Jump to content

Elektrības instalācijas izvietošanas principi mājā


it.kroplis
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

 

Ir tāda nesmuka lieta sākusies, ka sit ārā drošinātāju uz dzīvokli. Drošinātājs uz 25A automātiskais. elekrtība 1 fāze. Saskaitot kopā iekārtas kas tērē elektrību, nesanāk pat puse no tiem 25A(par boileri neesmu drošs, jo nevaru nomērīt cik tas reāli tērē, Bet pēc skaitītāja divās stundās notērējas ~4 kwh).  Bet diezgan stabili ja reizē ieslēgta cepeškrāsns un boileris, tiek izsists drošinātājs. Sācies pa visam nesen. Vasarā tādu problēmu nebija, pat ja boileris un krāsns reizē strādāja. Ir kāda ideja kā atrast/saprast kas pie vainas?

 

Vai iespējams ka kāds kaimiņš ir kā viltīgi pieslēdzies pie latvenergo ienākošās mājas elektro kastes caur kādu savu zemējuma vadu, kas tuvākajā rādiusā rada problēmas manai elektrības stabilitātei?

 

Cik liela iespējamība ka jāmaina tas drošinātājs, un ja jā tad kādu likt labāk.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vvv

    20

  • it.kroplis

    12

  • viesturs0711

    11

  • jema

    19

 

 

Vai iespējams ka kāds kaimiņš ir kā viltīgi pieslēdzies pie latvenergo ienākošās mājas elektro kastes caur kādu savu zemējuma vadu

 

Caur zemējuma vadu kaimiņam nesanāks. Izslēdz visus savus elektropatērētājus un paskaties, vai griežas... 

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

+1 par to, ka boilera elements jāpārbauda. Pamēģini atslēgt boileri, un piemest kādus citus patērētājus.

Link to comment
Share on other sites

Dzīvoklī 25A, tas ir super, man mājai ir 25A! ggg97 pareizi pateica, otrs veikalos var nopirkt portatīvo rozetes elektroskaitītāju, maksa ap 12 eur, pieslēdz pie savās iekārtām un pamēri. Boilerī ir savs termiskais drošinātājs, ja TEN ies uz beigām viņš vienkārši viņu izslēgs!

Pēc manām domām tev kaut kur īsais veidojās!

 

edit: cepeškrāsns parasti ir 1.5-2 KW, boilers tieši tā pat! Plīts virsma pie pilnas jaudas ap 7 kw

post-97578-0-05730400-1415221947_thumb.jpg

Labots - jema
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1) pārbaudi nullvada savienojumus, kā arī fāzes vada savienojumus.

2)boileris=6A; cepeškrāsns=8-10A

3)kaimiņu būšana-ļoti apšaubāma 


Tik tiešām boilers var būt pie vainas!


Termiskais drošinātājs atslēdz tikai īslaicīgi, bet bieži, ja bojāts sildlementa korpuss.Patēriņa pieaugums ļauj pieņemt, ka tā arī ir.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Termiskais drošinātājs atslēdz tikai īslaicīgi, bet bieži, ja bojāts sildlementa korpuss.Patēriņa pieaugums ļauj pieņemt, ka tā arī ir.
Vot ne velna, drošināts ir bimetāliskais, kas nostrādā uz palielinātas strāvas principa, man tagad gāja ciet TEN, ik pēc laika drošinājs lidoja ārā, nomainīju TEN viss ir OK, bet te jau ir runa par 25A.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pēc manām domām tev kaut kur īsais veidojās!

 Arī tādu pieredzi varu izstāstīt. Bija pašam mājās. Sākumā "vainoju" boileri, elektrisko dvieļu žāvējamo. Zinat kas izrādījās. Vads uz lustru caur riģipša griestiem, lustra liela, laikam nedaudz kustas, tāpat kādreiz pa retam aizķer kāds paceļot augstu rokas nejauši. Vads vienkārši piegrozījies pie lustras stiprinājuma. Ir tādi - āķis, kurā iekarinās lustra, pa nelielu caurumu cauri riģipsim viņu izstumj līdz pusei, tad atsperīte izpleš tādas kā kājiņas, kas nobalstās uz riģipša augšējās virsmas, no riģipša apakšas tam stiprinājumam šeiba, kas nosedz caurumu. Lūk, šeibas kante pārgrauzusi izolāciju vada abām dzīslām, jo vads nevilšus iešūpojot lustru pamazītēm, ar gadiem izgājis no savas vietas un pietuvojies tai šeibai. Viss normāli, pēkšņi izsit "korķus". Ilgi meklēju, kamēr sapratu, ka te tā vaina.

Link to comment
Share on other sites

Ja esi nomainījis TENu, tad it kā varētu būt pārliecināts par boileri.Kaut kur ir noplūde vai nekontakts..Parasti vainīga ir neitrāle jeb 0.


Elektriķiem ir visvienkāršākais darbs.Jo mēdz būt tikai divi defekti: 1)ir kontakts, kur tam nav jābūt,

                                                                                                         2)nav kontakta, kur tam ir jābūt!

Link to comment
Share on other sites

nezinu par konkrēto dzīvokli, bet iespēja pieslēgties no kaimiņu dzīvokļa ir lietuviešu projektā blakus dzīvokļiem sienā ir viens caurums uz abiem, katram pienāk savi vadi uz savu kontaktligzdu, bet nekas netraucē pieslēgties pie kaimiņa kontaktligzdas

Elementāri! Man pat pie privātā kabeļa, kas iet uz māju, bija pierakušies! Ļoti iespējam, tādēļ jau ggg97 rakstīja savu postu! :)

Labots - jema
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Labais, 3 grupa līdz 1000V, man mācoties PSRS laikos tādu iedeva, ka papildus devu!

 

edit: fonā BELAZ stāv

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

Boileris jau pēc principa ir paredzēts ūdeni uzsildīt un tad atslēgties, bet mans brīnums darbojās visu laiku, ar 5 minūšu pārtraukumiem, kas arī bija lielais el.enerģijas rijējs. No sākuma jau nepamanīju, tikai rēķins ar katru mēnesi lielāks palika un uz ziemas pusi riktīgi pieauga. Korķus gan ārā neblieza, jo nebija īsais - ievadā stāv noplūdnieks. Tikai karsēja to kaļķa briesmoni, kas tālāk to siltumu neizdala.. Ārā dabūju pēc pamatīgas stundu ilgas urķēšanas.. Tagad nu jau gadu miers un bērziņš ;)

Link to comment
Share on other sites

ideāli būtu ja vienreiz divos gados, kāds boileri jauktu ārā, mainītu TEN un anodu un vēl visādu drazu mazgātu ārā! Kādreiz kad dzīvoju dzīvoklī, bija boileris, ik pēc gada nāca āra 3-4 spaiņu, tādi izdedži kā oglēm, iedomājies, ka tajos sēž TEN, viņš jau neko pasildīt vairs nevar, tādēļ jau tas patēriņš. Tagad mājās rauju vaļā ik 3-4 gadiem, iekšā nedaudz tīrs kaļkis, bet TEN tāpat ir jāmaina, nolietojās!

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Pārlasot visu palagu es ar lieku uz boileri (boilers tev tur 10A norij). Protams ja cepeškrāsns uz pilnu jaudu šancē tad tie ir vēl 10A klāt, kas kopā jau ir 20A. Ja tur vēl kāds ieslēdz elektrisko tējkannu tad vēl kādi 6-10A kopā nāk klāt plus pārējā perifērija, nu tur spuldzītes ledusskapis, kompis un tad jau nav brīnums. Pamēri ampērus pie drošinātāja, ja ir dīcknaibles (ampērmetrs) pieejamas. Tad skaidrāk varēsi saprast kas un kā.

 

p.s. Dažās mājās, sadalē ir tāds ķīselis, ka tur pie tavas fāzes jebkurš kaimiņš var pieslēgties un uz ātro nemaz nepamanīsi!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bet pēc skaitītāja divās stundās notērējas ~4 kwh

Cik iepriekšējā mēnesī samaksāji par elektrību?

2kWh patēriņš tā kā bik pa daudz. Ja ar elektrību sildās, tad vēl OK. Ja nu vienīgi tika mērīts, kad sieva taisīja vakariņas no 3 ēdieniem, un pie tam kāds radu bars gāja visi dušā pa to laiku.

Pastāv gan arī iespēja, ka automāts iet uz beigām, tie ar nav mūžīgi.

Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Es arī lieku uz boileri pirmo! Pēc tam arī skaties citus variantus.

 

Man ir lietuviešu projekts, bet uz kopīgajām kaimiņu sienām nav kontaktligzdas :( Tas laikam der tikai tiem, kam vidus dzīvokļi.

Link to comment
Share on other sites

viglbaldins
ideāli būtu ja vienreiz divos gados, kāds boileri jauktu ārā, mainītu TEN un anodu un vēl visādu drazu mazgātu ārā! Kādreiz kad dzīvoju dzīvoklī, bija boileris, ik pēc gada nāca āra 3-4 spaiņu, tādi izdedži kā oglēm, iedomājies, ka tajos sēž TEN, viņš jau neko pasildīt vairs nevar, tādēļ jau tas patēriņš. Tagad mājās rauju vaļā ik 3-4 gadiem, iekšā nedaudz tīrs kaļkis, bet TEN tāpat ir jāmaina, nolietojās!

 

"izdedži" rodas no anoda un vispār nav izdedži, bet aizsargā boleiri pret rūsu...

TENu nav jāmaina, bet jānotīra no apkaļķojuma - visvienkāršāk ar pārtikas citornskābi...

 

bet par tēmu:

1 fāze 25 ampēri ~ 10kW. ~ 5.7 kW boilerim un plītij strādājot ar pilnu jaudu nevajadzētu sist ārā korķus - boilerim max kādi 4 kW, plītij ja strādā visi sildelementi ar max kādi 4 kW, cepeškrānij atsevišķi būs mazāk.

 

lai pārbaudītu vai boileris pie vainas - atslēdz to, uzliec vienlaicīgi tējkanu tosteri un cepeškrāsni, ja nesit ārā, tad vaina boilerī.

Labots - viglbaldins
Link to comment
Share on other sites

varbūt vienkārši drošinātājs sūdīgs, ieskrūvē kaut ko stiprāku :)

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
e = d

Kāds sakars drošinātājam ar patēriņu 2 kWh stundā?

Link to comment
Share on other sites

 

 

"izdedži" rodas no anoda un vispār nav izdedži, bet aizsargā boleiri pret rūsu... TENu nav jāmaina, bet jānotīra no apkaļķojuma - visvienkāršāk ar pārtikas citornskābi...
Smuki jau teksti skan, bet no tā vien var secināt ka vairāk par žurnālu ar bildītēm  rokā turēts nav, ja nezini paklusē!!!! Par rūsu, žetons! 
Link to comment
Share on other sites

viglbaldins

 

 

Smuki jau teksti skan, bet no tā vien var secināt ka vairāk par žurnālu ar bildītēm  rokā turēts nav, ja nezini paklusē!!!! Par rūsu, žetons! 

kļūdies. vairākkārt ir tīrīts boileris - netīrs tas darbiņš :) 

Link to comment
Share on other sites

 

 

1 fāze 25 ampēri ~ 10kW. boilerim un plītij strādājot ar pilnu jaudu nevajadzētu sist ārā korķus - boilerim max kādi 4 kW, plītij ja strādā visi sildelementi ar max kādi 4 kW

Nu nu..

Link to comment
Share on other sites

kilovati kvadrātstundā?

Tak, nē. :)   2 kWh stundā = (2 kW * h) / h = 2 kW  :sarkasms:

Labots - vvv
Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Ok testēšu  max slodzi bez boilera. To foršo mērīšanas stangu ko apliek vadam riņķī man nav, ja būtu tad nomērītu boileri cik tas ēdelīgs. Mazie mērīšanas aparātiņi ir daži, bet ar tiem nevar boileri nomērīt(bez vadu čakarēšanas), jo tam ir sataisīts savs kārbas slēdzis, lai jebkuru mirkli var to izslēgt, neraustot dakšu, un lieki nesvilinātu rozeti.

Dzīvoklis ir liels un mēnesī parasti ap 1000kwh saskrien

Link to comment
Share on other sites

Priekš dzīvokļa, arī liela, tas ir ļoti daudz.

Man mājai, kur ir arī boileris, ūdenssūknis, vannas istaba sildās ar elektrību, bērni slēdz lampas uz nebēdu, iet cirkulācija apkurei visu laiku (jā tur līdz kādi 20W pastāvīgi, bet tomēr) mēnesī saskrien zem 300kWh. jā, man plīts uz gāzi. Pie tam man 3f un 25A.

Tev tur izskatās pēc kādas noplūdes. Ja tik ar ko nesildi ar elektrību - kaut kur koridorī, virtuvē, vannenē siltās elektriskās grīdas + visur kaut kādas halogēna utml. spuldzes.

Link to comment
Share on other sites

Tev, pie tāda patēriņa, vidēji sanāk nepārtraukti 1,38kW patēriņš. Gan jau naktī  tāds nav, bet vakarā noteikti trīsreiz lielāks un tas ir kādi 4kW jeb 18A un tas jau tuvojas tava drošinātāja iespējām. Nav brīnums, ka reizēm izsit.

Link to comment
Share on other sites

Man purčika dzīvoklī bij identiska problēma kā topika autoram-> ik pa laikam kad sieva kko cep pepeškrāsnī izsit drošinātājus.... dažreiz sit dažreiz nesit....  ja cepšanas laikā ieslēdz čaiņiku vai pablenderē, izsit biežāk, bet ar ne vienmēr...

 

 visu laiku ignorēju, jo domāju ka par daudz patērētāju vai kāda no iekārtām ar švaku izolāciju... īpaši neiespringu...

 

bet nejauši atklāju šaizi... Al vads kārbā švaki savienots->karsis->nodegusi izolācija-> kā uzsilda tā uzmet loku un ir īsais...

 

.. iesaku ar megeri pamērīt tīkla izolāciju, varbūt kur izolācija nobrukusi

Link to comment
Share on other sites

 

 

iesaku ar megeri pamērīt tīkla izolāciju, varbūt kur izolācija nobrukusi
Izolācijas mērīšana ir mājas, dzīvokļa instalācijai ir baigais čakars. Pats mērīšanas process jau būtu štrunts, čakars ir atrast un atslēgt patērētājus, kuri taisa „īso” megometram – izskrūvēt visas spuldzes no lustras, atvienot vannas istabas (tualetes)  ventilatoru (ja tas ir ar taimeri), un arī durvju zvans var „bojāt” vadu izolāciju (ja tas ir ar radio pogu).
Link to comment
Share on other sites

... noiet pa māju un visu izrauj ārā, noskrūvē... izgrīz ar megeri un mierīga sirds ka vadi nekūst... bēēēt kur megometru atrast, tas tev nav testeris no depo pa divipiecdesmit :pooh_go:

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Gan jau megeri no kaada biedra var noiireet. Kaut kad senaak pats apsveeru domu par iegaadi, bet par cik man vinju vajag ljoti reti tad iegaade kaut kaa izpalika.

Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

Varētu iemest URL uz to izolācijas meklētāju? Neesmu liekas sastapies ar tādu iekārtu. Ar to ārā slēgšanu visam dzīvoklis ir kā ir. Sāk pukstēt, ja vakarā to mēģina, bet dienā esmu aizņemts. Laikam iesākumam vajadzēs sataisīt tabulu ar visām elektrību tērējošām lietām dzīvoklī. Jāpiemet cik katra tērē, un tad jāatstāj maksimāli maz iekārtu un jāprovē izvest līkni par iekārtām un elektrības tērēšanas dinamiku. Tās mērīšanas stangas kur iznomāt var maz, uz pāris dienām?

Link to comment
Share on other sites

Argusā noma ir, bet padārgi, jo tur vairāk profesionāli rīki...

Būtu es Rīgā, aizdotu tev visus tos mēraparātus...

Lai gan šeit tādās lietās padomdevēju parasti vesels bars un vai tad nu kādam arī dīcenes un megeris neatradīsies...?

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Tā mērīšanas stangas (dīcenes) es varu iedot uz pāris dienām, tik tad uz Jūrmalu pakaļ jāatskrien vai kā savādāk jāsarunā!

Link to comment
Share on other sites

Tik apmetot dīcenes ap parasto 2dzīslu vadu no rozetes uz boileri tev rādīs 0

Labots - Dundurs
Link to comment
Share on other sites

Par cik jaunu tēmu veidot adminis man neļauj, rakstu šeit.

Sakiet lūdzu, kur varētu dabūt parasto plastmasas trīsstūra "atslēgu" elektrības skapja durtelēm. Vajadzīga lai attaisītu skapja durteles un nolasītu skaitītāja rādījumus. Esošā ir salauzta. Skapis kādi jau parasti mēdz būt, Jauda ražojums.

Link to comment
Share on other sites

Da jebkurā bodē, kur tirgo elektro materiālus. Jaudā točno jābūt bet gan jau kaut kādā Depo vai Rautā arī ir

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...