Jump to content

Auto LPG un variators!


markei
 Share

Recommended Posts

Sveika tauta!

 

     Jau kādu laiku braucu ar LPG. Zinu, ka austrumu kaimiņi liek aizdedzes variatorus uz auto ar LPG. Doma kāda- LPG oktānskaitlis ir ap 105 un deg ilgāk, līdz ar to aizdedzi vajag agrāku. Auto benzīna vadības bloks pats regulē aizdedzi, bet tas ir spējīgs tikai uzlikt vēlāku, ja ieliets sliktāks/zemāks benzīns. Ja auto paredzēts priekš 95 benzīna, tad aizdedze ar LPG būs arī kā priekš 95. LPG nepaspēj sadegt cilindrā ar šo aizdedzes momentu un ir pastiprināta karstuma ietekme uz izejas vārstiem un katalizatoru.  Variators, pārejot no benzīna uz LPG, mazliet izmaina signālu no spararata pozīcijas devēja, liekot aizdedzei būt agrākai un ir visādi regulējams aidedzes grādi pret apgrieziemiem utt... Plašāka info (rus):

http://gazavto161.ru/%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0%D0%B6%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/

 

 

           Nesen kolēģis brauca pie gāziniekiem uz apkopi un palūdzu, lai uzjautā par šo. Šie atbildējuši, ka variators nav nepieciešams, neko tuvāk nepaskaidrojot. Apzinos, ka šie dod garantiju tikai gāzes iekārtai un par dzinēja veselību viņiem nav daļas. Gribējās izvērst diskusiju, ko citi par šo domā, bet ar izvērstu pamatojumu, nevis stulbi komentēt bez pamata. Pats braucu samērā maz, tikai kādi 30,000km gadā, bet tik un tā negribētos, lai pēc 2-3 gadiem sāktos problēmas ar dzinēju. Pašam ir 4.paaudzes LPG NEVO vadība ar HANA sprauslām.


P.s. Maksā tas verķis aptuveni 40eur, +/- no ražotāja un izpildījuma atkarīgs. It kā nav nekas, bet varbūt tas viss tikai lohatrons!

Labots - markei
Link to comment
Share on other sites

Stulbi vai nē, bet esmu ievācis info par to joku. Metānam (dabas gāzei) must have. LPG īsti pat nezinu. Uz mazmotoriem gan jau ir vērts, bet par cik pārvietojos ar "buržuju" motoru (3.8L), tad nejūtu vajadzību pēc tāda un neesmu tālāk racis.

Link to comment
Share on other sites

Nu cik saprotu, tad lielajiem motoriem ir vairāk nepieciešams nekā mazajiem. Jo variators liek aizdedzi agrāku un palielinoties apgrieziemniem pakāpeniski leņķis sarūk un jau pie 3500-4000 aizdedzes leņķis ir kā benzīnam. Ja ar mazo motoru brauc pa šoseju uz 3500rpm, tad lielie motorīši 2000-2500rpm. Bet nu kas viņu zin, kā tur īstenībā ir. Gribētos dzirdēt kāda gudra inženiera domas par šo visu. 

Link to comment
Share on other sites

Es savējam vectra B v6 2.5 uzliku no http://www.60-2.ru/ 

 

Tīri pēc izjūtām liekas ka ar variatoru iet pat labāk kā ar benzīnu! :D :D :D

 

Visu laiku ir doma aizbraukt uz jaudas stendu nomērīt, bet nesanāk. Pēc teorijas vajadzētu arī LPG. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jo variators liek aizdedzi agrāku un palielinoties apgrieziemniem pakāpeniski leņķis sarūk un jau pie 3500-4000 aizdedzes leņķis ir kā benzīnam.

Paga, paga... nesanāk, gadījumā otrādi? Ka pie lielākiem apgriezieniem vajag vēl agrāku aizdedzi?

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Pieljauju ka tas verkjis ir noderigs vecam primitivam iekartam, modernaam iekartam nu nez vai, ja tur tiesam ir tada vajadziba, tad gan jau tas ir integrets gazes iekartaa kaut kadaa veidaa. Tikai doma... padzilinati neesmu interesejies

Link to comment
Share on other sites

Jo variators liek aizdedzi agrāku un palielinoties apgrieziemniem pakāpeniski leņķis sarūk un jau pie 3500-4000 aizdedzes leņķis ir kā benzīnam.

 

Vismaz manējam šis ir regulējams - es esmu uzlicis tā ka pie ~2000 rpm apsteidzes leņķis maksimāls un pie ~6000 = 0. (un brīvgaitā arī 0)

 

 

Paga, paga... nesanāk, gadījumā otrādi? Ka pie lielākiem apgriezieniem vajag vēl agrāku aizdedzi?

Nē! 

Precīzāk sakot - vispārīgi vajag, bet palielinoties apgriezieniem apsteidzes leņķis ir mazāk atkarīgs no degvielas oktānskaitļa. Agrāku aizdedzi pie lielākiem apgriezieniem nodrošina oriģinālais vadības dators.   

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Viss ir ļoti atkarīgs no dzinēja un tā kontroliera, jeb ECU - kādam vajag, bet kādam tieši saies sviestā, jo ECU "mēģinās" koriģēt leņķi kas tam nešķitīs korekts. 

Nu un galu galā ir dzinēji, kas LPG vairāk piemēroti un tādi, kas ne pārāk. 

Man, piemēram, ir ļoti žēl, ka Subaru dzinēji nav to rekomendēto sarakstā, bet cilvēki brauc un nekas traks nav noticis, ja.... nav "attīts" odometrs un jau pirms gāzes ielikšanas auto nav noskrējis tik daudz, ka dzinēja problēmas būtu sagaidāmas tā kā tā.

Pieļauju, ka būs biedri, kas varēs dot arī zinātniskākus apstiprinājumus šai teorijai.

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs, teorija šajā jomā ir skaidra! 

 

Lūk, iesakiet kādu normālu jaudas stendu, kur nenovilks 10 ādas - aizbraukšu - nomērīšu jaudas līknes - būs uzreiz praktiski skaidrs - ir jēga vai nav!

Attiecībā uz degvielas patēriņu - tam gan pastiprināti nesekoju, bet nu būtisku degvielas ekonomiju pēc variatora uzlikšanas neesmu novērojis!  

Link to comment
Share on other sites

Man vairāk interesē rūpes par motoru ilgmūzību. Bet nu tas būtu bonuss- mazāks patēriņš un mazliet lielāka jauda.

Link to comment
Share on other sites

Par ilgmūžību - nedomāju ka kādam pasaulē būtu objektīvi dati pieejami. Teorētiski variators samazina vārstu izdegšanas iespējas= palielina ilgmūžību. 

 

Es liku lai jaudu paceltu un varbūt bonusā patēriņu samazinātu. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

un vārsti arī vienīgais, kam tas teorētiski palīdz. pie kaut kādiem kilometriem tāpat motora dabiskais nodilums dod par sevi ziņu un ir vai nu jādodas uz tolmetu, vai jāveic kapitālais remonts.

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

bet ja gāze veicina vārstu izdegšanu un šis verķis palīdz to novērst, tad es labprāt uzliktu un nesatrauktos, ka pēc kādiem 100.000km jeb 3 gadiem būtu jāiegulda remontā. Žēl, ka tikai viens reāls piemērs. Būtu te vēl kāds autoatslēdznieks-inženieris ar savu viedokli!

Link to comment
Share on other sites

markei, neliec to variatoru, labāk palielini kompresiju un lielāks oktānskaitlis vairs nebūs tavas problēmas ;D

Link to comment
Share on other sites

Jā jā, noslīpēt motoram galvu - tas tāds pavisam "lēts" pasākums :D :D :D 

 

Ja nopietni, tad tādas izvirtības atmaksājas tikai autosacīkstēs, kur motora kubatūra ir ierobežota un vajag izvilkt pēdējo zirga palieku no esošā motora. 

Un sacensībās tiek gan galvas slīpētas, gan ECU pārprogrammēti uz ātrāku aizdedzi  - bet tas jau cits stāsts ;) 

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

 

 

Man vairāk interesē rūpes par motoru ilgmūzību

25 gadus ar viņu taisies braukt vai?  :mrgreen:

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Papētot,kļuva interesanti kā tas aizdedzes variators var pildīt savas funkcijas ja tas signālu ņem no kloķenes stāvokļa devēja,teorētiski tas var tikai dublēt vai aizkavēt aizdedzes signālu uztaisīt vēlāku aizdedzi,Respektīvi lai aizdedze kļūtu ātrāka,impulls jāsaņem ātrāk pirms to šinī gadījumā dod kloķenes devējs..Nēēsmu kostuktors,bet tas variators izskatās pēc lohatrona,kapēc tad profesionāli gāzes iekārtu ECU to neizdomātu.https://www.youtube.com/watch?v=EPCvVcblElo

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Takš palasiet izstrādātāja lapās! 

Tajā kastītē iekšā ir primitīvs mikroprocesors, kurš emulē kloķenes stāvokļa devēja signālu, tik ar negatīvu novirzi! Tehniski tur nekā neiespējama nav! 

Un ne tikai krieviem ir šāda iekārta. pameklē googlē pēc spark advance processor

Link to comment
Share on other sites

 

 

25 gadus ar viņu taisies braukt vai?

 

   Kāpēc 25gadus? Krievu lapās minēts, ka pēc 70.000km jau var sākties problēmas ar dzinēju. Tas atbilst 2 ar pus gadiem nevis 25. Tu pats esi gatavs ik pēc 2-3 gadiem veikt galvas remontu motoram? Vai ik pēc 2 gadiem mainīt auto?

Link to comment
Share on other sites

Nu ja, par ko tad ir šis stāsts. Ka variators tieši novēršot izplūdes varstu izdegšanu gāzes dēļ. Par ko tad es te cepos un mēģinu saprast vai tas ir lohatrons vai realitāte.

Link to comment
Share on other sites

Pēc 2-3 gadiem jeb tevis nosauktajiem 75 000 km gāze motoram neko sliktu nenodarīs.

 

Kopš 2004. gada 3.3l (lielais motors) Grand Voyagerim ir gāzes iekārta un ar to tajos 10+ gados ir nobraukti ~140k km.

Tiek veiktas regulārās gāzinieku akopes, un motoram nav ne vainas.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

man auto uz gāzi nobraucis 160K, vārsti regulējas ar paplāksnēm un regulēti nav nekad. pagaidām nav izdeguši

Link to comment
Share on other sites

Variators samazina vārstu izdegšanas risku - tas pēc teorijas. 

Bet lai šo risku novērstu vajag pareizās, jeb ražotāja noteiktās distances starp vārstiem un bīdītājiem (nezinu pareizo lv terminu...) 

Es esmu licis gāzi tikai uz mašīnām kurām ir hidrauliskie kompensatori - distance tiek automātiski regulēta un problēmu ar vārstu izdegšanu nav bijis. 

Bet mūsdienās, kad visi ekonomē uz sīkumiem (īpaši uz tehniskām lietām - būs grūti kādam user vulgaris pierādīt hidrokompensatoru priekšrocības...) hidrokomensatori ir nebūt ne visiem motoriem.

Un te ir jāregulē vārsti. Ja nav noregulēts, braucot uz benzīnu iespaids ir mazāks, kā braucot uz gāzi.  


 

 

man auto uz gāzi nobraucis 160K, vārsti regulējas ar paplāksnēm un regulēti nav nekad. pagaidām nav izdeguši

 

Nu ir paveicies! Bet te jautājums cik maksā vārstu regulēšana vs esošā motora remonts vai cits šrotā....  

Link to comment
Share on other sites

160K nav tas lielākais nobraukums ar gāzi. Nepiekritīšu, ka paveicies - drīzāk pavisam normāli.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Heh, nesen iejautājos Honda Servisā tīri interesei, cik pie viņiem varētu izmaksāt vārstu regulēšana, precīzi neatceros bet nu bij 130 vai 180 eur + vēl kaut kas ja vajadzēs, un tas jau velk uz jauna motora cenu. Šitais esot pēc servisa gramatiņas jādara itkā ik pēc 40-60-80 000 km . Pats vēl neesmu veicis šo vingrinajumu, lai gan pec km jau tā kā vajadzētu

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Bonifacij, tu ko! 180 = jauna motora cena???? Kur pa tādu ciparu var dabūt - es uzreiz pērku neskatoties :D 

 

Gan jau ka domāji cita, lietota cenu šortā ;) 

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu protams ka bij domats jauns vietaa tads pats, tada pasa stavokli motors no kada nograuta autinja

Link to comment
Share on other sites

Bet tas "jaunais" vēl ir jāieliek, kur izmaksas būs stipri lielākas par "jaunā" motora iegādes cenu. Galugalā sasummēsies labs cipariņš.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu jaa, protams ka atkaribaa no izveletaa servisa tas cipars saskries uz 500e+, bet no otras puses ik pa 40 000 km, regulejot varstus par TAADU ciparu gan jau ka tas pats vien jau sanak

Link to comment
Share on other sites

Te es varu tikai piebilst, ka pērkot auto būtu jāskatās uz tehniskajiem risinājumiem, kas tajā ir pielietoti. 

Kaut tie paši hidrokompenatori - man pāris gadus atpakaļ likās neiespējami, ka kādam mūsdienu auto tādu nav.... 

Link to comment
Share on other sites

Man mitsubishi colt 1.3 arī būs kādi 170k 6gadu laikā novālēti ar gāzi (ne vārsti jāregulē ne kautkādas mārketinga eļļošanas)

Fāters ar sharānu 2.8 ap 240k 5gadu laikā pa eiropu nodragājis, nekādu problēmu! 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...