Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Lai nu kā, teslas bača ap 12k USD maksā un kalpo ap 10  gadi. Iznāk 100$ mēnesī, jeb vairāk kā es tagad par degvielu maksāju! Un tas ir tikai bačas nolietojums bez bankas procentiem! Vēl jau tas auto ir jālādē, kas nebūt nav pa velti! 

Domāju, ka ja tiešām aizliegs iekšdedzes  dzinējus auto kļūs par ekskluzīvu lietu, ko vidusslānis nespēs atļauties.

 


Tūlīt kāds teiks, ka nafig mašīnas, brauciet ar sab trans! Bet ko darīt tiem, kas nedzīvo pilsētās?

Link to comment
Share on other sites

pirms 16 stundām , jema teica:

Un bieži tu tādas lietas redzi?

Pabrauc pa Dienvidnieku, bieži vien braucot uz 100 tu traucē kādam, kurš vēlas braukt ātrāk. Braucu tur katru dienu, tā ka zinu :D Par šoseju vispār nerunāsim, vakar mierīgi braucu mājās ar parasto ātrumu (ap 120), viens man aizgāja garām kā stāvošam :D 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Ronalds_ teica:

Lai nu kā, teslas bača ap 12k USD maksā un kalpo ap 10  gadi. Iznāk 100$ mēnesī, jeb vairāk kā es tagad par degvielu maksāju! Un tas ir tikai bačas nolietojums bez bankas procentiem! Vēl jau tas auto ir jālādē, kas nebūt nav pa velti! 

Domāju, ka ja tiešām aizliegs iekšdedzes  dzinējus auto kļūs par ekskluzīvu lietu, ko vidusslānis nespēs atļauties.

 

Domā enerģijas uzglabāšanas tehnoloģijas ar leiku nekļūs lētākas? Būš pieprasījums, konkurence, tirgus ātri vien uzaisīs korekcijas ;)

 

Neaizmirsti arī,ka benzīns/dīzelis ir jālabo un gan jau tuvu tiem 100$ mēnesī iegrūdīsi pa tiem 10 gadiem, ja būsi nopircis mašīnu par tādu pašu summu, cik maksā tā tesla. Kā arī vismaz pagaidām elektroauto ir visādas nodokļu atlaides :)  un vispār, tad ir jābūt ļoti lielai mīlesībai pret mašīnu, lai viens īpašnieks ripotu ar viņu ilgāk par 10 gadiem

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Ronalds_ teica:

Lai nu kā, teslas bača ap 12k USD maksā un kalpo ap 10  gadi. Iznāk 100$ mēnesī, jeb vairāk kā es tagad par degvielu maksāju!

(..)

Tūlīt kāds teiks, ka nafig mašīnas, brauciet ar sab trans! Bet ko darīt tiem, kas nedzīvo pilsētās?

Ja es uz darbu brauktu ar Audi, tad gadā notērētu ap €2500-3000 par benzīnu ar vidējo patēriņu ap 10 litriem uz simtu.

Par teslu raksta, ka "The EPA rated the 2017 90D Model S's energy consumption at 200.9 watt-hours per kilometer", jebšu €800 gadā ar manu nobraukumu. Arī citām teslām skaitļi bija niecīgi.

Tātad ar Teslu pēc šā brīža resursu cenām es 10 gados ietaupītu 17-22 štukas eiro - krietni vairāk nekā tā baterija maksā.

Nu tas tā, runājot par "ko darīt tiem, kas nedzīvo pilsētās".

 

pirms 2 stundām , Ronalds_ teica:

Un tas ir tikai bačas nolietojums bez bankas procentiem!

Tie, kas nevar atļauties bankas procentus, pērk nevis teslu, bet 3x lētāku nissanu. Nav jau tā, ka teslas būtu vienīgie uz doto brīdi pieejamie elektro auto.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Ronalds_ teica:

Bet ko darīt tiem, kas nedzīvo pilsētās?

Vai tad Rīga ir maz parkos soliņi?

Ja jūs varat ēst desu, tas nav Jūsu nopelns, tā ir mūsu nolaidība! VID


pirms 2 stundām , ivo teica:

bieži vien braucot uz 100 tu traucē kādam, kurš vēlas braukt ātrāk.

 

pirms 2 stundām , ivo teica:

vakar mierīgi braucu mājās ar parasto ātrumu (ap 120)

Nē,  vai nu nu nav vieglas uzvedības sievietes, tu godīgi visu ievēro, a tie laiž?

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

120 pēc pulksteņa jau ir 110 ar kapeikām un 10 ir pieļaujamā pārkāpšana + 5km/h max kļūda radaram. Tāda, vot, ir mūsdienu šoferu matemātika. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , Bruketajs teica:

120 pēc pulksteņa jau ir 110 ar kapeikām

Nu ja, vienreiz jau bija strīds pa šo tēmu, es ar foto pierādīju ka tā ir kārtējā pilsētas leģenda, normālai mašīnai ar pareizām riepām, spidometrs rāda pareizi! 

Link to comment
Share on other sites

Katrai markai savākāk. 1985-2000 vw audi ir ap +10

Citroen c3 +3

MB 2007 +6

 Visiem standarta riepas un diski. Pumpēti normāli. Salīdzināti pret gps un ātruma tablo, kas uz ielām.

Link to comment
Share on other sites

pie 100 +- 3 km , tā nav kļūda!

Link to comment
Share on other sites

Čomam Luksemburgā atsūtīja par 71 mīnus kļūda, tur kur 70. tā, kā pie mums vēl visas iespējas nav izsmeltas

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, jema teica:

Nu ja, vienreiz jau bija strīds pa šo tēmu, es ar foto pierādīju ka tā ir kārtējā pilsētas leģenda, normālai mašīnai ar pareizām riepām, spidometrs rāda pareizi! 

Definē normālu mašīnu :D Pat vienam auto no rūpnīcas var būt paredzētas riepas ar dažādiem ārējiem diametriem - tur gluži vienkārši nevar rādīt pareizi ar visām paredzētajām riepām.

 

1 stundu atpakaļ, rodrigez teica:

Katrai markai savākāk. 1985-2000 vw audi ir ap +10

Audi A4 B5, 2000. gads, amerikānis - ar "standarta riepām" kļūda precīzi 0 km/h, neatkarīgi no ātruma. Tas gan bija pirms displeja remonta - pēc remonta bultiņu uzlika, lai būtu +3 km/h.

 

Pirms 59 minūtēm , jema teica:

pie 100 +- 3 km , tā nav kļūda!

Pie 1k algas, 30 eiro šur vai tur - tā nav kļūda. Nu tad OK - papīros rakstām, ka alga 1k, bet maksājam 970. Bet tā tikai tiem, kam "+/- 3km nav kļūda".

Arī +/- 3km/h ir kļūda. It īpaši valstīs, kur par +5 jau soda :D

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , binary teica:

Pat vienam auto no rūpnīcas var būt paredzētas riepas ar dažādiem ārējiem diametriem

Tāpēc normāli būtu, ja spidometrs darbotos no GPS nevis no riepām


Pirms 4 minūtēm , binary teica:

papīros rakstām, ka alga 1k, bet maksājam 970

Un? Tu to starpību baigi sajustu?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@ivo, un ko tas GPS darīs tuneļos? Tad jau drīzāk pēc INS vienkāršākā variantā, kaut kādiem radariem (optika, skaņa, citi viļņi) sarežģītākā variantā.

 

P.S. No riepām jau tagad gluži nelasa, vismaz vecajiem auto nē. Tiem, cik zinu, lasīja vai nu no ātrumkārbas, vai no ABS sensora.


Pirms 3 minūtēm , ivo teica:

Un? Tu to starpību baigi sajustu?

Loģiski, ka sajustu. Par €360 (gada starpība uz "kļūdas" rēķina) var 2 telefonus nopirkt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , binary teica:

Pat vienam auto no rūpnīcas var būt paredzētas riepas ar dažādiem ārējiem diametriem

Tu esi pārliecināts par to?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , binary teica:

Par €360 (gada starpība uz "kļūdas" rēķina) var 2 telefonus nopirkt.

Nez, man tur pat 1 telefons nesanāk :D


Just now, jema teica:

Tu esi pārliecināts par to?

Nu, riteņi var būt piemēram gan 15, gan 16 gan 17", bet riepu augstums tomēr atšķiras, attiecīgi riepu ārējam diametram būtu jābūt +/- līdzīgam. Protams, ja protektors padilst, tad arī rodas kļūda.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , binary teica:

Pie 1k algas, 30 eiro šur vai tur - tā nav kļūda. Nu tad OK - papīros rakstām, ka alga 1k, bet maksājam 970. Bet tā tikai tiem, kam "+/- 3km nav kļūda"

Tu esi slims, vai idots pēc būtības?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , jema teica:

Tu esi slims, vai idots pēc būtības?

Perfekcionists. Vai arī grāmatvedis.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 38 minūtēm , ivo teica:

Nu, riteņi var būt piemēram gan 15, gan 16 gan 17", bet riepu augstums tomēr atšķiras, attiecīgi riepu ārējam diametram būtu jābūt +/- līdzīgam.

Tieši tā! Re kur piemērs no mana autiņa, 18" diski stāv ziemā!

 

original.png

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, jema teica:

Tu esi pārliecināts par to?

Jā, man tādi ir bijuši vairāki. Atšķirība, protams, ir mērāma procentos, bet nu pie 100 km/h tāpat tie procenti nereti saskrien vismaz 1-3 km/h kļūdā.

Ņemot vērā, ka kļūdas summējas, pilsētas leģenda pārtop īstendībā.

Link to comment
Share on other sites

man abām lamatām stāv augstākas riepas - 60 vietā 65 un 70 vietā 75. Izmērs diametrā apm par 22mm lielāks. Kļūda pie 100kmh pēc kalkulatora 3km.

Dabā rāda precīzā kā ar oem riepām tas pēc GPS un speedo. Prpotams, pat dažādu ražotāju viena izmēra riepu augtums atkarībā no riepas tipa var biku atšķirties.

Pat ražotājā pieļaujamie izmēri atšķiras biku diametrā...

Link to comment
Share on other sites

Nu LV radari pie 100 ņem nost 3% no rādījuma, tie 3% ir tas pieļaujamais diapazons uz kļūdām.

Link to comment
Share on other sites

Jem tev ir amerikānis. Cik zinu tad daudziem amerikāņiem ir iespēja kalibrēt spidometru lai rāda precīzi!

Bet ar eiropas mašīnām cik novērtos ir savādāk! Manējiem Opeļiem, kuriem ir uzliktas max ražotāja paredzētā diametra riepas spidometri rāda +5% Bet manējās darba fokusam ar oriģinālajām riepām rāda +10%. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Zin... teica:

Domā enerģijas uzglabāšanas tehnoloģijas ar leiku nekļūs lētākas? Būš pieprasījums, konkurence, tirgus ātri vien uzaisīs korekcijas ;)

Nu ja vien neatklās ko jaunu, tad īsti cerēt uz to, ka aķi paliks jūtami lētāki nevajadzētu! 

Pirmkārt viņi ir tehnoloģiski ļoti sarežģīti, otrkārt tiek izmantotas dārgas izejvielas, kaut tas pats litijs! 

Jau tagad 18650 formfaktora litija jonu elementi tiek ļoti masveidā ražoti, jo viņi tiek ļoti plaši pielietoti, kaut tajās pašās laptopu bačās! Domāju ka ražošana ir optimizēta cik nu varēja, jūtami lētāki aķi lietojot esošo tehnoloģiju nebūs! 

Link to comment
Share on other sites

Te gan viens mazs geimčendžeris ir paradījies - https://www.tesla.com/gigafactory

Citēt

In cooperation with Panasonic and other strategic partners, the Gigafactory will produce batteries for significantly less cost using economies of scale, innovative manufacturing, reduction of waste, and the simple optimization of locating most manufacturing process under one roof. We expect to drive down the per kilowatt hour (kWh) cost of our battery pack by more than 30 percent. The Gigafactory will also be powered by renewable energy sources, with the goal of achieving net zero energy.

Link to comment
Share on other sites

Nu man ir japānis, tas ir viens. Otrs, pagājušā gadā kad bija kašķis es arī sievas MB izdzinu, tas pats rezultāts, bija Volvo arī bez problēmām, bērna MB CLK, elektroniskais precīzi ar GPS, bulta gan meloja pa 5km.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , binary teica:

Nav jau tā, ka teslas būtu vienīgie uz doto brīdi pieejamie elektro auto.

Nav! Bet lai būtu kaut cik ciešams nobraukums tāpat vajadzēs ievērojamas ietilpības aķi un aķa cena īpaši nemainās pie vienādas ietilpības, vai tā būtu tesla vai nezinu dacia....   "Lētajiem" elektromobiļiem ir mazas ietilpības aķi. Un ja aķis normāli braucot izvelk 100 km vasarā, 50 km ziemā, tas nu nekādi nav nopietni!  

Teslas aķu kapacitāte ir tāda, ka tas auto ir reāli lietojams. 


pirms 6 stundām , Zin... teica:

un vispār, tad ir jābūt ļoti lielai mīlesībai pret mašīnu, lai viens īpašnieks ripotu ar viņu ilgāk par 10 gadiem

Jā, bet LV vairums brauc ar 10 un vairāk gadus veciem auto! 

Nopērkam pa vairākām štukām no Rietumeiropas, pielabojam un turpinām braukt! 

Bet aķu gadījumā - pa paris štukām auto, un vēl 10k par jaunu aķi... 

Otrreizējam auto tirgum - hana...    

Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , jema teica:

Nu man ir japānis, tas ir viens.

Japānis paredzēts US tirgum ;) 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , Ronalds_ teica:

Nopērkam pa vairākām štukām no Rietumeiropas, pielabojam un turpinām braukt! 

Bet aķu gadījumā - pa paris štukām auto, un vēl 10k par jaunu aķi... 

Otrreizējam auto tirgum - hana...    

Saderam, ka tiks atrasts veids, kā šo apiet? :D Austrumeiropieši uz to ir naski :D

Brīdī, kad LV tiks aizliegti benzīndzineji jau situācija uz LV ceļiem būs savādāka un vairums nebūs 10+ gadus vecas mašīnas, vismaz tā gribu cerēt :) 

 

Tāpat Tesla S ir premium kategorijas automobīlis tādēļ arī maksā to baiso piķi

 

Tesla Model 3jau ir kaut kas reālistiskāks ļaužu masām un ar kaut cik pieņememu cenu :) 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Zin... teica:

Saderam, ka tiks atrasts veids, kā šo apiet?

Ko apiet? To ka aķi pēc 10 gadiem jāmaina? 


Pirms 2 minūtēm , Zin... teica:

 

Tesla Model 3jau ir kaut kas reālistiskāks ļaužu masām un ar kaut cik pieņememu cenu :) 

Takš zini ka iekš USA auto maksā apmēram 2x mazāk kā eiropā! 60k EUR - pieņemama auto cena vidusmēra cilvēkam.... ??? 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , Ronalds_ teica:

Otrreizējam auto tirgum - hana...

 

Viena no privātā transporta attīstības idejām ir tāda, ka nākotnē tie vairumam cilvēku nemaz nepiederēs. Tiks izmantots kaut kas līdzīgs auto īres pakalpojumam. Līdz ar to nekāda otrreizējā tirgus mūsdienu izpratnē vairs nebūs.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , e = d teica:

Tiks izmantots kaut kas līdzīgs auto īres pakalpojumam. Līdz ar to nekāda otrreizējā tirgus mūsdienu izpratnē vairs nebūs.

A.k.a operatīvais līzings? :D 

 

Pirms 10 minūtēm , Ronalds_ teica:

Ko apiet? To ka aķi pēc 10 gadiem jāmaina? 

Piemini manus vārdus, ka tie aķi paliks lētāki un parādīsies 3rd party ražotaji vai leiši stiķēs iekšā jaunus elementus vai vienalga, bet izeja tiks rasta un anyway, 10 pakas perkot pat 10 gadus vecu model S nemaz nv tik traki, jo mašīnas visticamāk tiks sviestas par kapeikām. būs arī lētaki modeļi ar mazākas ietilpības un lētākiemākiem.

 

Cik mūsdienās maksā nomainīt defektīvu 8 vai 9pakāpju kārbu mašīnai? Cik maksā visi jūtīgie dīzeļi tagad?

 

Pirms 13 minūtēm , Ronalds_ teica:

Takš zini ka iekš USA auto maksā apmēram 2x mazāk kā eiropā! 60k EUR - pieņemama auto cena vidusmēra cilvēkam.... ??? 

Nepārspīle, ar visiem nodokļiem max kādi 40% klāt ar visiem PVN, značit kādi 40-45 pakas maksā, tieši kā jauns 3sērijas bmw vai Audi A4 :) 

Link to comment
Share on other sites

Ar ko to elektriskos lādēs, atomreaktorus cels? LV nav spējīga ne celt ne uzturēt tādu būvi!

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Ar Norvēģiju nevajag salīdzināt! Viņiem ir kalnu upes un gāze! 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 53 minūtēm , Ronalds_ teica:

Un ja aķis normāli braucot izvelk 100 km vasarā, 50 km ziemā, tas nu nekādi nav nopietni!  

Teslas aķu kapacitāte ir tāda, ka tas auto ir reāli lietojams. 

Vispār lielākajai daļai pilsētnieku ar 50km pietiek 2-3 dienām. Tā ka arī ar 50km nobraukumu tas auto ir reāli lietojams. Neredzu nekādu problēmu pieslēgt uz nakti to auto pie rozetes - ja tā rozete ir pieejama, tad tas prasa mazāk laika nekā reizi nedēļā braukt uz DUS.

 

Pirms 33 minūtēm , Zin... teica:

A.k.a operatīvais līzings? :D 

Drīzāk kaut kas līdzīgs taksim. Liela daļa auto >90% laika pavada dīkstāvē - kaut kāda diezgan neracionāla saimniekošana sanāk.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Pirms 7 minūtēm , binary teica:

Vispār lielākajai daļai pilsētnieku ar 50km pietiek 2-3 dienām.

Es "nepilsētniekus" katru rītu redzu - dibenzeļļi cauri Ozolniekiem rindiņā gāž uz Rīgu - vairs pat no mājas uz Rīgas ielu nevar 10 minūtēs "izlekt". Taisni gribas kā Medemciemā uzlikt 30 zīmi, lai tie marazmatiķi brauc pa apvedceļu. Vot tiem tad arī tiem nobraucamie kilometri būs pa mazu. 


Pirms 12 minūtēm , Ronalds_ teica:

Ar Norvēģiju nevajag salīdzināt! Viņiem ir kalnu upes un gāze! 

A, mums, za to, ir korupcija... Tas ir lielākais bieds visiem projektiem - uz katru projektu pa simtam parazītu tā uzceļ izmaksas, ka vai bail. 

 

Labots - Bruketajs
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Bruketajs teica:

A, mums, za to, ir korupcija... Tas ir lielākais bieds visiem projektiem - uz katru projektu pa simtam parazītu tā uzceļ izmaksas, ka vai bail. 

Ja varētu, 100 plusiņus pieliktu! 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Bruketajs teica:

Es varēju pats sev nospiest "Atbalstu"...

Kuram ta postam? It kā iespēja pašam sev likt plusiņus ir izslēgta! 


Pirms 2 minūtēm , ieleja teica:

katram maksātspējīgam elektrības pircējam, piegādātāji sastājas rindā, atliek izdomāt kurš būvēs un atbildēs par infrastruktūru - daudzviet izvietotiem TurboChargeriem, pie mājas izvietotām lielām rozetēm u.t.t., bet tāpat maksātspējīgu pieprasījumu ar prieku finansēs bankas un būvēs celtnieki

Ko tu te murgo???? 

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs
Just now, ieleja teica:

tad ko īsti LV nevar - "ne celt ne uzturēt tādu būvi" vai "nav kalnu upes un gāze"?

Davai pa daļām iztirzāsim:

1. Kalnu upes nav un tās kas ir jau ir uz robežas - jau tā ražotāji izvēlas appludināt iedzīvotājus, lai nesamazinātu izstrādi. Hidroelektrostacijas neražo tādus simtus megavatu, kas būtu nepieciešami, ja visi masveidā pārietu uz elektroauto.

2. Gāzes un citas kurināmā stacijas ir ar vienu niansi - ceļoties patēriņam, var kāpt augšā cena un kas tā pa tupu ekoloģiju, ja jākurina gāze. Protams, gāzturbīnās ir augstāka efektivitāte, bet tomēr.

3. Infrastruktūra - tiem, kas vēlēsies normāli uzlādēt elektroauto, pie mājas vajadzēs ko vairāk  pa 16A, bet visi labi zinam, kāda smirdoņa paceļas un kādi cipari tiek ielauzti, kad cilvēks privātmājai paprasa kaut vai tos 32A. 

3,4,5.... varētu turpināt līdz klavai beigtos baterijas...


Pirms 3 minūtēm , Ronalds_ teica:

Kuram ta postam? It kā iespēja pašam sev likt plusiņus ir izslēgta! 

Samisējās - gara darba diena un acis vairs nerāda... 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Bruketajs teica:

Protams, gāzturbīnās ir augstāka efektivitāte, bet tomēr.

Jā! Bet ja vienādojumā iekļaujam zudumus pārvades līnijās. Zudumus aķos, zudumus elektromotoros - jā, elektromotoriem nav 100% lietderības koeficents Tad kopā sanāk tik pat. ja ne vēl vairāk kā dedzinot ogļūdeņražus iekšdedzes motoros! 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...