Swedbank izpēte liecina, ka vairums Latvijas iedzīvotāju kaut reizi atteikušies no pirkuma, ja nav bijis iespējas norēķināties ar karti. Tāpat uzņēmumu finanšu rādītāju analīze apstiprina, ka mūsdienu norēķinu ieviešanai uz tiem ir pozitīva ietekme. 

Līdz ar to, pieaugot sabiedrības pieprasījumam pēc iespējas veikt norēķinus elektroniski, Swedbank piedāvā īpaši mazajiem uzņēmējiem piemērotu  inovatīvu produktu – karšu lasītāju viedtālruņiem, kas dos iespēju veikt elektroniskos norēķinus jebkurā vietā un laikā, kas īpaši svarīgi amatniekiem, sezonālo produktu tirgotājiem, izbraukuma tirdzniecības uzņēmumiem u.c.

Swedbank-karsu-lasitajs-viedtalruniem

“Līdz ar tehnoloģiju attīstību mainās arī sabiedrības paradumi un uzvedības modeļi. To apliecina gan bankas veiktā sabiedriskās domas izpēte, gan arī skaitļi. Piemēram, šobrīd jaunākajam maksājumu kartes īpašniekam ir seši, bet vecākajam – 105 gadi. Vienlaikus 72% iedzīvotāju atzīst, ka visbiežāk norēķinās ar karti, kā galveno priekšrocību atzīstot ērtumu un drošību. Tas tikai vēlreiz apstiprina, ka elektroniskie norēķini pārliecinoši kļūst par dominējošo maksājumu formu faktiski visās sabiedrības grupās,” uzsver Renārs Rūsis, Swedbank valdes loceklis un Privātpersonu pārvaldes vadītājs.

Tāpat iedzīvotāju aptaujā konstatēts, ka 66% Latvijas iedzīvotāju saskārušies ar gadījumiem, kad elektronisko norēķinu trūkums viņiem ir licis atteikties no kādu pakalpojumu izmantošanas vai pirkuma veikšanas.

Renārs Rūsis norāda: “Statistika tikai apliecina mūsu pašu ikdienas praksē novēroto –vienmēr ir kāds, kas grib norēķināties ar karti! Vai tas būtu gadatirdziņa, vai mūzikas festivāla, vai dziesmu svētku apmeklējuma laikā – cilvēki ne vienmēr spēj precīzi izplānot, cik daudz būs nepieciešams skaidras naudas un tādēļ bieži vien ir spiesti atteikties no pirkuma izdarīšanas no vietējā amatnieka, mājražotāja vai izbraukuma ēdināšanas pakalpojumu nodrošinātāja. Līdz ar to, Swedbank piedāvātais risinājums, kurā jau ir iestrādāta bezkontakta karšu pieņemšanas tehnoloģija, ir izcili piemērots tieši šādiem, arī sezonāli strādājošiem, uzņēmējiem.”

Swedbank piedāvātais inovatīvais risinājumus – karšu lasītājs viedtālruņiem – ir īpaši piemērots mazajiem uzņēmējiem, ko arī apliecina pasaules prakse (Zviedrija, Itālija u.c.). Tas dod iespēju veikt norēķinus jebkurā vietā un laikā, ir mazs un ērti pārvietojams, un tā darbības nodrošināšanai ir nepieciešams tikai viedtālrunis vai planšetdators.

“Latvijā šobrīd kopumā ir izsniegti 2,3 miljoni maksājuma karšu, kopējais maksājumu skaits ik gadu pieaug (attiecībā pret 2015.gadu, šogad pirmajā ceturksnī tas ir 13%). Cilvēki arvien vairāk un biežāk izvēlas norēķināties ar karti arī par mazākiem pirkumiem. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka karšu izmantošanas intensitāte nākotnē tikai pieaugs un tie uzņēmēji, kuri tādu iespēju nodrošinās, konkurences cīņā būs uzvarētāji,” stāsta Beāte Krauze, Swedbank Naudas pārvaldības daļas vadītāja.

Swedbank izpēte apliecina, ka uzņēmumi, kuri ieviesuši iespēju veikt norēķinus ar karti, ir uzlabojuši savus finanšu rādītājus. Beāte Krauze norāda, ka 76% analizēto uzņēmumu pēc termināļa ieviešanas ir pieaudzis apgrozījums, bet 70% – uzlabojušies peļņas rādītāji. Savukārt par 42% pēdējo trīs gadu laikā pieaudzis apgrozījums tiem Swedbank klientiem, kas izmanto karšu norēķinu ierīces.

“Tā kā karšu lasītāja viedtālruņiem darbības nodrošināšana ir pietiekami vienkārša (nepieciešams tikai viedtālrunis vai planšetdators) un tā izmaksas ir ļoti konkurētspējīgas, tas sezonāli strādājošiem uzņēmumiem, rokdarbniekiem, izbraukuma ēdināšanas pakalpojumu nodrošinātājiem dos iespēju paaugstināt savu konkurētspēju un spert lielu soli pretī saviem potenciālajiem klientiem. Arī ierīces izmaksas ir atbilstošas tieši mazo uzņēmēju segmentam, jo tam ir tikai vienreizēja iegādes maksa. Līdz ar to aicinu jebkuru mazo komersantu, kas šogad plāno piedalīties gadatirgos vai mūzikas festivālos, izvērtēt iespēju ieviest šo risinājumu, tādējādi sekmējot sava biznesa turpmāku attīstību,” norāda Beāte Krauze.

Uzņēmēji, kas jau izmanto karšu lasītāju viedtālruņiem, jau guvuši pārliecību par risinājuma efektivitāti. Coffee Tower īpašnieks Edgars Auziņš: “Šis ir ērts, moderns un foršs digitālais risinājums, kas atvieglo un būtiski uzlabo uzņēmuma ikdienas darbu. Klienti ir izteikuši pozitīvas atsauksmes, kas apliecina, ka ierīce nodrošina klientiem draudzīgu pakalpojumu sniegšanu. Tāpat esmu atklājis, ka ierīces funkcionalitāti iespējams pielāgot uzņēmuma iekšējo funkciju nodrošināšanai, piemēram, attālināti varu sekot līdzi kafejnīcu ķēžu darbībai”.

Karšu lasītāju viedtālruņiem no 1.jūnija ir iespējams iepriekš pasūtīt Swedbank internetbankā, savukārt no 9.jūnija tas būs pieejams arī filiālēs.

Komentāri 6

Leave a Reply

  • Jāēd arī ir
    June 3, 2016, 06:26

    Kārtīgs amatnieks 5čuku liks kabatā, nevis blēņosies ar bezskaidru 5čuku, no kura kabatā nonāks labi, ja centi. Ierīce ierindojas kategorija “vēl viens mēģinājums izskaust ēnu ekonomiku” ?

  • Ziperis
    June 1, 2016, 19:52

    Ne vārda par cenu. Tad jau būs astronomiska.

  • Elektriba
    June 1, 2016, 18:57

    Pastaviga savienojuma ar mob izmantojot B/T neticas, ka mob var dienu novilkt. Par parejo nemaz nerunajot

    • Kams
      June 1, 2016, 22:33

      Pulkstenis savienojas ar telefonu lietojot BT. Nekādu būtisku ietekmi uz telefona bačas laiku nemanu.