Jump to content

Jautājums mehāniķiem konstruktoriem - bērnu ratiņi - visurgājējs


Usins
 Share

Recommended Posts

J.Reinis

 

 

Kā variants - mainīt tās sievietes, tiklīdz sākas runas par bērniem.
Šis diemžēl izskatās kā variants. Vai arī atrast kādu karjeras dāmu, kam bērni arī trešajā un ceturtajā plānā. 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ronalds

    9

  • binary

    17

  • Usins

    24

  • J.Reinis

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

 

nu beidz, tomēr tas ir tik forši, kad mazais pekausis skatās virsū un ķiķina, tas atsver pilnīgi visu, pat bezmiegus un nogurumus 

Dažiem tā tas ir, bet nebūt ne visiem!  

 

 

 

visi prezervatīvi tikai atliek brīdi, kad sieviete pateiks, ka grib bērnu. it sevišķi - kad sajutīs, ka vilciens aiziet.

 

Jā gan, bet šajā situācijā pakļauties sievietes vairošanās instinktiem nav prāta darbs!  

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pag, bet nomainīt dzīves vietu lai nebūtu centrs un 6 stāvs - tas nav variants? 

Katrā ziņā dzīvojot ar sīci privātmājā ir krietni mazāk problēmu! 

Link to comment
Share on other sites

psc nu i domas un idejas te un tas jebatorijs ar tiem ratiem uz 6. stāvu, kāpēc nepieciešams šo lietu padarīt tik sarežģītu?.. ja godīgi šobrīd, kad jau pašam ir 2vi sīči nespēju pat iedomāties dzīvi bez.. tiesa ir brīži, kad viss piegriežas un gribas mieru un atpūtu, vienkārši atnākt mājās un iekrist dīvānā pie tv, bet to visu atsver tas mazais cilvēciņš un viņa prieks, redzot atnākam mājās. Ir jau  kašķi utt.. tad reizēm, kad sanāk un vajag, sieva aizbrauc ar sīčiem uz laukiem pie mātes un ir laiks pašam atgūties... :D pabaudīt vecpuiša dzīvi..

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

1) lieli klasiska dizaina rati tika izvēlēti ar nolūku jo alumīnija vieglās saliekamās konstrukcijas manuprāt ļoti krata bērnu, un plānoju augstāk apspriesto konstrukciju jau iepriekš, tikai pie realizācijas sadūros ar nearedzētiem izaicinājumiem.

Kur ir DL ar komentu par indigo?!

Ak jā, bija kaut kas līdzvērtīgs.


Iesaku paviesoties Antverpenē - tur vietējie gudrīši padsmitgadīgus indigo vadā ratiņos... Pat nenocietos un pajautāju vai bērns ir invalīds - nebija vis... 


Bet pa tēmu - vienīgais adekvātais variants ir mainīt dzīvesvietu - viss pārējais ir tehnomazohisms!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Katrā ziņā dzīvojot ar sīci privātmājā ir krietni mazāk problēmu!

Atkarīgs no finansiālā stāvokļa, sociālajām vēlmēm, roku leņķa un kaudzes citu faktoru.

 

kautkas labs ar liftu sadārdzinās dzīvi par ~4000-6000 EUR/gadā, + visi nezināmie faktori. Es labāk pagaidām paspēlējos ar "tehnisko jaunradi"

Tev tagad ir "bezmaksas īre"? Pat ne privātais dzīvoklis, kuru varētu ja ne pārdot, tad vismaz izīrēt kādam, bet dzīvo svešā dzīvoklī bez maksas?
Link to comment
Share on other sites

Nu tak jā, saprotu gan vārdu "sadārdzinās". Tāpēc arī brīnos - ja reiz dzīves vietas maiņa neglābjami sadārdzina ikdienu par €500 mēnesī, tad jāvaicā, uz kā rēķina tāds sadārdzinājums.

 

Vai arī vēlies man piedāvāt dzīvokli ar (..) un šo visu ar kopējām izmaksām 6000 eur/gadā? :grin:

Redz, atkal jau atgriežamies pie tā paša vecā - ja reiz tev pārvākšanās uz tādu vidi ikdienu sadārdzina par €500 mēnesī, tad vai nu tu tagad par dzīvošanu līdzīgā vidē, bet *bez lifta*, maksā pliku "paldies" (un tieši maksā, jo, izvācoties, tu to vairs nevari ne kādam citam izīrēt, ne pārdot, ne kā citādi no tā dabūt kādu labumu), vai arī tev nekā no tā nav un tu uzreiz gribi nevis "daudz labāk nekā tagad", bet "daudz, daudz, daudz labāk nekā tagad".
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

J.Reinis

 

 

blablablabla [..] un šo visu ar kopējām izmaksām 6000 eur/gadā?
 Tu domā, ka aizvācoties tālāk no centra tev īre uzleks no 500 uz 1000Eur/mēnesī? Kungam interesanta matemātika.

Pārskrēju tēmai - nu tiešām jāsaka, ka te izskatās pēc suņa un tā olu laizīšanas. Tak ņemat ratiņus ar atdalāmu grozu, un lai sieva pasporto drusku. Rāmi ar riteņiem neapšaubāmi var atstāt lejā - neviens bez kulbas nezags tāpat, bet var kaut vai pieslēgt pie radiatora kāpņutelpā. Tāpat pēc pusgada līdz gada tos ratus nevajadzēs vairs.

Link to comment
Share on other sites

Tāpat pēc pusgada līdz gada tos ratus nevajadzēs vairs.

Atkarīgs no ratiem. Es jau te izteicos - kādus ratus lietojām pirms ~pusotra gada, tos pašus lietojam arī tagad (sākumā ar kulbu, pēcāk bez). Un neredzu iemeslu, kāpēc lai drīzumā tos ratus būtu jāmaina. Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

 

 

Labdien! Šeit bija jautājums uz kuru es "lūdzu sniegt komentārus, vai ieteikumus, idejas par iespējamiem tehniskiem risinājumiem." Diemžēl topiks galvenokārt pārvērtās par "kā man dzīvot", tā kā diskusijas turpināšanai jēgu neredzu, jo lai es kā topika autors nebūtu "pametis topiku" cenšos atbildēt uz jautājumiem vai kļūdainiem minējumiem par manu dzīvi, kaut vēlējos saņemt kritiku vai ieteikumus no mehānikas viedokļa. Paldies, tiem, kas centās ieteikt vismaz dažādas tehniskas alternatīvas. Lūdzu atvainot par patērēto laiku.

 

kad tikšu līdz izmantojamai versijai, droši vien šeit atrādīšu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tomijs123

Penteri nelasīju...

 

Varbūt trepju margas var izmantot kā vadotnes, bet tad sanāk diezgan patizlu uzparikti būvēt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Labdien! Šeit bija jautājums uz kuru es "lūdzu sniegt komentārus, vai ieteikumus, idejas par iespējamiem tehniskiem risinājumiem." Diemžēl topiks galvenokārt pārvērtās par "kā man dzīvot", tā kā diskusijas turpināšanai jēgu neredzu, jo lai es kā topika autors nebūtu "pametis topiku" cenšos atbildēt uz jautājumiem vai kļūdainiem minējumiem par manu dzīvi, kaut vēlējos saņemt kritiku vai ieteikumus no mehānikas viedokļa. Paldies, tiem, kas centās ieteikt vismaz dažādas tehniskas alternatīvas. Lūdzu atvainot par patērēto laiku.

 

Diemžēl tā šeit ir...  :king2:

Link to comment
Share on other sites

J.Reinis

Kas tur par diemžēl? Cik bieži tā negadās, ka cilvēks pasaka A, tad paprasa B, a viņam jau pieredzējušāki pasaka D, E un F priekšā, bet to jautātājs negrib sagremot. 

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Problēma ir, nenoliedzami, bet kā tā tiek risināta - ar tehnoloģiskiem pasākumiem, konstruktoriem, pārbūvēm uttt.Tas ir sviests.

Karte - iznes ratus un pieķēdē (līdzīgi kā velosipēdu) kādam, ar rokām, neaiznesamam priekšmetam/objektam pagalmā. Pēc tam, ej pakaļ mīļajam burundukam, ar apaļiem vaigiem, liec ratos un aiziet!

No pastaigas nākot - (fwd) nomet ratus, pieķēdē, uzstiep mazo, savāc ratus.

Ja nu atrodas kādi normāli kaimiņi, pensionāri, kuriem pašiem ir bērni un nav izgājuši uz veikaliem vai pabraukāties ar sabiedrisko, un neesi ar viņiem sa*irsies, tad paprasi pieskatīt ratiņus, ja negribas un nav,kur ķēdēt (ble stulbi skan, kā citādi pateikt?) tad pi3di ir un viss. Jābūt divatā. Tāpat kā jāaudzina ir divatā, rūpes jāuzņemas divatā.

Tādus risinājumus kā vizināt sīko, no 6. līdz 1. stāvam un otrādi, kopā ar ratiem, īsti par nopietnu neuzskatu.

 

Jebkurā gadījumā, veiksmi, turies, un izaudzini par cilvēku to savu atvasi.

Link to comment
Share on other sites

Karte - iznes ratus un pieķēdē (līdzīgi kā velosipēdu) kādam, ar rokām, neaiznesamam priekšmetam/objektam pagalmā. Pēc tam, ej pakaļ mīļajam burundukam, ar apaļiem vaigiem, liec ratos un aiziet!

Tā starp citu, atkarībā no vecuma, mīļais burunduks var to 2-3 minūšu laikā, kamēr tuvumā nav *neviena* pieaugušā, savārīt tādas ziepes, ka pēc tam visu mūžu jānožēlo.
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kas tur par diemžēl? Cik bieži tā negadās, ka cilvēks pasaka A, tad paprasa B, a viņam jau pieredzējušāki pasaka D, E un F priekšā, bet to jautātājs negrib sagremot.

 

Ja cilvēks uzdod jautājumus (Jautājums mehāniķiem konstruktoriem) par ratiņu ķūnēšanu, lai varētu vizināties pa trepēm, manuprāt ir nekorekti viņam piedāvāt pārvākties uz māju ar liftu+skaitīt naudu cik kas viņam izdevīgāk/neizdevīgāk, piedāvāt turēt ratus 1 stāvā pie kaimiņa vai pieslēgt kkur.... jo jautājums ir "inženiertehniskas dabas". Nav peļami dalīties savā pieredzē, taču jautājums jau ir par ratu ķūnēšanu.

 

Pašlaik ir maz tādu cilvēku, kas domā ar galvu, analizē un meklē risinājumus  (inženiertehniskām problēmām) pēc tam darbojas ar rokām, taisa un ķūnē. Viens tāds grib ķūnēt kaļasku bēbim, kādēļ gan viņam nepalīdzēt ar inženiera padomiem, aprēķiniem utt....  :TBS:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

kādēļ gan viņam nepalīdzēt ar inženiera padomiem, aprēķiniem utt....

Tamdēl, ka uzdevumam nepastāv risinājums, kas iekļautos veselā saprāta šaurajos rāmjos. ;) 

Link to comment
Share on other sites

Var tikai piebilst, ka problēma - ratiņu pārvietošanas pa kāpnēm nav ne jauna, ne unikāla! Domāju, ka ja viņu varētu atrisināt lēti, droši un vienkārši, sen jau būtu nopērkami rati kurus viegli pa kāpnēm vizināt. Bet izskatās ka ar riteņiem šo problēmu neatrisināt, tur vajag kājas.

 

Tuvākais kas izdomāts ir

 

Bet baidos ka te lētāk būs divus nesējus noalgot.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Bet izskatās ka ar riteņiem šo problēmu neatrisināt, tur vajag kājas.

Kravai tie "trīsriteņi" strādā tīri labi, vismaz pēc visādiem youtube video spriežot. Pat skrituļdēļiem kāpnes nav nekāds šķērslis.

 

Autoram - par to velo diska bremzi - nav jau obligāti jāņem 160mm velo disku, IMHO var ņemt arī parastu bleķa disku un piemontēt. Nav arī to bremzi jāliek pie riteņiem - šajā video, piemēram, izskatās, ka kaut kur ass vidū ir ierīkota bremze.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

(labots)
Kravai tie "trīsriteņi" strādā tīri labi, vismaz pēc visādiem youtube video spriežot. Pat skrituļdēļiem kāpnes nav nekāds šķērslis. Autoram - par to velo diska bremzi - nav jau obligāti jāņem 160mm velo disku, IMHO var ņemt arī parastu bleķa disku un piemontēt. Nav arī to bremzi jāliek pie riteņiem - šajā video, piemēram, izskatās, ka kaut kur ass vidū ir ierīkota bremze.

 

 

esmu iegādājies ratus kā 1. linkā atšķiras tikai rokturi. Jā funkciju viņu pilda, bet ļoti skaļi.

 

šobrīd būvēju konstrukciju līdzīgu kā skrituļdēļa  video tikai riteņi no 16" bērnu velosipēdiem, tagad gudroju no kādiem alu profiliem labāk sviru būvēt. 

 

hmm, par to finiera ratiņu video, to biju skatījies vairākas reizes, bremzes nebiju pamanījis!. Jā tieši šādi biju iedomājis, tikai nebiju pārliecināts par tehniskā risinājuma stabilitāti un vispār nenāca prāta vienkāša konstrukcija kā to realizēt. Jo trijstūra ar riteņiem variants bija paredzēts kā pagaidu - nokļūt augšā lejā. Tagad mēģinu realizēt pastāvīgu konstrukciju ar aktizivizējamu kāpņu pārvarēšanas funkciju. 

 

Cik pats pamēģināju, nekāda prieka nav 1. stāvā kautko demontēt/uzstādīt ratiņiem, pastāvīgi iegrābjoties melnā smērvielā.

Donori riteņiem sagādāti, kā izrādījās viņiem asu garums atšķiras, un vispār nebiju iedomājies, ka priekšējā un aizmugurejā riteņa ass garumi atšķiras ievērojami. 

 

Tagad gudroju, ka vienā pusē likt abus priekšējos un otrā abus aizmugurējos, un vēlāk nāksies laikam piemeklēt vēl divus priekšējos, jo īpaši vajdzību pēc tā zobrata un bremzēm rumbā neredzu. 

 

 

 

 

kā arī domāju vai izmantot alu kvadrātcauruli 30x30x2mm (aizņems veselus 6cm platumā konstrukcijā vienā pusē, kopā 12 kas galīgi nav labi) 

 

vai alu kvadrātcauruli 20x20x1,5 ko varbūt vidējā daļā uzlikt vienu virs otrs un sakniedēt kopā, jo baida vieta kur pagaidām domāju urbt 12mm caurumu un ievietot alu cauruli 12x1mm kas kalpotu kā bukse uz 10mm ass. 

 

šī vieta, attēlā mezgls "A" pagaidām nav pārliecības par labu, veiksmīgu konstrukciju šajā vietā. 

post-72186-0-16026100-1468701993_thumb.jpg

post-72186-0-65847100-1468704578_thumb.png

Labots - rodrigez
Link to comment
Share on other sites

rodrigez, kādā sakarā Tu vispār kaut ko tagad raksti, ja reiz jautājums ir atcelts (atcēla pats jautājuma uzdevējs rodrigez  @ 14.07.2016)?

Tava problēma ir nespēja korekti formulēt uzdevumu (bērns sākumā vispār netika pieminēts) un pēc tam apvainošanās, ka, iespējams, problēmas optimālākais risinājums nav tīri mehānisks.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

aktuālais progress

viens no pirmajiem soļiem, vēl jāmācās trajektorijas :D

 

pamazām jāpielabo dažādi sīkumi par kuriem sākotnēji nebiju iedomājis - kamēr nepamēģini  :)

joprojām plānošanas stadijā konstrukcijas pārveide no alumīnija, kompaktāk un vieglāk. 

 

skatoties uz pakaļējo riteņu zobratiem neliek mieru doma, par pasākumu aprīkošanu ar elektropiedziņu, svars pieaugs, bet augšā pa kāpnēm ar "kravu un pilnu ekipējumu" tagad jau diezgan smagi iet. 

 

Vēl mazliet uzmācas doma par sānu sviru sadalīšanu divās daļās un aprīkošanu ar atsperēm.u.c. domas, bet ņemot vērā realizācijas laikietilpīgumu tās tiek skumji atgaiņātas. 

 

Komentārus, kas neattiecas uz tehniskiem risinājumiem centīšos ignorēt, kā arī lūdzu to potenciālos autorus pietaupīt savu dārgo laiku. 

Labots - rodrigez
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

al konstrukcijas vari aizstāt ar oglekļa šķiedras caurulēm.

piedziņa - elektrovelo motors. Bateriju var nēsāt mugursomā :)

Link to comment
Share on other sites

Smucki, cepuri nost!

Link to comment
Share on other sites

elektrovelo motors manuprāt būs par traku, ar to ja piem 130kg var attīstīt 20km/h tad man būs max 50kg un ātrums kāpņu režīmā 1-2 km/h neesmu rēķinājis. Tagad uzvelku augšā pa 08:20

 

šobrīd orientējos uz auto logu tīrītāju motoru jo 1) tāds ir krājumos 2) ilgmūžīgs pēc butības 3) samērā kluss un ar jau iebūvētu reduktoru (to gan nāksies vēl papildināt)

Link to comment
Share on other sites

elektrovelo motors ar akumulatoru svērs tikpat cik tas brīnums. Arī civilizētā veidā ātruma regulatoru varēsi uzlikt uz roktura.

Link to comment
Share on other sites

Man jau sāk iepatikties esošais risinājums un piesaistīties tikai šīm margām nevēlos.

 

Šovakar nogāju 8 km,

Mīkstās riepas labu bruģi un smalkas bedrītes padara nedzirdamas. (spiediens ap 0, tā ka ar īkšķi varu riepu iespiest līdz aplokam.)

 

Pirms negludākiem posmiem palaižu sviras vaļā, un iet ļoti gludi.

 

Nemaz nerunājot par dažādiem 1-3 pakāpienu kāpumiem, tie tiek pārvarēti ar platu smaidu.

 

kā arī šis izstrādājums

varētu tikt izmantots mērenā mežu apmeklēšanā

 

Sapratu, ka faktiski vajadzētu piedziņu tikai svirām, lai pie pakāpienu pārvarēšanas tās tiktu "piespiedu šūpotas", personai atliktu tik cik turēt līdzsvaru un nodrošināt horizontālu kustību.

 

Tagad ir domas starp dzinēju ar kloķvārpstu, kas mehāniski nodrošinātu moteilktu kustību vai varbūt stepera dzinēju, kurš celtu to riteņu pāri kam tobrīd šķērslis tuvāk pamatojoties uz attāluma sensoriem.

Link to comment
Share on other sites

Šajā video redzama tieši kāpņu pārvarēšana - par spīdošu nenosauktu. 

 

Pētot savas konstrukcijas darbību pārdomāju, ka jāsāk ar riteņu piedziņu. Sākšu ar priekšējiem riteņiem.

Redzēs kā viņš uzvedīsies, tad domās par visu četru piedziņu. 

 

Dzinējs - izmantošu akumulatora urbjmašīnu, kurai galā pievienots vēl viens akumulatora urbjamašīnas planetārais reduktors 1:50. 

Vienu kāpņu posmu 11 pakāpienu pārvarēšanai nepieciešami tikai 3,7 riteņa apgriezieni, un tas ~40 sekundēs. 

 

Atkarībā no izmantotiem velo ķēdes piedziņas zobratiem akumulatora urbjmašīna tiks izmantoa 1 vai 2 ātrumā max 350 vai 1000 rpm. 

 

Vēl jātiek skaidrībā kādi zobrati pieejami vienātruma rumbām ar bremzēm. 

 

 

Pasākums sāk ievilkties. Šobrīd gan tiek izmantots, bet dēļ svara sieviete augšā ar bērnu iekšā nevelk. 

 

Iegādājos auto sēdēkli ar rokturi, svars 3,42 Kg - nesot bērnu sēdeklī ik pēc 2. stāviem prasās mainīt rokas un vispār liekas pasmagi. 

Biju šokā, ka nosvēru sēdekli, negaidīju, ka tas būs tik viegls. 

 

Katrā gadījumā jau priecē konstrukcijas robustums un esošā funkcionalitāte, ja bērnu pārmet pāri plecam vai nes cita persona, tad ar ratiem augšā lejā var braukt pusskriešus tos turot ar vienu roku :D

Link to comment
Share on other sites

Bruketajs

 

 

svars 3,42 Kg - nesot bērnu sēdeklī ik pēc 2. stāviem prasās mainīt rokas un vispār liekas pasmagi. 

Tad jārisina cēlonis, nevis sekas... ja ar 3kg grūti pārvarēt 2 stāvus, tad jau ir traki...  Es savulaik Īrijā ar 3 gab umts sektorantenām uz muguras rāpos 60m augstā tornī... dažreiz 5x dienā, ja gribējās lielo piķi nopelnīt. Un neko - dzīvs un vesels un pat tīri ok. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vēl par iBot video, 

 

neriskēšu izmantot automātiskas līdzsvara uzturēšanas tehnoloģijas - kautkam saķeroties, aizķeroties, vai neveiksmīgi iešūpojoties, no segway vēl var nolekt, (ja sanāk), 

 

šajā gadījumā lai paliek rokturis ar ko tur kulbu līdzsvarā.

 

Tāpat pietiek ko par drošību domāt, ja piem. ieķersies dzinēja vadības svira, kā ievietot ķēdē neuzkrītošu, tajā pat laikā ēri lietojamu "masas slēdzi"

 

idejiski domāju ko līdzīgu motorzāģim, palaid vaļā noteiktu roktura vietu - dzinējs izslēgšana, visu četru riteņu bremzes nospiežas, kulbas esošā leņķa fiksācija. teorētiski rati varētu palikt stāvēt kāpņu posmā puspakāpienā, jo riepām ar zemo spiedienu saķere diezgan laba.

 

bet nu dzīve rādīs. 


 

 

Tad jārisina cēlonis, nevis sekas... ja ar 3kg grūti pārvarēt 2 stāvus, tad jau ir traki...  

 

3,42 ir sēdeklis, + bērns, šobrīd 4,5 = 8kg, tas jānes mazliet pastieptā rokā. Jautājums nav par mani, es nesu visus ratus ar bērnu iekšā augšā /lejā, bet par to lai sievietei nodrošinātu neatkarību no mana darba laika un iespējām.

 

Lūdzu piedošanu, ka neignorēju šo postu, bet sāku attaisnoties. 

Link to comment
Share on other sites

J.Reinis

 

Šis topiks man atgādina to, kur pirms gadiem desmit vai divpdsmit viens šeit forumā uzbūvēja procesora dzesēšanu izmantojot ledusskapja kompresoru un ko tur vēl - rezultāts bija skaļāks, neefektīvāks, daudz nedrošāks, bet cilvēkam pašam tāda prieks, ka pat neceļas roka pateikt, ka tas viss ir totāli bezjēdīgs pasākums.

 

Edit: palasīju līdz galam.

Labots - J.Reinis
Link to comment
Share on other sites

UPDATE, šodien nācās mazliet pastrādāt ārpus mājām. Sieviete esot 2x bijusi braucienā ar ratiem. t.i. 2x uzbrauca un nobrauca pa kāpnēm (6. stāvs) ar ratiem ar bērnu iekšā.

Risinājums strādā ..... , ....... ! khe khe

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...