Jump to content

freelancers vai firma?


Huselius
 Share

Recommended Posts

Sveiki, vai kāds var padalīties ar padomu kā un kur labāk meklēt pakalpojumu sniedzēju iOS un Android spēles izstrādei? Jautāju to tādēļ, ka līdz šim ir bijusi visai izmocīta pieredze ar freelanceriem (programmētājiem un web risinājumu izstrādātājiem) sekojošu iemeslu dēļ:

1. "siltumnīcas apstākļos" audzēta attieksme pret darbu - 10 nedēļas pēc kārtas jāklausās, ka darbs šonedēļ tiks pabeigts, bet pagājušo nedēļ netika pabeigts, jo "internets tika atslēgts", "kompis bija saplīsis", u.c. batoni - nebūtu jau problēmas, ja iemesli būtu pa tēmu. Tam visam pa virsu regulāra "pazušana" no kontaktiem, kas var ilgt arī pusmēnesi, utt., nereti arī pazušana ar galiem, kad tu nezini, vai tev jāgaida tas pusmēnesis vai nē. 

2. mūžīgā cīņa ar prioritātēm - pēc 2 nedēļu darba, vai plānošanas parasti darbs tiek atlikts uz nenoteiktu laiku, jo kaut kas tekošs ir jāpabeidz, vai pēkšņi ir ienācis "kaut kas lielāks", kas iesākto darbu atceļ.

3. zināšanu pārākuma demonstrēšana, kurā visi jautājumi ir "muļķīgi".

 

respektīvi - ļoti līdzīga pieredze kā ar dzīvokļu iekšdarbu meistariem, ar kuriem notiek tāda pati pakaļskraidīšana un pielāgošanās.

 

Tādēļ arī jautājums: Esmu piefiksējis pāris firmas Latvijā, kas varētu palīdzēt ar spēļu attīstīšanu. No jūsu pieredzes, cik lielā mērā man nāksies pārmaksāt par vienu un to pašu pakalpojumu, ja to sniedz firma, vai to sniedz freelancers? Kā arī, ja runā par freelanceriem, līdz šim nav bijusi ar saskare ar šāda tipa projektu - cenas C++ un Java programmētājiem sākas no kāda cipara (jautāju ar "sākas" tādēļ, ka nav obligāti nepieciešams programmētājs ar 15+ gadu pieredzi, bet gan ar veselīgu attieksmi)?

 

 

Link to comment
Share on other sites

kazarma

Viss ir vienkāršāk. Tev nav līguma un te arī visa problēma.

 

Ar freelanceru darbu nav nekādu problēmu, ja :

 

a)Maksā labi

b)Ir līgums.

 

Ja nav kāds no augstāk minētajiem punktiem tad uz kvalitatīvu darbu vari parasti necerēt.

Īsts specs noteikti arī paņems 30% pirmo iemaksu pirms sāks vispār kaut ko darīt.

 

Cik pats zinu labus programmētājus viņiem darba pietiek un laika ar grandiozajiem 200e projektiem nodarboties laika nav.

 

Tie kam ir laiks nozīmē, ka nav normāla pamatdarba un tie arī uz šādiem projektiem piesakās.

 

Ir jāsaprot, ka programmēšana patērē ļoti daudz laika, it sevišķi, ja sagaidi kvalitatīvu darbu.

Atkarībā no spēlēs sarežģītības 1 programmētājs noteikti nespēs mēneša laikā ko jēdzīgu izstrādāt, JA vienīgi viņam tas ir pamatdarbs, un tāpēc arī te ir svarīga maksa, ja maksāsi uz ķepas 1500e/men par sava softa izstrādi, tad tev arī būs normāls specs.  

Labots - kazarma
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

10 nedēļas pēc kārtas jāklausās, ka darbs šonedēļ tiks pabeigts

Varbūt  I v a r s    I n d r i k s  un viņa kantoris. A varbūt vairs tāda arī nav.

Mums bija arī līgums, saņēma pirmo iemaksu 30% (250 Ls). Apmēram tik daudz arī izdarīja, bet tā gumiju stiepa (vairāki mēneši), ka līgumu lauzām, aizgājām katrs uz savu pusi.

Iemesls - ienākuši lielāki projekti, mēs Jūsu nevarēsim turpināt.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Huselius

jā, ar to apmēram arī rēķinos, ka darbs būtu no 1-2 mēnešiem, un skaidrs, ka tas 200 eur nemaksā. Taču pēc savas nelielās pieredzes nācies secināt, ka šajā tirgu bieži vien valda tāds Rumbulas biznesa modelis - es ar tevi sarunāšos tikai tad, kad man būs brīvs laiks, vai arī tad, ja tu pārsolīsi to klientu, ar kuru es pašreiz strādāju. Tāds - man interesē nauda šeit un tagad - piegājiens, bez piedomāšanas par kaut kādu savu reputāciju un stratēģijas par rītdienu. Tomēr gribās atrast cilvēku, kas nevis tikai skaitītu naudu, bet arī būtu ieinteresēts sastrādāties arī nākotnē šī projektā nākamajos etapos un citos projektos.

Līdz ar to normālā situācijā tādam jēdzienam, kā "grandiozie 200 EUR projekti" nevajadzētu skanēt ar skepsi, jo nopietni attiecoties pret darbu, visiem darbiem ir vienāda nozīme - 100x200 EUR vai 1x20 000 EUR projekts, nav nozīmes, visiem projektiem darba stundas maksā puslīdz vienādi.

Bet doma par līgumu ir laba, tik es nezinu cik freelanceri ir atvērti tādam piedāvājumam un daudzkārt esmu novērojis, ka arī tas nav disciplinējošs līdzeklis, jo tiklīdz sākās runas par termiņiem, tā tiek meklētas kaut kādas vainas pie pasūtījāja, kurš it kā nav aizsūtījis kaut kādu info, vai teicis kaut ko, ko nav teicis, utml. Man ar jau vispār liekas, ka šīs nozares speciālisti, uz kuriem var paļauties, tik tiešām vai nu jau strādā kādā uzņēmumā, vai ir freelanceri, kam ir liels šāds uzņēmumu darba stila rūdījums, tik kur tādus cilvēkus var atrast?

 

Un kā ir ar tām firmām - vai viņas liek baigo uzcenojumu savam pakalpojumam, vai arī prasa līdzīgi kā freelanceri, ņemot vērā, ka maksā mazāk saviem darbiniekiem, jo nodrošina ar pastāvīgu darbu?

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Firma viennozīmīgi būs krietni dārgāk, jo pasūtītājam jāmaksā alga ne vien programmētājam, bet arī priekšniekam, vietniekam, sekretārei, par telpu iri. utt, utjp - kaudze izdevumu, kas nav freelancerim.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Latvijas IT tirgus ir tāds kāds viņš ir. Bet jāsauc lietas īstajos vārdos. IT speciālists, kas brīvajā laikā piehalturē nav frīlanceris. Īsti frīlanceri IT jomā pie mums bieži vien ir slaisti, kas parastā ofisā nespēj strādā vai kvalitāte nav viņa preču zīme. Izbijis specs pilnīgi un noteikti nekrāmējas ar 200e projektiem, jo čakars ar saskaņošanu bieži (lasīt: vienmēr) ir vējā izmests laiks, ja vien tas nav standartizēts produkts, kurš tiek pielāgots arī citiem.

 

Ja patiešām gribi sasniegt rezultātu un gala produktu grib saredzēt tuvākā nākotnē, tad tikai ar līgumu ar ļoti precīzi atrunātiem termiņiem un līgumsodu. Cik stāstīja kolēģis, kurš agrāk spēles izstrādāja, tad šajā jomā pat firmu līmenī ir viens liels bardaks, jo atkal tirgus ir maziņš un ideju autori ir pliki mākoņstūmēji. Agrāk te ik pa laikam iznira kāds plānā galdiņa urbējs, kurš meklē programmētāju, kas reālizēs viņa mega idejas. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

izklausās pēc varianta, gribu ātri, lēti kvalitātīve, bet maksāt gan negribu. tad arī darbu uzņemās tāds, kas varbūt kaut kad kaut kā pabeigs bez nojēgas, ko viņš dara.

 

ja var piedāvāt reālu ciparu, tad arī reāls darītājs atradīsies, ja var nolikt tikai smieklīgu summu, tad nu dabū to, par ko maksā- indieti ar 100000 aizbildinājumiem, ka šodien būs.

 

arī biju apsvēris freelancera karjeru, kad apskatijos, ka man jākonkurē ar indiešiem par dolāru stundā, 3x nospļāvos un aizgāju uz ofisu strādāt, nenožēloju ne mirkli, šat tad paņemu kādu haltūru, bet cena tad ir adekvāta, ka tikai nopietni cilvēki vēlas ar mani sadarboties.

Link to comment
Share on other sites

 

 

pasūtītājam liekas, ka pusstundu pavicinoties ar rokām pa gaisu un uz vienas salvetes uzskricelējot savu "vīziju" ar to būs gana
Tieši tā. Pasūtītājs nav IT nozares profesionālis. Pasūtītājs pasaka savu vīziju, bet IT nozares profesionāļiem tas ir jāuzliek uz papīra ar visu tehnisko specifikāciju un jāaprēķina izmaksas un izmaksas jāprezentē pasūtītājam. Ja pasūtītājs piekrīt un izmaksas apmierina tad dīls, ja ne tad uz redzēšanos.

 

Freelanceri vai firmas? Būsim reāli, visi kaut cik spējīgie un talantīgie ir piesaistīti firmām un noslogoti ar firmu pasūtījumiem. Piesaistīt viņus var tikai uz haltūras pamata. Bet kas besī: esi reāls apreķini savas iespējas un ja soli tad to arī izpildi. Ja par aprunāto summu 95% neierakstās termņos tas vienkārši besī. Besī ka par savu naudu jāskrien pakaļ un jāsēž uz dvēseles. Ja soli tad arī izdari, bet programmētāju vidē tā ir reta parādība. Slēdzot līgumu ar firmu, firma savā ziņā uzņemas programmētāju ganīšanu un uz dvēseles sēdēšanu. Par to gan nākas samaksāt dārgāk. Bet arī tad nav garantijas ka viss tiks pabeigts laikā pajājot līgumus un samaksu. Tā kā katram jāizvēlas pašam ar ko un kā strādāt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

man kaut kā neticās, ka Latvijā var izveidot veiksmīgu spēli Android un iOS vidēs, paliekot saprātīgā budžetā, ja pats idejas autors nav daļa no tehniskās vai dizaina komandas

Nevienam  nekam nav jātic. Jāievēro tikai divi likumi: 

1) jebkura klienta kaprīze par viņa naudu

2)ja nosauci termiņu, projektam kura izmaksas un termiņus paši aprēķina, tad lūgums ievērot to

 

 

bet par šo arī maksā pasūtītājs, iespējams, ka pat avansā

Piekrītu. Par visu ir jāmaksā. Tomēr lai izlemtu pie kā veikt pasūtījumu, respektīvi cenu un  termiņu aptauja, tomēr ir jārunā ar vairākiem. Maksāt tam kura piedāvājums tev nepatīk arī negribas. Pozitīvais ir ka tomēr vispirms tiek apzināti kuri specializējas noteiktā tēmā respektīvi cenu un termiņu aptauju var veikt samērā šaurā lokā

 

atceros, ka strādāju blakus virtuves mēbeļu salona cilvēkiem, atnāk tāds "veiklais zēns", pie viņa atbrauc speciālists, visu uzmēra, arhitekts sazīmē bildes, "pasūtītājs" paņem dokumentus, sak - padomās un pazūd ar galiem. izrādās ar smukajiem rasējumiem aizgājis pie kaktu galdnieka, tas visu "pa lēto"

Es savukārt nekad neaizmirsīšu šādu klasisku  kapeikpisēja piemēru. Ienāk klients. Uzdod jautājums, biju pats uz vietas, manuprāt visu superīgi izstāstīju kas un kā. Klients pateica paldies un apsolījās padomāt un veikt pirkumu. Pēc 20min zvans no citas točkas. Klients grib pirkt konkrētu preci bet nav uz vietas, vai nevar atvest. Ok. Aizvedu skatos - stāv tas pats elements kuram veltīju ap 20min laika. Bet pērk citur jo tur lūk cena ir VIENS LATS LĒTĀK. VIENS LATS!!!! Un te gribi negribi nākas atcerēties tos un nežēlīgi ienīst tos (daudz necenzētu vārdu)kuri vazājās pa veičiem jāj prātu personālam, bet pēc tam meklē internetveikalā kur lētāk. Serviss un kvalitatīvas konsultācijas tiek novērtētas nulles vērtībā. Ja tev tik ļoti patīk internets tad dari VISU internetā.

Labots - LSTP
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Firma viennozīmīgi būs krietni dārgāk, jo pasūtītājam jāmaksā alga ne vien programmētājam, bet arī priekšniekam, vietniekam, sekretārei, par telpu iri. utt, utjp - kaudze izdevumu, kas nav freelancerim.

 

kvalificēti freelanceri šo te ļoti labi apzinās un viņu izcenojumi ir ne vairāk kā 10-15% zem firmas cenām. Lai gan var būt varianti, kad vienības cena (par darbstundu) ir pat augstāka freelancerim.

Pārējie 90% ir haltūristi, 9% "mākslinieki". Problēmas būs ar abiem diviem :)

Link to comment
Share on other sites

Huselius
(labots)

par to 200 eur piemēru, es vairāk vados pēc savas prakses, jo nelaižu garām praktiski nevienu klientu, ļoti bieži konsultēju par pakalpojumu par brīvu, būdams diezgan pārliecināts, ka reāls pirkums nemaz nesekos, jo pēc pieredzes zinu, ka cilvēkiem pareizā attieksme paliek atmiņā: n-tās reizes ir pierādījies tas, ka cilvēks, ar kuru esmu runājis pusgadu atpakaļ, atgriežas kā reāls klients vai arī ir ieteicis mani kādam savam draugam. Tādēļ, šī te klientu iedalīšana naudas maisos un kapeikjākļos, manuprāt, ir kaut kas saglabājies no padomju laikiem. Vēl jo vairāk, var jau savus izcenojumus kalkulēt tā, lai nebūtu 200 eur darbā jāiegulda proporcionāli vairāk laiks, kā 20 000 eur projektā. Ja runa, ir par personu, kura mēnesī algotā darbā saņem 1500 EUR, tad normāli arī būtu prasīt 200 eur par 2 dienu darbu, ieskaitot tajā laiku saskaņošanai.

 

Runājot par pasūtītāja vīzijām, tad ar to problēmu nav, esmu geimers ar 20 gadu stāžu :) un tādēļ līdz sīkumiem ir skaidra vīzija, par spīti tam, ka pats strādāju sfērā, kam nav nekāda sakara ar šo nozari.

 

 

 

kvalificēti freelanceri šo te ļoti labi apzinās un viņu izcenojumi ir ne vairāk kā 10-15% zem firmas cenām.

Ja firmu uzcenojums tiešām ir 10-15%, tad jau tas ir ļoti pieņemami, galvenais, lai nav 50-100%. 

 

 

 

izklausās pēc varianta, gribu ātri, lēti kvalitātīve
 

Patiesībā nē: 1. ātri nav prioritāri, bet gan prognozējami - ļoti problemātiski ir kaut ko darīt, ja sola 1 nedēļu, kas izvēršas 10 nedēļās, 2. lēti: nav nemaz konkrēta uzstādījuma atlīdzības limitam, bet atkal - plānošanai, cik jāiegulda savs budžets, cik jāpiesaista: ja cilvēks pasaka tirgum un savai kvalifikācijai atbilstošu cenu, tad vissvarīgāk ir saprast laika likmi un orientējošo laiku ar maza % nobīdi. 3. kvalitatīvi: šeit gan vairāk ir vajadzība pēc cilvēciskās kvalitātes - es labāk sadarbojos ar atbildīgu cilvēku, kuram neviena saruna nav par grūtu, nekā ar līderi savā nozarē, kurš knapi valdās, lai atbildētu uz papildus jautājumu.

Labots - Huselius
Link to comment
Share on other sites

Varbūt I v a r s I n d r i k s un viņa kantoris. A varbūt vairs tāda arī nav.

Mums bija arī līgums, saņēma pirmo iemaksu 30% (250 Ls). Apmēram tik daudz arī izdarīja, bet tā gumiju stiepa (vairāki mēneši), ka līgumu lauzām, aizgājām katrs uz savu pusi.

Iemesls - ienākuši lielāki projekti, mēs Jūsu nevarēsim turpināt.

Normāls uzmetiens no Ivara Indrika puses. Zināsim ar ko nevajag strādāt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Līdz ar to normālā situācijā tādam jēdzienam, kā "grandiozie 200 EUR projekti" nevajadzētu skanēt ar skepsi, jo nopietni attiecoties pret darbu, visiem darbiem ir vienāda nozīme - 100x200 EUR vai 1x20 000 EUR projekts, nav nozīmes, visiem projektiem darba stundas maksā puslīdz vienādi.

Tā gluži nebūs…

1x €20k - nopietns projekts, kas prasa plānošanu visos līmeņos, kvalitāti, supportu, līgumus utt utjp, faktiski pilna slodze (40h nedēļā) uz 6-12 mēnešiem, stundas cena 10-20 eiro.

100x €200 - faktiski 100gab sīku štruntu, katram var veltīt 1 vakaru (max 3h). Ja "caur paziņām", tad max 2 vakarus (6h). Supports - par atsevišķu samaksu. Kaut kādas plānošanas, saskaņošanas un tml - aizmirsti, par tādu naudu viss "sēdies un drukā" līmenī. Stundas cena - 30-50 eiro un uz augšu.

Nu… Tas tā - ja meklē speciālistu, nevis studentu, kurš vēlas papraktizēties un piepelnīties.

 

P.S. Pieredzes freelance jomā īsti nav, aprakstu tikai kaut kādas nebūt sajūtas par tēmu…

 

 

 

Ja runa, ir par personu, kura mēnesī algotā darbā saņem 1500 EUR, tad normāli arī būtu prasīt 200 eur par 2 dienu darbu, ieskaitot tajā laiku saskaņošanai.

Ja runa ir par personu, kas pamatdarbā uz rokas saņem €1500, tad tas vēl ir baigais jautājums, vai šī persona vēlēsies 2 brīvdienas izmest vējā kaut kādu štrunta €200 dēļ tā vietā, lai šajā laikā aptūstos un burvīgi pavadītu laiku ar ģimeni.

Protams, ja tas "2 dienu darbs" ir darba laikā un ikdiena kopumā sastāv no šitādiem sīkiem darbiem - tad tas ir citādāk. Bet nu te ir jāsaprot, ka programmēšanā, mēbeļu ražošanā, auto labošanā utt - katrā jomā ir sava specifika, sava rutīna, sava darbu kārtība.

 

 

 

Ja firmu uzcenojums tiešām ir 10-15%, tad jau tas ir ļoti pieņemami, galvenais, lai nav 50-100%.

IMHO tas komentārs bija nevis par firmu uzcenojumu, bet gan par freelanceru prasītajām cenām. Nevis firmas prasa par 10%-15% vairāk nekā sakarīgi freelanceri, bet gan *sakarīgi* freelanceri (tādi, kas prot savu darbu un rūpējas par savu reputāciju) atļaujas prasīt par kripatu mazāk nekā firmas. Ir arī freelanceri, kas paprasīs tev 1/3 no tā, ko prasa firmas - ar tādiem tad arī būs problēmas, ja vajadzēs ko nopietnāku.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

itanium
iOS un Android spēles izstrādei?

Te ar vienu personu nepietiks.

Spēles izstrādei vajag ne tikai programmētāju, bet arī talantīgu CG dizaineri, cilvēku, kas atbild par skaņām, mūziku u.t.t.

Gribētos teikt, ka viss vienā ir ļoti rets gadījums (es tāds neesmu).

 

Ja ir plānota visai triviāla tā saucamā MISC spēle, vari atsūtīt ideju un aptuveno budžetu arī man - ar Unity visai viegli izveidot spēles vairākām platformām.

Priekš 3D un 2D platformeriem man diemžēl nav laika.

Labots - itanium
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nevienam  nekam nav jātic. Jāievēro tikai divi likumi:  

1) jebkura klienta kaprīze par viņa naudu 

2)ja nosauci termiņu, projektam kura izmaksas un termiņus paši aprēķina, tad lūgums ievērot to

 

 

Cienītais, jums tiešām IR pieredze reālu pasūtījumu veikšanā no vīzijas līdz peldēšanai miljonos? Un vēl uz tik cimperlīgas platformas kā Android, kur ir milzums vecu/mazas izšķirtspējas iekārtu, pēkšņu bagu un Samsung gļuku? Nu ja tā nav gatava risinājuma noņemšana no plaukta un notirgošana klientam, tad vienkārši var uzpeldēt daudz zemūdens grābekļu (nu kaut vai vecās iekārtas prasti bremzē ar to krāšņumu, ko klients grib), un tur izvirzīt tālejošas, bieži vien mainīgas vīzijas un bakstīt degunā, ka "jūs taču teicāt, ka X naudas tas maksās" - tas vienkārši nav prognozējami.

 

Ja ir izvēlēts kāds veb-bāzēts freimvorks, kurš smuki izskatās uz demo, tad pie noteiktas slodzes tas var sākt eleganti gļukot - WebView ir tā sačakarēts uz noteiktām Android (un WebView) versijām, ka lai dies' pasarg pietūnēt kroplai iekārtai vorkaraundus, lai bez kājām tā skrietu tāpat kā visas pārējās. Konkrēts piemērs - Lollipop pirmās relīzes, v33 WebView. Pagrozi un - vuaļā - iekārta nesaprot, cik viņa ir liela! WebView pie katras pagrozīšanas to pašu bildīti rādīs aizvien milzīgāku un milzīgāku. Paldies par kūkām.

Nākamais - Feisbuka integrācija. Natīvā integrācija vienkārši uzkaras, ja izmanto autorizāciju ar natīvo FB aplikāciju, kas uzinstalēta bez paroles ievadīšanas UN ja pie permisiju pieprasījuma izslēdz - ieslēdz atpakaļ ekrānu. Klients panikā un baksta ar pirkstu līgumā, programmētājs lamā FB no panckām ārā par gļukiem feisbuka SDK un mēģina pierunāt klientu uz WebView autorizāciju, kurš viebjas un sola padomāt. Kā jūs domājat, kāpēc Instagram visu laiku izmantoja WebView autorizāciju, pat ja klientam ir uzinstalēta FB aplikācija? :)

 

 

3.5 gadus programmēju androīdus, tāpēc šitos un vēl kaudzi citu gļuku esmu redzējis algotā darbā. Nekādā gadījumā netaisos parakstīties uz konkrētu summu, ja tur būs IZSTRĀDE, nevis prasta krāsiņu nomainīšana un sīkumu palabošana. Uzņemšanās taisīt neparedzamus darbus par fiksētu samaksu ir vienkārši šaušana kājā sev pašam, tiklīdz sarežģītība ievērojami pārsniedz tipveida atstrādātu risinājumu, kurā līmenis ir "krāsiņas palabot, bildītes nomainīt, jaunu aitema veidu pielikt".

 

 

 

Ja runa ir par personu, kas pamatdarbā uz rokas saņem €1500, tad tas vēl ir baigais jautājums, vai šī persona vēlēsies 2 brīvdienas izmest vējā kaut kādu štrunta €200 dēļ tā vietā, lai šajā laikā aptūstos un burvīgi pavadītu laiku ar ģimeni.
 

 

Konsultēšanu pierēķini, bezgalīgu atbildēšanu uz jautājumiem, diskusijas, kur aiztek laiks, ko nevar īsti apzīmēt kā izstrādi, taču laiku apēd. Tāpēc gaidīt fiksētu X izstrādes stundas * Y EUR/h samaksu, kurā nebūtu laba daļa tādas laika izšķiešanas ierēķināta - tas tā visai utopiski.


Un jā, reālākais risinājums ir vienoties par stundas maksu, paprasīt uztaisīt demo (jebkurš SAKARĪGS programmētājs nopietnam klientam to ar prieku izdarīs kaut vai sporta pēc), un pēc tam, kad aptuveni ir saprasts, vai tas ir tas, ko vajag (freimvorks patīk, uz dažādām iekārtām izskatās OK) - tad izrunāt speceni un būt gatavam visu taisīt pa posmiem, būt gatavam uz izmaiņām (dažas lietas vienkārši neatmaksājas burts-burtā taisīt VISĀM platformām identiskas) un lielam darbam neiespringt uz cents-centā budžetu, ja vien budžets nav ar atliektiem galiem un ar 4 nullēm rakstāms.

 

Es saprotu, ka mēdz būt situācija - kāds iedeva naudiņu biznesa plānam, tagad jāatrod programmētājs un lai uztaisa tā, lai max daudz paliek pāri. Bet nu gaidīt fiksi, ātri, bez ierunām un ka nekad nekur neviena platforma negļukos - nu kamon. Tur tomēr ir jābūt gatavam amortizācijai un kompromisiem.

 

20140204-venn-diagram.jpg


 

 

Runājot par pasūtītāja vīzijām, tad ar to problēmu nav, esmu geimers ar 20 gadu stāžu un tādēļ līdz sīkumiem ir skaidra vīzija, par spīti tam, ka pats strādāju sfērā, kam nav nekāda sakara ar šo nozari.
 

 

Androīdam ir brīnišķīga utilīta - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.denper.addonsdetector&hl=en

Uzliekot to, var palūrēt, vai gadījumā izvēlētā spēle, kas ir fiksa un patīkama, nav gadiem ilgi tūnēta un vēl ar NDK procesi optimizēti (advancētāka līmeņa C/C++ un Java maisījums, lai iegūtu lielāku ātrumu par standarta Java uz androīdiem). Tur arī freimvorkus var bieži vien redzēt lai saprastu, kas lācītim vēderā lai panāktu to pašu efektu.

 

 

Lūk, tādas manas pesimistiskās prognozes, kuras ik pa laikam kontrastē ar menedžmenta optimismu - "nu kas tad tur var būt, redz kur kendīkrašs fiksi un smuki strādā, tātad vienkārši jābūt identisku uztaisīt..". :)

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

itanium

Nav jau baigā problēma uztaisīt kaut ko identisku (saprāta robežās, protams), manuprāt, vislielākā problēma ir pašam izdomāt visas sīkās detaļas un to mijiedarbību.
 

2) ja nosauci termiņu, projektam kura izmaksas un termiņus paši aprēķina, tad lūgums ievērot to

Nosaukt "precīzu" termiņu un izmaksas var tikai pēc ļoti detalizētas analīzes veikšanas. High level novērtējums gan termiņam, gan izmaksām teju nekad neatbilst realitātei.

Protams, abām pozīcijām var skrūvēt tos ciparus nežēlīgi uz augšu, bet šaubos, ka tu par to būtu baigi priecīgs.

Labots - itanium
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

un jā, esmu cimperlīgs reālists, kurš uz haltūrām vairs neparakstās sakarā ar ļoti labu atalgojumu pamatdarbā un gana nopietnām problēmām un nopietniem risinājumiem tur. pat it kā sīkums - konkrēta reklāmdevēja SDK integrēt ar apskates laiku atsekošanu, nosūtīšanu uz mūsu serveri tendenču novērošanai, pietūnēt kodu un dizainu, lai tas strādātu vienmērīgi un stabili - tas aizņem diezgan daudz laika, lai gan varētu likties - "kas tad tur - līgumu noslēdzām, še jums SDK - šodien iekopējiet kodu un rīt sāks gāzties nauda, ko var vilkt garumā!".

 

  8h dienā vajag strādāt labam rezultātam un, vēlams, vismaz pa daļai klienta birojā, nevis atraujot laiku atpūtai pēc pamatdarba. Tad var runāt par prognozējamiem laikiem un atkrīt problēmas no sērijas "solīja 1 nedēļu, bet tagad jau 2 pagājušas". Pusotrā-divos darbos cilvēki vienkārši izdeg, tāpēc algot "dedicated" programmētāju uz vietas ir daudz foršāk, līdz ar to frīlanceris ILGAM un SAREŽĢĪTAM darbam ir jāņem tikai neaizņemts, tikai degungalā regulāri esošs. Sīkumiem labāk indiešus/ukraiņus elance.com meklēt, kas var parādīt 5 tādus darbiņus savā portfolio un viņiem atliks tikai palabot krāsiņas un iemest citas bildītes.


@@itanium,  , nu resursus galvenā problēma atrast, kuri būtu brīvi + prasmīgi :) mijiedarbība, objektu modelis, dizains, blablabla - nu tā ikdienas lieta tiem, kas ar to nodarbojas. tikai atrast neaizņemtus vispirms vajag.

 

 

 

Nosaukt "precīzu" termiņu un izmaksas var tikai pēc ļoti detalizētas analīzes veikšanas.

vislabāk - PĒC darba paveikšanas :) Pirms tam ir +/- reāli prognozēt tad, ja jau 3x pa tiem grābekļiem ir dancots.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

kazarma

@itanium un @user

 

Nav jau tālu jāiet paskatamies kā to dara kompānijas, kas ražo spēles ikdienā.

 

Ja paskatamies plānotos līdzēkļus un termiņu nevienai kompānijai nekad nav zināms izlaišanas datums, blizzards pat saka "Kad būs gatavs", jo kā jau visos darbos paredzēt cik ilgi viss aizņems nav reāli, kā arī tas attiecīgi nozīmē, ka paredzēt naudas izmaksas arī nav reāli, jo nauda ir pakārtota laikam.

 

Es gribu konkrēti dzirdēt no autora, kas ir aptuveni paredzēts izveidot un cik viņš ir gatavs maksāt par savu projektu. 

Varu saderēt, ka ideja ir Tu taisi es tev kaut ko samaksāju un no spēles gala versijas naudu dalam uz pusēm...

 

Es arī esmu cepis aplikācijas uz androīda un varu teikt, ka izveidot kārtīgu spēli, kura vēl nav redzēta, vai kura būtu pietiekami interesanta freelancerim nepavilkt, jo nebūs makslinieka, dizainera , audio, mūzikas utt. Ja tavai spēlei nav budžets vismaz 5 000e-10 000e tad par kaut ko prātīgu un sakarīgu vari aizmirst.

Link to comment
Share on other sites

HIGH-Zen

@@Huselius,

Vajadzīgs kāds nebūt portfolio, gatavi projekti, tad vari apmēram novērtēt. Un arī tas, kas to taisījis aptuvenus termiņus un varbūt arī cenu jau varēs nosaukt. Citādi tā ir laimes spēle - var gadīties švaks freelanceris vai arī firma "Ragi un nagi".

Un arī otrādāk - ir tādi klienti, ar kuriem labāk nemaz nesākt mocīties. Ar utopiskām idejām, kuri ir pilnīgi pārliecināti, ka nekā tur sarežģīta nav, un uzreiz arī uzraksta savu skatījumu cik laika tas aizņems programmētājam - darbs divām dienām. Tas nekas, ka tur darba ir vismaz divām nedēļām, viņi labāk par programmētāju zin kas ir kas.
Zināšanas un pieredze vispār neko nemaksā. Man ir bijuši gadījumi, kad uztaisu rekordātri un attieksme ir - tev tak tas daudz laika neaizņēma, vai ta vispār būs jāmaksā? Stieptu gumiju trīs reizes ilgāk, tad uzreiz nolocītu cik vajag bez vārda runas. Par uzdevuma prasību maiņām, to man šķiet uzreiz jāatrunā, ka jāmaksā būs par katru izmaiņu, citādi strādāsi par velti bezgalīgi.
Gan firmas, gan freelanceri ar pieredzi tādus projektus nemaz neuzņemsies.

 

Vairāk skaties darbus nekā klausies vārdos, tad nekļūdīsies.
 

Labots - HIGH-Zen
Link to comment
Share on other sites

itanium
Man ir bijuši gadījumi, kad uztaisu rekordātri un attieksme ir - tev tak tas daudz laika neaizņēma, vai ta vispār būs jāmaksā?

Manī diemžēl dažreiz arī šāda veida žīds ieslēdzas, tāpēc bieži vien nākas izsvērt par ko maksāt - par laiku vai par darbu.

Par darbu, protams, ir visloģiskāk, jo tas ir rezultāts un tu esi rēķinājies jau ar kādu konkrētu ciparu, ko esi gatavs maksāt, bet tad kad tev pēc dažām stundām pieprasa dažus simtus EUR, arī nav baigi patīkami, jo, pārēķinot uz stundām, rodas sajūta, ka pats esi teju vai nabags :D

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Huselius

 

 

Varu saderēt, ka ideja ir Tu taisi es tev kaut ko samaksāju un no spēles gala versijas naudu dalam uz pusēm...

10 gadus atpakaļ varbūt apsvērtu tādu piedāvājumu, bet tagad jau tā pieeja ir daudz nopietnāka un nav vairs tās utopijas, ka maksājot maz var saņemt daudz. Un tas, ka vispirms tiek izšauta skepse "nez vai tu esi nopietns pasūtītājs", ir diezgan tipiski freelanceru sfērā, bet nav pareizais veids kā makšķerēt klientus - tas atgādina šitās visas iestādes, kas pārdot preces "ar lielo zīmolu", kurā ar skābu ģīmi tiek sagaidīts jebkurš, kurš pie ieejas nepavicina zelta pulksteni - tas principa pēc var atņemt jebkādu apetīti tādās vietās atgriezties.

 

Nepastāv arī kaut kāds konkrēts cipars "cik gatavs maksāt", tas budžets drīzāk top no otras puses - vispirms uzzini, cik dizainers, mūziķis, tulks/proofreaders, programmētājs un marketings izmaksās, tad saliec kopā un domā vai pašam pilnībā ieguldīties, vai daļu naudas piesaistīt no malas un ar kādām metodēm šo summu atsist. Starp citu interesanti, vai tā ir normāla prakse spēlē skaņas celiņus izmantot no "skaņu bankām"?

Link to comment
Share on other sites

Huselius

 

 

Atbilde uz pēdejo jautājumu: jā, kāpēc ne?

jautāju tādēļ, ka parādījās diskusija par izmaksām uz mūziku. Man liekas, ka šo te gatavo produktu pirkšana ir gan vienkāršāks, gan daudz lētāks prieks. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cienītais, jums tiešām IR pieredze reālu pasūtījumu veikšanā no vīzijas līdz peldēšanai miljonos? Un vēl uz tik cimperlīgas platformas kā Android, kur ir milzums vecu/mazas izšķirtspējas iekārtu, pēkšņu bagu un Samsung gļuku?

Cienītais, atbilde ir uz pirmo jautājumu ir jā, ja vien miljonu raksta ar piecām nullēm :). Uz otro atbilde ir nē. Kā arī, kaut cik orientējoties IT jomā, es ļoti labi apzinos ka pasūtīt sw produktu bez ilgtermiņa atbalsta ir galīgi garām. Rīt parādīsies jauni dzelži, jaunas softa relīzes, tas kas strādāja vakar šodien nestrādās. Tāpēc mans piedāvājums parasti ir sekojošs- nepieciešamas gadījumā ne tikai ikdienas atbalsts, bet kardinālas izmaiņas lai strādātu ar visiem jaunumiem. Par konstantu mēneša maksu. Ja notiek globālas izmaiņas, piemēram iznāk jauna Android relīze, tad tas ir subjekts diskusijai. Man ir pārliecība ka produkts tiks uzturēts ilgtermiņā, izstrādātājiem par to tiek nereti konstanta nauda gadiem nepakustinot ne pirkstu, reizēm gan jākustina pelēkās šūniņas.  Bet es neesmu aizmirsis ko mēs ar Jums runājām, un kad/ja pienāks īstais laiks  tad mēs tiksimies, kā solīju. Un ne tikai ar Jums. Es prezentēšu ko gribu, jeb vīziju, no Jums  gaidīšu aprēķinus. Kam būs labākais piedāvājums tas arī dabūs izstrādi.

 

Nosaukt "precīzu" termiņu un izmaksas var tikai pēc ļoti detalizētas analīzes veikšanas. High level novērtējums gan termiņam, gan izmaksām teju nekad neatbilst realitātei. Protams, abām pozīcijām var skrūvēt tos ciparus nežēlīgi uz augšu, bet šaubos, ka tu par to būtu baigi priecīgs.

Es to ļoti labi apzinos, taču prognozēt, pēc analīzes veikšanas manuprāt+/-20% robežās var prognozēt gan laiku gan fināl izmaksas. Tas protams viss ir subjekts apspriešanai. Runājot par laikiem, man gan ir smagas aizdomas ka nereti iemesls ir pavisam cits - gadījumā ja parādās vairāki labi klienti, nevienam negribas atteikt, rezultātā izstrādātāju kapacitāte konkrētajā laika brīdī ir par mazu, kā rezultātā termiņi tiek nobīdīti pirmajiem pasūtītājiem par sliktu

Link to comment
Share on other sites

 

 

Freelanceri vai firmas? Būsim reāli, visi kaut cik spējīgie un talantīgie ir piesaistīti firmām un noslogoti ar firmu pasūtījumiem. Piesaistīt viņus var tikai uz haltūras pamata.
 

 

 

 

Runājot par laikiem, man gan ir smagas aizdomas ka nereti iemesls ir pavisam cits - gadījumā ja parādās vairāki labi klienti, nevienam negribas atteikt, rezultātā izstrādātāju kapacitāte konkrētajā laika brīdī ir par mazu, kā rezultātā termiņi tiek nobīdīti pirmajiem pasūtītājiem par sliktu
 

 

Pamatdarbā mēdz uznākt dedlaini, jānodod projekts - nu tad sēž programmētājs un raujas pa 10h dienā līdz spēku izsīkumam, kāda tur vēl programmēšana mājās ar entuziasmu..

Plus šitais apstāklis:

 

 

Pusotrā-divos darbos cilvēki vienkārši izdeg
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

itanium

 

 

Man liekas, ka šo te gatavo produktu pirkšana ir gan vienkāršāks, gan daudz lētāks prieks.

Vot, zini, grūti pateikt vai tā ir. Kad savai spēlei meklēju mūziku, tas aizņēma vairākas stundas - kamēr izej visiem bezmaksas skaņu klipiem cauri, tad uzmet aci maksas u.t.t.

Tad vēl izvēlētie jāpaklausās kopā, varbūt tik atsevišķi labi skan. Tas viss aizņem laiku.

Link to comment
Share on other sites

Huselius

 

 

Tad vēl izvēlētie jāpaklausās kopā, varbūt tik atsevišķi labi skan. Tas viss aizņem laiku.

bet tomēr labāk, ka es to daru pats "par brīvu", nekā tērēju naudu mūziķim. Ja ir tāda iespēja, tad labāk es to naudu noziedoju citām spēles vajadzībām.

Link to comment
Share on other sites

HIGH-Zen

Un arī nenosauks.
 

bet tomēr labāk, ka es to daru pats "par brīvu", nekā tērēju naudu mūziķim.

Ā, nu ja labāk to dari pats "par brīvu", tad viss skaidrs.
Pareizi ir, ies tur vēl maksāt šādiem:
http://www.dvgmusic.com/
http://www.symphonyofspecters.com/
Labāk visu iedungot pašam.
 

Nepastāv arī kaut kāds konkrēts cipars "cik gatavs maksāt", tas budžets drīzāk top no otras puses - vispirms uzzini, cik dizainers, mūziķis, tulks/proofreaders, programmētājs un marketings izmaksās, tad saliec kopā un domā vai pašam pilnībā ieguldīties, vai daļu naudas piesaistīt no malas un ar kādām metodēm šo summu atsist.

Tātad biznesa plāna nemaz nav, nerunājot par naudu. Tad tev firmas atkrīt uzreiz. Un ja ir bijusi visai izmocīta pieredze ar freelanceriem, tad skaidrs kāpēc.

Cik reāli tas izmaksā:
$10,000-$250,000
Angry Birds 'cost Rovio $140k, has made $70m

Kā apmēram izskatās biznesa ideja.
€450 000
€36 000

Un liela ir iespēja, ka ne "ar kādām metodēm to summu neatsitīsi"
 

Un tas, ka vispirms tiek izšauta skepse "nez vai tu esi nopietns pasūtītājs", ir diezgan tipiski freelanceru sfērā, bet nav pareizais veids kā makšķerēt klientus

Tas ir pareizais veids, kā atsijāt mākoņstūmējus.
 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tas ir pareizais veids, kā atsijāt mākoņstūmējus.  
Nez vai. Pareizais veids ir nosaukt ciparu par pakalpojumu un nosacījumus. Ja tas neatbaida - tad kur ir problēma par klienta kaprīzēm saņemt naudu?
Link to comment
Share on other sites

kur ir problēma par klienta kaprīzēm saņemt naudu?

Pats jau atbildēji - kaprīzes ir tā problēma. Kāpēc jāņemās ar klienta kaprīzēm, ja var sadarboties arī ar normāliem cilvēkiem, kuri не капризничают?

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Klienta kaprīzes. Šeit arī parādās, kāpēc ir nepieciešama analīze utt normāli izstrādes darba etapi. Kas arī paceļ cenas un tad arī cenas ir lielas un tos parasti nodrošina tikai firmas.Freelancer noder, ja vajag kaut ko mazu, firma - ja kas nopietns.

 

P.S. tas gan vairāk no izstrādes viedokļa, na pasūtītāja :)

Labots - rubb
Link to comment
Share on other sites

HIGH-Zen

ieleja jau pasteidzās.

@@LSTP,

Varbūt sākumā viņš var definēt, ko viņam vajag, kas tā būs par spēli - čūskiņa vai GTA5 uz aifona. Kad jau n-to reizi būsi nositis savu laiku ar lielisko ideju autoriem, tad sapratīsi. Biznesa cilvēki runā konkrēti - vajadzīgs tas un tas, lai dara to un šito.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Huselius

 

 

Ā, nu ja labāk to dari pats "par brīvu", tad viss skaidrs.

tev ir kāds racionāls izskaidrojums, kādēļ ir nepieciešams algot mūziķi, lai tas uzcep to pašu, ko var nopirkt kā šablonu? Vai tavuprāt man vajadzētu saaicināt skaņas studijā cilvēkus, lai ierakstītu aplausus un samaksāt par to 10x vairāk, nekā to pašu dabūt gatavā veidā?

 

 

Tātad biznesa plāna nemaz nav, nerunājot par naudu. Tad tev firmas atkrīt uzreiz. Un ja ir bijusi visai izmocīta pieredze ar freelanceriem, tad skaidrs kāpēc.

nu tad kāpēc? no manas puses samaksa ir bijusi 2 dienu jautājums un ne ar kādu kaulēšanos arī nenodarbojos - ja cenai nav nekāds neizskaidrojams uzrēķins virs vidējā, tad tur nav jēgas baigi kaut ko analizēt. 

Ideju un savu budžetu kabatā negribētos nodot publiskai apspriešanai, jo ipaši tādēļ, ka mērķis bija idejiski saprast vai firmas ir ar kaut ko labākas par freelanceriem, uz ko arī saņēmu uzvedinošu diskusiju, par ko komentētājiem paldies. Vienlaikus jāatzīmē, ka ļoti labi saprotu, ka runa nav par pāris simtiem eiro. 

Link to comment
Share on other sites

HIGH-Zen

@@Huselius,

Izskaidrojums varētu būt kvalitāte un kā jau te minēja, lai kopā labi skan un gan jau vēl ir knifiņi, ko zin tie, kas to mūziku taisa. Ja tu domā, ka atradīsi pats jau gatavā veidā, nu ok.
Es vienkārši velku paralēles ar UI - teiksim ikonām. Pamēģini savai programmai savākt setu ar ikonām, kas neizskatās pēc pakaļas.


Lielākā daļa ko zīmējuši paši izstrādātāji izskatās šausmīgi, salasīt no bezmaksas setiem tieši tādu setu, kā vajadzīgs tev - nu varbūt kaut ko apmierinošu ar mīnusu savāksi.
Tad atliek divi varianti - algot mākslinieku, vēlams ar pieredzi tieši šajā jomā. Vai manā gadījumā otrs variants, ja tu esi mākslinieks. Un tad rezultātā ir perfekts sets vienā stilā. Bet arī tikai pēc tam, kad saproti kas ir Icon Style vadlīnijas pareizā perspektīvā un izmēros, lūk tad ir kvalitāte, kas neatšķiras no defaultajām Windows ikonām. Tāpat tūlbāriem - lai izskatās labi arī visas kopā - vienots stils. Bezmaksas setos parasti tā visa nav vai arī izmantotas kautkādas Gnome Style vadlīnijas. Tāpēc kvalitatīvām ikonām ir tādas cenas.
Ap $340 par visu izmēru Windows 7. Tāpēc, ka tas nav tik vienkārši, kā dažiem šķiet.


Tātad īsumā - es, kad redzu paštaisītas vai nez kur salasītas ikonas, man sāp acis - ne perspektīvas, ne stila, tūlbāros sabāztas desktop 3D ikonas. Un pašiem šķiet, ka super nostrādāts. :D

Un domāju, ka tas pats ir ar mūziku. Spēlēs mūzika ir svarīgs faktors. Piemēram Xonotic ir forši uzraut kaut vai tāpēc vien, ka tur ir labs muzons. Bet nu skaties pats.
 

Link to comment
Share on other sites

Cik zinu, tad City Island izstrādē piedalās (piedalījās?) vismaz viens tautietis.

Black Donkey ir Latvijas ražojums.

Fearless Wheels diemžēl (vai par laimi?)  tikai uz āboliem, lai gan pirms pāris gadiem bija runa, ka varētu uz Android taisīt. Par termiņiem tur cilvēks minēja pusotru gadu kopējo, programmēšana pusgads (aktīvi), grafika pusgads (aktīvi). Vēlākos mēnešos gan arī šad tad kaut kādi jauninājumi parādījās.

Hungry Rabbit, ka izskatās, arī tikai uz āboliem…

Šķiet, bieži vien fakts, ka produkts ir "no Latvijas", publiski netiek reklamēts - lapas .com, viss angliski, vizuāli viss glauni nostrādāts, kvalitāte augsta utt, pat prātā neienāk, ka to varētu būt uzražojuši vietējie ļautiņi.

 

Tas tā, spams par ielejas komentāru…

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

 

 

"Hungry Rabbit" kaut kas polisks, tomēr, ne?

 


About developers

On our day job, we are an independent Latvian company Oxygene, providing out-of-the-box online advertising solutions. On our free time, we dream of the moment when we can prove that even a small indie company can create an app that is unique, fun and internationally recognized.


Jāpiebilst, ka pats nekādā [man zināmā] veidā neesmu saistīts ar minēto spēļu izstrādātājiem. Biju mazliet pasekojis līdzi City Island un Fearless Wheels "grafiskajam progresam", tāpēc zināju, ka principā kaut ko tajā jomā dara arī mūsu tautieši. Tāpat arī viens kolēģis no darba brīvajā laikā nodarbojas ar spēļu izstrādi. Black Donkey un Hungry Rabbit pirmīt sagooglēju, mēģinot sagooglēt Fearless Wheels nosaukumu (bija piemirsies pa šiem gadiem).

Link to comment
Share on other sites

 

 

Klienta kaprīzes

Klienta kapriizes ir domaats - klienta veelmes.Kur ir probleema katru klienta veelmi monetizeet?

 

Biznesa cilvēki runā konkrēti - vajadzīgs tas un tas, lai dara to un šito.
Pilniigi pareizi par vajadziigs tas un tas. .Savukaart izstraadaataaja uzdevums - ir sho veelmi izprast un paarveerst laikaa un naudaa un to prezenteet. Neaizmirstot ka klients nav  IT nozares profesionaalis,negremdeejot vinju ar specifisku nozares terminologiju un detaljaam.To vinsh nezin  un arii nav  jaazin. Klientam ir jaazin cena un terminsh.
Link to comment
Share on other sites

binary - sorry offtopic, nu nevaru es lasīt tekstus no vīrieša dzimtas, skatoties uz Dāmas bildi, ir saistības Luksemburgu? 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...