Jump to content

Viss par numura saglabāšanu / number portability


Guest zero
 Share

Recommended Posts

nu jaa... nekaadu papiiru man nebij.. jo taa ZZ sazin kad iegaadaata.. :D un kur ta vairs samekleesi papiiriiti... :) Pajautaaja kaadus 5-6 jautaajumus, atbildeeju.... uztaisiija liigumu, iedeva SIM karti... naakamajaa dienaa jau straadaaja piesleegums... un vakar aizgaaju uz LMT, uzrakstiiju iesniegumu, liigumu, iedeva jau SIM karti arii... un tagad gaidam...

 

saliidzinaajumam - TELE2 rinda+pats process aiznjeema ~1h20min, LMT tikai ~10min...

 

P.S. Panjeemu zem sevis to ZZ numuru, jo LMT jau man ir piesleegums... vismaz manas 3shaa liimenja atlaides tiks arii tam ZZ-->LMT numuram :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Operatori - ne donori, ne saņēmēji - faktiski nekādu naudu par pārejas procesu no abonenta neņem. Drīzāk pat piedāvā bonus atlaižu veidā.

 

Ja vēl ņem vārā, ka no lielajiem operatoriem tikai Tele2 ir LTA biedrs(kura nav ieinteresēta ņemt naudiņu) , tad faktiski interese dabūt naudiņu ir tieši šīs asociācijas visiem pārējiem biedriem, kas arī savā starpā nespēj vienoties un jautājumu cenšas novelt uz regulatora pleciem.

 

Prognozēšu iznākumu: tā kā dominējošie operatori maksu neņem, bet sīkajiem nav ietekmes tirgū, regulators neriskēs piestādīt abonentiem papildus nepamatotu maksu.

 

Latvijas Telekomunikāciju asociācija (LTA) uzskata, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) izstrādātie Numura saglabāšanas pakalpojuma noteikumi neatbilst Eiropas Savienības un Latvijas elektronisko sakaru tirgus prasībām un var kavēt tā liberalizāciju Latvijā, neatrisinot visus ar numura saglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanu saistītos jautājumus. LTA un atsevišķi nozares uzņēmumi plāno iesniegt savus priekšlikumus SPRK izstrādāto noteikumu pilnveidošanai.

 

Labu laiku pirms šo noteikumu pieņemšanas regulators rīkoja vairākkārtēju operatoru uzklausīšanu šajā jautājumā un, ja nemaldos, tad tieši sīkie operatori bija tie, kas vai nu neapmeklēja šo pasākumu, vai arī nespēja formulēt nevienu priekšlikumu. Šī iemesla dēļ tik kritiska attieksme pret noteikumiem šķiet visai dīvaina.

 

Reku raksts iekš nozare.lv, kas aplicina, ka pirms gada iebildumu operatoriem nebija.

 

 

 

Operatoriem nav būtisku iebildumu pret tālruņu numuru saglabāšanas pakalpojuma ieviešanu

 

Rīga, 22.febr., LETA. Šodien organizētajā uzklausīšanas sanāksmē elektronisko sakaru operatori nav izteikuši būtiskus iebildumus pret Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) ierosinājumiem attiecībā uz numura saglabāšanas pakalpojuma ieviešanu, aģentūru LETA informēja regulatora Ekonomiskās analīzes departamenta direktors Jānis Miķelsons.

 

Lielākās diskusijas izraisījusi SPRK izstrādāto noteikumu norma par kārtību, kā patērētāji varēs mainīt pakalpojumu sniedzēju, saglabājot esošo numuru.

 

Regulatora noteikumu projekts patlaban paredz, ka abonents rakstveidā iesniedz numura saglabāšanas pakalpojuma pieteikumu tam publiskā telefonu tīkla operatoram, pie kura elektronisko sakaru pakalpojumu saņemšanai vēlas saglabāt abonenta numuru. Šis operators savukārt informē sākotnējā tīkla operatoru par saņemto pieteikumu.

 

Kā sacīja Miķelsons, šo normu regulators vēl nopietni izvērtēs.

 

Operatoriem bijuši vairāki iebildumi arī attiecībā uz SPRK izstrādātajos noteikumos iekļautajām definīcijām, kas, pēc viņu domām, ir neprecīzi iztulkotas. Daļa šo terminu līdz šim Latvijas normatīvajos aktos netika izmantoti.

 

Uzklausīšanas sanāksmē piedalījās lielākie uzņēmumi - SIA "Lattelekom", SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT), SIA "Tele2", VAS "Latvenergo", VAS "Latvijas dzelzceļš" -, kā arī citi.

 

Vairāki uzņēmumi ieteikumus iesnieguši rakstveidā.

 

Kā ziņots, telekomunikāciju operatoriem jānodrošina abonentiem iespēja saglabāt telefona numuru, mainot operatoru, ne vēlāk kā 2005.gada 1.decembrī.

 

LMT patlaban veic sagatavošanās darbus, lai līdz 1.decembrim varētu nodrošināt numura saglabāšanas pakalpojumu, aģentūrai LETA iepriekš sacīja uzņēmuma preses sekretārs Dāvids Dane. Šā pakalpojuma ieviešana varētu prasīt lielus izdevumus.

 

Savukārt "Tele2" darbs pie šā pakalpojuma nodrošināšanas vēl ir sākuma stadijā, aģentūru LETA iepriekš informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Evita Matisone.

 

Abu telekomunikāciju operatoru pārstāvji vēl nevarēja konkretizēt, cik numuru saglabāšanas pakalpojuma ieviešana izmaksās.

 

 

Elizabete Rutule

LETA

 

22.02.2005

Copyright LETA-EPI

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Vai kādam ir pieredze numura saglabāšanā, ja ir nomaksas telefons pie Tele2(kā man)? Man vēl atlikusi 3 menesi, bet palasot līgumu sapratu, ka labāk atrāk eju prom no Tele2, jo vienigais sods ir atlikusi summa par telefonu(mana gadījumā 12Ls) Kas man ir jāizdara līdz tam kamēr es eju ar Bite slēgt līgumu, jo negribas tā ka Tele2 manu numuru nedod Bitei un tad man tiek iedots jauns Bites numurs.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ansis Vīksniņš

Manuprāt, lai saglabātu numuru, ir jāpabeidz līguma saistības. Varbūt, Tele2 pieņem pāripalikušo naudu. Vispār jārunā ar Tele2.

Link to comment
Share on other sites

Guest ADEX

Palasi vien līgumu. Cik atceros, tad tā summa bija lielāka nekā atlikusī abonenta maksa.

Link to comment
Share on other sites

Parasti janomaksa telefona (aparata) cenas atlikusso summu, saskanna ar liiguma mineto aparata ceenu un atlikuma samazinassanu par katru lietessonas menessu.

p.s. vissmaz ta man bij aar LMT peecapmaksas aparatiem ;)

Link to comment
Share on other sites

ADEX ne jau atlikusī abonenta maksa, bet maksa par telefonu, jo man ir nomaksas telefons, bet laikam vien buus rit jauzzvana TELE2, bet vienkarsi besii tie neizglitoie operatori kas man parasti gadaas, kuri pashi neko laagaa nezin, tapec arii prasu TE.

 

Nu skaitās ka janokārto saistības ar veco operatoru. Viss butu vienkarsi ja man nebuut ligums uz noteiktu terminju. Tadaa gadijumaa man viss ir skaidrs.

 

Nu labi es nomaksāšu rēķinu, kas man atnācis, bet kā man maksāt to atlikušo summu, jo es īsti nezinu cik vinja liela, tā kaa buutu jabuutk kkadam pedejam rekinam(atlikusī telefona summa+tas ko es esmu noterejis pa sitam dazham novembra dienaam).

 

Gaidu kaadu kam ir bijusi liidziga situaacija.

Link to comment
Share on other sites

K@sparz

pazvani TELE2 info dienestam 600 un uzprasi ko jadara, un cik janomaksa lai izbeigt ligumu ar Jums (TELE2).

Tas bus vieglakais variants, tev visu izstastis un izskaidros ;)

Link to comment
Share on other sites

taa laikam bus jadara, pagasreiz ka zvaniju itka lauzt ligumu, tad uzreiz saaka stastit cik Tele2 labs uttt. :mrgreen: , veel piedavaj atlaidi abonesanai 30%. kaapec nevareja vispar jau ieprieksh dot kadas atlaidees klientiem, kas jau vairak kaa gadu pie vinjiem

Link to comment
Share on other sites

Tads TELE2 ir :mrgreen: man arii riebjas, bet vel kadu menesi palietossu, vai arii nee :mrgreen:

p.s. tas ir pirmais ko es saku(griibu lauzt ligumu), ja info centraa otra gala jutu operatora balsi nesapratossanu ;)

Link to comment
Share on other sites

Numuru saglabāšanas shēma:

1) cilvēks iet uz BITI un slēdz līgumu, kas stājas spēkā pēc 10 darba dienām, norādot SAVU TELE2 NUMURU

2) BITE nosūta numura izvērtēšanas pieprasījumu TELE2

3) 3 darba dienu laikā TELE2 sniedz atbildi, vai numuru atdos BITEi.

3.1) Atbilde ir negatīva, ja numurs nav aktīva pēcapmaksa vai arī neesi norādījis precīzus numura īpašnieka datus [vārdu, uzvārdu, personas kodu]

3.2) Atbilde ir pozitīva, ja numurs ir aktīva pēcapmaksa ar Taviem datiem

4) Pozitīvas atbildes gadījumā 10. darba dienā TELE2 tīklā numurs tiek anulēts, bet BITE tīklā pieslēgts.

 

Kā redzams, numura saglabāšanas procesā nomaksas telefoniem nav nekādas ietekmes. Tele2 nav tiesību dēļ telefona esamības atteikt pāreju.

Cik liela summa būs jāmaksā pēc pieslēguma līguma anulēšanas par telefonu, jālasa līgumā. Teorētiski tā var būt atlikusī nomaksas summa, bet varbūt arī kāds tējas naudas procents.

Link to comment
Share on other sites

offtopic: tele2 taa ir.. mucha gribeja lauzt liigumu.. ar operatori kaadu pus stundu norunaaja.. beigaas palika pie TELE2 - dabuja atlaides gan aboneshanas gan zvanu gan uz gprs :D :D

Link to comment
Share on other sites

Gribi sacīt, ka muča nosēdēja 1/48 dienas daļu uz trubas un sarunāja GPRS atlaidi, kaut pati mēnesī trafiku neģenerē? :mrgreen:

 

Lai mainītu operatoru, uz info dienestiem jāzvana nav. Ej uz jauno operatoru (varbūt pat šamējā mājas lapu), raksti pieteikumu, un viss pats no sevis notiksies. Pa to pusstundu ietaupīto labāk ievērtē Daukas multenes.

Link to comment
Share on other sites

To, ka lai mainitu operatoru nav jazvanaas uz veco es zinaju, Bites lapaa var aizpildit pieteikumu un visam jānotiek. Viss tā kā būtu skaidrs, a diez šobrīd atnākušajam rēķinam ir jābūt jau nomaksātam, vai arii varu kaa parasti maksat lidz 15. datumam.

Link to comment
Share on other sites

Katram rēķinam ir uzdrukāts apmaksas termiņš. Ja apmaksas termiņa nav, tad jāuztver kā "beztermiņa". :lol:

 

Kā minēju, vienīgais kritērijs numura pārejas aizliegšanai ir personas datu neatbilstība numura īpašnieka personas datiem. Citu ierobežojumu nav. Donora operators var pat būt uzsācis pret Tevi parādu piedziņas procesu, bet, ja šajā brīdī Tavs numurs ir aktīva pēcapmaksa, tas ir jāatdod citam operatoram.

 

Ja Tu saņemsi pārejas atteikumu ar ieganstu "nav apmaksāts rēķins" vai "nav nomaksāts telefons", Tu droši vari (un arī vajag) uzrakstīt vēstuli regulatoram. Tele2 priecāsies :)

Link to comment
Share on other sites

uzzvaniju Tele2, teica lai eju uz Tele2 centru, pasaku, ka gribu iet no vinjiem prom ar savu numuru, tad vinji man iedoshot rekinu, kas janomksaa un tad varu iet pie jaunaa operatora.

Link to comment
Share on other sites

Tas nav pēc likuma.

 

Tu droši vari pie viņiem neiet, un rēķinu šie atsūtīs pa pastu. ;)

 

//-------------------------------------

 

Skaties no šāda viedokļa: Tu rīt (6.NOV) aiziesi un saņemsi rēķinu par telefonu un sarunām līdz 6.NOV. Pēc tam dosies uz biti un pieteiksies pārejai 23.NOV (10 darba dienas pēc 6.NOV). Pa šīm 14 dienām Tu sarunāsi vēl kaut kādu summiņu, tādēļ tele2 šā kā tā pēc pārejas veidos vēl vēl vienu rēķinu.

 

Rezultātā, rīt ejot uz teles kantori pēc rēķina, būsi nolicis vismaz pusstundu laika un ātrāk šķīries no naudas summas, no kuras varēji šķirties vēlāk (pa pastu saņemtā rēķina apmaksas termiņš).

Link to comment
Share on other sites

es te saveejai pavasarii no T2 ZZ paarsleedzu uz T2 Briivo tarifu un peec kaada meenesha aizmuku uzreiz uz LMT :), jo pasham ir jau LMT... peedeejais T2 reekjins atnaaca ar - ziimi :) so... nekas nevienam nekur nebija jaamaksaa...

 

P.S. Pareiza paarejas proceduura ir: Tu tam operatoram uz kuru gribi paariet iesniedz iesniegumu par numura paareju.. a taalaak jau operatori pashi skaidrojas... kas un kaa... un ja atnaak peedeejais reekjins, to arii samaksaa, ja ir jaamaksaa un viss... peec tam jau naak reekjini no jaunaa :D

Link to comment
Share on other sites

es ar savu postu biju domajis to rekinu, kas ir atlikusii summa par telefonu nevis par sakaru pakalpojumiem

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

(K@sparz)NU tad njemu un aizgaaju uz TELE 2 centru, tur pasaka ka nevajdzeja nemaz naakt, zvanot uz info nr teica jaaiet obligaati :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jauka ziņa... gaidīsim plašāku rezonansi.. :) un informāciju...

Link to comment
Share on other sites

chirkainais

cik zinu, to jau sen var izdariit, bija tikai jaapanjem piesleegums uz 1 meensesi

p.s. rakstu nelasiju ar krievu valodu probleemas :(

Link to comment
Share on other sites

chirkainais

tikai jaapanjem piesleegums uz 1 meensesi

 

Amigo, Hallo, t-o-x-i-c, Bite online - šis pakalpojums nav pieejams.

tik tālu nebiju aizdomājies, zinu, ka O-kartei točna var un to, ka zivij var, biju dzirdējis

Link to comment
Share on other sites

Bezjēdzīgs pasākums. Minēšu, ka aktivitāte būs vēl zemāka par pēcapmaksu.

Link to comment
Share on other sites

...Amigo, Hallo, t-o-x-i-c, Bite online - šis pakalpojums nav pieejams.

 

ai, ai, ai :cry: ...abet man ka reiz bija doma sūtīt sievasmātes amigoju nafig... šie krāpjas ar draugu numuriem... :-x ...nu nekas, ņemsim citu numuru, ar citu nesēju - tipa OKarte. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Igelkott

Mljin, nu kuram zaabakam tas vajadziigs? Taa jau driiz mees te dziivosimies un gaidiisim 9-ziimju numeraaciju....

Link to comment
Share on other sites

Igelkott

Tpu, mjin, sjito joku tocj nepareekjinaaju, pardon, madam! :D Vienkaarsji baigas pieradums, ka taas kartes naak un iet...

Link to comment
Share on other sites

man arī vienu Amigo numuru uz LMT vajag dabūt.. tā kā nesaki, ka nevienam tas nederēs.. gan jau būs cilvēki, kas to izmantos.. tāpat kā es ZZ pagājušo gad` dabūju uz LMT... :)

Link to comment
Share on other sites

Njā, būtu baigi forši, ja varētu savu zelta ribu pārdabūt uz biti vai lmt! ;)

Link to comment
Share on other sites

a kas tur ko chakareeties... aizej uz Tele2 kantori.. paarsleedz uz pofig kuru piesleegumu.. un tajaa pashaa dienaa principaa vari brist uzreiz uz LMT vai Bite.. :)

Link to comment
Share on other sites

#20

Tad jau sanaak, ka varu paariet no ZZ uz kaadu dienu uz TELE2 pastaaviigo piesleegumu un peec tam skriet pie LMT un sanjemt daavanas?

Tur diez vajadzeeja darba liigumu?

Labots - Touareg
Link to comment
Share on other sites

JA LMT Tavā atnākšanas dienā ir akcija, tad pusgadu ar piecīšiem un bez abonēšanas dzīvosies. JA atnāksi ārpus akcijas, tad nāksies iztikt bez abonēšanas.

Link to comment
Share on other sites

Nu jau kādu laiku staigāju ar trijām trubām, izdevīgi tarifi u.t.t. Neērti protams bet fakts!

Link to comment
Share on other sites

JA LMT Tavā atnākšanas dienā ir akcija, tad pusgadu ar piecīšiem un bez abonēšanas dzīvosies. JA atnāksi ārpus akcijas, tad nāksies iztikt bez abonēšanas.

 

Pieteikuma iesniegšanas dienā. Akcijas parasti tiek paziņotas LMT mājas lapā.

 

Nuja, ka cilvēka atnākšanas dienā ar papīru zobos nevis numura atnākšanas dienā. Vai es kur minēju pretējo? 8-)

 

P.S. Grasos pārcelt vienu numuriņu no LMT uz Tele2, divas reizes pēdējā mēneša laikā esmu rakstījis webisko iesniegumu, bet ne čiku, ne grabu. Būs vien jāraksta iesniegums uz papīra, bet ir viens bet: dzīvoju Teikā, bet nekādi nezinu, kur 10 minūšu gājiena attālumā būtu tele2 kantoris... Vabūt kāds var palīdzēt ar padomu. //Biti lūdzu nepiedāvāt. Tur jau esmu bijis un pārliecinājies, ka 7110 nokia šo tīklu neatbalsta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vai operators (šajā gadījumā TELE2) atļauj pāriet pie Bites, ja TELE2 abonents ir paņēmis uz nomaksu tel? Ir saistības ar Tele2 uz 24 mēnešiem.

 

Atļaus pāriet un turpināt nomaksu, vai lauzīs līgumu un liks samaksāt visu atlikušo summu.

 

Un man pašam interesētu kā tas notiktu ar LMT un BITE. Ja Tele2 vietā būtu LMT.

 

Šis te viss tāpec, ka ir parādijusies stabila zona Bitei šeit.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...