No šodienas, 14.aprīļa, Latvijā vadošais automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls “Neste” Latvijā sāk piedāvāt jaunu un unikālu produktu – Neste Pro Diesel. Tā ir pasaulē pirmā dīzeļdegviela, kas atbilst Eiropas, ASV un Āzijas valstu autoražotāju stingrākajām degvielas prasībām, kas apkopotas Pasaules degvielas hartā (WWFC – Worldwide Fuel Charter). Pasaules degvielas hartas ieteikumi ir balstīti plašā izpētes darbā un pieredzē, kas apkopota, lietojot dažādas degvielas visā pasaulē. Pasaules degvielas hartas stingrākās prasības apkopotas 5.direktīvā un tās būtiski pārsniedz konvencionālās degvielas (EN590) specifikāciju. Neste Pro Diesel ir pirmā un pašlaik vienīgā dīzeļdegviela pasaulē, kas spēj izpildīt Pasaules degvielas hartas 5.direktīvas prasības.

“Mūsdienās degvielas tiek izstrādātas sadarbībā ar vadošajiem autoindustrijas ekspertiem. Tādi faktori kā automašīnas veiktspēja, cieto daļiņu jeb kvēpu filtra kalpošanas ilgums vai tas, kā degviela ietekmē motoreļļu, kļūst arvien nozīmīgāki kritēriji degvielas kvalitātes noteikšanā. Dzinējam, degvielai un motoreļļai jāstrādā vienoti, lai nodrošinātu ilgu automašīnas darbmūžu. Mūsu atbilde šiem izaicinājumiem ir Neste Pro Diesel,” skaidro Panu Kopra, “Neste” viceprezidents degvielas mazumtirdzniecības jautājumos Somijā un Baltijas valstīs. “Baltijas reģions ir “Neste” mājas tirgus. Mūsu stratēģiskais mērķis ir kļūt par galveno degvielu risinājumu piegādātāju Baltijas jūras reģionā. Neste Pro Diesel piedāvāšana Latvijā ir ievērojams solis šī mērķa realizācijai.”

Neste Pro Diesel no šodienas būs pieejama visās lielākajās “Neste” degvielas uzpildes stacijās Latvijā. Tā papildinās jau esošo “Neste” degvielu – Neste Futura 95, Neste Futura 98 un Neste Futura Diesel – piedāvājumu. Neste Pro Diesel ir izstrādāta Somijas vadošajā naftas un atjaunojamo degvielu pārstrādes uzņēmumā “Neste”, Porvoo, Somijā. Neste Pro Diesel jau ir pieejama Lietuvā un Somijā.

“Mēs esam priecīgi un gandarīti, ka beidzot varēsim piedāvāt šo unikālo produktu arī Latvijas autobraucējiem,” stāsta Arttu Airiainens, SIA “Neste Latvija” ģenerāldirektors. “Neste Pro Diesel ir piemērota visām vieglajām un smagajām automašīnām ar dīzeļdzinējiem, neatkarīgi no ražošanas gada. Neste Pro Diesel pārspēj pat visstingrākās autoražotāju prasības pret dīzeļdegvielu.”

Neste Pro Diesel pārākums pār citām pasaulē pieejamajām dīzeļdegvielām skaidrojams ar progresīvu pārstrādes tehnoloģiju un visaugstākās kvalitātes ogļūdeņraža frakcijām. Neste Pro Diesel sastāvā ir “Neste” atjaunojamā dīzeļdegviela jeb hidrogenētas augu eļļas (HVO), kuru iegūst, hidrogenizējot dažādus augu un dzīvnieku pasaules izcelsmes produktus – palmu augļu eļļu, dzīvnieku un zivju tauku pārpalikumus, rapšu un sojas eļļu, aļģes, mikrobus un citas izejvielas.

Somijas VTT Tehniskās pētniecības centra, Tamperes Lietišķo zinātņu Universitātes un Neste dzinēju laboratorijas veiktajos testos Neste Pro Diesel uzrāda pārākumu 10 būtiskākajos dīzeļdegvielas parametros:

  • samazina degvielas patēriņu līdz pat 5%;
  • palielina dzinēja jaudu līdz 4%;
  • nodrošina salizturību līdz -37C;
  • samazina CO2 izmešu daudzumu līdz 20%;
  • uztur dzinēju tīrāku;
  • motoreļļa kalpo ilgāk;
  • nodrošina klusāku dzinēja darbību;
  • samazina piedegumu uz inžektora;
  • cieto daļiņu (kvēpu) filtrs kalpo ilgāk;
  • samazina kaitīgo izmešu daudzumu.

Komentāri 13

Leave a Reply

  • HVZ
    May 9, 2016, 15:50

    ielēju to bio kosmosu bākā, bet tad pamanīju sarkanu uzlīmi uz korķa, no bio diesel! Cerams, ka bembis nenosprāgs!
    Gaitā atšķirību nekādu nemana, paātrinājums no 0-100 kā bija 6sek robežās, tā arī turas joprojām.
    Kad pieliešu atkal pilnu bālu, tad varēšu ievērtēt, vai ir ekonomiskāks.

    • Heymann
      May 11, 2016, 23:04

      Kur dabūji tik lēnu pulksteni, ka Tavs bembis palika trīs reizes ātrāks?

  • Zzk
    May 4, 2016, 00:40

    Tiem kam ir probleema ar atgaazeem tehnuskajaa apskatee, tad shis diizels it zelta cenaa…
    Man it kaa viss ok ar atgaazeem, bet intereses peec ieleeju pirms teh lai saliidzinaatu un rezultaats vnk shocking.-pagaajusho gadu 1.5 un ar sho diizeli shogad 0.35,takaa no salona izbraucis auto uzraadiija.

    • gross
      May 6, 2016, 13:27

      Tur drīzāk būs pie vainas tevis uzliktais magnēts ieplūdes trubā, kas pareizā virzienā sagrupē degvielas molekulas un par 150% uzlabo degvielas sadegšanas koeficientu.

  • Andron Mc
    April 30, 2016, 19:54

    Ņemot vērā ka šitajā brīnumzemes leiputrijā auto ir katram debīlam kroplim, kapēc gan ne…
    Drīz arī Neste piedāvās kaukādus magnētus uz degvielas trubiņām. Ja debīlam kroplim ir nauda, tad vajag viņam to naudu izkrāpt, savādāk viņš ar to naudu aizrīsies :-)

    • >Andron Mc
      May 2, 2016, 13:04

      Dīvaini tev dzīves uzskati, ja visi, kam ir nauda ir debīli kropļi! Kā tad sauc tos, kam nav naudas un kas citus apsaukā par kropļiem!?Kā tu sevi dēvē?

  • Cik saprotu
    April 29, 2016, 12:00

    Cik sabrotyu, tad šis ir tīrs bio dīzelis, tikai radīts ar citu tehnoloģiju!?

  • as
    April 19, 2016, 13:30

    Varētu lūdzu plašāk par to bio ? Agrāk taču bija liela ņemšanās par % attiecību, cik jābūt rapsim iekšā, šeit par to nav precīzi minēts nekas. Vai tās prasības ir mainījušās, vai tiek ievērotas citā veidā ar citiem atjaunojamiem resursiem?

  • PNirvana
    April 14, 2016, 20:41

    Un cerams rapsis vairs nav iekljauts :D

    • Tas pats Jānis
      April 15, 2016, 08:24

      Neste jau tā nelej rapša draņķi dīzelī – viņi tos nepieciešamos % ražo no kalošām un citiem atkritumiem.
      Jautrākais ir nevis šī cena nestē, bet gan cenas starpība Lietuvā – tur pašlaik labi zem 90 centiem saļara… A mums ir veiksmes stāsts!

  • Smarags
    April 14, 2016, 14:28

    99.9centi litraa, par 5% ekonomiskaak, bet par 10% daargaak nenjemot veeraa paareejos “ieguvumus”.

    • Tas pats Jānis
      April 18, 2016, 09:26

      10% ir salīdzinājumā ar LV cenām – salīdzinot ar LT cenām (kur jau nodoklis iekšā), sanāk visi 30% – vot tas ir normāls pizness!

  • KasparsB
    April 14, 2016, 13:55

    un nekas par cenu :D