Jump to content

Kustības sensori un inducētais spriegums


miersuzzemes
 Share

Recommended Posts

Vai kāds var palīdzēt ar padomu.

Man ir problēma ar kustības sensoriem - tie mēdz patvaļīgi ieslēgties ļoti regulāri. Vairākas reizes stundas laikā. Tas galīgi nekam neder.

 

Sensors ir aizlīmēts - kustību netver.

Nianse manā saslēgumā ir apejošais slēdzis, lai varu ieslēgt gaismas arī tad, kad vēlos, nevis tikai tad, kad ir kustība.

Vadi ir daudz un gari (padsmit metri) un, manuprāt, vainīgs ir inducētais spriegums, ko sensora ierīce uztver un ieslēdzas.

 

Vai var kaut kā cīnīties pret inducēto spriegumu? Vai varbūt citas alternatīvas?

 

Pievienoju shēmu ar paskaidrojumiem:

https://drive.google.com/file/d/0B0z5p3dGHbqONFVxQ3BqbGp2Vkk/view

Labots - miersuzzemes
Link to comment
Share on other sites

Kustības sensoram ir 3 vadi - 2 vadi barošana un viens vads releja izeja uz lampu. Tur nav vadu, kuros kaut kas varētu induc­ēties. Barošana visu laiku ir pieslēgta, bet caur atslēgta releja kontaktiem sensorā nekas iekšā ieet nevar. Un nav nozīmes cik garš ir vads uz kustìbas sensoru, un kas tur vēl paral­­ēli tam ir piesl­ēgts.

Ir daži kustības sensori, kuriem pie sprieguma padošanas uz sensoru tas ieslēdz lampu netkarīgi no tā bija vai nebija kustības, ir laukā tumšs vai spoži spīd saule, un šādā režīmā tas atrodas samērā ilgu laiku (>1 min) līdz pariet normālā darba režīmā Ja mājas bieži raustās elektrība, tad šāds sensors ieslēgs lampu katru reizi kā elektrība atkal būs parādijusies.

Labots - Firza
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

miersuzzemes

Tur nav vadu, kuros kaut kas varētu inducēties.

Tur nē, bet apejošā slēdža garajā vadā gan (skatīt shēmu). 

 

Barošana visu laiku ir pieslēgta

  True.

 

bet caur atslēgta releja kontaktiem sensorā nekas iekšā ieet nevar

Es jau ar tā gribētu, lai būtu, bet shēmā - apejošā slēdža vada "c" galu pievienojot pie sarkanā vada, sensors ieslēdzas. Tur arī ir tas poltergeists.

 

 

Ir daži kustības sensori, kuriem pie sprieguma padošanas uz sensoru tas ieslēdz lampu netkarīgi no tā bija vai nebija kustības, ir laukā tumšs vai spoži spīd saule, un šādā režīmā tas atrodas samērā ilgu laiku (>1 min) līdz pariet normālā darba režīmā Ja mājas bieži raustās elektrība, tad šāds sensors ieslēgs lampu katru reizi kā elektrība atkal būs parādijusies.

Jā, tā dara arī manējie sensori. Tas ir ok.

Link to comment
Share on other sites

Tagad izlasīju tos paskaidrojumus, kuri bildē - nu mistika kaut kāda. Nav racionāla iemesla kāpēc c vada pievienošana izraisa sensora ieslēgšanos.
Jā, garā slēdža vadā var inducēties spriegums, ja slodze ko tas komutē ir  augstomīga - CFL vai LED lampas Pats termins "inducēties" gan nebūs īsti pareizi - spriegums atslēgtajā vadā rodas dēļ slēdža vadu savstarpējās kapacitātes. Ja slodze ir zemomīga, tad atslēgtais vads iegūst „nulles” vada potenciālu un tajā vairs nekas „neinducējas”, jo viss kas ir inducējies noplūst uz zemi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

miersuzzemes

 

 

Piedod par offtopic, bet ļoti skaistas shēmas - ar ko zīmē?
 

Ar Visio, bet tik pārfīčots tas Visio, ka brīžiem liekas - labāk Paintā zīmēt :)

 

Ar pēdējo Firza komentāru es nezinu pat, ko darīt. Interesanti termini visādi un gudri izklausās :)

Nē, nu var jau būt, ka es kko esmu palaidis garām un cēlonis ir kaut kas triviāls un pats beigās ņirgšu, un šeit būs kauns iekomentēt patiesību.

Link to comment
Share on other sites

Uz doto brīdi, ja viss ir tā kā Tu aprakstīji, tad nekā triviālu es tur neredzu. Viena vienīga mistika, kurai nav racionāla izskaidrojuma - nevar sensorā nekas inducēties ne pa barošanas vadiem, ne caur aizvērto releja kontaktu. Var jau būtu, ka viss tiešām ir triviāli un vienkārši pats sensors ir beigt. Bet to var pārbaudīt vienīgi uzliekto citu sensoru.

Link to comment
Share on other sites

vai ir 100% garantija, ka sensorā ir relejs? Varbūt tiristors ielikts?

Link to comment
Share on other sites

Atjauc vaļā devēju un paskaties vai paralēli releja kontaktiem nav uzlodēts kondensators!!! Man bija joks, gaitenī pārliku visi uz LED lampām un šīs sāka blāvi spīdēt, izrādās, ka kondiķis laid cauri pietiekošu strāvu lai šis iedegtos. Tavā gadījumā, pie gariem vadiem ir iespējams, ka caur kondiķi, kaut kas ieskrien atkaļ. Dumja versija, bet versija. :sorry:

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Man ar pēc kaut kādu 7-8 gadu bezproblēmu ekspluatācijas šitais sākās - nospriedu ka ir sapīsis un atslēdzu

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Nav vēl gadījies redzēt kustības sensorus ar tiristoru - ne nosacīti dārgākiem vācu - ķīniešu, ne lētākiem ķīniešu - ķīniešu sensoriem.

Ja kustības senoram ir pieslēgtas LED vai CFL (ekonomiskās spuldzes), tad tās tiešā var mirgot pašas no sevis, bet arī tad tās migro ļoti blāvi, bet kvēlspuldzes dēļ vadu kapacitātes nevar mirgot vispār.

 

Kustības sensoriem parasti nobeidzas barošanas bloka kondesators 470nF/400V, bet tad gan sensors pilnība pārstāj darboties.

Labots - Firza
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Hmm....

 

Man pēc pirmās shēmas ir 4 prožektori un 4 kustību datčiki saslēgti. Un prožektori un datčiki ir paralēli - vienalga kurš datčiks nostrādā = visi prožektori ieslēdzas. 

 

Man viss strādā, gļuku nav.

Link to comment
Share on other sites

Vispirms, var būt štruntīgs kustību detektors, kurš  nav traucējumu drošs. Otrs iemesls var būt radiotraucējumi. Es kā ieslēdzu 10W rāciju, ta arī kāpnēs gaisma iedegas. Man čomam savulaik bija krievu armijas raidītājs uz 27MHz ar trīsfāzu barošanu. Jaudu nepateikšu, bet vairāki kilovati bija točna. Tad nu, kad viņš nospieda raidīšanas pogu, tad visiem tuvākajiem kaimiņiem ieslēdzās āra prožektori. Efeksts vienkārši superīgs. Neesmu iedziļinajies, kā tas sensors nostrādā uz netāla raidītāja elektromagnētisko lauku, bet nostrādā vienmēr.

Link to comment
Share on other sites

festerino

Var mēģināt pie paša kustību detektora pieslēgt starp zilo un sarkano vadu kondensatoru vismaz 500V, paspēlēties ar kapacitātes cipariem.

Link to comment
Share on other sites

SkeletonFE

Man ar trīs sensoriem tā gadījies, ka paši naktī slēdzas iekšā. Nepalīdz nekāda regulēšana. Atrodas tālu no jebkādiem citiem vadiem vai kādām aktīvām antenām. Kā ienes iekštelpās, tā strādā normāli, ārā pa nakti ieslēdzas ik pa laikam. Lieku vainu uz ķīniešiem. Pieļauju domu, ka tie jūtības regulatori tik tā, lai būtu kaut kas grozāms. Par termostabilitāti arī šaubos...

Link to comment
Share on other sites

 

 

pie paša kustību detektora pieslēgt starp zilo un sarkano vadu kondensatoru
Ja pie kustības sensora izejas sarkanā vada ir pieslēgta kvēlspuldze, tad lietderīgās jēgas no kondensatora likšanas nav nekādas. Kad lampa nedeg, uz sarkanā vada, caur spuldzes kvēldiegu ir nulles potenciāls (starp zilo un sarkano spriegums = 0V). LED, CFL gadījumā iespējams, ka kondensators arī var palīdzēt pret lampu pavaļīgu mirgošanu, bet tēmas autors neko nav teicis par to kāda lampa ir pieslēgta pie kustības sensora, un spriežot pēc autora apraksta, lampa nevis blāvi mirgo, bet gan pati no sevis ieslēdzas, deg uz pilnu jaudu un izslēdzas pēc sensorā iestatītā laika.
Link to comment
Share on other sites

miersuzzemes

Tātad, šo to pārbaudīju un atbildu:

1) Tā "c vada" pielikšana pie sarkanā vada neizraisa sensora ieslēgšanos 100% gadījumu. Pielieku vienreiz - nekā, otrreiz - nekā, trešo reizi - iedegas. Un tādā garā.

2) Tāpat var iedarbināt arī, ja pielieku "c vadu" pie zilā vada vietā, kur tas iziet no sensora. BET no visiem vada pielikšanas mēģinājumiem sensors iedegas daudz retāk kā tad, kad liek pie sarkanā vada.

3) Interesanti, ka ir vietas, kur starp garo vadu kopu iebāžu testeri, un tas uzrāda spriegumu (mēģināju gan to tirkšķošo skrūvgriezi, gan ar parasto lampiņu). Indikators nav tik spožs kā pie īstas fāzes, bet tomēr deg. Vadu izolācija tajās vietās nav bojāta.

4) Jā, pats sensors, protams, lētais. Bet esmu testējis šo padarīšanu arī ar vienu citu sensoru, kurš bija vienkāršāks - bez jutīguma regulēšanas iespējas (SENS), bet tas arī bija kkāds lētais. Rezultāts tas pats.

Negribētos nopirkt dārgu sensoru un konstatēt, ka šo problēmu tā arī neatrisināšu.

5) Par tiristoriem un kondensatoriem shēmā neko daudz nezināšu teikt - variet apskatīt pievienotos foto - varbūt tur kko var redzēt.

6) Traucējumi tie noteikti nav, jo esmu pietiekoši reižu to vadu noņēmis un pielicis, lai saprastu, ka tieši tas izsauc ieslēgšanos.

7) Jā, iepriekš galā man tur bija LED spuldzes. Bet šovakar testēju ar parasto 50W halogēno vai kā viņu tur sauc. Un jā - deg ar pilnu jaudu.

post-91494-0-00438900-1418159973_thumb.jpg

post-91494-0-32725400-1418159983_thumb.jpg

post-91494-0-01842500-1418159996_thumb.jpg

post-91494-0-94407200-1418160004_thumb.jpg

post-91494-0-74766400-1418160017_thumb.jpg


Reku labākā kvalitātē attēls: https://drive.google.com/file/d/0B0z5p3dGHbqOT1VTazFRVVYtS1k/view?usp=sharing

Laikam boot.lv apgraiza bildes.

Link to comment
Share on other sites

Mistika kaut kāda.
Ja skatās bildi Nr. 3, visi vadi ir pieslēgti tā kā shēmā uzzīmēts un slēdzis a ir ieslēgts, tad uz slēdža b viena gala būs pilna fāze, bet uz otra gala būs pilna nulle (ja lampa ir halogēnā vai parastā kvēlspuldze). Nav tur nekur jāspīd indikatoram uz puskvēli (vadi, kuri iet kādā no kabeļiem, bet nekur nav pievienot neskaitās) un arī testeris neuzrādīs spriegumu pret nulli.
Ja dzīvo kaut kur Rīgā ar „veco elektrību” tad gan var būt visādi brīnumi, jo tur nulles kā tādas nav – ir vienīgi 2 fāzes, kuras atkarībā no tīkla stāvokļa var gan spīdināt vienpolu indikatoru, gan nespīdināt.

 

Pēc bildes nevar pateikt vai kustības sensorā ir relejs vai tristors. Likt tiristoru gan nav racionāla jēgas, jo tad kustības sensoram būs ierobežota jauda (max 300W) un vēl vajadzēs iebūvēt drošinātāju, lai aizsargātu tiristoru pret pārslodzi un īsslēgumu. Ja ierobežotā jauda būtu štrunts, tad uztaisīt tādu sensora korpusu, lai „mājsaimniece” pati varētu nomainīt izdegušo drošinātāju ražotājam būs baigais čakars.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pēc bildes nevar pateikt vai kustības sensorā ir relejs vai tristors
Un, kas pēc tavām domām ir tā smukā zila kaste, kreisajā pusē? 
Link to comment
Share on other sites

Kondiķis starp releja kontaktiem!

Link to comment
Share on other sites

miersuzzemes

Tā, par to indikātoru. Labi, pieņemsim, ka man gar tiem vadiem iet vēl citi vadi, pa kuriem plūst strāva. To es vakar tā pieslēdzu. Tur tiek barotas 8 LED spuldzītes ar max 7W jaudu katra. Pieņemsim, ka tas izraisa to "indukciju" mana apejošā slēdža vadā (jeb vada gabalā no "b" slēdža līdz punktam "c").

 

Par to "veco elektrību" diez vai mans gadījums. Man tas Līvānu mājā - 1989. gadā celta. Tas jau skaitās "pa jauno" :)

 

Tiristors un max jauda 300W? Reku lielākā bildē (https://drive.google.com/file/d/0B0z5p3dGHbqOQlZPeTV5ZG9YcVE/view) redzams, ka 1200 W max jauda. Ko no tā var secināt?

 

Es no šiem elementiem neko daudz nesaprotu. Ko var secināt no tā, ka tur ir tas kondensators? Ko man darīt - izlodēt viņu ārā? :)

Labots - miersuzzemes
Link to comment
Share on other sites

Es savā daudzīvokļu mājā(3 stāvi) saliku tieši tādus sensorus(4gab), shēma gan atšķiras - pa šahtu iet nulle+fāze un katrā stāvā tikai pievienots sensors ar lampu ķēdē. Šahtā pilns ar visādiem kabeļiem, bet pati ieslēdzas tikai āra gaisma, jo tur sr..ie kaķu lopi vazājas. Spuldzes V-TAC led bulb, 10W, E27.Vadi brīvi karājas šahtā un nav savlikti kopā, Tādēļ arī laikam nav nekādas 'indukcijas'.

Link to comment
Share on other sites

JA tas kondiķis uz releja ir, atlodē vienu galu un paskaties, kas notiks. Tā ir tikai plika tupa versija! :)

Link to comment
Share on other sites

miersuzzemes

Gan šis, gan visi citi kustības sensori ir releja izeja.Zialis klucis ir relejs.

Starp releja izeju (sarkano) un nulli (zilo) ir pieslēgsts fltrs - mazākais brūnais kondesators un 2 virknē saslēgti SMD rezitori. Nezinu kādu funkciju tas pilda, bet ja reiz ekonomiskais ķīnietis to ir ielicis, tad gan jau tam ir kaut kāda nozīme. Kā Jema rakstīja var mēģīnāt to kondesatoru izlodēt, kaut arī grūti izdomāt kā tas kondensators var radīt sensoram traucējumus.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Stepselis

 

 

štruntīgs kustību detektors, kurš  nav traucējumu drošs. Otrs iemesls var būt radiotraucējumi.

 

+1

 

Elektrības pieslēgumos diez vai būs problēma, drīzāk radiotraucējumi.

Link to comment
Share on other sites

miersuzzemes

Izlodēju to kondensatoru. Drīz ziņošu, kas no tā ir sanācis. Pagaidām šķiet, ka sliktāk nav palicis :)


Diemžēl tas nepalīdzēja. Varbūt nedaudz retāk, pieliekot to vadu, notiek ieslēgšanās, bet tāpat - notiek :(

 

Viena izmaiņas ierīces darbībā gan ir - ne vienmēr ir tā, ka, pieslēdzot to pie tīkla, spuldze iedegas un deg iestatīto laiku, bet tā vietā iedegas un pēc mazāk kā sekundes izdziest. Tas tā - neliels novērojums.

 

Vai vēl ir kādi ieteikumi? Kaut kā neticas, ka es vienīgais ar tādu problēmu.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Tev ir problēma ar vienu konkrēto kustību sensoru vai vairākiem?

Link to comment
Share on other sites

miersuzzemes

 

 

Tev ir problēma ar vienu konkrēto kustību sensoru vai vairākiem?

Ar konkrētu pozīciju shēmā, jo kā jau minēju, tika pārbaudīts arī ar cita ražotāja sensoru. Vienmēr jau, protams, var paprovēt vēl kādu ražotāju :) 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Nez kāpēc aizdomas, ka minētais sensors ir izmetams. Pie mājas arī 2 kustību sensori un viens no tiem arī mēdz patvaļīgi ieslēgties. Abiem arī ir slēgums, lai varētu ieslēgt gaismekli neatkarīgi no kustības. Cik pēdējo reizi skatījos, tad tāda fīča tam ir jau komplektā bez visādām modifikācijām.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...