Laikā, kad Latvijas ekonomikas izaugsme mērāma vien pāris procentos, uzņēmējiem ir jāmeklē iespējas, kā uzlabot sava biznesa rentabilitāti. Viena no iespējām ir stingrāka izmaksu kontrole dažādās pozīcijās, tostarp informācijas tehnoloģiju (IT) sistēmu ierīkošanai un uzturēšanai.

Telekomunikāciju uzņēmums “Stream Networks” klientu aptaujā noskaidrojis, ka galvenās problēmas, ar ko saskaras uzņēmumi, ir novecojušas IT tehnoloģijas, neuzraudzītas IT sistēmas, kā arī IT pakalpojumu vienotas kvalitātes trūkums, ko rada daudzi līgumi ar vairākiem IT pakalpojumu sniedzējiem, kuri savstarpēji nekoordinē darbību un strādā saskaņā ar atšķirīgiem kvalitātes standartiem.

“IT uzturēšanas izmaksām ir tendence palielināties, it sevišķi, ja uzņēmumam nav pārskata pār IT resursiem un to izlietojumu, kā arī pilnvērtīgu datu rezerves kopēšanas un drošības ir risinājumu. Turklāt darbu izpildi bieži kavē darbības pārrāvumi, neefektīvas e‑pasta sistēmas un nepietiekamais tehniskais atbalsts,” novērojumos dalās “Stream Networks” valdes loceklis Edgars Ricevs.

IT nozares pārstāvju aplēses liecina, ka, piemēram, izvēloties dažādus pakalpojumu sniedzējus vai algojot dažādus IT administratorus un konsultantus, uzņēmumi bieži pārtērē līdz pat 80% vairāk līdzekļu, salīdzinājumā ar viena pakalpojuma sniedzēja kompleksu IT ārpakalpojumu piedāvājumu. Visbiežāk ar šo saskaras mazie un vidējie uzņēmumi.

Pēc Riceva paustā, centralizējot uzņēmuma IT resursu pārvaldību un kontroli, var palielināt uzņēmuma rentabilitāti un ietaupīt nozīmīgus finanšu resursus, novirzot tos, piemēram, uzņēmuma pamatdarbības attīstībai.

“Paturot prātā centralizācijas ideju, esam radījuši produktu “OneIT, ko varētu dēvēt par IT ārpakalpojumu vienas pieturas aģentūru. Tas ir pilns pakalpojumu cikls, sākot no datortehnikas iegādes un apkopes ikdienā, serveru infrastruktūras izveidošanas un apkalpošanas, līdz IT sistēmu pielāgošanas atbilstoši uzņēmuma vajadzībām, lokālā tīklā ieviešanas, interneta un telefona ierīkošanas, diennakts tehniskā atbalsta nodrošināšanas utt.,” pastāstīja Ricevs.

Tas nozīmē, ka uzņēmēji varēs precīzi prognozēt līdzekļu izlietojumu IT budžetā un nepārmaksāt par IT pakalpojumiem un programmatūrām, darbs būs efektīvāks, ražīgāks, jo būs samazināti darbības pārrāvumi un uzlabota ātrdarbība, datu rezerves kopēšana, arhivēšana un uzglabāšana nodrošinās to, lai nejauši datu zudumi vai darbinieku maiņa neapdraudētu sadarbību ar klientiem vai reputāciju.

Savukārt Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Šeļmanovs-Plešs uzsvēra, ka informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) risinājumi pašlaik ir ikviena veiksmīgi augoša uzņēmuma stūrakmens.

“Iekļaujoties kopējā Eiropas digitālajā tirgū, kur preču un pakalpojumu kustība vairs nav saistīta ar uzņēmuma darbības sfēru un atrašanās vietu, IKT nozīme vēl vairāk pieaug. IKT kā komplekss ārpakalpojums ir tas virziens, kurā būtu jāraugās tiem uzņēmumiem, kas vēlas, lai IKT būtu palīgs, nevis sarežģīta nasta viņu ikdienas darbā,” viņš spriež.

Pēc LIA vadītāja sacītā, uzņēmuma mājas lapas CRM (klientu attiecību pārvaldība), e‑pasti, datu bankas rezerves kopijas, procesu automatizācija, klientu un pasūtījumu pārvaldība, kā arī koplietojamo failu pārvaldība un kiberaizsardzība – ir tās IKT komponentes, kuras drošāk ir izvēlēties kā ārpakalpojumu, kā “mākoņa” servisu, lai visas pūles varētu veltīt uzņēmuma pamatdarbības attīstīšanai.

Centrālās statistikas pārvaldes jaunākie dati rāda, ka Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugums šā gada otrajā ceturksnī noplacis līdz 2,5% pretstatā 2,8% izaugsmei pirmajā ceturksnī. Turklāt IKP palielinājums 2014.gada aprīlī-jūnijā bija zemāks par Finanšu ministrijas prognozēm.

Saistītās tēmas: itit pakalpojumiuzņēmējdarbība

Komentāri 8

Leave a Reply

  • Krūms
    September 21, 2014, 22:14

    Vieni stāsta, ka zogam, otri, ka pārmaksājam, “opreģeļiķes odnako”!

  • Andron MacBeton
    September 21, 2014, 08:46

    Stream Networks ir nejēgu kantoris. Tas ir fakts.
    Diezgan tizls reklāmraksts sanācis.

  • kapitalists
    September 20, 2014, 11:19

    Hei streamnetwork, iedodiet piemeru par 80%. Savadak tas viss ir tads bla bla bla, lidzigi es varu pateikt ka cilveki kuri ieperk partiku uz nedelu ietaupa liidz par 50 % salidzinot ar tiem kas ieperkas regulari, darbadienu vakaros…

  • Tas pats Jānis
    September 19, 2014, 14:51

    Lai nu kurš izteiktos, bet ne Stream Networks…

  • IT
    September 19, 2014, 14:38

    Probēma ir tā, ka vairums to, kuri sevi dēvē par uzņēmējiem, ļoti slikti orientējas IT jomā. Budžets tiek plānots, bet nav nekādas sajēgas par IT budžetu. Reti kur eksistē savlaicīga rīcība. Parasti par IT speciālistiem sāk domāt tikai tad, kad jau vairs nekas nedarbojas. Nevajag aizmirst, ka savs IT speciālists iestadē šādās situācijās izmaksā krietni lētāk, jo novērš problēmas savlaicīgi, nekā kaut kādu mistisku konkursu rezultātā pieaicinātas apkapojošās firmas pārstāvis! Tieši šis apstāklis ir sākumā manis minētās problēmas katalizators.

  • LA
    September 19, 2014, 14:37

    OneIT un LIA vadītāja sacītais ir pilnīgā pretrunā. Pirmie apgalvo, ka uzņēmumam bez viņiem nekas vairs nav vajadzīgs, otrie uzskaita lietas kas ir totāli ārpus OneIT profila un patiesībā veido 80% no 80%īgā IT budžeta. Tikai kārtējais HW starpniecības kantoris, kurš atkal esot lētāks par citiem.

  • KEPKE
    September 19, 2014, 13:01

    Uzņēmums, kas tērē 80% līdzekļus nav uzņēmums, bet pašnodarbinātais.

    • IT
      September 19, 2014, 14:39

      Probēma ir tā, ka vairums to, kuri sevi dēvē par uzņēmējiem, ļoti slikti orientējas IT jomā. Budžets tiek plānots, bet nav nekādas sajēgas par IT budžetu. Reti kur eksistē savlaicīga rīcība. Parasti par IT speciālistiem sāk domāt tikai tad, kad jau vairs nekas nedarbojas. Nevajag aizmirst, ka savs IT speciālists iestadē šādās situācijās izmaksā krietni lētāk, jo novērš problēmas savlaicīgi, nekā kaut kādu mistisku konkursu rezultātā pieaicinātas apkapojošās firmas pārstāvis! Tieši šis apstāklis ir sākumā manis minētās problēmas katalizators.