Jump to content

Jūrnieki - matroži/motoristi


mduu
 Share

Recommended Posts

Te ar filipīniešiem būs jākonkurē, vismaz matrožiem toč. Motoristiem vajadzētu būt labāk. Ej par stūrmani mācies, un neāksties.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

J.Reinis

Divi paziņas aizgāja Jūras akadēmijā par mehāniķi un stūrmani attiecīgi. Ciparus neesmu prasījis, varu uzzināt, bet abi apmierināti, it sevišķi stūrmanis - divus vai trīs gadus tagad braukāja jūrā par palīgu, šogad beigās pirmoreiz par stūrmani pats būs. Atceries vienīgi, ka tas nav darbs priekš tiem, kam svarīgas ģimenes vērtības, bērni, utt. - lai arī ir daži vecie kadri, kam dāmas uzticīgi mājās sēž un gaida, bet abiem minētajiem džekiem attiecības pēc gada jau pajuka, un abi saprata, ka nav īsti jēgas mēģināt veidot kaut ko, kamēr esi 3 mēn projām, 1 mēn uz vietas, tad atkal 3 projām, un tā visu gadu.

 

P.S. ja nemaldos, abi zem Zviedru/Norvēģu karoga braukā - tur atrada darbu uzreiz caur kontaktiem tepat akadēmijā.

Labots - J.Reinis
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Man ar draugi no sākuma braukāja ar 3mēn. periodu. Tagad abi atraduši kur maks 1 mēn. Arī kaut kur te pat pa Eiropu vizinās. Tā ka nav tik traki. Abiem ir ģimenes un viss kārtībā.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
Te ar filipīniešiem būs jākonkurē, vismaz matrožiem toč. Motoristiem vajadzētu būt labāk. Ej par stūrmani mācies, un neāksties.

Esmu pabeidzis jau profesionālo vidusskolu, negribās atkal iet mācīties 3 gadus, labāk tad es izeju matroža vai motorista kursus, kur teorija ir tikai 3 mēneši, un tad jau tālāk mācos neklātienē.

Labots - mduu
Link to comment
Share on other sites

J.Reinis
mehāniķa kursus, kur teorija ir tikai 3 mēneši

 Wut? :lol: Pa trīs mēnešiem cits neiemācās autoskolā noparkoties, kā tu plāno izmācīties par borta mehāniķi/elektriķi/mašīnistu trijos mēnešos? Tu vispār saproti, ko runā?

 

Klausies, varbūt vispār sāc ar to, ka pamēģini ar kādu mazo prāmi vētras sezonā aizbraukt pa Baltijas jūru turp un atpakaļ, pamēģini nepārvemties, un tikai tad domāt par jūrnieka karjeru?

Labots - J.Reinis
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

 Wut? Pa trīs mēnešiem cits neiemācās autoskolā noparkoties, kā tu plāno izmācīties par borta mehāniķi/elektriķi/mašīnistu trijos mēnešos? Tu vispār saproti, ko runā?

 

Pārrakstījos, motorista nevis mehāniķa 

Link to comment
Share on other sites

Pēc 3 mēn. kursiem varēsi motortelpā grīdas mazgāt, neko vairāk. Alga būs atbilstoša. Varbūt vietējā RIMI pat labāk pelnīsi.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Domugrauds

 

 

dzīvot 6 kvadrātmetros ar 2 poļiem, 1 filipīnieti un čali no Bangladešas var nākties 8 mēnešus no vietas
Za to var 3 valodas iemācīties.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kāds varbūt zin kādas apmēram ir algas matrožiem un motoristiem, par kuru labāk būtu iet mācīties, kuram būtu vieglāk atrast darbu?

Viss jau atkarīgs no kompānijas. Pilnīgi noteikti ir tādas, kur maksā kapeikas. Varu nedaudz par savējo minēt (Vācijas kompānija, kuģis zem Libērijas karoga) - matrožiem un motoristiem kaut kas ap 1500-1800 USD, atkarībā no overtaima. Divi mīnusi - elles darbs (uz klāja matrožiem pa dienu Karību jūrā +30/+32 grādi; mašīntelpā motoristiem +50/+60 grādi), kontrakts 6 mēneši +/-mēnesis. Matroži mums fiļiposi, bet motoristi ir no Ukrainas. Cerības iekārtoties darbā ir ar nosacījumu, ka Tu mācies un ir cerība, ka nākotnē kļūsi par stūrmani/mehāniķi. Citādāk sarunās neielaidīsies, bet paņems fiļiposu, kam kontrakts ir 9 +/-1 mēnesis.


 

 

Pēc 3 mēn. kursiem varēsi motortelpā grīdas mazgāt, neko vairāk. Alga būs atbilstoša. Varbūt vietējā RIMI pat labāk pelnīsi.

Nav tik vienkārši. Pirms varēsi dabūt savu motorista vai matroža darba diplomu - mūsu LR Jūrnieku reģistrs prasa vismaz 2 mēnešu pieredzi klāja/mašīntelpas kadeta amatā (alga 90-450 USD/mēn). Tik atceries, ka 2 mēnešu kontraktu kadeta amatam nedabūsi. Es savā laikā atbombīju 4,5 mēnešus par 451,40 USD/mēn... :) Tagad jau 6 mēneši minimums būs... :)


 

 

Ciparus neesmu prasījis, varu uzzināt, bet abi apmierināti, it sevišķi stūrmanis - divus vai trīs gadus tagad braukāja jūrā par palīgu, šogad beigās pirmoreiz par stūrmani pats būs.

Kas tas par palīgu? Pašu stūrmani mēdz saukt par palīgu, tb. kapteiņa otrais/trešais palīgs. Tu domā vai nu kadetu vai matrozi. Reti ir sastopama pozīcija deck officer trainee (ar matroža algu). Un tur nav jābraukā vairāki gadi - vajag minimums 12 mēnešu cenzu kadeta/matroža amatā un tad var mēģināt kārtot eksāmenu reģistrā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pat Atlantiku nevajag, janvāra sākumā trāpīju uz Fēliksu Baltijas jūrā vizinoties ar veco tupeli Isabeli, sarkanais brīdinājums un 3/4 kuģa vemstījās bez saindēšanās ar alkoholu :lol: 

Link to comment
Share on other sites

Par vemstīšanos atcerējos armijas gadus krievu flotē. Zemūdenes kapteiņa vecākais palīgs (старпом) vemstījās pat nelielā šūpošanā. Desmit gados nevarēja tikt ar to galā.

Link to comment
Share on other sites

23 balles vētra tas ir kā? Vai pie tāda vēja nav pilnīgi reāla iespēja ka 12m jahta aizies pa burbuli? un jūras slimība šajā gadījumā būtu mazākais, par ko uztraukties? 

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

drunk_lizard, ja riktīga vētra, tad ļoti dziļi var just šūpošanos, pat līdz 60 metriem. Zemūdenei tajā laikā sakariem ar Kremli katru dienu vairākas reizes bija jāuzpeld tuvu ūdens virsmai, lai varētu antenas izbīdīt.

Korpuss gandrīz apaļš, tā ka sānu šūpošanās ir konkrēta.

Labots - Cody
Link to comment
Share on other sites

Pirmajā izbraucienā jūras slimību izbaudīju līdz zaļajam ģīmim. Jūras ārsts izārstēja-vienkārši pirms šūpošanās aizveda uz kambīzi un lika pieēsties līdz lūpai. No tās reizes imunitāte iestājās.

Varbūt pie vainas ungāru rislings?

Link to comment
Share on other sites

Man ar sanāca trāpīt atpakālceļā no Stokholmas uz labiem viļņiem, kad zem kājām pazūd pamats. Sieva bija nekāda.  Pašu labi ieaijāja. It kā lielākā daļa arī tusēja. Tā ka nez vai tiešām 1% tik nav nekā. 

Link to comment
Share on other sites

Pirmajā izbraucienā jūras slimību izbaudīju līdz zaļajam ģīmim

 

 

Pirmajā iegremdēšanās reizē iesvēta jūrniekos-dod dzert ledaini aukstu ūdeni no avārijas apgaismojuma "plafona" vai kā viņu tur sauc...kādi 0,8 litra :) tad bija jautājums-kuru galu vispirms paraus vaļā?Es dienēju pašā kuģa astē-ВХЛ-водахимеческая лаборатория

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Mazliet offtopic - vai kāds zina kaut ko par novikontas jūras koledžu? Vai ir pieredze?
Nevēlējos jaunu tēmu taisīt .

Link to comment
Share on other sites

Tikai to, ka tie ir kaut kādi neklātienes kursi...

Mums vietējā pilsētelē pat tādus organizē...

Zinu vienu otru pacačiku, kurš sataisījās šo cēlo profesiju apgūt. Bet kad vairāk painteresējās par specifiku, tad saprata, ka labāk tomēr palikt laukus art, nekā jūras...

 

 

:D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mazliet offtopic - vai kāds zina kaut ko par novikontas jūras koledžu? Vai ir pieredze? Nevēlējos jaunu tēmu taisīt .

Par matrožu kursiem neko nemācēšu teikt, bet visus kursus, kas man reizi 5 gados ir jāatjauno (stūrmaņa darba diplomam līdzi nākošie miljons kursi) eju tur, jo - pastāvīgajiem klientiem 10% atlaide, ērts parkings (ja laicīgi atbrauc no rīta), normāls aprīkojums, bezmaksas kafijas automāts :). Pie mīnusiem - viss (abosolūti viss, izņemot reģstrēšanos caur telefonu kursiem) ir krievu valodā (bet tas ir visiem normāliem kursu kantoriem Rīgā).

Link to comment
Share on other sites

Ronalds21

@jorsh

Tieši ir plānots iet uz kuģa vadību. Skola 2016 uzzināju, ka šie piedāvā ne tikai tos kursus, bet arī studijas (es ļoti ceru, ka es pareizi pateicu). Diemžēl informācijas nav nekādas lielās.
Pats esmu dzirdējis tikai par tiem spešel kursiem. Bet par to, ka tur arī ir pieejama studiju programma - pirmo reizi dzirdēju. Itkā no 2010.g. piedāvā šādu veidu. Vienīgi patiešām grūti tur kaut ko saprast. Piemēram ar LJA vai LJK viss info ir dots. Ir daudz jo daudz atsauksmes un tā tālāk. :D. Aiziešu nākamnedēļ uz tām atvērtajām durvīm un pajautāšu, jo skaidrs īsti nav. Uzzināju, ka mācīties tur var. Jāmaksā 1.4k ( kaut kā nejauši piefiksēju gadā, bet, manuprāt, ka kaut ko kārtīgi sajaucu. Visticamāk, ka semestrī). Un praksē jau iet pēc 3 mēneša.
Par atkreditāciju vai ko citu vispār neuzzināju.

 

Ja mācību valoda būs krievu, tad gan ir švaki.

Link to comment
Share on other sites

Jūra jau LV nebūs, RU jau ir jāzin, arī tehniskais, nerunājot jau par labu Eng.


@jorsh - uz jūras jau starptautiskai laikam ir Eng? Aviācijā ir, bet Krievijas dziļumā tāpat RU, poļus pret zemi tie smuki nolaida.

Link to comment
Share on other sites

gabals2

Matrozim krieviski runājošā ekipāžā starptautiskā valoda nav nepieciešama. To izmantos tikai virsnieki - stūrmaņi un mehāniķi.

Ja tas viss tiek plānots, lai nopelnītu naudu, tad jāmācās angļu valoda. Normālā alga ir tikai kompānijās, kur viss notiek angliski.

Bet, ja gribi to visu tikai naudas dēļ, tad tikai lieki netērē laiku. Tas ir specifisks Dzīvesveids, kas ne daudziem derēs.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds21

Tikai vienīgā problēma ar krievu valodu varētu būt sarunājoties ar kolēģiem uz klāja. Bet šaubos vai cilvēki ar pliku krievu valodu vispār tiek uz kuģiem.
Itkā jau muļķīgi būtu, ka latvietis ar krievu sarunājās angliski, bet nu.. neko darīt. Galvenais, lai darbs ir.
Uz kuģiem taisos iet, jo patīk gan pats darbs (vienkārši patīks kuģi, ūdens, cita vide, paskatīties citus krastus) un, protams, arī darba grafiks.Nevarētu ciest visu dzīvi celties 8 un strādāt līdz 16.
Pat pirms uzzinot par tām visām naudiņām - pat tad es jau uz jūru gribēju iet :).

Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Lai sarunātos ar krievu jūrniekiem, pietiek zināt kādus 15 vārdus, citus viņi nelieto :lol:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

gabals2

Ja gribās jūru un citu vidi ok. Krastus apskatīt arī varēs, tik nedomā, ka brauc kruīzā, ostā arī būs jāstrādā.

+ par to celšanos 8OS..būs jāceļas katru rītu, bez brīvdienām - rutīna lielāka kā kkur citur.

Vēl ieplāno, ko mājas darīsi vairākus mēnešus, kamēr līdz cilvēki sēž darbā.

Link to comment
Share on other sites

Celties 8os un strādāt līdz 16iem? Tas vēl ir ideāls darbalaiks. :D Vispār parasti nevis 8os ceļas, bet jau sāk strādāt un līdz 17iem.. . Turklāt bieži vien ilgāk. Vispār uz kuģa var nākties celties 2os vai 4os naktī, ja jāstāv sardzē un bez brīvdienām... Pārrodoties mājās pēc šāda režīma 2 nedēļas jutīsies kā no mēness nokritis. Tāpēc daudzi jūrekļi nonstopā dzer, jo nevar atslēgties no spriedzes. Daudzi vienkārši degradējas līdz pakāpei, ka uz pasaules nekas neinteresē, tik vien kā uz kuģa būt.

Link to comment
Share on other sites

Jeraldino

Drusku piemetishu info , tiesa ne par matrozhiem/mehanikiem, bet tomer par jurnieku temu. Sheit parsvara gaja runa par cargo kugjiem, bet nevajag aizmirst ka ir vel cita veidi kugji ....kruiznieki , pramji, superjahtas. Piemeram kruizniekos var megjinat iesprausties IT jomaa. Uz paliela izmera kruiznieka (250+ metri) jau bus tads neliela izmera datu centrs un ap 100+ darbastacijam/POS un vel visadiem gadgetiem. IT nodalja 2-5 cilveki. Algas zinja var orienteties ap 2000-4000$. Kontrakti parasti 6/2 - 6 menesus jura, 4 majas, bet seit var but variacijas atkariba no kompanijas un ienjemamam amata.

 

Nakoshais solis varetu but superjahtas, bet nu sheit jau bus jabut universalam kareivim - gan AudioVideo gan IT gan komunikacijas (VSAT, GMDSS, UHF utt). Jahtu industrija ietraapiit pa IT liiniju jau ir ljoti gruuti, pirmkart jau tas megajahtas visa pasaule nav daudz vairak par 30-40, un bez jahtu pieredzes vinji ljoooti nelabprat kadu njem darba, tadelj tads apburtais loks sanaak. Jahtu industrija IT algas orientejosi ir 4000-7000$ un kontrakti parasti ir 2/2 (2 menesi jura, 2 menesi majas)

 

Nu tas taa ... vispaareejai izgliitiibai :)

Link to comment
Share on other sites

Nu figzin. Ja jūrnieks, tad uz dzīvi.

Ir pāris pazīstamie jūrnieki. Ir gan gājuši jūrā, gan strādājuši krastā. Bet grozies kā gribi, vienmēr ir atgriezušies uz kuģa. Apmēram kā tālbraucēji - sēž mājās, bet ar domām jau ceļā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds21

Pilnīgi piekrītu janni. Nesaprotu tos, kuri baigi taisās iet jūrā pāris gadus, lai uzpelnītos un tad baigi taisīs savu biznesu. Nu nav reāli. Ja uzreiz ar tādām domām iet uz jūra-  kāda jēga no tā? Tas secina to, ka cilvēki skrien pēc naudas un šaubos vai iet uz jūru, ka interesē viņa. Un tādas situācijas ir dzirdētas. Gan jau tur ātrāk šādi cilvēks nodzersies, kuram tā jūra tik ļoti netīk.

Link to comment
Share on other sites

Jūrnieks - tas vairāk tāds sirds aicinājums - par to neizmācās, vai nu tāds esi, vai ne.

 

Tāpat kā skolotājs skolā, vai bērnu dārza audzinātāja - nu nemaksā tur neko, ir labi, ja ir vīrs, kurš palīdz savai sievai nodarboties ar to, kas ir viņas aicinājums. Tas no personīgās pieredzes...

 

Par augstskolām cits stāsts.

Link to comment
Share on other sites

 

 

strādāju par virsnieku, tādus redzu gaužām maz

 

rekur atbilde... :D

 

uz kuģa jau arī neviens nedzer, kas notiek mājās ir cits stāsts... un zinu vairākus cilvēkus.

Link to comment
Share on other sites

Leiputrijas laiki ir beigušies. Jūrnieki un dzeršana vairs nav tas pats, kas 30 gadus atpakaļ. Protams, ir % alkaši, bet tie nav virsnieki. Un ja pēc reisa tiek svinēta atgriešanās, tad tas ir tādēļ, ka cilvēks priecājas, ka ir dzīvs atnācis no reisa. Ziņās jau nerāda cilvēkus, kuri ir pazuduši jūrā vai zaudējuši dzīvību tauvošanās laikā utml. operācijās. (piem. Deadliest Catch @Discovery)

Otrkārt, Ventspils, Rojas, Engures, Skultes, Salacgrīvas bijušie zvejnieki un jaunā paaudze sen jau strādā offšorā vai uz upju kuģiem R-eiropā. Mēnesis prom, mēnesis mājās ar normālu ģimenes dzīvi un labu samaksu. Letiņi nav filipīnieši, kas strādā 6 mēn jūrā, 1 mājās. 

Link to comment
Share on other sites

Simsons2

Starpcitu tie kas no šejieniešiem strādā uz kuģa - cik viegli/grūti atrast te darbu kapteiņa palīgam (visi sertifikāti/med izziņas ir) ja zin tikai Ru valodu?

Link to comment
Share on other sites

Ja zin tikai Ru valodu - hmm, nez, būs pagrūti. Moš vari Rīgas ostā uz kāda velkoņa iekaroties vai arī kaut kur Ru-landē, bet Eiropu Tu neredzēsi...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...