Jump to content

Grīdu likšana


Wheeler
 Share

Recommended Posts

Džeki, atkal vēršos pie jums pēc padoma.

 

Ir dzīvoklis, kurā sen nav bijis remonts, taisīšu remontu, par visu pa lielam ir skaidrība, tikai mazliet mulsina grīdas. Šobrīd visā dzīvoklī ir salīmēts linolejs, norāvu to nost, apakšā ir krāsota koka dēļu grīda, vietām čīkst. Ko darīt ?

 

Mēģināt saurbt čikstošajās vietās caurumus un sapūst iekšā putas, lai nečīkst un klāt pa virsu iecerēto lamināta grīdu ?

Vai tomēr labāk uzskrūvēt vēl ko pa virsu ? OSB ? Grīdas brūnais reģipsis un tikai tad likt laminātu ?

 

Kāda personīgā pieredze un ieteikumi ? Dzīvokļa platība ~ 50m2, neliekot neko apakšā ietaupu ~ 150eur, bet vai ir vērts ?

Labots - Wheeler
Link to comment
Share on other sites

Atkinsons

Es vispirms mēģinātu esošo grīdu pievilkt pie brusēm ar papildus skrūvēm, bet tas protams atkarīgs kādas ir atstarpes.

Ja nelīdz tad uzliktu ~18 mm OSB un attiecīgajās vietās ja vēl čīkst, pievilkt ar papildus skrūvēm pie OSB.

Link to comment
Share on other sites

 Ja tā ir grīda uz dzelzsbetona pārseguma paneļiem - pārseguma paneļi, lāgas, grīdas dēļi (tas bija diezgan izplatīts grīdas konstrukcijas variants padomju laiku daudzstāvenēs), tad čīkstēšanas novēršanai tevis pieminētais risinājums - saurbt caurumus, sapūst putas, ir labs, pārbaudīts daudzviet. Pieskrūvēt dēļus pie lāgām ar papildus skrūvēm arī pareizi.

 Kādā stāvoklī ir grīda? Līmenis apmierinošs? Dēļi nav savērpušies? Ja ir OK, tad liec vien virsū laminātu (zem lamināta nepieciešamo apakšklāju) un būs labi. Paaugstinātu prasību gadījumā var likt grīdas riģipsi pa virsu dēļiem arī, tad laminātu, bet, vai vajag? Pavisam smalks risinājums - speciāli virs grīdas dēļiem paredzētais pašizlīdzinošais sastāvs, tas gan ir dārgi un diezgan paildzina grīdas izbūves procesu, būs ideāls līmenis, kaut laminātam tas nav nāve svarīgi, to zem linolejveidīgiem segumiem būtu lietderīgi, ja ierobežotas grīdas līmeņa izmaiņas. Arī skrūvēt pa virsu esošai grīdai saplāksni vai OSB nāks tikai par labu, tik izmaksas pieaugs. Arī noņemt veco krāsu un grīdu nolakot ir labs risinājums, tas gan priekš tiem, kam tas patīk. Ja dzīvē pavisam augstas prasības, tad risinājums vienkāršs - nojaukt visu līdz pārseguma paneļiem un izbūvēt jaunu grīdu, tad grīdu varēs izbūvēt atbilstoši mūsdienu normām (skaņas izolācijas prasības, siltumizolācijas prasības...), nākamais līmenis, piesaistīt visādus arhitektus, dizainerus, māksliniekus... :)

Link to comment
Share on other sites

Es dzīvoklī noslīpēju veco krāsu un nolakoju. Koridoriņā un virtuvē. Vairāk man piegriezās. Tā krāsa ir nez cik kārtās, jāsvilina ar fēnu vispirms. Dēļi ir pasūdīgi un rauj nost ar špakteļa lāpstu no tiem garas skabargas. Pēc tam tās smuki jāatdala. Čakars ir zvērīgs.

Link to comment
Share on other sites

 Krāsas dabūšana nost no grīdas ir čakars, tur vajadzīga motivācija, lai tiktu līdz finišam. Bet esmu redzējis, manuprāt, pašu lielāko čakaru, ko veica - iedomājies, veco laiku parketa grīda, tuporilas tač krāsoja ar brūno grīdas krāsu to parketu, saimnieks vērtību grīdai zināja, gribēja to grīdu sev, kasīja no parketa krāsu, fēnoja, slīpēja, tad, izrādās, dēlīšu šķirbās satecējusī krāsa nebija smuki, darbi kļuva vērienīgāki, tika pieņemts lēmums parketa dēlīšus noraut un katram dēlītim slīpēt kaņķikus... Liels darbs tika paveikts, tad vienā brīdī saimnieks salūza... Finālā visu naher, uzskrūvēja saplāksni uz zem parketa esošajiem dēļiem, pasauca parketnieku firmu, kas salika jaunu parketu. :sarkasms: Gala rezultātā visi bija laimīgi.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

saurbt caurumus, sapūst putas, ir labs, pārbaudīts daudzviet

Protams čīkstēšana pāriet, bet risinājums nav ilglaicīgs- max 4-5 gadi (arī pārbaudīts)

 

 

risinājums vienkāršs - nojaukt visu līdz pārseguma paneļiem un izbūvēt jaunu grīdu

Nemaz nevajag būt augstām prasībām, arī izmaksas stipri nepieaugs ( 80% var izmantot vecās lāgas un grīdas dēļus, kuriem pa virsu uzskrūvē OSB 18-22 mm)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Un ja dēļi ir šķībi, ar spraugām, saplaisājuši, sapelējuši? Esmu redzējis lakotu dēļu grīdu, kas bija n vietās špaktelēta - izskatās diezgan briesmīgi. Ja pēc tam beicē, tad vēl var kaut kādu rezultātu dabūt, bet čakars ir baiss un lētāk/labāk jaunus dēļus pasūtīt. 

 

Noslīpēt veco krāsu un nolakot.
Link to comment
Share on other sites

Ko darīt ?

Raut ārā, līdzināt (liet masu/OSB u.t.t.), siltināt/klusināt, klāt flīzes/laminātu/parketu.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Vajag uztaisi vannas izstaba remontu gridai

Varbut kads var pastastit cik daudz un kadi materiali butu vajadzigi laukums ir 6 kvadratmetri

Paslaik no gridas ir metala sijas uz kuriem ir deli pa starpam iet putuplasts kas ka saprotu ir ka izolacijas materials ,

Kas butu jadara talak jauzklaj kads segums un tad jalej betons un jaliek flizes ?

Link to comment
Share on other sites

Ja negribas liet nekādu masu un grīda ir līdzena un stabila, var provēt likt grīdas riģipsi, nogruntēt, pēc tam ar elastīgo flīžu līmi vai kādu citu masu aiztaisi visas spraugas, tad obligāti liec hidroizolāciju, flīzē ar to pašu elastīgo flīžu līmi, izmanto elastīgo šuvju masu un beigās kārtīgi aizsmērē visus stūrus, spraugas ar silikonu.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Hmm, apakšā dēļu grīda nav tajā labākajā stāvoklī, tādēļ noteikti neņemšu nost krāsu un nelakošu :)

 

Laikam skaņas izolācijas labad kko klāšu pa virsu, jautājums tikai ko ? Labāk reģipsi grīdas, vai OSB ? Cenas vienādas +/-.

 

 

 

Vajag uztaisi vannas izstaba remontu gridai Varbut kads var pastastit cik daudz un kadi materiali butu vajadzigi laukums ir 6 kvadratmetri Paslaik no gridas ir metala sijas uz kuriem ir deli pa starpam iet putuplasts kas ka saprotu ir ka izolacijas materials , Kas butu jadara talak jauzklaj kads segums un tad jalej betons un jaliek flizes ?

 

 

Pats pirms pāris nedēļām pabeidzu remontu vannas istabā. Čakars bija baigais, bet ar grīdām nekas traks.

Man bija diezgan nelīdzena grīda, uzlēju izlīdzinošo masu, nožuva, nogruntēju, apstrādāju ar hidro pa stūriem ar lentām, pa virsu flīžu līme un flīzes :)

Link to comment
Share on other sites

Roberts3, tev ir tikai tērauda sijas, pašas grīdas nav? tas ir starp stāviem vai uz grunts? Tas ir dzīvoklī, kuram apakšā dzīvo sveši cilvēki vai tā ir ģimenes māja?

Link to comment
Share on other sites

riebeklis2012

Savulaik 103 sērijas dzīvoklī liku uz vecā seguma (kaut kāds finieris). Bija sarežģīti nolīmeņot laminātu. Kā rezultātā atsevišķās vietās tas čīkstēja. Attiecīgi, rosinu vecajai virsmai skrūvēt kaut ko pa virsu un tikai tad laminātu ar zaļo sūdu apakšā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Grīdas riģipsis jāliek 2 kārtās un nemaz tik lēts viņš nav - drusku virs 6 EURm2

Ta jau labāk liet Estrich grīdu - ss.lv sola pa 5 eur/m2 liet. tik HVZ ko viņi teiks par dzīvokli - vai ar savu verķi tiks klāt. Bet nu noteikti būs krietni labāk par ģipškartonu.

Link to comment
Share on other sites

ss.lv sola pa 5 eur/m2 liet.

Brīdī, kad nosauksi 6 m^2 platību, viņi noliks klausuli.

 

drusku virs 6 EURm2

Tas ir par abām kārtām. 36 EUR par visu ir baigi dārgi?

 

Šis gan attiecas tikai uz biedru Roberts3.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Es līdz šim neesmu dzirdējis labas atsauksmes no remontētājiem, kas atnāk tikai ateju paremontēt. Un tās cenas par m2 atbilst industriālām platībām. Kā jau teica, normāls speciālists noliks telefonu un nekrāmēsies ar 6m2.  

Link to comment
Share on other sites

Ronald, miksera un grants meklēšana, 200kg grants stiepšana uz sazin kuru stāvu un pēc tam vēl tā visa darba darīšana tev tik tiešām liekas labāks variants nekā ~40€ nolikšana par riģipsi?

 

Protams, ja tas viss ir, dzīvoklis atrodas kādā no pirmajiem stāviem un ir vēlme ar to ņemties, tad var arī tā.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Betona izturība nav salīdzināma ģipškartona izturību. 

Un var gatavu sauso maisījumu paņemt.

Link to comment
Share on other sites

Tavuprāt, 6m^2 vannas istabā būs baigā slodze uz grīdām?

 

Ja pats nedara un arī ja dara pats, bet pašam ar to nav pieredzes, tad labāk ar to nečakarēties.

Viens kadrs, kas vienā objektā ļoti daudz un ļoti labā kvalitātē darbus bija darījis, man ~15 m^2 grīdas "lēja" (grants + cements) - šķībi, greizi, nepareizi.

Pēc tam cits kadrs ņēmās labot ar pašizlīdzinošo masu - šķībi, greizi, nepareizi.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

Labāk reģipsi grīdas, vai OSB ?

Noteikti OSB! 18mm OSB + zaļais apakšklājs laminātam + vismaz 32.kategorijas lamināts pēc tavas vai tava dizainera izvēles. Ja esošā tiešām dikti staigā un čīkst, variants ar putām ir ļoti labs.

 

P.S. ir jābūt drusku slimam galvā, lai 60.-80. gadu padomjlaika sērkociņu kastīšu projektos čakarētos ņemtot nost krāsu un slīpējot/lakojot tos grīdas dēļus - tas tak nav parkets, joptv - tajā laikā grīdām izmantoja pašus sūdīgākos dēļus, kas vien bija pieejami - visādus pārpalikumus no sētu izgatavošanas un cehu atgriezumus, jo normālos dēļus jau apbūves brigadieri bija savākuši priekš savām vasarnīcām. :D Daudz kur tie dēļi tik negludi, ka starp tiem ir pat vairāku mm lielas šķirbas, kuras vienkārši krāsojot piepildīja ar to pašu pretīgo brūno krāsu lai miers mājās. Nemaz nerunājot par faktu, ka vairumā māju mitrums no apakšā esošajiem paneļiem tās grīdas jau daudzviet būs sapūdējis. Psc, šitie ekoloģiskā interjera atbalstītāji - vajag tak domāt drusku līdzi - ne visur var un vajag dabīgo dēļu grīdas, it sevišķi jau budžeta klases remontā daudzstāvenē.

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

sharklasers

http://www.varupats.lv/content/jaun%C4%81-gr%C4%ABda-no-vec%C4%81s-gr%C4%ABdas-d%C4%93%C4%BCiem

 

lāgas no vecajiem grīdas dēļiem, pa virsu OSB vai reģipsis vai finieris

ja nav liela platība, tad no Latvijas Finiera var speciālā grīdas finiera atgriezumus salasīt un tā arī būtu augšējā kārta, sevišķi, ja daļu no telpas paredzēts nosegt ar paklāju

lēti, vienkārši, kā arī ilgi nečikstēs grīda

Link to comment
Share on other sites

 

 

Noteikti OSB! 18mm OSB

 

Domā vajag 18mm ? Ar 12mm nepietiktu ja skrūvētu pa virsu koka grīdai ? Ja pa virsu lāgām, tad 18 noteikti, bet ja apakšā jau ir koks ? Sanāk baigi sālīti priekš ~ 50m2. Cenā 12 un 18 mm sanāk atuveni 30% ietaupījums.

Link to comment
Share on other sites

 Ja pa tiešo pie grīdas dēļiem skrūvēt OSB, tad 18 mm nav vajadzīgi. Grīdas dēļiem pieskrūvētais OSB nesošās konstrukcijas funkciju nepildīs, tas būs tāds visa kopā saturētājs, uzkāpjot uz grīdas kādā šķirbainā vietā, dēļi vairs nečīkstēs, arī plakne kļūs gludāka, plātnes "nodzēsīs" nelielos grīdas ieliekumus, izliekumus. Ja virsū lamināts, būs labi. Lamināts ir diezgan pateicīgs grīdas segums, nav tik liela precizitāte pamatnei vajadzīga salīdzinājumā ar linoleju vai PVC segumu.

 Man pāris istabās virs vecajiem grīdas dēļiem vienkārši preskartons pienaglots, virsū PVC. Nekas diži labs nav, ar laiku tajās istabās grīdu pārbūvēšu, vēl neesmu izdomājis, ko tieši tur likšu, bet laminātam tāda grīda (vecie dēļi, preskartons) būtu apmierinoši. Čīkstēšanas nav, plikai grīdai bez preskartona bija. Labi, tas tāds pagaidu variants man bija, jo grīdai gribu izveidot kārtīgu siltumizolāciju, tagad zem dēļiem tikai izdedži no padomju laikiem, arī grīdas līmenis nav pienācīgs, tā ka argumenti par labu grīdas nojaukšanai man ir. Bet tas viss ar laiku, pamazītēm.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...