Jump to content

Auto apakšas apstrāde


markei
 Share

Recommended Posts

Sveika tauta!

 

       Šovasar ir radusies iespēja dabūt savā rīcībā autoservisu ar pacēlāju uz nedēļu, kamēr darbinieki ir atvaļinājumā. Niez rokas vakaros pēc darba padarboties un nopurzāt auto apakšu ziemai. Tik gribas visu izdarīt kā priekš sevis. Līdz ar to jautājums, kā tu labāk izdarīt. Attīrīt virsmu, noberzt, kur kāda rūsiņa jau iemitinājusies, kādu rūsas pārveidotāju vai koncervantu? Pūst antikorozīvo grunti? Pa virsu ar kādu gumijoto mastiku?

Link to comment
Share on other sites

Tieši tā, nokasīt visu kas nāk nost, noiet pa rūsu ar pārveidotāju un pa virsu bituma mastiku. Cita lieta, autiņa grīda jau izrūsē no iekšpuses, nevis no ārpuses, tā kā baigi neko saglabāt neizdosies. Tad jāpūš Movisl sliekšņos un visdos citos caurumos. Vai tas čakars ir to vērts, jo autiņu tak mūsdienas nepērk uz mūžu,to pasam jāštuko.

Link to comment
Share on other sites

Man jau likās, ka rūsa sākās apakšā ārpusē, kur akmeņi izsit robus krāsojumā un ziemā mūsu niknā sāls visu saēd.

Link to comment
Share on other sites

Apakša visu laiku vēdinās un tīrās,bet, caurumi izrūsē tur, kur nevēdinās un slapji dubļi sakrājas.

Link to comment
Share on other sites

man ir 18 gadu vecs auto un apakša ārpusē ir aprūsējusi. un tikai aprūsējusi. reāli norūsēja spārns priekšējais, kurš bija sists. izrūsēja caurs gar arkas malu ka nemetas.

par sliekšņiem pie apskates džeks teica, lai kaut ko iekšpusē iepūšot, jo no ārpuses deformēts ir ar pacēlāju. bet no ārpuses tāpat tik aprūsēšot , izrūsēšot no iekšas.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Ja auto (neavarējis) sācis rūsēt, tad neko daudz vairs nesaglābsi. Tāda ikgadēja lāpīšanās vien sanāk.

Normālai pretkorozijas apstrādei ir jāņem nost visa piekare, jāberž līdz spīdumam jāapstrādā ar visādām ķīmijām un tad jāliek kopā un savienojumu vēlreiz jāapstrādā.

Vai tev to vajag un to vari?

Link to comment
Share on other sites

inteens

Ar smilšu strūklu, jo visās kabatās ar štrumiem iekšā tikpat netiksi. Un pēc tam ar fosforskābi visus rūsas pleķus nosmērēt. Bet, ja padauzot ar āmuru , bleķis lokās, labāk domāt par metināšanu, jo ilgdzīvotājs tāpat nebūs.

Tev tas autiņš tik mīļš? Ar nedēļu var nepietikt.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Labāk kaut pašam neķerties pie tādas lietas klāt, visticamāk būs tikaibsliktāk nekā bija un ja vēl pamanīsies kaut kur pa virsu rūsiņai uzsmērēt to bitumenu, tad tajā vietā rūsēs kā traks, vairāk nekā vienkārši atklātā vietā

Ja var vien neko netīrot nost ieziepēt ar nekad nesacietējošu bitumena ķipekli ar mūžīgu konsistenci tipo solidols, tad cita lieta, tik pa ausu galam dzirdēts ka to ar karstu mastiku smērē un diezgan ķēpīgs, smirdīgs un mazpatīkams pasākums tas ira, tik tā cik saprotu nav standarta tehnoloģija veikalā nopērkamai bitumena bunžai. Ja nu kas pastāsti kā gāja. Interesanti, pats nekad neesmu nekobtādu saviem autiņiem darījis

Link to comment
Share on other sites

Izklausās, ka labāk neko nedarīt un sēdēt mājās un kasīt vēderu! Un dzert alu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

markei, tev takš salīdzinoši jauna mašīna,

 

Tātad nekam tur diži vēl rūsējušam nav jābūt! Tev galvenais novērst akmeņu bojājumus lai rūsa tālāk neiet. 

 

1. Kārtīgi nomazgājam ar augstpiediena mazgātāju.

2. Kārtīgi nožāvējām, izpūšam ar kompresoru lai ir tīrs viss. 

3. Kur rūpnīcas krāsojums bojāts - rūsas pārveidotājs, antikorozijas grunts + un kāda mastika pa virsu (lai grunti aizsargātu)

4. Sliekšņos un citos dobumos -  http://www.autokrasas.lv/?p=art&art=105(Movils bija labs, bet man nav ideju kur viņu šobrīd var nopirkt.

 

Katrā ziņā nedaudz piestrādājot var krietni paildzināt auto dzīvi! 

Link to comment
Share on other sites

ZzigizZ

Sveiki.

Ja reiz pieminēts autokrasas.lv, tad es ar k-ko uzdrukāšu.

Didzim nav taisnība, ka apakšu nav jēgas apstrādāt. Ziemā tik labi tie sāls kluči līp klāt, ka "prieks".

Attiecīgi ir apakša arī jāapstrādā.

Kā jau rakstīja- nomazgājam, noslīpējam ko varam, uzliekam rūsas konservantu.

Antikorozijas (skābajām, reaktīvajām, kodinošajām, primārajām (kā nu kurš sauc)) jēgu neredzu, JO tās ir domātas tīriem metāliem, lai to "anodētu" pret rūsu. Ja tomēr vēlies gruntēt, tad ar epoksīda gruntīm, jo tām ir ļoti blīvs uzklātais sastāvs ar labām antikorozijas īpašībām, kas nelaiž cauri mitrumu.

Visbeidzot apakšu pārklāj ar labu bituma mastiku pietiekoši biezā slānī.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Volters
ZzigizZ

Perfekti pateici to, ko domāju un ko daru pats.

Jau vairākus gadus (praktiski divos gados reizi), kad uznāk vasaras karstums, apakšu kārtīgi nomazgāju un rūpīgi ar pindzelīti nosmērēju ar bituma laku. Ideāls mitruma atgrūdējs. Kad nožūst paliek cieta. Priekšrocība - var droši ziest uz aprūsējušajām ķagām un visur, kur var uzziest. Vienīgais, kur nedrīkst - uz gumijām, šlangiem, izpūtēja (pēc loģikas tak pašam jāsaprot).

Caurumos bonusā piepūšu jau iepriekš minēto Moviļu. Ir tāds kokteilis, ko taisīja padomju laikos: moviļš kopā ar šķidro grafītu. Ar smidzināšanu piepūš visus tehnoloģiskos caurumus. Ideāli.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Īstenība tāda,ka jēga ir apstrādāt jaunu autiņu. Kad jau rūsa sliekšņos iemetusies, tad grūti tur ko pasargāt. Savukārt,ja var atļauties jaunu autiņu, tad pēc dažiem gadiem pirks atkal jaunu un vai tad ir jēga antikorozijas apstrādei? Ja runa par autiņa apakšas apstrādi, tad braucu jau trīsdesmit gadus un nekad neesmu pindzelējis apakšu. Autiņu ir bijis daudz un dažadi, bet nevienam rūsa nav izēdusi caurumu no apakšas. Jā sarūsē, bet neizpūst caurumi no apakšas. Caurumi vienmēr rodas no iekšpuses. Grīda izpūst, jo slapš kovriks zem kājām stāv un rūsina grīdu.Beigās caurums grīdā, bet no apakšas to piesedz bitima mastika. Protams, nav slikti,ja apakša autiņam apstradāta, jo mazāk trokšņu salonā un katru akmenīti nedzird. Ja man būtu gribēšanās ņemties ar autiņu, tad pūstu movilu visur,kur var iepūst, bet par atklātajam daļām neiespringtu. Gribēšana ņemties gan kautkā nekad nav radusies un vēl, no krievulaikiem, plauktā stāv leišu bituma mastika Bitukas, ar kuru taisījos pirmo žigulīti smērēt.

Link to comment
Share on other sites

Vakar pacēlu un appētīju visu. Īstenībā tur nekas traks nav. Motortelpu pilnībā nosedz panna. Tālāk pa vidu ar izliekumu virs izpūtēja visā garumā iet alumīnija loksne. No vidusdaļas līdz pašām malām (sliekšņiem) iet plastmasas loksnes. Tālāk aizmugurē plastmasas bāka un aizmugurējais bamperis.  Blakus bākai vēl zapaskas dibens. Noskrēvēju nost tās plastmasas loksnes. Mazliet ir virspusēja rūsa 1-2cm ap skrūvēm, kas iet cauru platmasas plāksnēm. Vēl zapaskas vietas pats dibens, kas izspiedies apakšā aizmugurē kā liels pups un ne ar ko nav aizsargāts, ir mazliet aprūsējis ar virspusēju rūsu. Un aizmugurējā piekare aprūsējusi.   Vēl šur tur no sliekšņu ārējās malas atrauta gumija, ko vajadzērtu atjaunot.

    Kopumā sanāk, ka vienīgās vaļējās vietas ir zapakas dibens, aizmugurējā piekare un sliekšnu ārējā mala,bet visu pārejo nosedz vai nu alumīnija vai nu plastmasas loksnes.

  Vēl vakar gribēju noraut aizmugurējo bamperu, bet patraucēja LPG uzpildes korķis bamperī, bet pavilkt nost pa 5cm varēja un sapratu, ka tur viss ir kārtībā. Bet pie reizes saurbu bamperī caurumus un saliku parkošanās sensorus, kas jau gadu mētājās bardačokā.

Link to comment
Share on other sites

Ja esi gatavs pedantiskam darbam, tad uz priekšu, bet tā tas nav tā vērts. Atstājot kaut nedaudz rūsas zem bitumena izrūsēs stipri ātrāk caurums nekā pliks bleķis.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Īstenība tāda,ka jēga ir apstrādāt jaunu autiņu. Kad jau rūsa sliekšņos iemetusies, tad grūti tur ko pasargāt.

Jaunu autiņu var apstrādāt. Par skādi nenāks, bet no otras puses, ja ir labi sacinkots kuzovs (kaut vai par piemēru ņemot jaunos opelīšus), tad līdz caurrūsēšanai paies visi 10 gadi (kā tiek garantēts)...

Savukārt, ja ir jau aprūsējis, vai, kā Tu saki, kaut kur iekšā iemetusies rūsa, ir jēga apstrādāt vēl jovairāk! Mērķis jau vairs nav to rūsu pilnībā izskaust, bet maksimāli iespēju robežās iekonservēt, lai netiek klāt gaiss, mitrums un līdz ar to arī sāls.

Tā kā arī Tu šeit esi no jūras laikmeta parka, tad arī Tev vajadzētu atcerēties, kādi bija žigulīši tiem, kas ik pa laikam visus spārnus, visus sliekšņus izpūta ar mazutu un kādi tiem, kas nedarīja neko.

 

Problēma mūsdienās nav tik daudz visā pārējā, kā materiālos, no kā tiek ražoti autiņi. Metāls, kā likums, ir otreizējais un krāsas ir prakrtiski ūdenskrāsas. Nitro krāsu atradīsi labi ja kāda vecfātera garāžā :)

 

 

 

Atstājot kaut nedaudz rūsas zem bitumena izrūsēs stipri ātrāk caurums nekā pliks bleķis.

Pat pēc fizikas un ķīmijas likumiem tā nav taisnība.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ja rūsa tur jau ir, tad neko diži saglābt nevar, jo pa lielam rūsē tas vis pasākums no iekšpuses. Piekari vispār nevajag aiztikt, jo līdz pilnam sabrukumam autiņš sen būs šrotā otrreizējā pārstrādē.

 

Šodien aizdzinu autiņu uz krāsošanu. No virspuses it kā maz kas rūsējis, bet no apakšas aizmugurējā spārna pirmā kārta izrūsējusi cauri. Sagāzu stikla šķiedras špakteli, lai viss tas turas kopā, jo visi zina metināšanas izmaksas, ja grib pa smuko. It sevišķi labi rūsē zem visām plastmasām un plastmasu stiprinājumu caurumos.

 

Vai tad padomju laikos nebija obligāts pasākums pērkot jaunu moskviču vai žiguli tūlīt apakšu apstrādāt ar pretrūsēšanas materiāliem? :) 

 

 

braucu jau trīsdesmit gadus un nekad neesmu pindzelējis apakšu
 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Jautājums nekorekts. Kāpēc vispār vajadzētu apstrādāt pret rūsu, piemēram, atsperes vai amortizatorus? Vai tiešām naudu un laiku vajag izniekot? 

Link to comment
Share on other sites

Pretjautājums: Kāpēcgan pie vienas smērēšanās nenopindzelēt amortizatora apakšas korpusa galu kaut vai ar to pašu bituma laku? 10 grami biltuma lakas uz priekšu - atpakaļ. Toties notek ūdens nost.

Nē, nu protams, ja amīšus dažs labs maina ik pa 20 tūkstošiem, tad pie kājas. Man uz Ford Galaxy amīši patreiz ir 150 štukas. Piekare arī aprūsējusi tikpat kā nav, jo smērēju, kā rakstīju, gadā - divos, reizi.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Vai tā bituma laka ir teorētiski arī pūšama ar lielāku sprauslu? Ar ko to šķīdina (tīra otas, aparātus)? Vai tai ir arī kaut kāda iespēja plūst un sūkties kā dažām auto pretrūsas apstrādes eļļām?

 

Sapratu, laka = mastika.

Labots - Žaks Noriss
Link to comment
Share on other sites

Ja runa ir par visparastāko bituma laku (un nevis mastiku), tad, ja nav veca, tad jau pati par sevi ir gana šķidra. Smidzināšanai esmu nedaudz maisījis klāt 646 škaidītāju. Lai gan tīri labi šķīst gan ar soļarku, gan ar benzīnu, gan ar vaitspirtu, gan pat ar terpentīnu var rokas nomazgāt.

Šķaidītājs ātrāk nožūst. Praktiski pa sutku. Kad nožūst, veido cietu, solīdu, nedaudz spīdošu kārtiņu.

 

Cik meistaru, tik paņēmienu. Katrs dara pa savam.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Man uz Ford Galaxy amīši patreiz ir 150 štukas.

 

man uz vecās toyotas 320 000 K pakaļējiem ir. Un vēl dzīvi. lai gan atskrūvēt vairs vienu nevarot, saaudzis kopā ar mašīnu :)

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Nu es neko nesmērēju, jo man nav tādas "pie vienas smērēšanas", jo zem autiņa nelienu apakšā (bedres un pacēlāja nav). Turklāt arkām un apakšai ir priekšā plastmasas, līdz ar to tas nav 5 minūšu jautājums, it sevišķi riteņu arkām bez pacēlāja pasākums ir pusdienu. 

 

 

jo smērēju, kā rakstīju, gadā - divos, reizi.
 
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...