Jump to content

Vai UPS var izraisīt PC nāvi?


matains
 Share

Recommended Posts

Raimonds1

Tev takš pašam mājas LEDi regulāri izdegot, pabaro ka Tu viņus ar 220V savu 240V vietā un redzēsi, ka viss darbojas.


Tēmas autoram vismaz tēmas sākumā gāja šitā.

 

 

Mājās ir šausmīga elektroapgāde - ik pa pāris dienām padeves pārrāvumi, nemitīgi mirgo spudzes u.tml., tādēļ nolēmu vienam no kompjiem iegādāties UPSi.

Burtiski pēc nedēļas dators nobrūk - izslēgtam pc deg visas 3 klaviatūras lampiņas, bet slēdzot iekšā tik vien kā griežas ventilatori, no post no video, standartpocedūras nelīdz.

Noliku kompi stūrī līdz brīdim kad būs laiks tikt galā un tā kā bija vēl viens līdzīgas komplektācijas PC, vienkārši pārspraudu SSD, Videokarti un PSU otrajā un aidā.

Vēl trīs nedēļas un arī šis PC aiziet ar identiskām pazīmēm.

Līdz UPSim abi šie datori strādāja divus gadus bēdu nezinādami.

Viena lieta, ko piefiksēju - UPSis jau pie ~242V input ar skaļu tikšķi pārslēdz output uz ~202V. Ja pareizi atceros, tad pieļaujamais spriegums rozetē ir 230V +10 -5 %, un tātad šie 202V jau ir zem pieļaujamā. Tā kā mani vairāk uztrauca elektrības raustīšanās, nolēmu to ignorēt, bet tagad, kad otrais kompis atdod galus, sāku domāt, vai nekļūdījos.

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

Lai autors pārbauda saviem barokļiem datus, bet internetā vietām ieejas spriegums ir uzradīts 100-240Vac (droši vien nominālais +/- 10%), citur: Input Voltage 90 ~ 264Vac.

http://vr-zone.com/articles/psu-review-fsp-aurum-gold-700/11709.html

 

Autors jautāja vai upsis var nobeigt PC. Neesmu nodarbojies ar upšu remontu, tāpēc nevaru iedomāties uz ko tie spējīgi. Domāju, ka nē.

Link to comment
Share on other sites

Mājā kaut kur slēdzot iekšā/ārā gaismu man spēcīgi nosprakšķ austiņas, neskatoties uz UPSi un sakarīgo PSU. Tikko atkal vertikālās strīpas un nokāries PC. Hard reset, kam seko Boot failure guard, tad 10 sekundes nostāv boot screen, bet tad aiziet kā smērēts... līdz nākamajai reizei  :sarkasms:

Laikam jāsāk ar jaunu PC un tad no vecajiem jāsaliek vienu normāli strādājošu. Tikai jāizdomā, vai jauno slēgt pie PSU vai tomēr labāk bez.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Laikam jāsāk ar jaunu PC

Es vairāk uztrauktos, lai sliktu kontaktu dēļ nenosviltu māja vai kāda saimniecības ēka.

Link to comment
Share on other sites

Tieši pie komutācijas slēdžos? Par to esmu domājis, jo daži no gaismas slēdžiem ir "gribu saslēdzu gribu nē" - viens no iemesliem, kādēļ pēc dažiem gadiem gribu pārvilkt visu instalāciju

Link to comment
Share on other sites

Nedomāju ka visur ir jāpārvelk vadi. Tikai tajās vietās, kur vada izolācija ir sliktā stāvoklī vai pārāk tievs vads konkrētajai slodzei. Droši vien vadi ir slikti saskrūvēti pie slēdžiem vai sadales kārbās. Ja kontakti ir apdeguši, tad tie ir jāmaina. Nekas tur sarežģīts nav. Visās vietās, kur ir slikts kontakts,veidojas sprieguma kritums. Jo lielāka strāva, jo lielāks sprieguma kritums. Tās karst un apdeg un kontakts vēl vairāk pasliktinās.  Līdz ar to uz patērētāja pieslēgumu pienāk mazāks spriegums. Diemžēl esmu sastapies ar cilvēkiem, kas ir apguvusi elektromontiera specialitāti, bet neizprot Oma likumu pilnai ķēdei.

Tā vietā, lai pieskrūvētu kādu skrūvi ciešāk, te daži filozofi piedāvā uzkrājošo HES uzbūvēt.

Labots - Aigars
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Teoriju esmu apguvis, bet ar praksi ir kā ir. Visu gribas pārvilkt tīri lai zinātu, ka viss ir kārtībā. Opis, kas te visu savilka, pat nav ievērojis vadu krāsu kārtību. Grupējums arī nav saprotams - rozetes trīs istabās kopā ar apgaismi pāris citās istabās u.tml. Neesmu drošs arī par izmantoto vadu diametru. Slēdži un rozetes izskatās konkrētākie budžeta varianti. Automāts, pie kura pieslēgts hidrofors, ir ielikts B10 - pie palaišanas strāvām sit ārā (to gan nomainīšu tiklīdz pietiekami piebesīs  :)  )

Link to comment
Share on other sites

uldii12345

Kāpēc jāgaida 3 gadi, lai pārvilktu vadus, ja pats to darīsi, tas tak izmaksās tikpat cik jauns dators, man jau liekas, ka tavā gadījumā normāli vadi un slēgumi ir svarīgāk, var taču datoram vismaz atvilkt jaunu vadu no sadalenes, lai izslēgtu, ka čakars ir dēļ sliktiem kontaktiem un vadiem

Link to comment
Share on other sites

Pats diezvai darīšu - labāk pelnu ar to, ko tiešām māku un samaksāju speciālistam. Kur tie vadi aiz reģipša iet man arī ne mazākās nojausmas. Rokas pārāk līkas, lai izdarītu pats.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Kāpēc jāgaida 3 gadi, lai pārvilktu vadus,

Ja mājas iemītnieku apmierina "rūpnieciskais elektromontāžas dizains" ar virs apmetuma kabeļiem, slēdžiem, rozetēm, nozarkārbām, tad var mēģināt vilt visu elektrību no jauna, bet citādi elektrības pārvilkšanu labāk ieplānot, tad kad taisa mājās remontu. Neredzu jēgu tērēt naudu pa virs apmetuma elektromontāžu, jo pat tad ja to taisa pa "smuko" - plastmasas penāļos, vēlāk tik un tā viss būs jāpārtaisa, jo plastmasas penāļi traucēs krāsot sienas vai līmēt tapetes, par vaļējiem kabeļiem pat nav ko runāt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

elektrības pārvilkšanu labāk ieplānot, tad kad taisa mājās remontu
 

Bingo! Tieši tāpēc arī ~3 gadus plānots nogaidīt.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

 

 

Tikai tajās vietās, kur vada izolācija ir sliktā stāvoklī vai pārāk tievs vads konkrētajai slodzei. Droši vien vadi ir slikti saskrūvēti pie slēdžiem vai sadales kārbās. Ja kontakti ir apdeguši, tad tie ir jāmaina. Nekas tur sarežģīts nav. Visās vietās, kur ir slikts kontakts,veidojas sprieguma kritums. Jo lielāka strāva, jo lielāks sprieguma kritums. Tās karst un apdeg un kontakts vēl vairāk pasliktinās. Līdz ar to uz patērētāja pieslēgumu pienāk mazāks spriegums. Diemžēl esmu sastapies ar cilvēkiem, kas ir apguvusi elektromontiera specialitāti, bet neizprot Oma likumu pilnai ķēdei. Tā vietā, lai pieskrūvētu kādu skrūvi ciešāk, te daži filozofi piedāvā uzkrājošo HES uzbūvēt.

 

Nu šitāda informācija jau sākumā nebija. Izskatījās, ka esi kaut kādā rūpnieciskā rajonā, kur visi apkārt kaut ko metina, nemitogi darbina elektromotorus, kas sākumā patērē 2 un 3 reizes vairāk, nekā pie pastāvīgas slodzes, ka tīklā nemitīgi lekā spriegums, bet vietējie atbildīgie par elektrību neko netaisās darīt.


Tie sliktie savienojumi un nepiemērotie vadi ir redzami? Tak pārvelc, saliec pareizus, saliec labus savienojumus, vadus paņem ar rezervi, nekur viņi nepazudis, kad taisīsi īsto remontu. Vai arī kāds viņu nospers un saliks 40 gadus vecus alumīnija vadus apvalkos?

Link to comment
Share on other sites

 

 

vadus paņem ar rezervi, nekur viņi nepazudis, kad taisīsi īsto remontu.

Ja kaut kas ir uztaisīt tikai uz laiku (vremjanka), tad tas ir uz ļoti ilgu laiku.
Un gabalos sagraizīts kabelis nebūs tas materiāls ar ko vēlāk gribēs strādāt elektriķis, pat, ja tie gabali būs 10-20m gari, jo ātrāk un vieglāk ir strādāt ar veselu kabeļa rulli, nevis čakarēties ar vecu kabeļu demontēšanu, ar domu tos izmantot mājas elektromontāžai.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pašlaik pilnīgi pietiktu, ja šaubīgajās vietās noņemtu, ligzdu, slēdžu, sadales kārbu vāciņus un pārbaudītu savienojumus.

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps
Datora PSU kuri ir jaunāki par 2005. gadu var strādāt diapazonā no 110V - 230V ar 50Hz vai 60Hz

Izrādās, ka to nosaka gads! It kā pirms 2005. gada nebūtu bijuši barošanas bloki, kas var strādāt plašā ieejas spriegumu diapazonā... Ā, un, ja man ir 2016. gadā pirkts barošanas bloks, kam norādīts 110-127 V ieejas spriegumu diapazons, tad es to droši drīkstu spraust pie tīkla Latvijā, jo gads taču ir pēc 2005., ja?

 

Pie vainas ir bēdīgi slavenais AMD ar saviem ziemeļu tiltiem (viss vienā mazā kristālā

Tas, ka plate ir priekš AMD procesora, nenozīmē, ka ziemeļu tilts obligāti ir no AMD. Bēdīgi slaveni sprāgoņi ir Nvidia nForce čipseti, nevis AMD. Un kā tad ir citiem, ja ne vienā kristālā - čupa kristālu uz vienas plāksnes vai varbūt diskrēti tranzistori? Čipseta būtība jau ir daudz mezglu integrācija vienā kristālā...

 

un CPU barošanas shēma. Tam monstram vajag reāli kādus 100A pie 1V, bet PWM režīmā lidz 300A droši aizies.

Lai pie 1V dabūtu 100W, vajag 100A, un to neietekmē ne AMD, ne Intel, ne kāds cits, bet fizika. Un, jā - impulsnieka pīķos strāva ir vēl lielāka, bet to nodrošina uz plates blakus esošie kondensatori. Vēl gan jāpiebilst, ka autora procesoram ir 95W pie 1,425V, kas nozīmē 67A, tā kā samelots ir, protams, tikai par nieka +50%. Bet vislabāk pastāsti mums kas Intel vai citiem ir savādāk. Nu to pašu galveno - kāda tad Intel ir savādāka barošanas shēma! Vēl jo vairāk, ka tās shēmas neizstrādā ne Intel, ne AMD, bet pamatplašu ražotāji...

Labots - Inspektors Caps
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...