Jump to content

Kas ir braukšanas bauda vai prieks?


e = d
 Share

Recommended Posts

Foruma diskusijā parādījās formulējums "braukšanas bauda", kas esot svarīgs nosacījums auto izvēlē.

 

Bija nesen arī Bigbank pētījums:

"56% respondentu uzskata, ka braukšana ar auto ir baudījums, bet pārliecinošam vairākumam jeb 86% vadītāju ir svarīgi, lai pārvietošanās ar auto sagādātu prieku.

Turklāt Latvijā braukšanas baudījumu novērtē visdažādāko gada gājumu un ienākumu līmeņu auto vadītāji, bet lielāko virsvērtību savai automašīnai piešķir gados jaunāki cilvēki - aptuveni divas trešdaļas jeb 69% autovadītāju vecumā no 18 līdz 29 gadiem personīgā automašīna ir kas vairāk kā tikai pārvietošanās līdzeklis."

http://www.focus.lv/auto/auto/aptauja-47-latvijas-autovaditaju-automasina-ir-personibas-izpausme

 

Kas īsti ir šī braukšanas bauda, kuras dēļ atsevišķi tipi atļaujas smagi nogānīt konkrētas auto markas, kuras nesniedz baudu (kam nesniedz - visiem vai ierobežotam īpatņu lokam?)

Kādi ir kritēriji, pēc kuriem tiek izvēlēts baudāms un nebaudāms auto?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kas īsti ir šī braukšanas bauda,

Man tā ir nepārspīlēti mīksta piekare, paplats stūres maksimālais griezes leņķis, salona kvalitāte un sēdekļā ērtība, kā arī klusums salonā.

-24 gadi.

Labots - itanium
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

Par to 18-29 ir tuvu taisnībai - pirmā mašīna tiek pirkta kaifa ķeršanai un ja netiek atņemtas tiesības, tad pēc 30 jau cilvēks sāk apsvērt vairāk aspektu pirms iegādes.

Bet nu ir visā arī savi izņēmumi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 Ņemot vērā braukšanas kultūru Latvijā, sevišķi pēdējā laika statistiku - varbūt jāsāk ar domu - vēlos dzīvot ilgi, vai vienalga? Pat ja pats brauksi kā :innocent: eņģelis, vienmēr uz ceļa kāds brauks kā no "pretējās nometnes :devil: ".

Link to comment
Share on other sites

braukšana ar auto ir nepieciešamība un viss, diemžēl. Sākumā tas bija vienkārši kaifs, ka tagad ir auto, un var aizbraukt kur grib. Tagad, ja vien varētu, ar auto labprāt vispār nebrauktu.

 

Izņemot kādu nejaušu gadījumu ar kartingu vai bagiju pa trasi.

Link to comment
Share on other sites

Man tā ir dinamika un transmisija (braukāju ar manuālo) + lai nekas negrab, nečīkst, nesmird. Vēl pamīksta piekare patīk. 

Reālā dzīvē jau protams nākas no kautkā atteikties par labu kautkam citam (ekonomiskumam, praktiskumam un citām garlaicīgo cilvēku figņām). 

 

Būtu 20, tad galvenais lai čikām patiktu..

Link to comment
Share on other sites

braukšanas bauda ir tikko pēc lietus karstā vasaras dienā ar baiku izgāst 300km līkumu t-kreklā.

 

ar auto baudu nevar dabūt, jo 

a) latvijā nav baudāmu ceļu, ja segums labs, tad paši šoferi piš prātu

b) pilsētas vispār nav baudāmas bakstīties pa 300-400m gabaliem

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Mans redzējums par šo:

 

Prieks- smaids līdz ausīm.

Bauda- miers un harmonija vislielākajā sastrēgumā.

 

Prieku var ķert no dažādiem auto, ar mazu Clio RS vai tamlīdzīgu pilsētas vidē prieka netrūkst, taču par baudāmu braukšanu to nenosauksi.

Bauda- s klases mersedess, vienkārši brauc un tajā nedomā par neko, automašīnā ir viss, ko autobūve tajā brīdī ir sasniegusi, akustiskais un fiziskais komforts vislabākajā līmenī, un ja vēl ar atsaucīgu spēka agregātu, AMG piemēram, tad neviens clio rs nevar ierādīt vietu pie sarkanās gaismas- tātad arī braukšanas prieks, ja nepieciešams. 

 

Ar to visu- prieks ir zemāks līmenis auto braukšanas pieredzē, to var gūt ar daudz un dažādiem auto, bet ilgstoša bauda braukt ir tikai ar auto, kurā nekas nekaitina, kurā var atslēgties no apkārtējās pasaules un man tāds prātā nāk tikai S klases mersedess, viss pārējais ir tikai kompromiss.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bauda- s klases mersedess, vienkārši brauc un tajā nedomā par neko,
Un to stūrē šoferis ... 

 

 

a) latvijā nav baudāmu ceļu, ja segums labs, tad paši šoferi piš prātu

Brauc uz Biķerniekie, 333, Rullīti utt. 

Link to comment
Share on other sites

martinno

Tas tāds baigi individuālais jautājums - vienam prieks būs daudz ķēves zem kapota, citam - ērts sēdeklis... Šis ir neiztirzājams jautājums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

baiku izgāst 300km līkumu t-kreklā.

t-kreklā nav ieteicams, jo te arī palieli dunduri lidinās....,

bet ar moci ir kaifs izbraukt 

Link to comment
Share on other sites

 

 

ar baiku izgāst 300km l
Nu nē, daudz lielāks kaifs ir ar kārtīgu čoperi, ērti sēžot, pukšķināt. Braucot ir jābauda apkārtējās ainavas, nevis truli jālūr uz priekšu, neko apkārt neredzot. Ir jaunībā nobraukti 5 moči - 20 000 - 30 000 km vienā vasarā bija "iztikas minimums". Nu jau gadi (un idiotu skaits uz ceļa) liek mainīt izklaides.
Link to comment
Share on other sites

Mana braukšanas bauda ir iesēsties savā kosmoskuģī (2008 gada izlaiduma civikā), uzlikt tā paskaļāk kādu mūzikas disku (dance/pop), un ieteicamais ātrums tā ~110km/h pa asfaltu :)  Uxxxxxx

Link to comment
Share on other sites

Tieši tā - katram savi kritēriji. Es arī esmu no tiem, kas ir braucis ar daudz un dažādiem autiņiem, sākot ar Moskviču un beidzot ar Mitsu Pajero. Pēdējais starp citu stipri apmierina manas prasības, ja neskaita to, ka uzturēšana maksā tiešām dārgi. Un pie tam šis rūsē, maita.

Bet mani galvenie kritēriji ideālam auto:

1. ērti un droši nokļūt, kur man vajag (tajā skaitā normāli ar auto nepieejamās vietās mežā vai pie ūdeņiem), nogādājot arī nepieciešamo skaitu pasažieru un/vai kravu.

2. justies komfortabli braucot - klusums salonā, automātiskā kārba, klimats, citi navaroti, pribambasi, koža/roža etc.

3. No pirmā punkta izrietoša ietilpība - "variants" vai SUV, nekādā gadījumā sedani, kupejas un citādi fļupiki, tos kā sugu neieredzu.

4. Paceļamas un saprotamas izmaksas - kā iegādei tā ekspluatācijai. Nerakstu, ka zemas, jo tas pricipiāli nav iespējams.

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vēlams arī šortos. Bez ķiveres. Un beibi miņukos un topiņā aiz muguras. Tai var kasku iedot, lai nav pašam jāvelk - lai beibe vismaz smuki izskatās, kad radinieki atvadīsies...

 

ne visi ir tik tizli, ka vārtās pa zemi 5x dienā.

Link to comment
Share on other sites

Long John
ne visi ir tik tizli, ka vārtās pa zemi 5x dienā

 

 

Nav jau obligāti pašam tizlam jābūt- "palīgi" atradīsies... :yahoo:

Labots - Long John
Link to comment
Share on other sites

kroop, neņem galvā. Katram savs.

Risks ar motociklu, protams, ir lielāks, bet ja galva uz pleciem ir, un esi ļoti uzmanīgs, var nodzīvot arī ilgu un skaistu mūžu. Tas tā - pārējiem.

Labots - itanium
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

100debija

 

 

pirmā mašīna tiek pirkta kaifa ķeršanai

 

 Kā šoferis ar 10 gadu stāžu tikai šogad iegādājos pirmo auto ar kuru vairāk vai mazāk baudu braukšanu. Pēc skaita ceturtais. Par topiku: mans fetišs - patīk mašīnas, kuras retāk sastopamas uz ielām, kā arī jauda, vizuālais un ērta pakaļas pārvadāšana. (saab 9-3 ttid ss) Pēdējo punktu gan nedaudz upurēju, jo šis ir cietāks par iepriekšējiem aparātiem.

Link to comment
Share on other sites

man ar pie mūsdienu satiksmes intensitātes un kultūras -  braukšanas prieks ir nulle, ja nu vienīgi agros rītos uz copi braucot....kad fūras maz un nav jāstreso līkumos uz apdzīšanu...via baltica vispār vasarās paliek par  kamikadžu ceļu, jo dzen nagļakā 3 joslās - ir velosipēdisti vai nav tajās papildenēs....vai pie umja ezera strīpa ar auto...nav tu baudas braukt.

Bet man patīk, kad auto ir ērts, plašs , nav karsts, nevibrē, un nav pārāk skaļš salonā...varu braukt ar jebko. Un esmu ar braucis ar daudz dažādiem auto . subjektīvi patīk augstāki, ar normālu hadeni un ne cieti un ne sēdināti - lai nav jāraustās pie katras grumbas vai pārbrauktuves.


jā un patīk benzīna dzinēji + tomāts.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

evertons

 

 

Nu nē, daudz lielāks kaifs ir ar kārtīgu čoperi, ērti sēžot, pukšķināt.
  Es arī par čoperi. No donoru sugas laikam esmu izaudzis...

 

Par kritērijiem runājot, vairāk vai mazāk, bet piekrītu biedram @ivo.

Link to comment
Share on other sites

Man braukšanas prieku sagādā auto, kurš ir komfortabls, mīksti vadās, bet tajā pat laikā ir diezgan sportisks un ar lielu potenciālās jaudas rezervi :)

 

Auto - VW Passat Variant 1.9 TDI 130HP pilnpiedziņa.

 

Pa šoseju var mierīgi kruīzēt uz saviem 100, bet auto tikpat labi uzvedas līkumos uz 120 un 140 :)

 

Šito dampi mierīgi var ar čipu un sprauslu / turbīnas maiņu sadzīt pāri par 220 zirgiem bet vai vajag... :)

Labots - Red
Link to comment
Share on other sites

vienīgais no pasātiem kas man patika - 3.2 L v6 nieks. tas cēla labi + synchro. 250 lopi  viņam bija ja atceros. tā 1.9 ar 220hp izklausās nopietni - izspiest varbūt var, bet tikai uz vienu vasaru un tad kapiņi tam 1.9 traktoram.


nemaz nerunājot par to dūmu - kā jau te minēja blakus pirkšanas topikā - kā iespiež - tas visi VAGi dūmo kā ikarusi 90% gadījumu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nez, manās rokās neviens vags nav dūmojis, paši vainīgi ja brauc kā piepes un aizdirš kolektorus. 

Link to comment
Share on other sites

evertons

Nu šad un tad tiek iztīrītas cukas, bet dūmo tāpat. Nu nez, vai tiešām ir dīzelis kurš nedūmo uzgāzējot? :SOH:

Link to comment
Share on other sites

Nu manējais ar to 130hp stock nedūmo absolūti, jo ar dzinēju viss ir kārtībā - spiež to pedāli grīdā vai nē :)

Ja runājam par čip n šit tad jā, protams dūmi griezīsies.

 

 

 

Osscar, 3,2 izklausās pēc benzīna, nu jā, tas kombinācijā ar Q var labi iemest sēdeklī :)

Link to comment
Share on other sites

Sky_High

Es domāju, tu izvēlies vienu lietu kas tev braucot patīk visvairāk, un nopērc tādu mašīnu. Tas nenozīmē, ka citas lietas tev nepatīk, bet tu izej uz kompromisu vai arī pērc vairākus auto. Var braukt ātri pa asfaltu, var braukt ātri pa zeminieku vai granteni un nemaz neuztraukties, ka lauz auto, var lēni krūizot pa pilsētu kopā ar plūsmu, bet var arī lēni rāpties cauri kādai upei - un kārtīgam automīlim tas viss sagādā kaifu.

Link to comment
Share on other sites

Man braukšanas prieku sagādā auto, kurš ir komfortabls, mīksti vadās, bet tajā pat laikā ir diezgan sportisks un ar lielu potenciālās jaudas rezervi :) Auto - VW Passat Variant 1.9 TDI 130HP pilnpiedziņa.

Passat variant - sportisks? :D :D :D 130bhp jaudas rezerve? :D

Labots - Kasparz
Link to comment
Share on other sites

(labots)
Passat variant - sportisks? :D :D :D 130bhp jaudas rezerve? :D

 

Kādiem apstākļiem ielas satiksmē uz koplietošanas ceļiem ir nepieciešams vairāk jaudas no tāda pasāta? Lai vilktu piekabi? nu tas it kā neiet zem šī topika. Lai gan, varbūt Kasparz  priekš baudīšanas ir svarīga iespēja kaut ko vilkt auto aizmugurē?

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Iedoshu kaadam izbraukt ar savu w140 4.2, sapratiisiet, kas ir bauda, protams ja neskataas uz izmaksaam

 

Iedodiet man kaads izbraukt ar c63 amg vai m3, tas buus prieks... kgan ir gadiijies braukt ar cl500, arii prieks

Link to comment
Share on other sites

Principā ir tā, ka braukšanas bauda ir tik tālu, līdz pierod pie mašīnas vadāmības / jaudas

 

Man viens paziņa reiz čīkstēja, cik viņam viss ir slikti ar bmw e46 320d, pateicu,  - pabraukā nedēļu ar manu VWMK2, pēc tam tas bmw tev liksies kā medusmaize :D

Link to comment
Share on other sites

Tas prieks/bauda ir atkarīgs no vecuma un kur notiek braukāšana. 18-25 gados man dikti vajadzēja Audi kupeju smuki nokrāsotu uzpulētu ar atbilstošajiem spoileriem, diskiem, sabūferi utt. Komforts gan ar bij samērā normāls. Papildus vēl braucot amatierrallī 'vai ziemas daudzcīņās vajadzēja, lai auto izturīgs, nikns un labi vadās - komforts absolūti sekundārs - audi kvatra tika izmantota un pēcāk Gt turboimpreza saskrūvēta. Pēcāk sāka gribēties labāko no šī visa (izņemot sabūferi un spoilerus :D ) salikt kopā, kas veiksmīgi arī ir izdevies, jo sagribējās lielāku komfortu, nezaudējot jaudas rezervi, pilnpiedziņu un vadāmību. Papildus vēlme radās pēc ādas beņķiem, lūkas, klimatkontroles, beņķu apsildes, kruīza un el regulējamiem beņķiem. Attiecīgi kādu laiku tika lietot manuāls A4 1,8tq un tagad Legacy tomāts ar 2,5t jeņķu versijā, jo Eiropai tādā komplektācijā netika piedāvāts (pirms 3 gadi tik sāka jaunajos modeļos arī Eiropai tā komplektēt). Tuvākajā laikā domāju, ka prasības nemainīsies.:)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tieši tā, darba autiņš un viss pofig par rūsu eļļas maiņu,riepām,u.t.t.

Pašam 30 gadu stāžs uz dažādiem autiņiem, bet vienmēr ir bijis pilnīgi pofig cik lopu zem kapota, vai kādi diski. Autiņš man ir bijis tikai pārvietošanās līdzeklis un braucu tikai tad, kad citādāk nevar. Diemžēl tā ir katru dienu, tapēc nevaru autiņus ciest. Nekad nesapratīšu, kāds kaifs braukt ar ģimeni ceļojumā, vai vienkārši izlaist līkumu. Moča tiesības 40 gadus un es vēl piedzīvoju laikus, kad varēja bez kaskas braukt. Vot vasarā krekliņā ar plīvojošiem matiem un smuku meiteni aizmugurē, tas bija kaifs. Tagad ar moci kaskā un ādās saģērbušamies arī neredzu nekādu kaifu braukt. Nu labi, es laikam jau skaitos vecs.

Link to comment
Share on other sites

Pa manam vislabākais auto ir tāds ar kuru vari atļauties braukt!

 

Lai nav jābaidās uz bedres pārsist riepu, lai nebūtu pa granteni uz 20 jābrauc, lai nebūtu pirms katras  dzelzceļa pārbrauktuves  jāmet nost ātrums gandrīz līdz nullei! 

 

Man priekšā pa šoseju brauc bmw m3 ar mega plānām riepām uz 70. Skaidrs - baidās sasist riepas, diskus, piekari! Es viņam ar vecu opeli kā stāvošam paeju garām! 

Retorisks jautājums - ta kurš auto ir labāks?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...