Digitālās tehnoloģijas labāk pārzina un plašāk stundās izmanto eksakto priekšmetu skolotāji, tomēr daudz neatpaliek arī humanitāro zinību pedagogi, uzskata skolēni. Aptaujājot vairāk nekā 2300 skolēnus par skolotājiem, kuri piedalījās “Samsung Skola nākotnei” apmācību programmā, var secināt, ka digitālo tehnoloģiju pielietojums stundās ir atkarīgs nevis no mācītā priekšmeta specifikas, bet no skolotāja izpratnes par tehnoloģijām un izdomas, kā tās jēgpilni pielietot mācību procesā. 

2361 skolēns atsaucās aicinājumam novērtēt savus skolotājus, kas piedalās apmācībās, kā arī izteica viedokli par tehnoloģiju pienesumu efektīvāka mācību procesa nodrošināšanā. Analizējot to priekšmetu skolotājus, par kuriem tika saņemtas vairāk nekā simts atbildes, var secināt, ka visaugstāk skolēni novērtējuši programmēšanas pamatu un informātikas skolotāju digitālās prasmes, viņiem seko fizikas un matemātikas skolotāji, arī valodu skolotāji saņēmuši augstu novērtējumu.

Kas attiecas uz skolēnu viedokli par digitālo tehnoloģiju pielietošanu skolā, tad 77% atzīst, ka tas padarītu mācību procesu interesantāku, 74% uzskata, ka tehnoloģijas palīdzētu vieglāk uztvert un saprast mācīto, bet 71% būtu vieglāk atcerēties mācību vielu, ja tās apguvē tiktu izmantotas tehnoloģijas. Skolotāju viedoklis par tehnoloģiju pielietojumu mācībās ir vēl atbalstošāks, bet šeit jāņem vērā, ka to pauduši programmas dalībnieki, kuri ir ļoti atvērti un progresīvi domājoši pedagogi.

Screen Shot 2016-05-26 at 11.21.34

Noslēdzoties “Samsung Skola nākotnei” apmācībām, 96% programmas dalībnieku atzinuši, ka ieguvuši vērtīgas zināšanas un prasmes. Visaugstāk skolotāji novērtējuši iespēju apgūt IT rīkus, un, lai arī skolotāja darbs ikdienā ir runāt skolēnu priekšā – tieši publiskās runas mācības. Līdztekus jaunapgūtajām zināšanām un prasmēm, skolotāji atzina, ka guvuši iedvesmu, jaunas idejas, kā arī tagad jūtas saliedētāki kā komanda. Vaicāti par praktiskām izmaiņām mācību procesā, ko skolotāji jau ieviesuši, vairums uzver Google docs lietošanu, kā arī aktīvāku skolēnu iesaisti mācību procesā.

Apkopojot skolotāju pašnovērtējumu pirms un pēc programmas, visbūtiskākās izmaiņas vērojamas digitālās kompetences rādītājos – skolotāju digitālās komunikācijas, jauna satura radīšanas un problēmu risināšanas prasmes pieaugušas par 10% un sasniedz vidēji 84%. Augstākais vērtējums – 93% sasniegts informācijas meklēšanas un glabāšanas jomā. Savukārt, visstraujākais kāpums, 13% ir digitālās drošības un veselības tematam, kuru no visām apgūtajām IT tēmām skolotāji atzina par visbūtiskāko.

Screen Shot 2016-05-26 at 11.21.24

Programmā “Samsung Skola nākotnei” 60 pedagogi no 15 Latvijas skolām četrus mēnešus bez maksas apguva mūsdienu mācību procesā noderīgas prasmes un zināšanas – jēgpilnu tehnoloģiju lietošanu mācībās, pārmaiņu vadību, diskusiju prasmes, komandas veidošanu un daudz citu tēmu, kas skolotājiem palīdzēs pilnveidot mācību procesu. Programmas gaitā visas skolas izstrādāja pārmaiņu projektus. Par labāko tika atzīts un Samsung tehnoloģijas 10 000 eiro vērtībā saņēma Preiļu valsts ģimnāzijas projekts, kas paredz iespēju skolēniem pašiem izvelēties mācību laiku un vietu.

Izglītības programmā „Samsung Skola nākotnei“ Latvijā šobrīd iesaistījušies kopumā 235 Latvijas skolotāji

Komentāri 1

Leave a Reply

  • KEPKE
    May 27, 2016, 10:42

    – Mājas darbu saprati?
    – Nē?
    – Grāmatā skatījies?
    – Nē.
    Lūk arī visa digitālā kompetence.