Jump to content

PCB caurumu urbšana


mzfckr
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

Esmu uzsācis projektu, kurā pats veidoju PCB; viss līdz šim ir gājis raiti, taču tagad problēmu sagadā caurumu izurbšana PCB platē priekš via's un pašām detaļām. Mēģināju tos izurbt ar rokā turamu urbi, taču tā izdodas vienīgi nolauzt urbjus, taču pirkt stacionāru urbi vai tā statīvu ir padārgi, tāpēc vēlētos uzzināt, vai kāds zina, vai Rīgā ir kāds serviss/cilvēks, kas par pieņemamu atalgojumu būtu gatavs izurbt ap 300 caurumu PCB platē (apmēram 50 0.6-0.7mm vias un 1mm pārējie caurumi)?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Par to naudu, kuru samaksāsi kādam par urbšanu, nesanāks pasūtit jau gatavu PCB? Viens eksemplārs jebkurā gadījumā padārgi PCB Shopper

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

 

 

protams, ka ar lielo rokas urbi 0,6 caurumus iipasji nepaurbsi, mhhhh bet ar kaadu dremmel tipa bez probleemaam.

Neprecīzi izteicos - tas arī bija dremel tipa urbis. Lai arī nebija tas piemērotākais (12k, nevis 20k rpm), tāpat nedomāju, ka pārāk labi sanāktu izurbt 300 caurumu. Protams, online ik pa laikam sanāk uzdurties uz tiem cilvēkiem, kam tas liekas elementāri, taču es laikam neesmu viens no tiem.

 

Online PCB pasūtīt lētākais, ko redzēju, ir 50€ par 5 platēm, kas, protams, dārgi nav, bet domāju, ka kāds vietējais par krietni lētāku summu būtu ar mieru nedaudz paurbt.

 

Un cik Almiko par 20x10 cm double sided plati paprasīs? 150€ par trijām? 

Link to comment
Share on other sites

Paprasi lai tev kāds to plati pietur, pats ar abām rokām turi urbi, rokas atbalstot pret galdu... Man tā nav izdevies nolauzt nevienu urbi. Vienatnē urbjot gan.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Normāls statīvs!

Link to comment
Share on other sites

Koju laikos urbām ar maziem motoriņiem rokās turot, kur galā piemontēts urbītis, tagad pat ar speciālu nespēj. Ar vārdu "speciālu" es nedomāju, kā plašu caurumu urbšanai, bet kā mazu gatavu urbjmašīnīti.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Zuxter, tagad viss pirms dariishanas, jaasaskanjo trijaas instancees! :D

Link to comment
Share on other sites

Ir lietošanā konkrētais statīvs ir. Viņš horizontālā plaknē ļurkājas pietiekami lai mazos urbīšus nolauztu. Manuprāt diezgan konkrēts sūds un naudas izmešana salīdzinot ar normālu stacionāro urbjmašīnu kuru es drīzumā arī nopirkšu šī brīnuma vietā. Es varu iedot pamēģināt ja vēl neesmu izmetis.

20EUR ir 1/4 no parasta urbjamā aparāta cenas!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ir lietošanā konkrētais statīvs ir. Viņš horizontālā plaknē ļurkājas pietiekami lai mazos urbīšus nolauztu. Manuprāt diezgan konkrēts sūds un naudas izmešana salīdzinot ar normālu stacionāro urbjmašīnu kuru es drīzumā arī nopirkšu šī brīnuma vietā. Es varu iedot pamēģināt ja vēl neesmu izmetis. 20EUR ir 1/4 no parasta urbjamā aparāta cenas!

 

Nu jā, tā jau arī šķita. Zinu, ka arī ir statīvs no "Dremel" firmas, ar kuru cilvēki ir urbuši šādus caurumus, taču tas pats ir plastmasīgs, neprecīzs un maksā 50€, par kuriem jau varētu nopirkt gatavas plates.

Link to comment
Share on other sites

Par dremel ir dzirdēts, ne velti tagadējiem dremel reputācija ir  :thumbdown: Pats piegāju pataustīju to viņu statīvu - nu sviests kāds sūds, viss no plasmasas ļurkājas un locas šurpu-turpu..

Kruts verķis ir Proxxon BF2000 + koordinātu galds proxxon KT150. Var frēzēt plates un urbt caurumus. Bet cena - tāda ka der ļoti apņēmīgam entuziastam. 

Link to comment
Share on other sites

Pareizi jau ķirzaka teica ka nez kā uztaisīs metalizāciju caurumiem ja jau saurbt pat nemāk,labāk ta jau neakstīties un uzsūtīt gatavu plati.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Par dremel ir dzirdēts, ne velti tagadējiem dremel reputācija ir   Pats piegāju pataustīju to viņu statīvu - nu sviests kāds sūds, viss no plasmasas ļurkājas un locas šurpu-turpu.. Kruts verķis ir Proxxon BF2000 + koordinātu galds proxxon KT150. Var frēzēt plates un urbt caurumus. Bet cena - tāda ka der ļoti apņēmīgam entuziastam. 

Nu jā, tā jau dziemžēl šķita, tāpēc interesējos, vai ir kāds serviss, kas tādus krutus verķus jau ir sapirkuši...

 

 

 

Pareizi jau ķirzaka teica ka nez kā uztaisīs metalizāciju caurumiem ja jau saurbt pat nemāk,labāk ta jau neakstīties un uzsūtīt gatavu plati.

Uz tekstolīta plates uzkarsēju lāzerprintera toneri, nokodinu plati ar dzelzs hlorīdu, tad vajadzētu izurbt caurumus un plate gatava. Par kādu metalizāciju tu runā?  

Link to comment
Share on other sites

es bez problēmām 0,6 - 2mm urbju ar rokas dremeļa tipa instrumentu . nekādu problēmu, ka tik urbis ass. nolauž tad, kad urbis jau neass un spiež ar spēku. urbiji lētie dilst samērā ātri - ja jāurbj varš (var izkodināt padus jau ar caurumu bez vara - vilks ilgāk urbis). galda urbis mini izmērā ir ekselents, taču maksā arī stipri vairāk. vēl onkuļi saka, ka tos putekļus labāk neielpot...

Link to comment
Share on other sites

Lodēs no abām pusēm, vienīgi elektrolītus tā nesanāks, ja vien nestāvēs "gaisā".

A varbūt viņam nemaz to nevajag? Kas zin, kā to plati saštukojis.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

(labots)
es bez problēmām 0,6 - 2mm urbju ar rokas dremeļa tipa instrumentu . nekādu problēmu, ka tik urbis ass. nolauž tad, kad urbis jau neass un spiež ar spēku. urbiji lētie dilst samērā ātri - ja jāurbj varš (var izkodināt padus jau ar caurumu bez vara - vilks ilgāk urbis). galda urbis mini izmērā ir ekselents, taču maksā arī stipri vairāk. vēl onkuļi saka, ka tos putekļus labāk neielpot...

 

Cik tavam aparātam ir RPM?

 

 

 

pieņemu, ka ļoti sarežģītām platēm, daudziem celiņiem metalizētie caurumi kalpo kā starpsavienojums daudzslāņu celiņiem. bet divpusējai PCB retāk vajadzīgi šie pušu starpsavienojumi un nekas netraucē izmantot 5 mm garus stienīšus no ielodētu detaļu nokniebtiem izvadiem   man gan ir tēva taisīta stacionāra urbjmašīna, bet iedomājos, ka urbīti var nolauzt tiki, ja no patronas nāk ārā nevajadzīgi garš urbja gals, pietiek ar 4-5 mm un to jau nolauzt būs grūti

Ja pareizi noprotu to, ka metalizācijai šajā kontekstā ir sakars ar "via" taisīšanu, tad jā, tieši tā ar vadu biju plānojis to veikt. Īsti nesaprotu, kas primitīvu paštaisītu plašu veidošanā ir tik sarežģīts un kāpēc visi sūta uz Almiko, ja ir iespēja normāli izurbt caurumus.

 

@@drunk_lizard, ņemšu vērā tavus ieteikumus, kad apjēgsi garumzīmes.

Labots - mzfckr
Link to comment
Share on other sites

neatceros, bet ja apgriezieni lieli - ar neasu urbi - degs  tā plate - baigā berze. man ir divi - vienam mazāki rpm otram lielāki - ar asu urbi otrs izurbj ātrāk...

Link to comment
Share on other sites

Da te jau autoru nevar saprast-ta viņam 2 slāņu plate ta atkal vienslāņu kuru viņš jau izkodinājis,bet īstenībā ar parastu depo dremeli sev paštaisītās plates var saurbt bez jebkādām problēmām arī vairāk par 300 caurumiem,vismaz man sanāk.

Visi tik noslēpumaini palikuši,mož padalies ko tādu taisi?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Da te jau autoru nevar saprast-ta viņam 2 slāņu plate ta atkal vienslāņu kuru viņš jau izkodinājis,bet īstenībā ar parastu depo dremeli sev paštaisītās plates var saurbt bez jebkādām problēmām arī vairāk par 300 caurumiem,vismaz man sanāk. Visi tik noslēpumaini palikuši,mož padalies ko tādu taisi?
 

Da neko izkodinājis vēl neesmu, nezinu, kāpēc tev radās tāds iespaids. Plate ir 2 slāņu priekš pulksteņa.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Da fig viņ zin par kādam lietām te iet runa, bet es urbtu vismaz ar 4-5x mazāku rpm


Es par to ka pie 20 000 rpm var urbt ar visparastāko adatu

Link to comment
Share on other sites

Pulkstenim 300 caurumi? Oho…

Nesen kaut kādus sīkos caurumus ar dremeli urbu… Un jā, nolauzu urbi. Tikai nevis urbjot, bet brīdī, kad dremelis nokrita uz flīzēm :D Te bija jautājums par apgriezieniem - hz, ar kādiem urbu, ātruma regulējums pirmajā pozīcijā (t.i., krietni zem dremeļa tipiskajiem max apgriezieniem).

Link to comment
Share on other sites

@@Bonifacijs, nu jā, šim dremelim, kas man šobrīd ir, ir 12k RPM, taču plašajos internetos carbide urbjiem iesaka 20-25k RPM, tā ka iedomājos, ka varbūt RPM par mazu un tāpēc sanāca tik viegli urbjus lauzt, bet esmu nedaudz skeptisks pret to, ka 8k varētu izveidot milzīgu atšķirību.

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Nu par to plati nezinu, ja urbtu vienkārši tērauda plāksni uz 20 000 rpm, tad visticamāk urbis vienkārši nodegtu un turpmākās darbības būtu cauruma kausēšana

Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Lai rekomendētu tik milzīgus rpm laikam ir jābūt nu ļoti milzīgai starpībai cietības ziņā starp urbi un urbjamo materiālu - topo putoplasts. Nav bijusi iespēja izmēināt tik milzīgu rpm, bet tīri interesanti palika kā būtu ja mēģinatu urbt putoplastu - sāktu kust un ķipt?

Link to comment
Share on other sites

Kā no PCB nonāca līdz tēraudam un putuplastam? Pašam ir proxxon 20krpm dremelis ar "tizlo" urbja statīvu. Jo vairāk rpm, jo ātrāk urbis ēd materiālu. Ne jau tur PCB sāks degt no tā, ja urbs ar asu urbi. Ja muļļāsies ar nodilušu, varbūt. Katrā ziņā tas "tizlais" urbja statīvs palīdz tieši iecentrēt urbīti pareizajā vietā, gan liela nozīme arī tam, ka kodinot plati, izkodina arī centru punktus urbumiem - Eagle laikam ar šo īpaši neizceļas. Priekš proxxon pāreja gan tika virpota speciāli šim statīvam.

Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

@@ieleja, kāpēc pēc muļķībām? Tak loģiski, ka pie vienāda leņķiskā ātruma, lineārais būs lielāks lielāka diametra urbim. Nu un tā doma ir, ka 1mm urbim pie kaut kādiem tur xxxx rpm griezošās malas lineārais ātrums ir pārāk mazs :) Tāpēc vajag tos šausmu apgriezienus. Man gan no pieredzes, pilnīgi pietiek ar kādi 10-15k. Sanāk ātri un smuki :)

Link to comment
Share on other sites

Stikla tekstolīts nav nekas īpašs. Ar mazu urbi un lieliem apgriezieniem jāurbj arī citi materiāli. Protams, jāņem vērā materiāla cietums.

Es savukārt nevaru saprast,kapēc ražotāji, rokas urbjmašīnām, taisa tik lielus apgriezienus. Roceni nevar noturē arī ar 2mm urbi. Rokas urbmašīnai piemēram ar 10mm urbi urbjot metālu vajag pavisam mazus apgriezienus, lai urbis nededzina, bet griež dzelzi. Resnajiem urbjiem es lietoju vecu Rebir urbmašīnu.

Ieleja, šitās elementārās lietas māca katram atslēdzniekam, bet ne visiem to dots saprast. Protams, var ar mazu urbi urbt, pie maziem apgriezieniem, bet apčakarēsies 300 caurumus borēt.

Link to comment
Share on other sites

Didzi, visām tādām epizodiskām urbšanām, tikai laba akumulatoru urbjmašīna, bet lielāka diametra caurumiem, kur iespējams, kroņurbis...Ar Rebir-u, gan, tikai rokas ārā lauzt....

Link to comment
Share on other sites

Ar akumulatoreni pamēģini ūdenstornī četrus 12mm caurumus metālā izurbt. Pēc pirmā kāpsi 30m lejā lādēt akumulatoru. Katram instrumentam sava vieta un vecajam Rebir, kuram ručka stāv 90 grādos uz sāniem, nemaz rokas nelauž. Sīkos caurumus urbju ar krievulaiku šitādu brīnumu

http://verkhnedneprovsk.dnp.olx.ua/obyavlenie/stanok-sverlilnyy-nsp-2-IDeq4SO.htmlVienīgais trūkums, baigi skaļi rūc.

Tad vēl, ni tiem pasiemlaikiem atvilknē 27V motorīts, kuram galā uzlodēts 1mm urbītis. Mūsdienās sanāk tik maz platītes urbt,ka laikam neko jaunāku nemeklēšu.

Link to comment
Share on other sites

Kādi 10-25 k apgriezieni, ko jūs jokojat. Man bija bērnība uztaisīt no mašīnas salona ventilatora motoriņa urbjmašīnīte ar labi ja 2k apgriezieniem, gadiem urbu.

Link to comment
Share on other sites

Ko var ņemties ar tiem apgriezieniem,ņemam un nopērkam vienkāršāko dremeli ar lokano galu 

post-70735-0-60904400-1437905874_thumb.jpg 

piepērkam urbīšus pa 20-30 centi gabalā un urbjam rokas režīmā uz nebēdu a to te jau marazmā aiziet ka jāpērk speciāli urbji pa nez cik eiro gabalā un speciāli galdiņi urbšanai,iesācējam kas taisa savu pirmo plati pilnīgi pietiek ar vienkāršāko.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Urbjus gan pie iespējas ir jāpērk normālus, nevis tādus kas pēc pirmā urbuma jau ir neasi vai kurus varētu sasiet mezglā...

Link to comment
Share on other sites

Ja nu kādam ir līdzīga problēma un ir uzdūries uz šī topika, tad varu teikt, ka ar cenukluba statīvu un dremeli ar 8mm urbi izdevās izurbt ap 300 caurumu, nenolaužot nevienu urbi.

Link to comment
Share on other sites

ieleja, to hromu jānokasa pirms lodēšanas? Vai kaut kādu īpašu lodāmuru vajag?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...