Jump to content

Apkures katls, Atmos DC32S


Swain
 Share

Recommended Posts

Sveiki. 

Sākas pirmā apkures sezona lauku mājā, kurā ir centrālā apkure ar apkures katlu pagrabā, tas vairs nav Rīgas dzīvoklis ar Rigas siltuma pakalpojumiem. Nākas pašam kurināt apkures katlu ar malku. Lieta tāda ka pašreiz kad ārā nav barga ziema ir pat karsti, bet kad būs, man liekas nāksies varbūt pat salt. T tā īsti nevaru noturēt ap tiem ieteiktajiem 80 grādiem. Katls varētu būt ~8-10 gadi (2006 ražots), iespējams ka varētu būt pa maz jaudas tam katlam uz 180 kvadrātiem arī tas ka varētu būt arī nolietots. Katla pieremontēšana varētu būt 300-500e. Te jau zūd lietderība viņu labot, ja pat 30% jāieliek no jauna katla cenas. Sāku apsvērt domu par jau iegādi un te ir daudz neziņas kādu. Vārētu tādu pašu vai jaudīgāku varētu būt ka vieglāka pievienošana, bet varbūt kādu citu parastāku čuguna, vai tērauda, jo šis ir gāzģenerācijas un ir cimperlīgāks uz kurināmo. 

Gaidu meistaru nu jau kādas 2 nedēļas, šiem tagad ir sezona daudz darba un diezko atsaucīgs nav, jāā jāā padomāsu kad varēšu. lai varētu klātienē apskatīt katlu, vai ir jēga un lietderība tādu lietot.

Link to comment
Share on other sites

Ar 30kw katlu uz 180 kvadrātmetriem auksts var būt tikai nesiltinātā šķūnī.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Varētu par šo pastāstīt sīkāk? Es domāju, ka vispirms jāsaprot, kur ir problēma un tad tērēt daudz naudas visādiem verķiem. Ieteiktu sākt ar to, pārbaudīt vai spiedkatlā (ja tāds vispār eksistē) vispār ir spiediens un vai sistēmā pa vasaru nav sakrājies gaiss un radiatorus atgaisot. Tas  ir viens no iemesliem, kāpēc radiatori nesilda pēc vasaras. To var izdarīt bez mestaru palīdzības un bez 300 EUR tērēšanas "pieremontēšanai" 

 

 

 

T tā īsti nevaru noturēt ap tiem ieteiktajiem 80 grādiem
Link to comment
Share on other sites

Man gan liekas, ka katlam var būt tikai viens defekts- tas tek. Ja netek, tad nevajag galvu lauzīt. Tas ir gāzģenerācijas katls un tajā jākurina ideāli sausa malka. Mainīt katlu tagad, pirms pašas kurināšanas sezonas sākuma, būtu pastulbi. Izvelc vienu ziemu, redzēsi kādas problēmas un tad varēs štukot par sistēmas uzlabošanu. Nav tur nekāda raķeštehnika un visu pats, bez meistara, var apgūt un saprast. Krievu internetā daudz informācijas par apkuri pieejama. Vari šai forumā palasīt un pajautāt  http://www.building.lv/forums/index.php?28

Link to comment
Share on other sites

 

 

tā īsti nevaru noturēt ap tiem ieteiktajiem 80 grādiem.

Darbināt katlu ar augstu izeja temperatūra (70-80 °C) ir vēlams, bet pie vienkāršotas katla apsaistes, parasti tas nemaz nav izdarāms, un nav arī ekonomiski lietderīgi.
Ja ieliktu bildes, ar to kā  katls tagad izskatās, un kā tas ir pieslēgts pie apkures sistēmas, tad saņemtu precīzākus un lietderīgākus padomus.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Gāzģenerācijas katls. Tas nozīmē ka malkai jābūt perfekti sausai. Žāvētai 2, ideālā variantā 3 pilnas vasaras. Mēģini kurināt ar briketēm, slapju malku viņā likt ir bezjēdzīgi. 


Un izlasi katla lietošanas instrukciju. Tas verķis IR sarežģīts, gaisa padeve jāregulē kā veca zapiņa karbūzim, lai strādātu ar maksimālo jaudu. 

 

Man ir Dakon Gasogen. Esmu apēdis spaini sāls ar šitiem Gāzģenerācijas katliem . Ja kas vēl, jautā. 

 

P. S.  Pa lielam ideālā barība viņam ir briketes. 


Bet, bļin, izlasi to instrukciju, esmu redzējis lošus, kas viņu kurina kā plītiņu un brīnās ka nesilda. 

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

Siltums ir visos radiatoros, katla pieslēgums (apsaiste) izskatās pa vienkāršo uztaisīta, truba gandrīz uzreiz iet uz augšu bez visādiem liekiem ķimeriem, ir arī uz boleri.uz boileri var  līdz tiem 80 tikt, bet uz māju kadi tikai maxx esmu dabūjis 65

Link to comment
Share on other sites

Vis bēdīgākais tajā izskatās apakšējās durvis, tās īsti hermētiski nevar aiztaisīt, rokturis negriežas un ir uz vienas eņģes. Augšējais šamots ir-nav-nevaru saprast kādam tur būtu jābūt.


ventilators strādā un termostati arī.

Link to comment
Share on other sites

Jā, bet vadībai vajadzētu būt no katla. Katlā ir regulējams termostats, kas ieslēdz vai izslēdz sūkni atkarībā no temperatūras. Tev liesma deg uz leju normāli? Vai dūmo?

Vai varbūt tu kurini pa taisno uz skursteni ar atvērtu bypass lūku?

Kurināšanas laikā tai lūkai jābūt ciet.

Link to comment
Share on other sites

Lai katlā dabūtu tos 80 °C kā minimums ir vajadzīgs viens ar roku (vai servomotoru) regulējams 3-eju krāns, un viens sūknis uz apkuri.

Ideāli būtu 2 ciruklācijas sūkņi - viens uz kaltlu, otrs uz apkuri, un divi 3-eju krāns - viens uz apkures loku ar elektrisku vadību, un krāns konstantai katla atgaitas temeperatūīras uzturēšanai.

Vienkāršotā apsaite gāzes ģenerācijas katlam ar vienu sūkni un padevi pa tiešo uz radiatoriem, čakarēs kopā katlu un skursteni.
Paziņam  ir kaut kāds gāzes ģenerācijas katls, un pat kurinot ar sausus malku, skursteni (ar vati siltināts nerūsējošā tērauda) ziemā ir jātīra vismaz reizi mēnesi, citādi tas pilnībā aizaug ar "asfaltu". Par iemeslu tam ir tas, ka katla atgaitas temperatūra ir tikai 40-45 °C, un dūmgāzu temeperatūŗa ir < 100 °C. Pie tāda darba režīma, nekas neglābs no tā, ka pelni, darva un ūdens kondesāts krāsies tur kur var skarāties - skurstenī.

Link to comment
Share on other sites

Nu tamdēļ viņiem ir termostats (manam kādi 4 pat visādām paeiktēm) kas rubī nost sūkni ja temperatūra katlā ir zem limita. Mazais loks neapšaubāmi ir vajadzīgs un obligāts, bet es domāju ka šai gadījumā problēma ir citur.

Firza, tavam paziņam ir slikti saregulēta gaisa padeve. Gāzģenerācijas katlam normālā režīmā pa skursteni nāk ārā co2 un ūdens.

Visam citam būtu jāsadeg apakšējā kamerā.

Link to comment
Share on other sites

Nav tam katlam ko īsti nepareizi saregulēt.

Galvenā problēma ir tā, ka katlam ir zema atgaitas temperatūrā un dūmgāzes ir zem kondensēšanās temperatūras.
Malka nav ne gāze, ne dīzeļdegviela, ko var kurināt kondensācijas režīmā. Malkai ir jādeg ar tādu temperatūru, lai dūmgāzēs esošais ūdens tvaiks nevarētu kondensēties katlā vai skurstenī.

Un malku ir grūti sadedzināt ideāli - bez CO2 un H2O, tur būs arī C, CO, NOx, O2, un pelnu daļiņas. Ja ūdens tvaiks kondensēsies katlā vai skurstenī, tad ūdens kopā ar pelnu daļiņām "sabetonēs" gan katlu, gan skursteni.


Ja tagad manam paziņam vajadzētu kurināt katlu, tad malka tiktu grudzināts tā, lai izejā no katla būtu kādi 40-45 °C. Kurināt ar augstāku temperatūru nevar, jo tad mājās būs pārāk karsts (radiatoriem nav termostatu), bet apkures loku nevar regulēt atsevišķi - tik cik ir temperatūra uz katla, tik arī aiziet uz radiatoriem.
Uz katla ir mazā loka sūknis, bet no tā nav lielas jēgas, jo katls tiem kurināts ar zemu izejas temperatūru.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Malkas katlam OBLIGATI ir nepieciešams siltuma akumulators!

Temperatūru mazajā lokā ideāli uztur 3ceļu termovārsts, tur nevajag elektroniku un motorus!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Temperatūru mazajā lokā ideāli uztur 3ceļu termovārsts, tur nevajag elektroniku un motorus!

+1 par akumulatoru.

Mazas jaudas katliem, mazajam lokam nevajag elektriski vadāmu 3-eju krānu."Parasts" termostata 3-eju vārsts labi pilda savu uzdevu un izmaksā lētāk nekā elektriski vadāms.Ir nopērkami jau gatavi moduļi katla mazajam lokam, kur ir sūknis un 3-eju termostata vārsts ir iebūvēts vienā korpusā.

Elektriski vadāmu krānu vajag uz apkures loku, ja mājas apkuri ir taisījis "santehniķis ar 30 gadu pieredzi" (jo vecāks santehniķis - jo konservatīvāks savās darba metodēs un izmantojamos materiālos) vai "plaša profila celtnieks" un nav uzlicis uz radiatoriem termostatus, un apkure ir jāregulē  mainot visas apkures loka padeves temperatūru.

Link to comment
Share on other sites

Atļaušos nedaudz iebraukt grāvī.

 

 

 

Malkas katlam

 

Ar ko vēl var kurināt mūsu apstākļos, privātmāju? Nekādu dižu alternatīvu parastiem mirstīgiem, šķiet, nav

gāze, ogles, kūdras briketes, šķidrais kurināmais(soļķis?), granulas(tāpat malka).

Jā, akumulators ir laba lieta.

Link to comment
Share on other sites

Ja tavs "meistars" par katla "pieremontēšanu" vēlas no tevis 300Eur, tad tas ir jāsaprot, kā aicinājums nekad vairs šim nezvanīt. 

Link to comment
Share on other sites

Firza, Gāzģenerācijas katlu nav iespējams gruzdināt. Viņš strādā on off režīmā. Vai nu max power vai nu tiek noslāpēts, piemēram, ja temperatūra pārsniedz noteikto.

Par 300 e - mēs jau nezinām kas tur jādara. Ja jāpārtaisa apsaite, tad 300 ir pa lēto.

Termovārsts trīsceļu vien maksā ap 60-70. Katlam iespējams kaut kas ir salauzts. Trubas jāliek tērauda, vītnes jāgriež, veidgabali jāpērk. Ventiļi lielie. Tur ir ko ņemties, transporta izdevumi galu galā. Pieļauju ka 300 ir tikai par darbu.

Es savu sistēmu būvēju pats un apsaite ar akumulatoru vien paņēma kādu mēnesi pa vakariem melnu muti ņemoties. Tur ir ko jāties. Turklāt vajag veselu kaudzi specifisku instrumentu - vītņgriežus, lielas rorenes, lielas trubām paredzētas skrūvspīles, utt.

Es taisīju no tērauda trubām, misiņa būtu vieglāk, bet atkal dafiga dārgāk.

Plastmasu tur likt nevar.

Jā un akumulators Gāzģenerācijas katliem ir must have. Kaut vai 800l bet viņu vajag.

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

 

 

Gāzģenerācijas katlu nav iespējams gruzdināt. Viņš strādā on off režīmā. Vai nu max power vai nu tiek noslāpēts

 

Tev pirmām kārtām jāierīko loki katla temperatūras režīma nodrošināšanai un akumulators.

Link to comment
Share on other sites

Cilvēki lielākoties ir pastulbi un meistaru aicina rudenī, kad paliek auksti . Attiecīgi  meistari šai brīdi ielauž ciparu. Uz Jāņiem, kad meistars ķepu sūkāja, jo klientu nebija, būtu trīsreiz lētāk. Skaidrs, nav jau zināms, kur problēma un varbūt vajag tikai profesionālu konsultāciju. Cik var saprast, cilvēki tai mājā dzīvojuši un nav nosaluši.

 

 

(jo vecāks santehniķis - jo konservatīvāks savās darba metodēs
  Tam daļēji var piekrist. Patreiz dēla mājā taisu apkuri un arī štukoju, kā maksimāli vienkāršāk uztaisīt. Automātika protams ir kruta un man arī gribēja, par bargu naudu, pārdot. Es protams pārdevējam teicu, OK, visu pērku, tikai viens lūgums, vai automātiku nevar papildināt ar verķi, kurš atnes malku no malasšķūņa un kurina krāsni bez manas līdzdzlības  Sagura bodnieks :sarkasms:
Link to comment
Share on other sites

Swain, tad pameklē šajā forumā - te bija topiks kur malkas apkures sistēma tika gari un plaši apspriesta. Es pat esmu shēmu uzzīmējis! Arī Smii deva strādājošu shēmu. (Tagad slinkums meklēt) 

Bez siltuma akumulatora tikai nokausi dārgo katlu! 

 

 

 

, Gāzģenerācijas katlu nav iespējams gruzdināt.

Kā ta nav! :D  Piegriežam gaisa padevi un gruzdinam uz nebēdu! Tikai tāds sīkums ka katalizators (keramika) ātri vien izbeigsies, kas autoram jau ir noticis!

 

Vēl kāds laiciņš līdz apkures sezonai ir! Autoram ar steigu jāmeklē meistars un jāpārtaisa katla apsaite, jāliek aķis,  divi cirkulācijas sūkņi, termogalvas uz radiatoriem. Es savā laikā caur ss.lv atradu metinātāju kas salīdzinoši lēti visu no tērauda trubām sametināja. Tiesa gan es visu apsaiti biju jau saplānojis. Var griezt vītnes. No vara var saviem spēkiem visu salodēt, bet varš maksā kosmosu mūsdienās krietni lētāk ir tērauds + samaksāt metinātājam. 

 

Attiecībā uz automātiku - man pilnībā pietiek ar termogalvām uz radiatoriem. Tā vai tā automātika malku nenesīs, kā Didzis teica un temperatūra mājā mainās. Bet lai māja par pirti nepārvēršas - šo termogalvas lieliski paveic.  Bet obligāti jābūt aķim lai būtu kur likt siltumu, kad māja uzsilusi un termogalvas ciet! 


 

 

Cilvēki lielākoties ir pastulbi un meistaru aicina rudenī, kad paliek auksti
Tāda nu ir tā cilvēku daba - visu atlikt uz pēdējo brīdi.....   Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Kur atrodies vispār? Ja nav baigais gabals varu ieteikt ļoti labu meistaru apkures sistēmas optimizācijai. 

Ja kas, kontaktus varu privāti nosūtīt. 

Link to comment
Share on other sites

Pilnvērtīgai interneta diagnostikai tu varētu iemest bildes - gan kā tas katls izskatās, tai skaitā nobildē defektus, gan arī kā izskatās apsaite, izplešanās trauks.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vienkāršotā apsaite gāzes ģenerācijas katlam ar vienu sūkni un padevi pa tiešo uz radiatoriem, čakarēs kopā katlu un skursteni.
 

Nē, vienkāršotā apsaiste ir ar sūkni un Esbe termostatisko 3-ceļu vārstu - gan lēti, gan atpakaļgaitas temperatūra būs 62C. Izmaksas bez caurulēm iekļausies 2 simtos ar visu sūkni. Ar caurulēm vēl kādi 50 nāks klāt. Ja sūknis jau ir, tad simtiņš nost.

Link to comment
Share on other sites

Caurules pa lēto var dabūt lūžņu punktos, džeki parasti atliek malā, jo ir pieprasījums liels pēc viņām. Daudzreiz lētāk nekā pirkt jaunas.

 

Eku akumulators pa jēdzīgu cenu, btw. Šādus nebiju redzējis. Vien jāsiltina būs pašam, bet tas ir īzī. Izmaksas - vates rullis un melnās palešu plēves rullis + maska un cimdi.

https://www.ss.lv/msg/lv/construction/plumbing/heating-boilers/boilers-solid-fuel/bbnbkf.html

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tas remonta cipars par apakšējām durtiņām un par ķeramiku (šamotu)

Vāks!

Keramikas ieliktni jāpērk no poļiem un jāieliek pašam, bet durtiņas gan jau ka var dajebkurš sataisīt... 


 

 

Caurules pa lēto var dabūt lūžņu punktos, džeki parasti atliek malā, jo ir pieprasījums liels pēc viņām. Daudzreiz lētāk nekā pirkt jaunas.
 

Tas taisnība - pēdējā laikā mūsu vietējā punktā sortiments ir kā sanistalā, tikai bija kauns pieminēt, jo biedri grib iesmiet.

Link to comment
Share on other sites

Eku, starp citu Dakons pa lēto. Jauns tas verķis maksā tūkstošus. Vienīgi jāskatās, vai nav nokauts. Bet pie pareizas kurināšanas itkā problēmām nevajadzētu būt. Vienīgi par to, ka var pieslēgt granulas, ir diršana. Nav tas viņam konstruktīvi paredzēts.

https://www.ss.lv/msg/lv/construction/plumbing/heating-boilers/boilers-solid-fuel/bbfbxo.html

Link to comment
Share on other sites

Nē, vienkāršotā apsaiste ir ar sūkni un Esbe termostatisko 3-ceļu vārstu - gan lēti, gan atpakaļgaitas temperatūra būs 62C.

Priekš "santehniķa ar 30 gadu pieredzi" tā vairs nav nekāda vienkāršotā apsaiste.

Īsta vienkāršotā apsaiste ir viens cirkulācijas sūknis uz visu apkures sistēmu, bez akumulatora, bez kādiem 3-eju krāniem un ar apkures regulēšanu mainot katla izejas temperatūru. Piemēram, ja pašlaik vajag radiatoros 45 °C, tad kalts (vienalga kādi tipa un kurinamā veida) tiks gruzdināts uz tiem tiem 45 °C.

Un, ja vienkāršoto apsaisti ir montējis "santehniķis ar 30 gadu pieredzi", tad to var atpazīt pēc tā, ka sūknis būs ielikts ar motoru uz augšu (tā tas aizņem mazāk vietas), jo "santehniķiem ar 30 gadu pieredzi" vairs nav jālasa montāžas instrukcijas - viņiem taču ir 30 gadu pieredze.

Uzzīmēju "vienkāršoto" katla apsaisti ar vienu sūkni un vienu termostatisko krānu.

post-1008-0-04193000-1474799186_thumb.png

Šajā shēmā termostatiskai krāns uztur konstantu katlā ienākošā ūdens temperatūru.

Ja uz radiatoriem būtu termostati, tad ar to pat pilnīgi pietiktu mājas apkurei. 

Bez radiatoru termostatiem apkures temperatūru varēs regulēt vienīgi mākslīgi ierobežojot katla izejas temperatūru samazinot gaisa padevi kurtuvē.

 

Labots - Firza
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Firza, kam liec aplamas shēmas???

 

Kas notiksies gadījumā, kad māja uzsilusi, termogalvas aizveras, bet katls kuras? 

 

Cietā kurināmā katlam siltuma aķis ir obligāts - šis nav pat apspriežams!!! 

Link to comment
Share on other sites

Malkas katlam bez akumulatora nav "pareizas" apsaites shēmas.
Manis piedāvātā ir viena no iespējamajām "nepareizajām" shēmām.
Ja nav akumulatoru, tad nekas cits neatliek turpināt regulēt apkures temperatūru gruzdinot malku.


Kreņķis tik tāds, ka cilvēki uzstāda un turpinās uzstādīt malkas apkures katlus, sistēmās kur nav akumulatora (un nav vietas tā novietošanai), un katru gadu forumā būs šādas tēmas.

Link to comment
Share on other sites

Es esmu īrējis māju, kur katls iet pa taisno uz radiatoriem. Nekāda vaina izņemot to, ka silts bija tikai kamēr katls kurās. Katls arī nebija vēl izdedzis, jo tā kā arī siltinājums bija nekāds, nekāda gruzdināšana nespīdēja. Vēl varu piebilst, ka arī uz siltajām grīdām gāja pa taisno tie 70+ grādi, nekādu termogalvu grīdām tur nebija.

Link to comment
Share on other sites

Ja galīgi nav vietas aķim tad jāliek sveces tipa katls, kurš pēc savas uzbūves lēnai degšanai paredzēts.

Link to comment
Share on other sites

Čuguna katls + aķi + radiatori ar termogalvām+ termoslēdzis kas pēc skursteņa temperatūras slēdz katla loka sūkni. Lokā uz radiatoriem stāv A klases sūknis, kurš nomet apgriezienus, kad galvas ciet vai siltumnesējs atdzisis.

Trīsceļu vārsta vietā - termovārsts kurš uztur 50 grādi uz radiatoriem. Ir divi ventiļi viņa apejai, ja vajag max karstumu uz māju padot.

Aķi uz bēniņiem un pie katla ar 2'' trubām pieslēgti. Ja pazūd elektrība, aķu lokā notiek paštece, tāpēc tik resnas trubas. Metināts no tērauda trubām. 

Jau 3 ziemas nostrādājis bez problēmām.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Akumulatorus senāk vispār nezināja. Bija apkures ar malku ļaudīm, kurināja bez visādiem akumulatoriem... Protams, akumulators malkas apkures sistēmai ir labāk nekā bez akumulatora, bet neteiktu, ka «must have». Visur nemaz neatradīsies vieta akumulatoram.

Link to comment
Share on other sites

Agrāk daudz ko nezināja! Tas nav arguments! 

 

Aķis nodrošina vienmērīgāku temperatūru mājā. Daudz labāku katla darba režīmu.

Čuguna katlu vēl var gruzdināt bez aķa, bet tērauda vai vēl vairāk gāzģenerācijas katls nekalpos ilgi bez aķa!

Bez tam eiropā aķis cietā kurināmā sistēmām ir obligāts. Bez tā nevar māju nodot eksploatācijā!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...