Jump to content

Vai velobraucējam ir priekšroka


censonis
 Share

Recommended Posts

Nē, sasapņojies!

 

226. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

Kaut kā daudz jaunbiedru pēdējā laikā ar CSN jautājumiem. Laikam, vecbiedriem ar savu vārdu kauns jautāt.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Labi! Viens jautājums no vecbiedra. Mna vienmēr aizmirstas, kurās gājēju pārejās drīkstēja ar velo braukt pāri, un kurās vajadzēja stumt pāri pie sāniem (regulējamās vs neregulējamās)?

Negribas palikt par muļķi kādu auto braucēju nolamājot, tāpēc pagaidām nelamāju nevienu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Agrāk vajadzēja, tagad jaunie noteikumi atļauj braukt pāri nenokāpjot.

tikai ja nekļudos ar piebildi ka pie neregulējamajām nevareja joņot pilnā ātrumā pāri,bet kājamgājeju ātrumā...

Link to comment
Share on other sites

 

 

tikai ja nekļudos ar piebildi ka pie neregulējamajām nevareja joņot pilnā ātrumā pāri,bet kājamgājeju ātrumā...

Regulējamā nedrīkst joņot pāri, pāris reizes šitā jau vienu otru idiņu gandrīz esmu notriecis (ja taisa kreiso pagriezienu ar auto un kāds no aizmugures nesās uz 30-40 km stundā, tad fig viņu tu pamanīsi (satiksmes noteikumos ir teikts, ka drīkst šķērsot regulējamu pāreju ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu, kas attiecīgi nozīmē ka neregulējamā gājēju pārejā ir jānokāpj no velosipēda un tos, kas nenokāpj es pat audzināšanas nolūkā nelaižu pāri, lai gan gājējus vienmēr palaižu). 

 

Kurš mani nolamās, lai jau. Nav man nekāda naida pret velobraucējiem (ja nu biku tikai, jo viens velokrāninš man auto apzināti spoguli nolauza), bet ja lasiet noteikumus, tad centieties atcerēties biku vairāk nekā jums ir izdevīgi atcerēties un bieži vien sāls noteikumos ir niansēs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

evertons
kas nenokāpj es pat audzināšanas nolūkā nelaižu pāri, lai gan gājējus vienmēr palaižu).

Es daru tieši tā pat jo bieži ir novērots, ka velobraucēji, it īpaši pusaudži, bieži pat nepaskatās vai tuvojās auto...

Labots - evertons
Link to comment
Share on other sites

 Njāa, līdz Vācijas kultūrai mums laikam vēl tālu.  Kā man sacīja turienes šoferis - nedod Dievs iekulties problēmās ar riteņbraucēju - vainīgs vienalga būsi tu, velosipēdists tur ir Dieva vietā (tāpat kā gājējs - nerunājot par pārejām, pat vietā kur tādas nav, pietiek apstāties ielas malā, vai prātīgi uzlikt kāju uz brauktuves - visi apstājas, tev uzsmaida un palaiž. Pats negribot (netaisījos pāriet, tikai papētīt ielas pretējo pusi) tā nostopēju Minhenē galveno ielu - baigi neērti sajutos.  Bet tieši tā gan autobraucējiem, gan visiem pārējiem būtu jāuzvedas, nevis iebraukt krustojumā un nikni blenzt, kad gājējs pāries. Bet neticu, ka tuvākajās desmitgadēs te kas mainīsies.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Baisi vajag to vācu pieredzi. Itkā visi vienlīdzīgi, bet dažas grupas (ne tikai velpēdisti) vienlīdzīgākas.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tūlīt te būs vētra, tur riteņbraucējs zina arī savus pienākumus, pie mums uz riteņiem ir sajūta ka braukā visnekaunīgākā cilvēces daļa, kas uzskata ka viņiem noteikumu nekādu nav un visi viņiem ir kaut ko parādā! Pat bembisti nobāl ja salīdzina ar Rīgas riteņbraucējiem.

šo uz visiem velosipedistiem gluži nevar attiecināt bet nevaru nepiekrist ka daļa ir šajā kategorijā...

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

chronos, ar nākamo gadu arī neregulējamām pārejām drīkstēs braukt pāri.

 

būs krietni vairāk izejmateriāls ārstiem. Nu nav Latvijā tā infrastruktūra tik laba, lai to atļautu. Ir neskaitāmas neapgaismotas aizaugušas vietas utt. Otrs, liela daļa riteņbraucēju ir neapzinīgi, ja viņš tuvojas no auto aizmugures un lielā ātrumā rauj pāri pārejai, tad sadursme pa lielam ir neizbēgama, ja mašīna ir kustībā. Un varu piekrist Raiviic par kultūru, nav mums vēl tas līmenis, bet kas ir vēl sliktāk, nav mums arī zināšanu. Pa lielam man liekas es katru dienu varētu par velti pārkrāsot autiņu veikalu stāvvietās, jo par labās rokas likumu labi ja kāda 1/10 vadītāju ir dzirdējuši. Ka uz gājēju pārejas nedrīkst apdzīt, arī daudzi nav dzirdējuši, bijis man ir vairākas reizes, ka palaižu gājēju un viņu man acu priekšā gandrīz nones, jo veic apdzīšanas manevru uz pārejas. Braucot pa šoseju uz kādiem 110 km/h, kas arī nav atļauts, rodas sajūta, ka bremzēju satiksmi utt. Domāju, ka mums vēl krietni jāaug un jāmācās, kā valstij un nācijai.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vietā, kur ir slikti pārredzama gājēju pārēja, autovadītājam būtu jābrauc ar ļoti minimālu ātrumu, atbilstoši savām un auto spējām izvairīties no negadījuma, ja kāds pēkšņi izlec uz tās pārejas. Atšķirība ir tāda, ka agresīva braukšana ar velosipēdu lielākoties apdraud tikai un vienīgi pašu velosipēdistu, bet agresīva autovadīšana pilsētā lielākoties vairāk apdraud citus nekā pašu vadītāju.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tūlīt te būs vētra, tur riteņbraucējs zina arī savus pienākumus, pie mums uz riteņiem ir sajūta ka braukā visnekaunīgākā cilvēces daļa, kas uzskata ka viņiem noteikumu nekādu nav un visi viņiem ir kaut ko parādā! Pat bembisti nobāl ja salīdzina ar Rīgas riteņbraucējiem.

 

Nav uzņemts pie mums, bet:

 

0:55 - ļoti familiāra situācija, kad mācītājs pats nav nekāds svētais. Pilnai laimei vēl trūkst mobilais pie auss.

3:00 - grand-finale. Noteikti noskatieties. :yahoo::tender:

P.s.\

 

 

 

Gadījumā, ja velobraucēju ceļš šķērso brauktuvi šādi, vai velobraucēju nepieciešams palaist?


NĒ!
Link to comment
Share on other sites

Anglijā vispār riteņbraucēji jūtas kā ceļa valdnieki un pajāt viņiem visi noteikumi. Sarkanās gaismas - ignorance. Mīties pa noslogotu divjoslu šoseju, kaut blakām ir tukšs veloceliņš - normāla parādība. Tad nav brīnums, ka unka tika davests līdz tādam afektam :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

ai šitie baltie bruņinieki ar kamerām uz velosipēdiem, gandrīz tik pat lieli mud@ki kā tie kas uz tvnet sūta bildes.

Labots - Guest
Link to comment
Share on other sites

Anglijā vispār

Ja noskatās dažus randm video no UK, rodas iespaids, ka visa tauta tur ir garīgi nelīdzsvarota :pooh_go:

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Labāk pabraukā ar mašīnu pa Londonas centru pīķstundā, un pēc 10 minūtēm neieredzēsi riteņbraucējus kā sugu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vietā, kur ir slikti pārredzama gājēju pārēja, autovadītājam būtu jābrauc ar ļoti minimālu ātrumu, atbilstoši savām un auto spējām izvairīties no negadījuma, ja kāds pēkšņi izlec uz tās pārejas. Atšķirība ir tāda, ka agresīva braukšana ar velosipēdu lielākoties apdraud tikai un vienīgi pašu velosipēdistu, bet agresīva autovadīšana pilsētā lielākoties vairāk apdraud citus nekā pašu vadītāju.

 

šitam atļaušos nepiekrist, tais pašos noteikumos ir teikts, ka pat gājējam pirms šķērsot pāreju ir jāpārliecinās par drošību. Un it kā pat labi pārredzamās vietās no muguras piebraukušo velopēdistu var nepamanīt, it īpaši taisot kreiso pagriezienu. Un teiksim 12 tonnas smaga fūru nu nekādi nepaspēs nobremzēt, protams velopēdists varēs atdot galus ar patīkamu apziņu, ka fūres vadītājs ir vainīgs :D

 

Ar to es gribu teikt tikai to, ka jāskatās!!!!!

Link to comment
Share on other sites

marrtins

Nu var jau arī skatīties pāršķeltas kājas bildes :sarkasms:

 

 

0:55 - ļoti familiāra situācija, kad mācītājs pats nav nekāds svētais. Pilnai laimei vēl trūkst mobilais pie auss.

Velpēdists totālākais idiots.

Labots - marrtins
Link to comment
Share on other sites

Autovadītājam nav jālaiž velosipēdisti ja veloceļš šķērso bauktuvi, bet arī Satdeps ir mērkaķi, tie kvadrātiņiem abās celiņā pusēs apzīmē vietu kur auto vadītājam vajadzības gadījumā ir jāaptur auto. Kāpēc jālieto maldinoši apzīmējumi?

 

Uz Skanstes ielas, tur tas veloceļš jau ir krustojuma robežās. Tiem kas griež no Skanstes ielas nost pēc definīcijas jālaiž. Tiem kas griežas uz Skanstes ielas, teorētiski arī būtu jālaiž.

x_rays, izlasi Anglijas CSN varbūt? Un tie veloceliņi ir ļoti bīstami, tāpēc arī cilvēki neizmanto un tas nav aizliegts.

 

P.S. Es braucu UK ar auto un vēlo. Vadītāju izpratne par CSN ir ļoti zema.

Visiem tiem brašuļiem braukšu pāri, nelaidīšu. Jums pēc tam sirdsapziņa nemocīs par savainotu vai nogalinātu cilvēku?

 

Auto ir paaugstinātas bīstamības objekts, kļūdas pieļauj visi, arī jūs.

Link to comment
Share on other sites

Andza, kas ir bīstamāk, uz sarkano iznesties uz divjoslu ceļa ar dzīvu satiksmi un 40 miles Speed limitu, liekot visai plūsmai tagad vākties, vai netraucēti braukt pa tukšu speciālu veloceliņu? Un jā, es zinu, ka pēc noteikumiem viņi drīkst braukt pa ceļu, bet naher tas ir jādara tādās vietās, kur to var nedarīt.

Labots - x_rays
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

x-rays! Gramatika! Interpunkcija! Pazīsti? ;)

 

 

Andza, kas ir bīstamāk, uz sarkano iznesties uz divjoslu ceļa ar dzīvu satiksmi un 40 miles Speed limitu, liekot visai plūsmai tagad vākties, vai netraucēti braukt pa tukšu speciālu veloceliņu?

BTW! Kur Rīga ir "tukšs speciāls" veloceliņš?

Link to comment
Share on other sites

Koalīcija: neko pa Rīgu nezinu, nekad tur neesmu dzīvojis un ceru, ka nesanāks. Un drīksti izlabot manas pareizrakstības kļūdas.

Link to comment
Share on other sites

@chronos, jā, arī tas tur ir minēts, bet tu vari piekrist vai nepiekrist. Te ir viens labs punkts, viens no pašiem pirmajiem. '10. Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.'

Braucot ar 50km/h pāri gājēju pārejai, kas no pat no visai neliela attāluma nav labi pārskatāma, ir uzskatāma par šī punkta pārkāpšanu, vai ne tā? Ja, piemēram, ceļmala ir tik šausmīgi aizaugusi, ka uz pie gājēju pārejas uz ietves esošie gājēji ir redzami tikai no pāris desmitu metru attāluma, kā īsti viņiem vajadzētu pārliecināties, vai kāds pa šķērsojamo ceļu nebrauc ar mašīnu? Kā to varētu izdarīt, nenokāpjot no ietves uz pārejas. Ko tu ierosini? Mhm.

Nevajag Vāciju, tepat Latvijā jebkuru vadītāju paņems pa pilnu programmu, ja tas uz gājēju pārejas(regulējamas vai neregulējamas, kāda starpība) notrieks kādu gājēju vai velosipēdistu.

 

 

 

no muguras piebraukušo velopēdistu var nepamanīt, it īpaši taisot kreiso pagriezienu
 

Šī ir jau trešā reize, kad šajā tēmā piemini 'no muguras' piebraukušo velosipēdistu. Varbūt vari kādu shēmu uzzīmēt vai precīzāk paskaidrot, kā īsti tas notiek? Ir versijas, bet nav skaidrs, par kādu tieši situāciju tu runā.

Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

 

 

kā īsti tas notiek?

Nez, kas gan tur nav skaidrs?  Piebrauc krustojumam, taisies griezt pa labi, un te pēkšņi pa labo pusi nesas garām velosipēds, kurš iedomājies, ka viņam jātešas taisni un ka viņam pilnīgi noteikti ir priekšroka, jo krusoojuma šķēršošanas brīdī vīņš sevi pēkšņi redz kā gājēju :)

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

 

 

Braucot ar 50km/h pāri gājēju pārejai, kas no pat no visai neliela attāluma nav labi pārskatāma, ir uzskatāma par šī punkta pārkāpšanu, vai ne tā?

 

Šādas pārejas šķēršošana nepārliecinoties par drošību ir pārkāpums.

Gājējiem aizliegts: 27.4. iziet uz brauktuves, nepārliecinoties par to, vai netuvojas transportlīdzekļi, aiz stāvoša transportlīdzekļa vai cita šķēršļa, kas ierobežo redzamību.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Piebrauc krustojumam, taisies griezt pa labi, un te pēkšņi pa labo pusi nesas garām velosipēds, kurš iedomājies, ka viņam jātešas taisni un ka viņam pilnīgi noteikti ir priekšroka, jo krusoojuma šķēršošanas brīdī vīņš sevi pēkšņi redz kā gājēju
 

Un kurā brīdi tad īsti šis velosipēdists piebrauc no muguras? Man tas vēl aizvien nav skaidrs. Piebraukšana no labās vai kreisās nav no muguras.

@chronos, pārkāpums vai ne, tā būs automašīna un tās vadītājs, kas notrieks gājēju uz gājējiem paradzētās pārejas. Man viens zināms gadījums, kad viens puika ar ričuk pilsētā izbrauca uz ceļa no sava pagalma, nepārliecinoties itin ne par ko, un viņu turpat pie mājas arī notrieca. Nekas, visai vieglas traumas, tika cauri bez ilgas dzīvošanas pa slimnīcu. Autovadītājam atņēma tiesības. Velns viņu zina, kā tur beidzās ar to vadītāju, noteikti, ka pie tiesībām atpakaļ tika, jo situācijā vainīgs bija riteņbraucējs. Tā, lūk. Atliek vien iedomāties par skandālu, ja tas būtu gājējs, kas notriekts uz pārejas.

Link to comment
Share on other sites

Edgars77

Vēl noteikumos ir punkts, ka policija var sodīt riteņbraucēju, ja tas brauc pa ceļu, bet blakus ir veloceliņš.

230. Velosipēdu vai mopēdu vadītājiem aizliegts:

----------

230.6. braukt ar velosipēdu pa ceļu, ja tam blakus atrodas velosipēdu ceļš;

Labots - Edgars77
Link to comment
Share on other sites

tikai ja nekļudos ar piebildi ka pie neregulējamajām nevareja joņot pilnā ātrumā pāri,bet kājamgājeju ātrumā...

Parādi, lūdzu, punktu CSN par neregulējamām pārejām.

Link to comment
Share on other sites

Kopumā riteņbraucēji un kājāmgājēji paliek debili, zinot, ka autovadītājam viņus jālaiž, slāj un brauc, kur pagadās, nepārliecinoties ne par ko, un ar putām uz lūpām aizstāv sevi, sakot "autovadītājs būs vainīgs". Ko dos apziņa, ka vadītājs sēdēs, vai maksās, ja pats būsi invalīda ratiņos  vai pie Pētera.... Ir redzētas evolūcijas veicinātājas, kas pļāpā ar draudzeni vai glāsta ekrānus un slāj pāri gājēju pārejai izmantojot bērnu ratiņus kā "nepašaubāmu" privilēģijas karogu.

 

Braukt pa NEregulējamu gājēju pāreju, vismaz pagaidām, nedrīkst.

Pa regulējamu  – ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Reiz gandrīz nonesu vienu dāmu. Bija lietains rudens, laternu gaisma, pretīmbraucošie, viss vienkārši spīguļoja, meiča izdomāja, ka viņai pokui un drāza pari pārejai. Knapi, knapi paspēju apturēt... otrā ielas pusē šai smaids līdz ausīm, nezin tikai par ko, par to, ka gandrīz kotletē viņu samalu? Nu nevar tā maukt pari pārejām, velosipēdisti ir neaizsargātāki nekā auto vadītāji, bet uz ielām reizēm šķiet, ka viņus tas īpaši neutrauc, man gan kājas aukstas, kad kāds cirvis vai lose pakļūst gandrīz zem ratiem.

Vienu sīko vispar baisi izlamāju - sauciet mani par nezvēru vai monstru, bet tas  cilvēks man mauca tieši ģīmī. T veida krusts ar kalnu vidējai brauktuvei, lejup uz krusta pusi. Ņemu labo pagriezienu (augšup pa kalnu taisos) [šeit bija lamuvārds] sīkais pa pretējo dod. Rāvu pretējā joslā...par laimi tukša bija, ja tur kads cits autiņš būtu, tad nezinu, vai nu es tam purnā, vai tas sīkais zem ratiem. Noturējos, kā nekā sīkais, pieugušais tik viegli cauri netiktu.

Tādi divi spilgtākie gadījumi no manas pieredzes, kad varēja beigties ļoti bēdīgi - abos gadījumos ritņbraucējiem. Tādi lūk mums tie riteņbraucēji, pastāvīgi jāatgādina, ka viņi ir tie, kas ir mazāk pasargāti.

Labots - NeticuNevienam
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Dāmas uzsēžoties uz velosipēda sēdekļa tīri eventuāli sajūtas kā uzsēdušās uz milzīga falla un absolūtā eiforijā ar atslēgtu pašsaglabāšanās instinktu, smadzeņu puslodi un telpas izjūtu pārvietojas iedomātās izpārdošanas virzienā. Tā viņš ir cilvēki ar kājstarpē iespraustu fallu acumirklī nonak par paris pakapem zemākstāvošā attīstības stāvoklī kaut kur starp pērtiķi un pirmatnējo cilvēku. Asinis prioritari tiek pievadītas kāju muskuļiem un smadzenes sāk slāpt - tipisks piemērs Tiranosaurus Rex - muskuļotas kājas un aste, masīvs rumpis, rokas maziņas, jo tām smadzeņu atpalicības dēļ nav vērā ņemama pielietojuma, ļoti attīstīti žokļi, jo galvenais ir ēst un vairoties, cciets un masīvs galvaskauss, jo ar tik proporcionāli mazām un nevertīgām smadzenēm dzīvojot nav nekāds brīnums regulāri kaut kur ietriekties jebšu dabūt pa galvu.

 

Eu, ar humora izjūtu viss ok?

Link to comment
Share on other sites

Nez, kas gan tur nav skaidrs? Piebrauc krustojumam, taisies griezt pa labi, un te pēkšņi pa labo pusi nesas garām velosipēds, kurš iedomājies, ka viņam jātešas taisni un ka viņam pilnīgi noteikti ir priekšroka, jo krusoojuma šķēršošanas brīdī vīņš sevi pēkšņi redz kā gājēju :)

 

Joprojām nav skaidrs. Vai velosipēdists "pa labo pusi", t.i. pārvietojas pa brauktuvi? Vai "pa labo pusi", t.i. pārvietojas pa ceļam blakus esošo ietvi>regulējamu gājēju pāreju>ietvi?

Ja pirmais gadījums - tur nav nekāda sakara ar domām "krustojuma šķērsošanas brīdī vīņš sevi pēkšņi redz kā gājēju" un viņam tiešām ir priekšroka. Lasi CSN 138. p.! (Tu neesi ieņēmis labo malējo stāvokli, starp citu.) Tas ,protams, nenozīmē, ka savstarpējas cieņas vadīts, velosipēda vadītājs, ieraugot tavu "labā pagrieziena virzienrādītāja signālu (lieto?)", nevarētu tevi palaist vai apbraukt pa kreiso pusi.

Ja otrais gadījums - velosipēda vadītājam ,joprojām, ir priekšroka, kamēr vien viņš šķērso regulējamu gājēju pāreju pie zaļās gaismas "vienā ātrumā ar gājējiem".

 

Pagājušonedēļ uz centrāltirgus (Gogoļa ielas) populārās iedomātās "gājēju pārejas" ar velosipēdu gandrīz nonesu dāmu, kura pēkšņi man parādījās priekšā - šķērsoja brauktuvi ar tamponiem(austiņām) ausīs, nekustinot galvu nevienā virzienā. Man šķiet, ka viņa nemaz nenojauš, ka gandrīz notika sadursme un nākamreiz, varbūt, izlīdīs priekšā kaut kam smagākam, ātrākam un ne tik viegli manevrējamam.

 

Sausais atlikums no šī topika pagaidām:

velosipēdisti idioti

gājēji idioti

sievietes idiotes

bembisti idioti

gramatika idiotisms

 

:mrgreen:

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

sharklasers

Kad braucu ar auto gājēji neskatās kur iet un velosipēdisti vispār idioti

Kad braucu ar velo autovadītāji idioti un gājēji arī

Kad eju kājām velosipēdisti neskatās kur brauc un autovadītāji vispār idioti

Kad braucu ar moci arī visi idioti

 

Atrasties ārpus polsterētas istabas bez durvju rokturiem iekšpusē ir ārkārtīgi bīstami!!

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Raujam segu katrs uz savu pusi! :D

 

Kad braucu ar auto gājēji neskatās kur iet un velosipēdisti vispār idioti Kad braucu ar velo autovadītāji idioti un gājēji arī Kad eju kājām velosipēdisti neskatās kur brauc un autovadītāji vispār idioti Kad braucu ar moci arī visi idioti
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...