Jump to content

CSDD dīzeļbūdas prieki


Žaks Noriss
 Share

Recommended Posts

Tā kā gadījās ar vienu dauzoņu iedauzīties kopā CSDD uz tehn.apskati, turklāt nebija ar trīcošām rokām jāatdod savi pēdējie graši un pēc tam slapju muguru jācer, ka neizdrātēs par visādiem niekiem, tad ņēmu un pētīju procesus.

 

Pārsteidza dīzeļbūdas pārbaude ar dzinēja rūcināšanu. Nebiju pievērsis tam uzmanību, kaut pats ar nīsto dīzeli vizinos. Mēra vairākas reizes, turklāt sākumā dators rāda mīt uz pedāļa nejēgā, kamēr pēdējo mērījumu, šķiet, mina nevis no tukšgaitas, bet jau no kaut kādiem 2000 rpm. Tā varētu būt?

 

Lieki piebilst, ka pirmajos rēcienos no tukšgaitas aparāts uzrādīja virs normas, bet pēdējā rūcināšanā uzrādīja 0.35 - paldies, viss kārtībā.

 

Tā ir vai arī mani novērojumi ir greizi?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rubb

    19

  • marrtins

    13

  • Bruketajs

    16

  • e = d

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

_dunduks_

 

 

kretinē tie dīzelisti/dūmu aizsega veidotāji - citiem, iespiežot gāzes pedāli, tādi mutuļi nāk ārā, ka nav saprotams, kā vispār iespējams ar tādu TA dabūt
Man viņi arī tracina. Tā vien šķiet, ka dažiem tā ir mazohistiska bauda aiz sevis atstāt melnu mākoni.

Gribot negribot nākas pārkāpt noteikumus un apdzīt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

 

 

vakar rādija 0.02

 

Tas jau droši vien ar DPF. 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

mīt uz pedāļa nejēgā,

jaunajiem dīzeļiem vari mīt cik gribi, jo tukšgaitā vairāk par 2,8 apgriezieniem/min nevar uzmīt ....(šis var atšķirties dažādām markām)

 

starp citu, dīzeļnīdējus neieredzu ..... 

Link to comment
Share on other sites

Dīzelim nav ne vainas. Iepriekš bija dīzelis, tagad benzīnnieks. Dīzelim patika jaudas/patēriņa attiecība. Citādi jau braukājot atšķirību nejūt pie līdzīgas jaudas motoriem un to, ka zem kapota ir dīzelis, var nojaust tikai stāvot tukšgaitā. Tikai dīzeļus grūtāk atrast nenojātus.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Dīzelim ekonomija izbeidzas pie pirmajām dīzeļproblēmām:)

Bet jā, tā mīšana apskatē - ir kāds pamatojums tiem rpm līdz redlainam? It kā visi ikdienā to vien darītu, kā spiestu līdz saraknajam savus dīzeļus :)

 

P.S. Bija 9 gadus dīzelis - izbaudīju visus priekus (jauda,grieze) un bēdas (turbīna, augtspiediena sūknis, sprauslas) - pietika, jo sapratu, ka visa ekonomija izbeidzas pie pirmā lielā remonta :) Braucu tagad ar benzīns+gāze :)

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

 

 

ir kāds pamatojums tiem r pm līdz redlainam? It kā visi ikdienā to vien darītu, kā spiestu līdz saraknajam savus dīzeļus

Laiku pa laikam prieka pēc izdomāju sajusties kā Šūmahers un tad jau sanāk arī. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Lieki piebilst, ka pirmajos rēcienos no tukšgaitas aparāts uzrādīja virs normas, bet pēdējā rūcināšanā uzrādīja 0.35 - paldies, viss kārtībā.

Loģiski, ka ar katru nākamo pūtienu dūmainības koeficients krītas, jo pirmajā brīdī tiek izpūsti kvēpi, kuri sakrājušies izplūdes sistēmā "sēņojot". Pamazām izplūdes trakts iztīrās un rādījums uzlabojas.

 

 

 

Da vispār tā rūcināšnaa tukšgaitā ir fufelis; lai mēra gaitā, kā arī kretinē tie dīzelisti/dūmu aizsega veidotāji - citiem, iespiežot gāzes pedāli, tādi mutuļi nāk ārā, ka nav saprotams, kā vispār iespējams ar tādu TA dabūt!

Vienkārši- uz TA brīdi tiek pārregulēts sūknis (nogriezta padeve), vai veiktas citas viltīgas manipulācijas (piem. pie soļāra bišķi piešauts benzīņs), bet tiklīdz uzlīme logā, tā viss tiek atgriezts izejas pozīcijās.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

benzīns-gāze nav slikti. tomēr, ja auto nav sedans un jābraukā drusku lielāki gabali, tad milzums laika tiek atstāts uzpildes stacijās.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

OK, atgriežamies pie pamata jautājuma - vai tiešām varētu būt tā, ka dators saka priekšā pārbaudes veicējam, ka tiešām jāgriež dzinējs ir nevis no tukšgaitas, bet no jau visai pieklājīgiem (gaitai) apgriezieniem? Kāds nav pētījis? Kādam nav paredzēta TA tuvākajā laikā?


 

 

milzums laika tiek atstāts uzpildes stacijās

 

Te var piekrist par visiem 100, pie gāzes trubām bieži vien stāv 4 autiņu rinda. 

Link to comment
Share on other sites

Jāgriež ir no brīvgaitas līdz maksimumam. Analizators rāda priekšā uz displeja, kad jāveic paātrinājums. Parasti apm. 5-10 sek dzinējs strādā brīvgaitā pirms kārtējā paātrinājuma.

Labots - ridao
Link to comment
Share on other sites

 

 

Te var piekrist par visiem 100, pie gāzes trubām bieži vien stāv 4 autiņu rinda. 


Ja DUSā būtu tikai viena uzpildes vieta dīzelim, tad rinda būtu īsāka?
 
Link to comment
Share on other sites

Paleti gan var ielikt tikai Audi 80 Avant. Un vai vispār var ielikt... 

Link to comment
Share on other sites

jāatkārtojas - liekas, ka visi tik vecus/nojātus dīzeļus redzējuši/braukuši.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

starp citu, dīzeļnīdējus neieredzu ..... 

Interesanti, kā Tev laukos tas izdodas - vai tiešām džips, traktors un kombains uz beņu darbojas? 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

- citiem, iespiežot gāzes pedāli, tādi mutuļi nāk ārā, ka nav saprotams, kā vispār iespējams ar tādu TA dabūt!

 

Kā kā, es takš esmu ntās reizes skaidrojis - melnie dūmi parādās pie slodzes! Pie slodzes nevis rūcinot tukšgaitā! Pie slodzes tiek padots krietni vairāk degvieles kā tukšgaitā, sprauslas beigtas, "čurā", netaisa pietiekami smalkus degvielas pilieniņus un visa degviela nepaspēj sadegt!

 

Rūcināšana tukšgaitā nākusi no mehānisko sūkņu laikiem kad degvielas padeve bija proporcionāla gāzes pedāļa stāvoklim. (kamēr apgriezienu ierobežotājs nostrādāja vai motors sajuka) - tajos laikos rūcināšana kaut cik parādīja motora stāvokli. Bet visiem mehāniskajiem sūkņiem bija degvielas daudzuma regulēšanas skrūves - uz skati piegrieza ciet, pēc tam atpakaļ....

Tagad visu vada ECU, atpazīst tukšgaitu un degvielas padevi palielina minimāli!    

Labots - ronalds_
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

ImissimI
Kādam nav paredzēta TA tuvākajā laikā?

Septembra pirmajās dienās braukšu atkārtoto, ja atcerēšos, uzmetīšu aci procesam uzmanīgāk. 

 

Izpūtējam bija caura blīve tāpēc atgāzes arī jāiet pa jaunu.

Labots - ImissimI
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

@@ivo,

tu nesaprati, es atbalstu tikai dīzeļdzinējus .....

 

 

 

(piem. pie soļāra bišķi piešauts benzīņs)

šitos murgus gan neiesaku nevienam, izņemot, ja grib speciāli nokaut motoru ...... 

Link to comment
Share on other sites

nu realitātē tie kūpošie lūžņi jau ir tolmeta klienti. tikai ar visādām izvirtībām to nekrofilie saimnieki šitos līķus vēl kustina.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

e=d nu kāpēc uzreiz tik skarbi. ;)

 

Nomainām sprauslas, DPF, EGR vārstu savedam kārtībā un auto negūmos vēl savus 100kkm. Cita lieta ka tas maksā sākot no 2k EUR un neviens to nedara..... 

Link to comment
Share on other sites

marrtins

patiesiibaa duumo tiiri deelj elljas gredzeniem. paturi sjo praataa, mlje...

Tie dīzeļi tak dūmo no visa kā un dažādi - zili dūmi, melni dūmi, balti dūmi/tvaki.

 

Ja te runājam par melliem dūmiem, tas bieži vien signalizē par nekorektu maisījumu - vai nu sprauslas tek, vai turbīna pūš garām ieplūdei.

 

Zilie dūmi tas jau liecina par eļļas degšanu, bet tādus reti sanāk manīt.

DPF, EGR vārstu savedam kārtībā

T.i. - izravējam :sarkasms:
Link to comment
Share on other sites

Egr vispār ir eko-šmeko pasākums, kurš pēc izbeigšanās ir jāravē ārā arī benzīniekam.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Kà tà izravēšana paveicama?

Uzliek metàla blìvi starp vàrstu un pamatni? Kompim ar kkas jàdara/jàlodè/jàpàršuj?

Man te sievas honda jazz šitas ķèms čikàjas. Iztìriju, izmazgàju, pēc 50km atkal ieslèdz dzelteno motora lampočku.

Link to comment
Share on other sites

Atklāti sakot, nezinu detaļās, bet šito izveica sievas Hondai Preludei hondas servisā. Bija padārgi - ~70 Ls savulaik.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Palielam tā arī ir. Vismaz no paziņām dzirdu tikai tekstus, kā kurš cik dārgi ieberzies uz turbīnu vai sprauslām. Tik cik ietaupa degvielā, tik daudz iztērē remontos un rezultātā ekonomija vējā, lai atskaitītos, ka autiņš tērē 5l/100km. Pagaidām tikai dažus zinu, kuram ir dīzelis jaunāks pa 5 gadiem.

 

 

jāatkārtojas - liekas, ka visi tik vecus/nojātus dīzeļus redzējuši/braukuši.
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

marrtins

Droši vien no auto atkarīgs, bet principā ir jākodē tā vārsta uzvedība. Var vienkārši ieprogrammēt, lai tas vārsts vispār neveras vaļā ne pie kādiem apgriezieniem (ja viņš ir vēl strādājošs). Papildus tam var arī viņu fiziski noslēgt tā, lai tur vispār nekas necirkulējas.

Link to comment
Share on other sites

Ta bļa... EGR vārsts ir jāsalabo un nevis jāfantazē kur un ko optimizēt! 

 

Moš arī aizmugurējās bremzes nahrenizējam.... Viņas takš parasti nevajag....  ! 

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

 

 

EGR vārsts ir jāsalabo un nevis jāfantazē kur un ko optimizēt! 

 

klau gudriniek, ko tieši EGR vārsts dod auto pilnvērtīgai darbībai? :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

marrtins

 

 

Ta bļa... EGR vārsts ir jāsalabo un nevis jāfantazē kur un ko optimizēt!

Haha, un kāpēc? Tā ir pirmā lieta, kas ir jāizravē nevis pēctam ņemties ar piepdir$tiem dzinējiem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Haha, un kāpēc? Tā ir pirmā lieta, kas ir jāizravē
 

 

Nu ja ir po cik daudz NxOx tavējais auto izgrūž... tad jā....  EGR ir galvenais, kas samazina dīzeļu toksiskumu, bet daudzi uzskata ka viņa nahernizācija ir pirmais kas jāizdara.... ;( 


 

 

klau gudriniek, ko tieši EGR vārsts dod auto pilnvērtīgai darbībai?

 

Samazina degšanas temperatūru cilindros un NxOx izmešus!

Nē nu nu skaidrs, ja vienalga ko tavs auto izdala var visu nahrenizēt - EGR, katalizatoru, DPF......  

Link to comment
Share on other sites

ronald, beidz murgot un tēlot zaļo. Tas ir vienkārši bizness, nevis reālas rūpes par dabu.

 

 

 

Samazina degšanas temperatūru cilindros un NxOx izmešus!

 

Kas SHITas tāds ir un ko dod? Tu to nopietni?

Link to comment
Share on other sites

marrtins

 

 

Samazina degšanas temperatūru cilindros

Nu es personīgi neiešu zaudēt jaudu un čakarēt ieplūdi šādā veidā. Tāpat es netaisos sponsorēt 1000+EUR par jaunu DPF. Vismaz kamēr pa ielām brīvi braukās fūres un rīgas satiksmes dūmekļi.

 

Un turklāt arī patēriņš ar EGR un DPF ir lielāks - re, taupu enerģiju un samazinu izmešus.


 

 

Kas SHITas tāds ir un ko dod? Tu to nopietni?

Tas nozīmē samazināta jauda un palielināts patēriņš.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kas SHITas tāds ir un ko dod? Tu to nopietni?

 

Palasi webā info par šo!  Pirms kaut ko kakāt!  Cilindros nonāk  gaiss - slāpekļa un skābekļa maisījums pa lielam! Tiek pievienota degviela CxHx (ogļūdeņradis) Lai iegūtu max lietderības koeficientu, vajag max temperatūru cilindros.

Un te rodas problēma - ja ir karstāks cilindros, jo  O reaģē ar N un rodas ļoti kaitīgi slāpekļa oksīdi.

 

EGR vārst tieši darba režīmā samazina skābekļa saturu ieplūdē, jā, samazina jaudu, bet samazina NxOx daudzumu izplūd'e! 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tas nozīmē samazināta jauda un palielināts patēriņš.

 

Ar EGR. Bez ir lielāka jauda un mazāks patēriņš. Jēga (pat no ekoloģijas viedokļa, skatoties ilgtermiņā un plašāk)? :D

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...