Google šodien paziņo par Digital Garage programmas sākšanu Latvijā, nodrošinot jaunu tiešsaistes platformu, kas piedāvā bezmaksas apmācības par digitālo mārketingu un biznesa attīstīšanu internetā ikvienam – no studentiem līdz uzņēmējiem. Platforma pieejama šeit. 

Digitālo iemaņu trūkums ir viens no lielākajiem izaicinājumiem Eiropas Savienībā (ES) un tai skaitā arī Latvijā. Lai gūtu panākumus jaunajā digitālajā ērā, valstīm jāveicina vietējā uzņēmējdarbība un jāattīsta digitālās iemaņas, lai palīdzētu cilvēkiem izmantot interneta sniegtās iespējas un gūt panākumus tiešsaistē.

Eiropas Komisijas (EK) informācija liecina, ka gandrīz pusei ES iedzīvotāju (47%) nav pienācīgu digitālo iemaņu, taču tuvākajā nākotnē 90% darba vietu būs nepieciešams noteikts digitālo iemaņu līmenis. EK lēš, ka līdz 2020. gadam 825 000 darba vietu netiks aizpildītas šo iemaņu trūkuma dēļ.

Digital_Garage_apmacibu saraksts

Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens: “Lai ietu ekonomiski attīstīto valstu virzienā, mums jāspēj pielāgoties nākotnes darba tirgus vajadzībām. Prognozes rāda, ka tieši informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izglītība ir nākotnes prasmju augšgalā, tāpēc Google iniciatīva, veidot Latvijā virtuālu, viegli pieejamu un saprotamu pašizglītošanās platformu, ir apsveicama. Vairojot digitālās zināšanas dažādās vecuma grupās, mēs paaugstinām kopējo sabiedrības intelektuālo kapacitāti. Aicinu iedzīvotājus būt aktīviem un izmantot šo iespēju – pašizglītoties, tādējādi arī sekmējot valsts darbaspēka pārstrukturizāciju uz augsti apmaksātām darba vietām IKT un saistītajās nozarēs.”

Lai arī cilvēkkapitāla digitalizācijas līmenis Latvijā ir samērā spēcīgs – saskaņā ar ES digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksu (DESI), Latvija pēc cilvēkkapitāla rādītāja ierindojas 15. vietā starp 28 ES dalībvalstīm –, Latvijas mazie un vidējie uzņēmumi digitālās tehnoloģijas neizmanto tik plaši, kā citās ES valstīs. Latvija ierindojas 27. – tātad pirmspēdējā – vietā pēc digitālo tehnoloģiju integrācijas rādītāja. Investēšana savu darbinieku ar informācijas un komunikācijas tehnoloģijām saistītu iemaņu uzlabošanā, iesaistīšanās elektroniskajā pārdošanā un pārrobežu e-tirdzniecībā, digitālās pārvaldes un mārketinga rīku ieviešana un mākoņdatošanas pakalpojumu izmantošana starp Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, ir krietni mazāka nekā starp mazajiem un vidējiem uzņēmumiem citās Eiropas valstīs.

„Internets var būt spēcīgs rīks sabiedrībai, palīdzot attīstīties gan jauniem profesionāļiem, gan uzņēmumiem. Ieviešot mūsu Latvijas Digital Garage programmu, mēs vēlamies nodrošināt valsts pašreizējam un nākotnes darbaspēkam digitālās iemaņas, kā arī palīdzēt mazajiem un vidējiem uzņēmumiem paātrināt viņu izaugsmi, un veicināt viņu piekļuvi globālajiem tirgiem,” skaidro Google Baltijas valstu biznesa attīstības vadītājs Vitauts Kubiļus (Vytautas Kubilius).

Digital Garage platforma ir plašs informācijas resurss, kur lietotāji var gūt labumu no bezmaksas konsultācijām par visu – no klātbūtnes izveidošanas internetā līdz sociālo mediju mārketinga vadīšanai vai mobilo telefonu piedāvāto iespēju izmantošanai papildu klientu piesaistē un daudz kam citam. Lietotāji var izvēlēties tēmas, kuras tie vēlas apgūt, vai arī iziet visu tiešsaistes kursu, saņemot sertifikātu no Google un AIB Europe. Tiešsaistes kurss sastāv no 89 nodarbībām, kas sadalītas 23 tēmās. Katra no piedāvātajām tēmām sastāv no vairākiem video, kuros eksperti un uzņēmēji dalās pieredzē, kā izmantot digitālās iemaņas biznesa attīstīšanai internetā.

Visi uzņēmumi, kā arī privātpersonas, kas ir ieinteresētas savu digitālo zināšanu paplašināšanā, var pieteikties bez maksas, lai apmeklētu tiešsaistes kursus, kas pieejami šajā platformā.