jo reāli bez papildus sūkņiem es varu viņu piepildīt tikai no augšas! Var būt kāds zin, kur HCl var nopirkt, ideja būtu līdzīga bet vajadzētu daudz mazāk litrāžu?
Link to comment
Share on other sites

atkaļkošanas pluveris veļas mašīnām maksā ap 3 eur un tā pačka ja nemaldos ap 30l ūdens domāta. Tātad 5 paciņas. Esmu viņus gandrīz vai visur, kur mājas ķīmiju tirgo redzējis. Hcl būs pagrūti dabūt - cik zinu privātpersonām pārdot aizliegts - bīstama viela skaitās.

Link to comment
Share on other sites

 

 

atkaļkošanas pluveris veļas mašīnām maksā ap 3 eur un tā pačka ja nemaldos ap 30l ūdens domāta
Kur Tu tādas esi redzējis? Maximās vai RIMI, kaut kas tāds ir? 
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Citronskaabi iekshaa labi daudz un uzvaariit to visu pasaakumu.

 

Kaa arii vaariishanai vislabaak buutu spiraales vietaa ielaist "traktoru" iekshaa un uzvaariit. Buus daudzreiz aatraaks par spiraali.

Link to comment
Share on other sites

Es ar šito šovasar nodarbojos, 

 

boileris nostāvēja neaizikts ~5 gadus, ariston regent 80l

 

nopirku jaunu, apakšējo vāku, sildelementu, anodu, vēl termostats jāpērk, atkaļotāju 2 pudeles, 

 

ja godīgi nožēloju, ka sāku. jauna boilera cena nebija 2x vairāk kā tika pirkti materiāli, pēc tam 1/2 dienas čakar viņu atkaļot, izdevās ļoti daļēji, 

ja to darīt 1x gadā tad vēl ok, bet ja ielaists, tad nezinu, man visi materiāli bija laikam 50 EUR jauns boilers 80 EUR 

Link to comment
Share on other sites

Man ir kombinētais boilers, jauns maksa ap 260 eur, jaunu pirkt nav īpašas nozīmes! Jauns sildelements 7 eur, magnija anods ap 4.50 eur. Satrauc apkaļķojusies čūska. NAv bijis laika meklēt ķīmiju, sestdien ar to nodarbošos.

Link to comment
Share on other sites

SkeletonFE

 

 

... man visi materiāli bija laikam 50 EUR jauns boilers 80 EUR 

Kur pa tādu cenu var atrast kombinēto boileri?

Link to comment
Share on other sites

Kombinēto boileru cenas ļoti variē atkarībā no tā, cik liela čūska iekšā un kāda tā efektivitāte. Piemēram, Dražice boileri vispār nav lēti. Arī mehāniski kaut ko tur iztīrīt ir gandrīz neiespējami.

 

okc-200-1m2-drazice-kombinudens-sild-1.j

 

 

Protams, ka šitāds būs lēts, apkaļķojoties siltumu atdod daudz sliktāk. 

iucatal3000030.png

Link to comment
Share on other sites

var mēģināt smidzināt virsū kaut vai to pašu etiķi uz tās čūskas. ar lēto dārza miglotāju, jo tam ir garš kāts. maksā tas zem 10 eiro pats lētākais.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pievienots Šodien, 12:21 rodrigez, 26 Sept 2014 - 07:45, teica: ... man visi materiāli bija laikam 50 EUR jauns boilers 80 EUR  Kur pa tādu cenu var atrast kombinēto boileri?

sorry, nepamanīju "kombinēto" 

Link to comment
Share on other sites

Nopirku veļas mašīnas atkaļķotāju 2 kg, iebēru, pielēju pilnu ar ūdeni un atstāju. Rīt apskatīšos, kas un kā būs noticis. Tad došu ziņu.

Link to comment
Share on other sites

Rakstīju savas domas, kompis nosprāga!

Īsak sakot, es, kā jauns Āzis nopirku, kā Ronalds teica veļas mašīnas atkaļķotāju 2 kg.

Iebēru, pielēju 150 L, un atstāju uz 7 dienām, domāju, ka būs efekts!

Rakstu, kā ir HUI!!! Nemēģiniet to atkārtot, jo tā ķīmija tā putojās, ka  ir bail kāju bāzt! Mazgāju veselu dienu, it kā viss ir ok! Uzsila boilers, sākas reakcija. 30 minūtes laidu izlietnē, putas! Brālis zvana, saka, tā ir ideālā vanna sievasmātei, es pastāstiu šo iespēju!

Manā vecumā, mana sievasmāte ir mana sabiedrotā!  :shok:

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Citronskābe kāds kilo vai divi un "traktors" uz kādu stundu vai divām un būs efekts!

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Citronskābe kāds kilo vai divi un "traktors" uz kādu stundu vai divām un būs efekts!

Kur dabūt! Citronskābi 2 kg?

HCL bija sarunāts, Aizkrauklē kāds ielaida trubās, saēda zem HES grīdas, tas ir gadījums 1/1000, visus nolika vēža formā. Kādreiz būtu KGB!

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Es pirku pārtikas bodē pa 100grami paciņas (maksāja ap 60 centiem), bet šeit izskatās, ka var uzreiz pa kilogramam dabūt! http://www.ekspresis.lv/Citronsk%C4%81be-Santa-Maria


No tējkannām tā tik vien nāk viss katlakmens nost.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Veči, ceļu savu tēmu ārā! Šogad izmantojot zmeiku no Grandeg katla, silto ūdeni iekšā nevar uzsildīt vairāk par 54 grādiem, kā rezultātā, atverot silto ūdens krānu, dabū karstu ūdeni ar nelielu vecu olu smaciņu, mani rauj ārā, ģimene pagaidām nejūt! Doma, apkures beigās mocīt boileri ar sālsskābi, ko var sarunāt no uzņēmuma, vai meklēt rūpniecisko citronskābi, ir kādam domas?

Domāju, ka "Zmeika"|  tā ir apkaļķojusies, ka nespēj tilpumu sildīt! 


IR termometrs rāda, ka uz "zveiku" iet 70+ grādi!

Link to comment
Share on other sites

kukkuru

Citronskābi, skābeņskābi, etiķi (tikai smaržos), ja nav žēl boileri, var arī ar sālsskābi. 

Link to comment
Share on other sites

 Sālskābi, Jema, es pat nerūsošajā boilerī iekšā negāztu...

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Sālskābi, Jema, es pat nerūsošajā boilerī iekšā negāztu...

Pamato, kad mācījos ķīmiju tad cik atceros sālskābe grauza organisku un metālus, ja atlika laiks, mums visiem kunģī ir sālskābe.Tādēļ jau ir tā debilā doma, noēdīs kaļķi ātrāk par par metālu, kuram teorētiski būtu jābūt aizsargātam ar teflona vai emalijas pārklājkumā, līdz ar to nekāda skabe neko tur nevar izdarīt! Un pat ja varētu, 1.5 mm saēst, tur jābūt nenormālai skābei!

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

kukkuru

 

 

sālskābe grauza organisku un metālus

procesi notiek paralēli, nevis pēc kārtas.

 

 

mums visiem kunģī ir sālskābe

tāpēc tur dzelzs naglas īpaši ilgi neuzturas.

 

 

jābūt aizsargātam ar teflona vai emalijas pārklājkumā

par teflonu negribētos ticēt, bet ko ražotājs ir domājis ar emalju arī īsti nevar zināt.

 

 

1.5 mm saēst

uzreiz jau caurumu neizgrauzīs, bet rūsēšanas perēkļus sataisīs kā nemetās. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

procesi notiek paralēli, nevis pēc kārtas.
piedot tas bija tāds mākslas teksts!

 

 

tāpēc tur dzelzs naglas īpaši ilgi neuzturas.
 Daudz tādus zini, ka var pārvārīt, to māca skolā! 

 

 

par teflonu negribētos ticēt, bet ko ražotājs ir domājis ar emalju arī īsti nevar zināt.
ja es to zinātu!

 

 

uzreiz jau caurumu neizgrauzīs, bet rūsēšanas perēkļus sataisīs kā nemetās. 
 jebkurš gaisa burbulis sistēma, nodara lielāku ļaunumu!
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...