Jump to content

DIY austiņu pastūzis


osscar
 Share

Recommended Posts

Labs vakars,

 

Par cik es jau Rude wolf Dynalo pastiprinātāja topikā padiskutēju ar Rude wolf un jurkinu par Dynalo...netīšām gadījās pa rokai Marsha shēma no linear audio vol.3. Kaut kas jau redzēts, ne ta Hiraga, ne ta F5....shēmu pilnu nelikšu jo autortiesības...iekopēju shēmas uzmetumu no linear audio saita. Plates ar jau netā var nopirkt. Doma vēl ieejā DC coupled B1 buferi iemest skaļuma regulēšanai, jo ir sauja ar 2SK170BL lauķiem. varbūt ieejā ielikšu DC bloķējošo kondensatoruun obligāti 25k alps rk27. šodien sadabūju visas detaļas...doma barot no 2x15AC trafa (50VA - jā zinu , par lielu , bet cena bija saldāka nekā 20 VA...) Pagaidām nekāds hi fi baroklis nav plānots - CRC filtrs ar elnas kondiķiem + LMkas. izejā būs +- 16V. plānotā miera strāva ap 100ma plecā. Vēl kaste jāpasūta. Plates sanāks laikam palielas- express pcb softā jau kaut ko sazīmēju - rīt ķeršos klāt. piemērīju kā tas izskatīsies. Tika pasūtīta neutrik 6.5mm "mamma".Detaļas visas man praktiski jau bija kastē + pielāgoju shēmu tām detaļām, kuras bija pa rokai , piem  500Omu poci pārvērtīšu par 200 omu , liekot rezistoru paralēli, tādā veidā patukšošu nelikvīdo detaļu krājumus, tas pats par tranzistoriem, ultra fast diodēm taisngriezī ut.t.. , ut.t. Marša shēma simulējas labāk par dynalo. thd pie 1Khz = 0.0001 (abiem vienāds) , bet pie 20Khz - maršam thd ir 2 x mazāks  nekā dynalo. Un pastiprinājums dynalo ir 0.9 bet maršam 4. Tas nav slikti ja švaks signāla avots - tipa mp3 vai telepons. Maršs domājams 8 V peak izdos. Piedevām tiku pie "patupām" AT ausīm M50X (man kā vinilistam AT patīk labāk par sony, kurš ar bija variants, kaut ir man sony ar zvērudārzā..bet AT pēc apskatiem un subjektīvi patika labāk) . 36 omi un99db. Telefons tās īsti nevelk...laikam varu tagad piebiedroties lielo ausaiņu pulkam, kaut man ausis tāpat lielas  :whistle2:

 

lin-audio.jpg

 

 

DSC00457.jpg

 

 

DSC00460.jpg

 

rīt turpinājums sekos, ja nebūs maģiskie dūmi :bomb::diablo:


tikko patestēju, mans vecītis creative zen mozaic kustina labāk tās ausis kā telepons.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Pagaidām izskatās jauki! Man briest tuvākajā nākotnē viens traks projekts.

 

P.S. Par Dynalo droši vari teikt, ko gribi - maziņš biju nezināju. Amps notirgots uz ASV par apaļu summiņu, kas man ļāva pagādāt Audeze LCD-2.

Link to comment
Share on other sites

Pag, bet tas tak ir atkārtotājs.

Nja, un tāda shēma kā uzmetumā jau nu gan nestrādās. Vismaz fetu parametri kardināli iebilst pret strādāšanu.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

uzmetumā, tur rezistori apgraizīti - ja interesē es tev pm  varu aizmest shēmu.

 

 

salodēju šodien barokli un sazīmēju plates. pcb softs neder jo visas detaļas dažādas - man vieglāk samērīt ar lineālu un sazīmēt sketčapā un tad paintā no pr. screen celiņus salikt. Baroklis pagaidām uz +- 15.5V ieregulēts.

 

 

DSC00463.jpg

Link to comment
Share on other sites

Varbūt biku, biku kompaktāk varēja. Austiņu pastūzis jau pats par sevi skan/mēdz būt kā mazs. A varbūt es vienkārši esmu sēne un neko nesaprotu.

Bet ja ir izdomāts konkrēta lieluma korpuss, kurā viss lien iekšā, tad ko tur minimizēties.

 

Ā, nu jā, tā jau plate smuki salikta.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Tak zinu, kāda šim tā shēma. Tur nav jābūt ne Nostradamusam ne Finkam :).

Q1 un Q2 kolektori nav pievienoti pie fetiem, bet pie Q3 un Q4 bāzēm, un starp šīm bāzēm ir biasa ķēde. Nu un protams atgriezeniskās saites dalītājs pie poča slīdkontakta.

Q1 un Q2 emiteros ir lieli (gan pēc nomināla gan izmēra (jaudas) rezistori. Interesanti būtu uzzināt kāds uz šiem sprieguma kritums (man ir zināmas aizdomas:)) un līdz ar to arī Q1, Q2 kolektoru strāvas..

Izejas pakāpe šedevrāla. Ir aizdomas, ka Q3, Q4 aizvietojot ar mazjaudīgiem (piem. BC550, BC560) un R8, R9 ar 220...270 omi, invalīdi nokristos reizes 10 (jau nu glūži varbūt nē :)) Bet nu jā - šedevrālais skaistums pazūd :).

Jā, un atgriezeniskās saites ķēdi liekot mazomīgāku arī (ir zināmas aizdomas), ka skats paliktu labāks.

 

off: Hāāāaāāā', bļ... tas ir 3,14ģec  superpieklājīgais forums - es rakstu k r o p ļ i , a bet lasu savu postu - a tur invalīdi.

 

Un vēl. Arī šim pastūzim PSRR nav nekāds labais. Tāpēc baroklim ir jābūt labam. Lūk tad arī panesās tie varianti - vauuu, uzliku elektrolītiem pirmskara eļļota krītpapīra paštītus kondensatorus šuntā, un parādījas augšējo vidu telpas lokalizācijas mikrodinamika.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

 

 

Austiņu pastūzis jau pats par sevi skan/mēdz būt kā mazs.

 

Austiņu pastūži mēdz būt ļoti dažādi, ja gribi pārnēsājamu, tad var taisīt mazu, ja grib kvalitāti, tad mazs var arī nesanākt.

Link to comment
Share on other sites

jā neko mazs nesanāk...tad uz opmpu  jābūvē vai uz spec ausu mikreni...diskrēti sanāk lielāks. salodēju vienu kanālu - vēl jātvīko...jā izejnieki uz kādi 50ma katrs manā variantā...

pamēģināšu tavu variantu pasimulēt ar mazjaudīgajiem izejā.

 

 

DSC00465.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cik sapratu, tad sensejam ieejā stāv 2N5457 un 2N5460 feti. Šiem ir krietni lielāks Ugsoff nekā 170/74.

Link to comment
Share on other sites

jā. man tādu nav...man ar tāds čujs , ka šie īsto neder, kaut simulators rāda , ka ok.

Link to comment
Share on other sites

Der, der. Varbūt pat labāk. Vai domā šis par velti Q1,Q2 emiteros pusvatīgos 249 omu sabāzis? Ja feti strādā ar Ugs kaut vai 1v un sourcē ir 500 omi, tad strāva 2mA. 2mA*3.3k=6.6V. 0.6V paņem Q1 BE pāreja un pārējie 6V krīt uz šo 249 omu rezistoru. 6/0.249=24mA (WTF!!!). Tas ir, ja Ugs ir 1V.  Nu ja, un klips sākas pie (V+)-6V-vēl tur viss kas. A bet ja Ugs ir 2V, tad ...3.14...

Link to comment
Share on other sites

tā  vajadzētu būt, bet pašlaik man  īsti nestrādā tas pasākums, plate it kā ok, bet kaut kā paliels DC offsets, kurš nemainās ne pie kādiem nosacījumiem. Moš plati naktī līki sazīmēju, jāpārbauda vēl reiz...bet kaut kā man izskatās, ka negatīvajā plecā man ir lielāks spriegums uz tā bipolārā (q1, q2 )  kolektora nekā pozitīvajā plecā. Traņi paši uz 8mA rukā ar 470omiem emiteros.  Un miera strāva ar īsti neregulējās, ja tām biasa diodēm lieku rezitoru pa vidu. ap V1 sanāk offsets izejā, kurš nemainās mainot visu pārējo. Tobiš nav simetrija. Mēģināju dažādus lauķu darba režīmus ..tāpat nekas nemainās. no tā arī offsets.


q1 q2 man ir mps 8598/8099.


no sūtīju tev PM, jo pats tik labi nevelku tehniski, kā tu. Ugs, ,man sanāk ap0.5V. dotajā variantā.


un abu plecu  patēriņš ir identisks ja salīdzina mA.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Redz, bipolāros pa lielam var likt vienalga kādus. Bet ar fetiem ir problēmas. Diemžēl šiem parametru izkliede ir tāda, ka pasarg dievs. Šeit fetus jau nu toč vajadzētu pielasīt.

Uz Q1,Q2 kolektoriem spriegums ir attiecīgi Uout+/-(Ibias*4.7+0.6). Loģiski, ja ir DC izejā, tad uz Q1,Q2 kolektoriem arī uz viena būs lielāks, uz otra mazāks.

Nu ja uz 470 omiem 8mA, tad šausmas iedomāties, kas notiktu ar 2N fetiem :).

Kā Tu fetu darba režīmus mainīji? Pamēģini samazināt rezistorus sourcēs - tobiš pielodē pocim paralēli no galiem uz slīdkontaktu divus rezistorus.

Un cik lielu rezistoru Tu liec paralēli diodei? Atceries, ka šādi Ibias var tikai samazināt. Un, ja Tev pa to ķēdi plūst 8mA, tad rezistoram jābūt mazākam par 0.6/8=75omi.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

mēģināju. īsti nepalīdzēja. feti it kā +- pielasīti. pamēģināšu vēlreiz, es liekas rezistoru pocim paralēli liku, ne slīdkontaktam.


papētīju vakar ar kritisku aci plati un atradu, to ka izejniekiem nepareizi izvadi noteikti - tā ir ka  tic google bildēm. vārdu sakot plate jāpārtaisa.PAldies jurkinam par padomiem, bet vaina bija tīrākā amatiera laža. šim izvadi kā KT814/815 krievu traņiem, a es tos pēdējo reiz pirms padsmit gadiem rokāsturēju....iegooglēju - BD140 pinout - un tur nepareizi bija pirmajā bildē izvadi norādīti. Vakar izdomāju ON semi datu lapu paskatīt - kad tavu....#^&**....visi izvadi ir pilnīgi nepareiz, izlabot neko nevar. vissa plate taps šovakar pa jaunu izkodināta. labi, ka laiks ir , kamēr visādi loriņi brauc no ebaya.

Link to comment
Share on other sites

Obanā! Toč gūgles pirmo bildi kaut kāds idiots ielicis. 

TO126 es vispār neesmu saticis savādākus kā ECB vai BCE. Lai nu kā, bet kolektors vienmēr pa vidu.

Link to comment
Share on other sites

protams , ka tā ir...es vienkārši to nepiefiksēju + kā jau teicu ar plastmasas jaudiniekiem sen nebiju darbojies...nu jau viss bumbās, biju lemonā, iepirku papildus pcb, vakarā urbšu.


pārtaisīju plati - viss aizgāja ar pirmo :

 

klipings pie 9V RMS....redzams biku stikings (5000khz) +- 14V

DSC00469.jpg

 

 

90Khz taisnstūris:

 

DSC00468.jpg

 

20Khz

 

DSC00467.jpg

 

 

viens kanāls salodēts :

 

 

 

DSC00470.jpg


thd rīt paskatīšu


fons 0.05mV  RMS ar šādu "montāžu"


DC offsets zem 1mV


abi kanāli rukā:

 

DSC00471.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu apsveicu! Būs kārtējā smukā kastīte (melna skaudība no manas puses :mrgreen: ). Īstenībā jau šitādai shēmai ir jāaiziet uzreiz, ja detaļas ir veselas. Intereses pēc - tie 470 omu rezistori Q1 un Q2 emiteros nav mazi sildītāji? Cik uz šiem ir sprieguma kritums?

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

sanāk uz lauķiem (170 un 74) - uz 1K kādi 3V krīt - tātad 3mA. uz BJt uz 470 omi ar apm. 3 V - tātad 6mA. uz izejniekiem 100mA , apm pa  50 uz katru.

 

kopā abiem kanāliem katra puse rij apm. 220mA. Traņi biku ir silti - kādi 35 -36 grādi. LMkas  nē uz tām maz paliek. prasītos multi turn počus ielikt, bet kaut kur bardakā tos esmu ieracis, vakar vakarā vēl redzēju :D pāslaik ir 500R pči ar 150R vienam kanālam un  100R otram kanālam paralēli. izejā DC ofsets "peld" 1mV robežās - būs japatestē vēl. 


tātad teorētiski 1W var izspiest uz nepārāk  zemomīgām ausīm A klasē. Ar 32 omi pie 0.7W  A klasē +-. Tāpat baigā jauda priekš ausīm.

Link to comment
Share on other sites

it kā neko īpašu - mērīju ar slodzi diviem 68R paralēli. kaut kad pamērīšu vēl ar skaņu karti , pārinstalēju kompi - jāatrod kāds  audio mērījumu softs .

Link to comment
Share on other sites

tagad klausos jamo testa režīmā bez kastes, kura vēl ceļo. skan baigi ok, vienīgi jauda gan baigā, pocis jātur pl. 7 :D samērīju ar skaņu karti - izejā kādi 60mV rms , kas ir jau tā par skaļu , kropļojumus praktiski neredz. vienīgi dažus pīķus , kurus rada plazmas tv, kurš ieslēgts....

 

Capture1k.jpg


augšējā bilde ar 100mA miera strāvu, samazināju uz 50mA uz plecu, noīsinot vienu  diodi. Tagad mazāk silst, 100Hz fons līdz -105db un dc offsets nepeld.  Jā izejas jauda A klasē samazinās, bet tāpat tās ir gana daudz priekš ausīm. Skan vienkārši super, piem. mp3 pleijieris, tā kā rijās ciet un bļurkšķēja pat nelielā skaļumā pie noteiktām Frekvencēm, te nekā tāda nav. Nebiju domājis, ka būs tāds pozitīvs efekts no ausu pastūža.

Link to comment
Share on other sites

37 omi. nu sanāk tā - A klasē- ar 50mA = 0.13 W ar 100mA - 0.7W.


AB klasē sanāk kādi 1.5W....apmēram.


klipings augšā bildē bija pie 9 V peak. tātad 1.2 W +-...tagad barošana 15V - līdz ar ko klipo pie kādi 10-+v


vienīgi jāatzīmē , ka uzreiz ieslēdzot ir kādi 10mV ofsets, kurš pazūd pēc min 3-5. tas ir normāli, kamēr traņi iesilst - ar 50mA - kādi 30 grādi sanāk izejniekiem. domājams gala variantā offsets būs jāregulē  caur augšas vāka caurumiem ar aizvērtu vāku. Multi turn počus pasūtīju jaunus pazaudēto vietā, jo vienu tā arī nevaru atrast...varbūt tas jau putekļusūcējā :D


tā izskatās ar 50mA, 2 H biku redz, 50Hz var neskatīties, tas no neekranētiem vadiem. Fons ausīs nav.

 

Capture2.jpg


IMD ar neko neuzrāda pie šāda 50-60mV līmeņa


vēl plānos ieejas čaina polipropilēnu 3u3 nošuntēt ar kādu wimu vai rifu.. jāpaskatas kastēs kas pieejams.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Patiesībā jau baigi labi izskatās. Pie kāda nopietnāka sōrsa esi jau slēdzis klāt?

Link to comment
Share on other sites

pie tāda signāla līmeņa imho jebkurš kaut cik sakarīgs amps izskatīsies labi.es simulatorā paskatījos kādus 4 dažādus ausu pastūžus. arī lampiniekus, bet tiem OTL variants nav diez ko cerīgs ar 37 omiem,. bet izejas trafs uz 32 vai 50R maksā vismaz 100 poundus....citiem atkal pie augšām THD aug... ut.t...shēmu jau daudz cirkulē netā ;)

 

pagaidām pie EMU pieslēgts. Vēl atnāca dzelteno brāļu kabelis - izskatās smukāks kā AT 3 komplektā esošie. dzelzs konektori....bet kapacitāte 255Pf ja salīdzina, ar īsāko AT - kuram 80Pf. čainai 1.2M laikam, AT - 1.5. Vai arī otrādi. Induktivitāte protams čainai biku zemāka. 

 

DSC00473.jpg

 

 

DSC00472.jpg

 

 

atnāca arī neutrik "mamma" - baigi kvalitatīvs pasākums  :) īsi pasakot - ausis riktīgi labi skan ar atsevišķu pastūzi - tagad Beck jauno klausos - labs. emu austiņu pastūzis tomēr nedavelk.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Nezinu kurā forumā,mož tepat būtā uzdūros vienam interesantam franču saitam,tīri experimentam uzsūtīju austiņu pastūzi ,tagad sāku domāt par ārējo dac jo reāli var sadzirdēt laptopa iebūvētās skaņu kartes radītos kropļus,šajā saitā daudz interesantu risinājumu un nav dārgi,ar tagadējo neizdevīgo kursu cenas ka pie ķīniešiem,bet ir pozitīvais moments ka paka atnāk ar dpd nedēļas laikā un nav muitas.Šitas tāds labs saits lai pats kaut ko tā slinki padarbotos,gandrīz viss gatavs un uzreiz strādā.

Link to comment
Share on other sites

a klase, ab klase, smuks neutriks,

 

melna skaudība no manas puses
, xxxxxxxxxxxxxxx

 

tu pat veel detaljas JOPROJAAM neesi iemaaciijies taisni uz plates salikt .....

Link to comment
Share on other sites

mani tas neuztrauc. taisni viņas vai nav. var jau pasūt plati par naudu un salikt viņas taisni, bet ar roku urbjot tāpat biku sanāk nobīdes + ne vienmēr plānotie caurumi atbilst patiesajam detaļu izmēram.


es neesmu tāds pedants. zinu cilvēkus, kuri trīc par to lai darbā galds sakārtots, mašīna vienmēr tīra un bez nevienas skrambas - bet mani tas neuztrauc. sorry kevin.

Link to comment
Share on other sites

nu, kastīte būs :D un Jurkins smukāk zīmē plates ar softu - redzēju elfā :D man ar bija doma par laminatoru, bet nu priekš pāris platēm gadā ...atmetu to domu

Link to comment
Share on other sites

tu pat veel detaljas JOPROJAAM neesi iemaaciijies taisni uz plates salikt

osscar, piedod, bet piekritīšu, bet baroklim vēl ir ok. Nezinu kā tev, bet kad es agrāk kaut ko taisīju, biju pedants, visam vajadzēja būt smuki.

Starp citu, tu tik smukas kastes stiprekļiem taisi, bet uz plates slabo? Kas ir - slinkums, vecums, vienalga, jo skanēs tāpat labi, utt?

Ne kā aizvainojoša, veselīga kritika.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

priekš sevis taisot - neiespringstu - roku darbs, saproties. kā sanāk, tā sanāk, - man tas +- 1 mm netraucē.


atnāca šodien visādi sīkumi un kaste praktiski gatava. uz cnc nedevu, jo tos pāris caurumus pats izvīlēju lielākus un dažus izurbu. sākumā bija doma dzesei atvērumus urbt, bet tagad , izskatās, ka nav jēgas,,,jo neko jau  šis nekarst, un caurumi galda ampam palielina risku, ka alus piem, ielīs iekšā....

 

 

patestēju barokli - izskatās kaut kā tā + fonā mazo aizjūras brāļu statīvs ar ienācās.

 

DSC00477.jpg

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

normundss

Austiņu turētājs labais! 

 

Gribēju jau rakstīt, ka esi baigais monstrs, ja ar roku izvīlēji tik apaļu caurumu skaļuma regulatoram.  Tad sapratu, ka laikam ķīnieši izvīlēja ;)

Link to comment
Share on other sites

jā skaļruņa coķis palika kā bija, tik izurbu stoppera caurumu priekš alps poča. slēdža un neutrik caurums nācās krietni pavilēt. un ebaja bildē nebija uzraksti, te gan kaut kādi ir , bet tos domājams ar ķīmiju var notīrīt. esošais volume kloķis komplektā tāds nekāds , it kā ALU..bet nu tāds, tas kas bildē no krājumiem. Laikam būs kāds biku pulētāks uz 31-29mm jāpameklē. bet nu par to ciparu grēks sūdzēties un tradicionāli PVN ar nebija, kaut kā pēdējā laikā muita laikam baigi nečeko tās pakas.


vēl bija doma uz UPC1237 kādu aizsardzību salikt, bet pēc datu lapas upc min tresholds ir 0,5V + un 0.12 mīnusam..nē nu var kādu opampu uzmest priekšā lai pastiprina, piem tā lai nostrādā aizsardzība ja DC izejā ir virs  10 vai 20mV, bet no otras puses, it kā DC offsets ir minimāls un stabils + ieejā DC bloķējošais, ja nu signāla avots iebaro DC, vēl jāapdomā.


nu tā, agregāts pabeigts:

 

DSC00480.jpg

 

 

DSC00482.jpg

 

 

DSC00484.jpg

 

 

vismaz nebija baigi saspiestā telpā jādarbojas. izvietoju kaut kā tā + pa vidu star ground.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

pēc ilgas gaidīšanas atnāca īstā poga un cits skaļuma kloķis...viena poga gan kaut kur noklīda posmā Honkonga - LV,  nācās jaunu sūtīt, gadās. tāds lūk fināla variants.

 

DSC00587.jpg

 

 

DSC00579q.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Bet kāpēc visi priekšējā paneļa loriņi nestāv uz vienas ass? Man aš acis tek ārā!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kaspars12

Gala rezultāts ir tīkams, tikai man kā RudeWolf izlec nebūšana uz vienas ass. Priekšas paneļa defekts labajā malā bija jau atsūtot ?

 

Otra lieta, kāpēc austiņām lētais ķīniešu vads ar šausmīgiem vadiem iekšā ?

Labots - Kaspars12
Link to comment
Share on other sites

nevertell

Akmandievs, nav uz vienas ass, simtpunkt kristāli značit ar nestāv pareizi aizmugurē pie izejām, samta spilventiņi ar nebūs, 

10/10, apsveicu, esi uztaisījis kasti, kas vislabāko avotu pārvērtīs par 64 bitu mp3 pļurgu. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

kā ķīnietis bija salicis tā ir :D ja būtu blank panelis  - saliktu uz vienas ass. te nebija variantu.

 

Nu ok, tagad jau jauns eksperiments, mosfet SE amps. viss atbilsts simulatoram - 0.03% THD @ 100mV RMS @ 12V/130mA bias. un 0.01% pie 16V un attiecīgi augstākas miera strāvas. No visa kas pa rokai. radiatori pa pāriem nebija, tikai lielie pentiuma vai mazie. Būs vēl jāpameklē.

 

DSC00596.jpg

 

 

Capturemosfet100mv.sized.jpg

 

vēl jāpaskatās vai nezvana ar oscili, bet tas  šodien negrib slēgties.

 

konstruktīvs: irfp150 (jo bija) atkārtotājs (pastiprinājums = 0.97)  . izejā 10 000uf (kas dod -0.2db @20hz)

 

Tagad klausos jau pus dienu, skan ļoti ok. jāskatās vai būs dzīvotspējīga konstrukcija.


ātrais lietainās dienas lodējums - 3h un gatavs.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

atnāca lētais korpuss  - doma tajā iebāzt MOsfet atkārtotāju. Izurbu caurumus + savīlēju lai der ausu štekeris + slēdzis....rīt ķeršos pie plates uzlabošanas. Izmēros kompaktāks par manu  1. ausu stiprekli:

 

 

DSC01065.jpg

 

 

salīdzinājums:

DSC01070.jpg

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...