Jump to content

Telpas apgaismojuma pārbūve no dimmējama halogēna uz LED


Bonifacijs
 Share

Recommended Posts

Situācijas apraksts:

 

Viesistabā ir reģipša griesti ar tajos iebūvētām megadārgām (liekas saucās Osram decorstar+, kaut kur ap 10Ls/gab) 12V GU 5.3 d=35mm  spuldzītēm kuras vada Jung ražojuma pārslēdži no kuriem viens ir dimmējams, virtuvē ir tas pats, tikkai nav dimmējami. Vēl ir 2 gab. eksotiskas Osram spuldzes 2xS14s 500mm bez dimma.

 

Problēmas apraksts:

 

Viesistabas halogēna spuldzītes ir godam bez problēmam nostrādājušas 10+ gadus un nu jau 2 ir izdegušas. Vietā tika liktas kaut kādas no tuvējās Krūzas un tonis ne tas, un izdega arī pāris mēnešu laikā, un tika nomainītas ar citas firmas ražojumu arī no Krūzas un tur arī tas pats. Papildus tam 1 spuldzīte sāka spēlēt fokusus tad deg tad nē un vaina nav ne spuldzītē ne tuvumā esošajos kontaktos. Eksotiskās 2xS14s 500mm spuldzes arī ik pa pāris gadiem un ņemot vērā viņu cenu jau ir ZB viņas mainīt

 

Problēmas otra puse ir tā ka dizainere ar tām halogēna spuldzītem viesistabā un virtuvē jau no paša sākuma bija pielaidusi tehniskas dabas fēleri - projektā to jauda ir 45W, bet dizainā attiecīgajā vietā fantāzijas lidojums ir novedis pie mazāka izmēra dizainisku kvadrātveida padārgu lampu korpusu izmantošanas kuros ir paredzēts likt nevis standarta d=50mm lampiņas kā tas arī ir visā pārējā miteklī (identiska dizaina, tikkai lielāka izmēra), bet gan maziņās d=35mm lampiņas kurām attiecīgi nemaz neeksistē dabā 45W versijas spuldzītēm, 35W only, un attiecīgi telpā visus šos gadus ir bijis tumšāks nekā gribētos.

 

Meklētie risinājumi:

 

a) nomainīt halogēnus ar tāda pat d=35mm jaudīgākiem halogēniem - nav iespējams, jo tādu nav

b) nomainīt halogēnus ar tāda pat d=35mm jaudīgākiem LED- nav iespējams, jo tādu nav

c) nomainīt lampu korpusus - viņu ir daudz, viņi ir dārgi, viņus vairāk neražo, viņi atrodas vizuāli savienotās telpās ar tāda pat dizaina pilnizmēra lampām, tad ir jāzāģē lielāki caurumi griestos

d) iemānīt lampu korpusos cita standarta 5,5+W  220V LED, atslēdzot 12V trafus un ieliekot Jung dimmera slēdzī kaut kādu brīnumu kas vai nu atslēdz dimmu pilnībā jebšu ļauj dimmēt arī nedimmējamus LED

e) nomainīt  2xS14s 500mm spuldzes ar LED

 

Kas ir vajadzīgs:

1) GU10 standarta LED lampiņa ar 5,5W+ jaudu warm white izpildīta tādā dizainā ka tās daļa ar spīdošo galu ir iebāžama kaut nedaudz d=40mm caurumā (tik var iegūt drusku izjaucot lampas korpusu), pārējā korpusa daļa var palikt bez ierobežojumiem ārpus lampas korpusa. Tādas principā itkā eksistē.

2) dimm verķis un instrukcija kā to pareizi jāiebāž Jung dimmslēdzī

3) 2xS14s 500mm spuldzes ar LED ekvivalentu 60Watiem vai drusku vairāk (manīju iekš AliExpress itkā normāla cena, bet nu transports stipri padārgs)

 

Gaidu idejas kā pareizas tā nestandarta kā risināt šo problēmu, kur un ko var iegādāties risinājumam kā arī ir īpaši vēlamas norādes uz zemūdens akmeņiem, ja tādi tur ir iespējami.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

 

 

2) dimm verķis un instrukcija kā to pareizi jāiebāž Jung dimmslēdzī

Par šo vari uz Baltik elektro Krustpils ielā piezvanīt. Pie viņiem kā reiz Jungus ņemu!


http://www.baltikelektro.lv/kontakti/

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs
(labots)

Āha, es no kaut kādiem 2 citiem liekas ņēmu, neatceros gan kā tieši saucās, tad jāceļ papīri augšā, a man viņi tiek mērīti mugursomās.


Ar to trafu atslēgšanu nekādi pigori nevar sanākt? pietiek atrast griestos 1 vai 2 tos trafus un trafu vietā pieslēgt vadus uz lampu patronām, jebšu ar tiem pārslēdžiem + dimmu tur ir vairāki vadi/vadu grupas kurām teiksim nedrīkst "polus" sajaukt? T.i. es nezinu vai no katra slēdža iet kaut kādi vadi uz lampām, jebšu uz lampam iet tikkai no tā kurā ir dimms iebūvēts, a tas savukārt ir savienots vēl arī ar pārslēdzi. Tb uz trafiem aiziet tikkai 1  220V elektrības vads?

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

martinno

Atbrauc pie manis uz darbu :) Gan jau gala rezultātā sarūpēsim visu vajadzīgo un arī atlaidi iedošu :)

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs
(labots)

Ahā, tad tik man ir vēl drusku jāsagatavojas lai pats esmu kaut nedaudz lietas kursā. Pagaidam sapratu vien to ka vajadzēja meklēt nevis pēc GU5.3 bet gan pēc MR11 un to sapratis uzzināju ka ķīnieši uz MR11 ražo pat 7W, nu salīdzini.lv pētot nav nekā pat tuvu tam

 

 

Tas nozīmē ka ja dabūnu MR11 spuldzītes vajadzīgajā jaudā, tad nav jāmeklē jancīgas formas MR16 spuldzes kuras kaut kā varētu iemānīt lampas korpusā. Tad vien atliek vēl atvērts jautājums par dimmēšanu un pāreju vai nepareju no 12V uz 220V. Pieļauju ka arī 12V trafi var sajukt prātā ja viņiem cik tur to paredzeto W vietā iebaros 5x mazāk, pluss kā tas caur trafu tagat viss dimmosies

 

Es tā kā baidos ka pasakums nebūs nemaz tik vienkaršs kā tupo nomainīt spuldzītes.


Tad nu tā - viktorīnas jautājums - ja atstāj trafus un ieliek halogēnu vietā nedimmējamas 12V LED spuldzītes, tad varēs kaut ko izmainot Jung slēdzī panākt dimmēšanos, jebšu lai ko izmainītu ir jāpāriet uz 220V LED spuldzēm?

 

Kā vispār zinātniski saucas šie 2 atšķirīgie dimmēšans veidi/principi un kā var izlobīt kā tas darbosies ar nedimmējamiem lediem?

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

martinno

 

 

Ahā, tad tik man ir vēl drusku jāsagatavojas lai pats esmu kaut nedaudz lietas kursā.

Atbrauc papļāpāt - tur cilvēciņi Tev izstāstīs visu, ko gribēsi zināt. Varēsi pat nepirkt pie mums :)

 

P.S.

MR11 nav 5.3, bet gan 4... Ja nemaldos, tad MR16 = 5.3


LED'iem vajag speciālu trafu. Ja paliksi pie parastā trafa, tad rēķinies, ka LED'i var mirgot.

 

P.S.S.
Es Tavā vietā, ja ir fiziski tāda iespēja, tās GU 5.3 nomainītu pret GU10 - daudz universālāks pasākums, lielāka spuldžu izvēle, nevajag trafus - īsāk sakot - tikai ieguvumi.


Par dimmēšanu - esošo halogēna dimmeri varēsi sūtīt uz miskasti - tas nederēs, jāpērk atkal speciāls LED dimmeris + atbilstošas spuldzes, ja uz 12V vispār tādas eksistē...

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu tie trafi pasi par sevi jau ir padsmit gadus nostradajusi un var nomirt pasi pa sevi jebkuraa briidii pluss uz 1 lampeli liekas ka kaut kur trafa pusee pazud un paradas kontakts, taa kaa pa lielam butu tikai prieks no tiem tikt valjaa pie vienaam saapeem, tik tik ka baida tas ka tiem trafiem nevares tikt klat pa skaisto jo tie griestu cauruminji ir viem 50x50 lieli un nekadas citas ieejas zem regipsa tuvumaa nav. Varbut tas trafs nemaz nelidis cauri un tad es nestados prieksaa kaa ir iespejams bez kapremonta parvienot tos vadus

Karo4e pierunaji, pieskriesu uz pusdienas laiku

Link to comment
Share on other sites

martinno

Izskatās, ka bez remonta Tev tur neiztikt...

Remontē un liec GU10 ;)

Labots - martinno
Link to comment
Share on other sites

J.Reinis

Man visā dzīvoklī šādas uz 16W, ļoti ļoti spilgtas (kaimiņš paņēma 12W, arī par šerpu), iebāztas reģipša griestos ar 100mm caurumiem, turās ar savām atsperu kājām, ļoti ērti izņemt, ja vajag.

Katrai istabai viens 200W 12V impulsu baroklis ar dimmeri un pulti, visi ledi pievienoti paralēli.

Ķīnieši, pirktas par ~13€ gabalā pirms trim gadiem, vēl neviena nav nomirusi, lai gan lietotas katru dienu pa daudz stundām, un gaitenī degušas nonstop ganrīz gadu no vietas.

pl809213-350ma_16w_aluminum_body_dimmabl

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

man līdzīgas (5 un 7W), esmu kādus 3 gab LED čipus nomainījis. Turklāt - liekas bik par karstu darba laikā. Parasti šīm ir pašaurs gaismas stars, man patīk, ja izgaismo plašāk.

Link to comment
Share on other sites

Labaisjanka

Varbūt ir zināma kāda vietiņa, kur var nopirkt LED lampas E27 cokolu, gaismas plūsmu ne mazāku par 800 lm, dimmerējamas, ar izstarošanas leņķi tuvu parastajai kvēlspuldzei.


Aizmirsu. Krāsu temperatūra warm white.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Marizo, kur tu led chipus peerc? Ebajaa vai tepat kaut kur uz vietas?

Link to comment
Share on other sites

Viesturs, ir jau arī LV, bet es pasūtu ebay pa 50 gab 1W Warm white, klāt vēl draiverus un alumīnija star platītes DIY gaismekļiem. 

Ņemu atsevišķi, pats iesmērēju pa vidu termopastu. Garāžas gaismekļiem ņemu kaut alumīnija kastroli/plāksni/profilu, piekniedēju klāt tās star pamatnītes, uzlodēju čipus un viss. Man labāk patīk bez lēcām, plašāks leņķis.

Link to comment
Share on other sites

zaabaks

ir pirktas 1W LED priekš foto projektiem, lodētas pie radiatoriem, tad virknēs, paralēlajos utt

LED ir dimējamas/nedimējamas, kā jau minēja, vecie trafi nederēs.

ir pirkti no vācu ēbaya flood light lukturi, divas reizes - piegāde aptuveni nedēļas laika, nekādu problēmu pašlaik nav bijis.

tirgotājs šis te - http://www.ebay.com/usr/himan-jie-2012iespējams kaut ko var atrast priekš sevis (cenas lētākas kā pie mums, nedaudz dārgāk kā no ķīnas, bet toties ātra piegāde un nav jāraustās par PVN+ievadmuitu)

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs
(labots)

Tad nu tā, biju ciemā pie martinno un tur tika sasaukts vesels konsīlijs manas problēmas risināšanai 7 specialistu sastāvā, secinājumi nav vēl īsti sagremoti līdz galam, bet nu pa lielam izskatās ka ir šādi varianti:

 

a) viss pa pareizo = ~500 eur par jauniem lampu korpusiem, citām LED MR16 spuldzēm, slēdža parbūvi un citu dimmeri 220V + kapremonts telpām - atmests, nu vismaz pagaidām

 

b) viss pa pareizo = ~500 eur par jauniem lampu korpusiem, citām LED MR16 spuldzēm ar 10% varbūtību ka saglabātie elektroniskie dimmeri un to vadība normāli strādās 12Vatmests, nu vismaz pagaidām

 

c) viss pa nepareizo uz savu risku un atbildību - ķīniešu 7W MR11 12V LED spuldzes saspraustas halogēnu vietā, atstājot vecos trafus un dimmeri ar 10% varbūtību ka strādas normāli un eksperta apgalvojumu ka vienkārši ieslēgt/izslēgt bez dimma būtu jāstrādā korekti un nekas tur no tā nenosvilss - ~40 eur

 

d) tiek nograuta dizaina ideja ar dimmu - slēdzim nomainītas iekšas uz nedimmējamām, atslēgti trafi, un saliktas ķīniešu 7W MR11 220V LED spuldzes + risks ka bez kapremonta nesanāks pārvienot griestos tos vadus - ~50 eur

 

e) da nu nafig to pārbūvi, tik ieberzties pa sausos var sanākt

 

Karoče, bez diviem 0,7 krastā netiks

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs
(labots)

Nu cokols būtu tā mazākā bēda visā šai epopejā, tas vadiņš ar cokolu liekas maksā vien ap 1 eur


Esmu atradis halogēnu trafus griestos un kā izrādās tos ir iespējams bez problēmām izvilkt ārā lai veiktu manipulācijas (sk. bildi). Katrs no trafiem baro 3 halogēnu spuldzītes un kā izrādās vienam trafam ir izdegusi viena izeja. Ieejas vadi izskatās ka ir 4 salikti pa pāriem, bet nē, tas otrais pāris iet uz nākošo trafu.

 

Viktorīnas jautājums - vai ir prāta darbs izdegušo līniju ar 35w halogēna spuldzīti pielikt paralēli pie blakus izejas? Tad sanāktu 70w uz vienu no 3 izejām pie norādītās trafa kopējās jaudas 50-150w.

 

Papildus jautājums - varbūt kādam ir kādreiz sanācis pie šitāda trafa LED pielikt un kas no tā ir sanācis.

 

Vēl būtu labi jakāds varētu atsūtīt kur palasīties kā var preventīvi pēc kaut kādiem parametriem salīdzināt ķīniesu led spuldzītes parametrus ar kaut kādu LED transformatoru + dimmeri, gluži tāpat interesē literatūra par ķīniešu LED 220V spuldzītes salāgosanu ar esošajā Jung slēdzī ar integrētu halogēna dimmeri iemontējamu LED piemērotu dimmeri. Akcentu uz ķīniešu spuldzīti lieku tāpēc ka uz lampas ietvara limitu d=35mm brend ražotāju spuldzītes ar 5,5-7w jaudu neeksistē a jauni lampu ietvari vien jau velk uz 450 eur+ pamatīga gružošana, un kamēr nepārliecināšos ka arī ar ķīniešiem nekas nesanāk, pieturēšos pie plāna lampu ietvarus nemainīt.


HALOTRONIC® transformers must be operated with a lamp wattage
which corresponds at least to the minimum load (see technical data).
If this minimum load is not reached, harmonics and/or radio interference
values may exceed the permissible thresholds and output
voltage will fall considerably (see Fig. 7). The unit is unlikely to be damaged,
however. Fig. 7 shows the output voltage curve as a function
of lamp load for HT 1 05/230/12 L.
 
Vai šitais nozīmē to ka nedrīkst likt pie šī trafa 3x7W = 21W total (traf range 50-150w) LED spuldzītes???? Un pat 6x7W=42W arī nē? Taču drīkst teiksim 9x7W=63W ???
Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

martinno

 

 

Vai šitais nozīmē to ka nedrīkst likt pie šī trafa 3x7W = 21W total (traf range 50-150w) LED spuldzītes???? Un pat 6x7W=42W arī nē? Taču drīkst teiksim 9x7W=63W ???

Aha. Ja trafam nav pietiekama minimālā slodze, tad LEDi var mirgot. 

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs
(labots)

Vai tie LED trafi no halogenu trafiem vēl ar kaut ko atšķiras bez min. un max. jaudas diapazoniem?  Tās 3 izejas reāli iekšpusē ir paralēlas jebšu nudien 3 neatkarīgas viena no otras?


Izskatās ka būs jāskatās  220V LED virzienā jebšu jāpērk jauni trafi, ja neizdosies izdomāt kā var vairak spuldzīes uz katru sakombinēt. Ja izrādītos ka trafam izeja ir 3 neatkarīgas līnijas pa 50w tad jau varētu viegli sakombinēt, tik arvien vairāk sāk loģika teikt priekšā ka tā nez vai ir

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Nesaprotu ko situāciju sarežģīt un prātot pa nez kādiem kap remontiem!

 

Tākā transformators ir pieejams

 

1. Ejam pa punktiem ar urbi un izurbjam bišku lielākus caurumus un ievietojam GU10 standarta ligzdas (ar visu ietvaru depo maksā ap sākot no 3 eiro gabalā)

2. Izraujam to trafu un saliekam visu pa taisno uz 220v un tiekam skaidrībā ar dimmeri, ja neder vācam nost un liekam slēdzi.

 

Tas arī viss pasūtam jaunas GU10 LED lampiņas no Ķīnas.

 

Pēc bildes vadi gan jau ka der izskatās pietiekoši resni un ledi jau nav nekāda slodze.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Tā nesanāks, jo teplas ir dizainētas ar dizaina projektu pa smuko, lampas dizainā ir kvadrātiskas nevis apaļas, telpā bez zonas ar mazajiem kvadrātiem ir virkne zonu ar tādiem pat tikai pilna izmēra - attiecīgi pat ja izlemtu pariet uz lētiem lampu ietvariem tad būtu jāmaina krietni vairāk nekā 9 mazās lampiņas. Tur viss ir saskaņots kvadrāta ņeržas slēdži pa 200 Ls gabalā ar kvadrātainiem griestu lampu korpusiem pa 45 eur ar atlaidi gabalā. Dizainā visur ir akcents uz kvadrātiem un nekas apaļš tur neiederēsies. Ja varētu tā ka tik spīd, tad jau jā būtu krietni vienkāršāk un es te nekristu uz nerviem visiem ar savām problēmām.

Link to comment
Share on other sites

Cik tev tie kvadrāti lieli?

 

uz ātru roku uzmetot aliexpresā gu10 izmeta arī kvadrātveida ietvarus sākot arī no 3 eiro gabalā 

 

Kā arī GU5.3 12v ledus var dabūt tur pat, varbūt nemaz neko daudz nevajag pārtaisīt

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs
(labots)

Eh nolēmu uzspēlēt casino - tupo pasūtīju Aliexpressā MR11 LED 7W 12V lampiņas pa 1,54 eur gabalā un kaut kādus 30W trafus pa piečuku gabalā priekš viņām - viss prieks kopā sanāca 40,50 eur - kad atnāks tad arī notestēšu. Nu ja nesanāks, tad pie manis varēs dabūt tos krāmus pa kapeikām :yahoo:

 

martinno savāktais konsīlījs mani sabaidīja ka 7W iekš d=35mm sprāgšot kā mušas, nu paņēmu 2x vairāk lampeles nekā vajag

 

Par tiem kavadrāta ietvariem  - pirmajā manā bildē šeit jau ir redzams tas orģinālais Delta Light ietvars, nu kaut kā maz ticams ka tā pa vienkāršo izdosies atrast tieši tādu pašu ķīniešu podģelku, a ja atšķirsies uzreiz jau būs riktīgi redzams jo attālums līdz tuvākajai orģinālajai pilnizmēra lampai ir mazāk par pusotru metru, a tur jau iet tā paša dizaina , bet speciālās dubultās 90+45 grādu lampas sk. foto. Nu tie dizainera izstrādājumi ir tikkai paši ar sevi kombinējami, veidoti kā noslēgtas sistēmas ar pilnu variāciju klāstu, tā vienkārši kaut kādu 1 elementu nenomainīsi

 

Mazie kvadrāti ir 70x70 lielie drusku lielāki - slinkums rāpties mērīt precīzi


Eh, sametu tam apdegušajam trafam nosvilušo paralēli uz blakus esošo - pagaidām darbojas


Tad vēl paliek atklāts jautājums kur pirkt to 500mm LED s14s lampu sk. bildi pirmā postā. Ir pa 8 eur iekš Aliexpress, bet tikkai vienam pārdevējam un piedāvātais shipings uz LV ir 28,50 eur. Vajag 2 tādas

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Tufjord

 

 

Tā nesanāks, jo teplas ir dizainētas ar dizaina projektu pa smuko,

 

Tur viss ir saskaņots kvadrāta ņeržas slēdži pa 200 Ls gabalā ar kvadrātainiem griestu lampu korpusiem pa 45 eur ar atlaidi gabalā

 

 

 Tad kas tas par sūda dizaineri un kas sakaņots ,ka nevar materiālus dabūt? Un priekškam  vēl kas no ķīnas pa lēto tiek domāts luksus dizainam un materiāliem? Tikai sačakakarēsi telpu,dizainu un materiālus. Iedomājie ,ja īpašums tiktu pārdots un vissi dizaina plusi,kā arī tevis pieminētie ieguldītie materiāli tiktu uzskaitīti pie pārdošanas. Un jaunais īpašnīsks ieraudzīs ,ka  Bonifācijs visu sapisis ar ķīnas materiāliem :) . Nu beidz es pat priekš sevis dēļ kapeiku nebojātu vidi kur ieguldīta liela nauda par kvalitāti un ndizainu.Lai ietaupītu ar ķīnas precēm.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Dārgais Tjuford, lasot no sākuma un uzmanīgāk, būtu pamanījis ka dizains ir tapis pirms padsmit gadiem un tad arī realizēts materiālā un nu jau padsmit gadus ideāli bez vajadzības ko remontēt  lieliski nokalpojis godam šo laiku, ja vien neskaita ka tomēr prasījās vairak gaismas. Taču diemžel nekas nav mūžīgs un vannas istabā pirms 2 gadiem godīgi nokalpojis 10 gadus pie tēviem aizgāja pirmais no šiem transformatoriem un tad tā vieta tika veiksmīgi pārtaisīta uz 220V LEDiem. Tagat liekas ir pienākusi kārta nākošajam trafam un dažām spuldzītēm un nav pamata domāt ka tas tā arī visai veikli neturpināsies un tieši šī iemesla dēļ ir vēlme ja jau remontēt tad pie reizes pāriet pie kaut kā modernāka un arī atrisinat vienreiz gaismas trūkuma problēmu.

 

Ja tur būtu iespēja vienkārši ielikt jaudīgāku halogēna lampiņu, tad tā arī izdarītu, a patreiz bez kardinālām izmaiņām vienīgi ķīniešu ledi dod cerību  palielināt gaismu


Klau a kāds var paskaidrot kā darbojas tā dimmēšana shēmas/u veidā? Skatos savu esošo halogēnu trafu un redzu ka tam ieejā nekāda papildus vadības vada nav sanāk ka slēdzī esošais dimmeris uz trafu padod jau nosadimmētu barošanu un tālāk trafs izejot no tā regulē halogēnus. Tagat pētu kā varētu tas viss darboties ar 12V LED spuldzēm un nekādi nevaru saprast vai LED piemērots transformātors arī tā var - ķīniešu LED dimmēšana liekas pēc citas shēmas/ām darbojas. Ja tiešām ir vajadzīgs vēl kāds vads no slēdža ar integrētu dimmu, tad laikam par dimmu no slēdža būs jāaizmirst jo vēl vienu vadu zem reģipšiem tik tālu točna neiedabūšu iekšā.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bonifacijs

Atbrauca jau laime no čainas - pasūtītās lampiņas.

 

Pieliku pirmo - super, ir reāli ja ne gaišāks tad vismaz noteikti tikpat cik halogēnam, tiesa gan gaisma ir zilganāka, bet nu domāju pieradīs ātri. Nekas nemirgo un mierīgi dimmējas no pilna līdz gandrīz nulle un atpakaļ bez jebkādām problēmam ar esošo trafu un dimmeri. Taču notika kaut kāda figņa spuldzītes nodimmējās uz mazu un tagat dimmējas arī uz augšu bet nu galīgi ne līdz paredzētajam maksimumam - tas uz 3 LED spuldzītēm uz viena trafa, citam trafam vēl ir palikušas 2 halogēnas un viena jauna LED, tur viss dimmējas pilnā amplitūdā. Kad no 3 spuldzēm bija ielikta tikkai viena  untā bija LED arī viss dimmējās pilnā amplitūdā. Kas noticis un kapēc? Nobeigti 3 LEDi ar dimmēšanu, vai vajag dimmēt ar + vienu halogēnu klāt? Vai varbūt dimmeris ir apjucis no halogēna/led kombinācijas?


Laikam pats sapratu - LEDi lieliski dimmējas pilnā diapazonā ja pie trafa ir klāt arī vismaz viena halogēna spuldzīte, ja nav, tad viņi dimmējoties var nonākt šaurā diapazonā zaudējot spēju aizdimmēties plussā līdz pilnai jaudai. Kā apmānīt?


Piepirku pie reizes arī china LED trafus, bet nu negribētu līst tur mainīt viņus ja vien var kaut kā savādāk tikt cauri. Dikti jau nu viņi nenopietni un elektronedroši salīdzinot ar vecajiem halogēnu trafiem izskatās. Varbūt vajag saslēgt vairāk LEDus uz vienu veco trafu lai iegūtu tā darba jaudai piemerotāku slodzi? Izdarīt to var bez liela čakara, vienīgi mulsina ka tad laikam sanāks pa 3-3,5m vada no spuldzes līdz trafam kas itkā neder, kads varbūt zina vai var pārsniegt bez sekām?


Kas pie vella ir interference un kāpēc man būtu viņa jābaidas?

 

Karoče vecajiem halogenu trafiem ir rakstīts virsū ka vada garums interferences dēļ līdz lampam nedrīkst būt garāks par 2m, es sadomāju šitam nenoticēt un eksperimenta pēc saslēdzu 3x35w galogēnu vietā pie tā pasa vecā trafa 6x5,5W LED pie tam 4 no tām pie atsevišķa 3m gara vada un itkā viss darbojas dimmējas un nekādu papildus halogēna lampiņu nevajaga. Tā drīkst atstāt, jebšu tā interference kaut ko ar laiku sliktu izdara?

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu varbūt kādreiz izeksperimentēšu ar skaņu, taču patreiz jautājums ir par gaismu. Pats uz aci īsti nevaru saskatīt kaut kādas problēmas, nu vispār arī nezinu kas tur būtu jāsaskata gadījumā ja viņa ir. Vēl vairāk mani samulsināja tuvējās Krūzas elektronodaļā kur biju ieskrējis pēc wago un papildus vadiem - pardevējs redžeja vada gabalu ar spuldzes kontaktu kad rādīju kāda kalibra vadu man vajag un uzreiz piedāvāt pa 0,64 centiem uz akciju halogēnu transpormātoru sērkociņa kastes izmērā, nu un attiecīgi iesākās neliela diskusija kura slaikā neviļus nonācam pie 2m uzraksta uz trafa un interferencei - šis saka ka pirmā dzirdēšana par tādu un intereses pēc sāka pētīt visu savu kanlux trafu instrukcijas un tur nudien nekā tāda nav - pēc tā arī sadomāju paeksperimentēt ar garu vadu. Pats interesantākais tai visā ir tas ka pārliku visu uz 1 trafu tai skaitā uz gariem vadiem un nekas, bet tagat ieslēdzot gaismu nomirgo un izslēdzas, var apiet uz kādu nelielu sekundes daļu iekšā slēdzot pieturot nospiestu slēdzi/viņš arī dimmers, tad bez problēmām ieslēdzas. Domāju no sakuma viskautko, tad pieliku vēl papildus spuldzes un tas pats un tad tik sapratu ka kad eksperimentēju bij dimmers un vairāki paralēli trafi un kaut tajā ko petiju bij tikkai LEDi, citā ta vēl bij palikušas dažas halogēna spuldzes - secinājums ka nevis trafam bet gan dimmerim bij vajadzīgs kāds halogēns normālam darbam. Tā lūk eksperimentēju, šonakt varēs nomēģināt kā ir vakarēt ar LED gaismām, pēc sajūtām ir spilgtākas gan par halogeniem, bet tas tagat pa dienu

Link to comment
Share on other sites

Godīgi sakot, skaidri nezinu, kur tur ir interference. Iespējams, starp dimmera un LED draiva slēdža frekvencēm. Ja vien LEDam ir draivs, nevis tikai konis. Interference, manis vārdiem piektdienā, ir signāla summēšanās (dzēšanās) "satiekoties" pamat signālam un atstarotajam signālam. Kā arī starp dažādu frekvenču, fāžu signāliem.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Heh a varbut uz to tieši esmu patreiz arī uzrāvies, tagat laukā jau ir patumšs un rodas sajūta ka tomēr ir jūtami tumšāks nekā bija agrāk un zilgana atblāzma tas viesistabā kur vadi virs 2m garumā un tagat ar izbrīnu ievēroju ka virtuvē kur viss ir tieši tāpat pārtaisīts, vien trafs arī pielikts ķīnietis gaisma ir pamanāmi dzeltenāka!!! Brīnumi turpinās un nu ir jūtama svilušu vadu smaka tik nevar saprast no kurienes tieši - būs speciāli jāļauj nosvilt lai saprastu kas pa lietām, patreiz domāju uz ķīniešu trafu, bwt pēc smakas nesanāk virzienu noteikt

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

esmu optimists :)

Tad nu tā - ir noskaidrots trakās deguma smakas iemesls - nosprāgusi 1 no 18 iegādātajām LED lampiņām.

 

Tāpat ir konstatēts fakts ka darbinot LED lampiņas ar ve3co halogēnu trafu un dimmeri gaismu izslēdzot tā pavisam izslēgta tomēr netiek. Pa dienu redzet nevar, bet nakts melnumā pamanīju ka LEDi knapi pamanāmi blāv arī izslēgtā stāvoklī. Šis kā arī augstāk aprakstītais efekts ka lai spuldzes ieslēgtu ir japatur kadas sekundes daļas nospiests ieslēgšanas dimmera slēdzis ir tapis atrisināts ar vienas LED lampiņas aizvietošanu ar veco halogēna lampiņu - tad viss strādā kā agrāk. Paliek vien atvērts viktorīnas jautājums - vai tā LED lampiņa nosvila tapēc ka tika darbināta halogēna sistēmā, vai arī viņa ir rūpnīcas brāķis, kā arī vēl varēja būt tā ka neveiksmīgi liekot lampas korpusā esmu pats satraumejis viņu, pluss vēl ir tāda lieta ka metāla gredzens kas notur lampiņu no izkrišanas ar savam ausīm brīvi skaras pie LED kontaktiem (nepievērsu tam parlieku uzmanību, jo par laimi sakrīt tā ka vienlaicīgi pieskaras tikkai vienam kontaktam un šī situacija saglabājas arī grozot lampiņu, tiesa gan attālums līdz otram kontaktam ir vien ap 1-1,5mm - prasītos stikls priekšā).

 

Vēl viena skumja fakta konstatācija ir tā ka lai arī jaunie LEDi ir spilgtāki par halogēniem, vakarā gaismas ir jūtami mazāk. Iemesls gan jau ka būs tas ka tām lampiņām nu nepavisam nav solītie 5,7W un pat 4W nē, bet gan kaut kas stipri mazāk. Secinājumu izdaru no tā ka man ir citas 4W LED lampas kas spīd uz aci 2x gaišāk par šiem brīnumiem.

 

Pagaidam eksperiments ir atnesis vilšanos, taču ja tās lampiņas tiešām būtu devušas solītos vatus, tad būtu bijis OK. Turpināšu eksperimentēt.

P.s. uz pašām lampiņam un arī uz iesaiņojuma nekur nav neviena uzraksta ne jauda, ne volti,ne ražotājs, vispār nekā.

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

LED lampiņas vairs nav vērts pirkt no ķīnas. Uz akcijām tepat veikalos var sapirkt labas kvalitātes normālu ražotāju izstrādājumus tikai nedaudz dārgāk. Un tu redzi ko pērc.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Eh visa tā led epopeja sacelta ap to, ka elektrība nemaksā 3 centi par kWh, bet gan 16. Protams 3 centu gadījumā jau nu neviens toč neceptos un neko nemainītu, jo lai atpelnītos ieguldījumi, būtu jāgaida gadiem!

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Kaut ko es nesaprotu, te Delta Light tirgo modernizētu variantu manām lampām un jau ar jaudīgu mazizmēra LED lampiņu included, atsevišķi lampiņas nekur pieminētas nav un arī atrast nevaru, tad ko, ja lampiņa izdeg ir jāpērk jauna kopā ar visu korpusu??? Šis vismaz ir kaut kāds apstiprinājums tam ka es meklēju to kas principā eksistē.

 

http://www.deltalight.com/ru/products/деталь/mini-carree-st-82720-s1-202-192-822


Tad nu tā, ir pagajis kāds laiciņš un šorīt saņēmos visu parstellēt atpakaļ kā bija  - uz halogēnu un līdzarto ir uzskatāms ka eksperiments ir pilnībā izgāzies, taču labā ziņa ir tā ka ir izdarīta virkne secinājumu kas iespējams  kādam var noderēt:


Vietā bez dimmera un parslēdža:

- LED spuldzes darbojās arī veco halogena trafu, ieslēdzas un izslēdzas kā nākas, ja atmiņa neviļ tad ieslēdzotos bija gandrīz nemanāma aizture, lampiņas nekarsa un nesvila (laikam)

- LED spuldzes darbojās vēl pārliecinošāk ar speciāli LED pieliktu trafu, ieslēdzās un izslēdzas bez aiztures, lampiņas nekarsa un nesvila (točna)

- LED spuldzes + 1 halogēna parī ar LED trafu, ieslēdzas ar pamanāmu aizturi un noņirbēšanu, taču nekarsa un nesvila, izslēdzās pilnībā bez problēmām

- 35W halogēni bija ne tik spilgti kā led, taču deva vairak un patīkamākas gaismas, nu gandrīz 1,5-2x vairāk gaismas pēc subjektīvām sajūtām, kaut lumeni iespējams saka ka nebij nemaz tik liela strarpība


Vietā ar parslēdzi un (pār)dimmeri:

- LED spuldzes darbojas ar veco halogēna trafu, taču nodimmēt varēja tikai uz mīnuss un ne visā diapazonā, ieslēdzot nomirgo un izslēdzas, taču ja ieslēdzot kādu sekundes daļu notur nospiestu ieslēgšanas pogu tad ieslēdzas normāli, LEDi pilnībā nekad neizslēdzās, to varēja pamanīt vien dziļā tumsā kad bija manāms ka LEDi ir nedaudz blāvi.

- LED spuldzes + 1 halogēna darbojas ar veco halogēna trafu tā itkā viss būtu vislabākajā kārtība, ieslēdzas bez problēmām un mirgošanas, dimmējas pilnā diapazonā, tik pēc pāris dienām tika pamanīts ka nekad pilnībā neizslēdzas - pilnīgā tumsā var pamanīt ka knapi kvēlo halogēna spuldzīte. Pec 15-20h darba izdega viena LED spuldzīte pirms tam paguvusi ilgstoši pasmirdēt, vēlāk mainot LEDus atpakaļ uz halogēniem tika pamanīts ka pavisam vieglas apdeguma pēdas uz vienu no piecam spuldzītes LED strēmelītēm ir arī uz visām pārējām eksperimentā šai vietā iesaistītajām lampiņām. Tā kā visu LED lampiņu vatu kopsumma bija jūtami mazaka par halogēna trafa minimalo jaudu, tad eksperimenta laikā tika atslēgts1 haogēna trafs un visi LEDi pieslēgti uz 1 halogēna trafa lai to labāk noslogotu, tai pat laikā tika uz daļu no lampiņam dubulti pārsniegts  uz trafa nepārprotami norādītais max. 2m vadu līdz lampiņam garums, kam tipo tad nu bij jāizsauc gaismas interference, taču ekspluatējot šādā režīmā pāris dienas tā arī nekāda interference pamanīta netika.


Tā kā vēl 1 LED lampiņa no tam kas bija pie dimma netīšam tika sasista, tad pievienoju foto kur ir redzams kas lācītim vēderā - vot tas melnais klucītis kā reizi atbilst tai LED sloksnītei ar vieglām apdeguma pēdam otrā pusē skatoties no priekšpuses.


Un pats galvenais secinājums no visa šitā ir tas ka iegūt vairāk gaismas no šitiem Delta Light Carree Mini neizdosies visticamāk nu nekādīgi, būs vien jāmaina uz lielāka izmēra lampu korpusiem ar jau rūpnīcā integrētiem atbilstošām LED lampiņām (tas kantoris tieši tos korpusus vairs neražo, bet par laimi ir tā pati sērija drusku modernizētā izpildījumā ar ļoti līdzīgu vizualo izpildījumu), pie reizes jātiek vaļā no halogēnu trafiem vai arī trafiem vispār kā tādiem (12V --> 220V) kā arī vai nu jālikvidē dubultie (pār)dimmi vai jāpārtaisa Jung slēdži ar integrēto dimm uz vajadzīgo variantu. Izklausās sarežģīti un makani dārgi vai ne? Nu ne velti Cenu kluba LED eksperti nespēja man nosaukt variantu kurš točna darbosies.


P.s. eksperimentā neiesaistītās LED spuldzītes un trafus izlikšu tūlīt savā sludinājumu sadaļā Pardodu saimniecībā noderīgas lietas, jo par cik visur jau ir kaut kādi integrēti gaismas risinājumi, tad nu šiem pārpalikumiem nekādu jēdzīgu DIY pielietojumu atrast nespēju.

Link to comment
Share on other sites

Nu izskatās šitie ledi tupi - ar rezistoriem, nevis strāvas stabilizācijas draivera (un dimmējas tamdēļ, ka nav).

Tas, kas nosvila ir diožu tiltiņš. Visdrīzāk nosvila, jo no halogēnu draiveriem nāk ārā maiņspriegums ar frekvenci daži 10 līdz 100 kHz, bet šis paredzēts 50Hz, kas radīja papildus karšanu.

Labots - marizo
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Prodžektam vakar radās negaidīts turpinājums. Lieta tāda ka virtuves gaisa nosūcejam nosvila pēdējā no divām 12V 20W G4 halogēna lampiņām kas plīts virsmu apgaismo un man tika uzstādīts ultimāts nekavējoties šo sataisīt. Taču vakar kā no paša rīta biju sācis pa saimniecību ņemoties skatīties/klausīties :) seriālu "12 pērtiķi" kurš sastāv no 13 serijām pa 45 min.... un attiecīgi nu galīgi nebiju noskaņots šo nodarbi pārtraukt ar gājienu uz Krūzu, savukārt kā zināms slinkums ir progresa dzinējspēks kas arī tika spīdoši pierādīts.

Tātad pirmais ko darīju paskatījos kurpirkt.lv cik vispār maksā G4 halogēns, un tad cik maksā G4 LED un ar izbrīnu konstatēju ka LED zem izkārtnes G4 iet kā kukurūzas vālīšu formā, tā arī pankūciņas formā un tai brīdī man atausa prātā ka pavisam nesen redzēju šo pankūciņu dzīvē - sasistajā MR11 LED spuldzītē. Žigli sadabuju to sasisto spuldzīti un skatos, nudien kājiņu adatiņas sapass un apskatot sīkāk ienāca prātā doma - a kā būtu ja nodauzītu nost to stiklu un atstātu vien to keramiku kurā ir iemūrētas tās kājiņu adatiņas. Seriālu skatoties, stikla nost nodabūšana aizņēma vien 3 minūtes manipulāciju ar verķi kas primāri ir domāts kaut kā saspiešanai līmēšanai vai piespiešanai pie kaut kā. Tālāk jau tika pārbaudīts iespraužot tvaika nosūcejā, kur kaut arī orģināli paredzēts citas formas spuldzīte, taču vietas halogena karšanas dēļ atstāts pietiekami , atzīts par labu esam un jau speciāli iznīcināta vēl viena MR11 LED spuldze.

 

Jau taisot foto šī stāsta aprakstam pamanīju ka uz halogena MR11 spuldzītes iepakojuma tā arī ir rakstīts - G4 un vēl pēc brītiņa ieskatoties  man beidzot aizgāja līdz galam - tās MR11 halogena spuldzes iegūst ņemot gatavu 4G halogēna spuldzīti un iemūrējot viņu stikla korpusā un to ļoti labi var redzēt uzmanīgi ieskatoties pievienotajā foto (tur gan nav izārdītas MR11 LED spuldzītes, jo tās jau iegrūdu tvaika nosūcejā, taču pa lielam domāju tāpat jau ir skaidrs).

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Guest
Slēgta tēma, pievienot komentāru nav iespējams.
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...