Bērnu grāmata par algoritmisko domāšanu un programmēšanu, kas ļoti īsā laikā ieguvusi lasītāju nedalītu interesi, nu ar informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma Visma Enterprise atbalstu atradusi savu ceļu uz 100 bibliotēkām visā Latvijā. 

Lai noskaidrotu, kurām bibliotēkām grāmatas dāvināt, internetā norisinājās īpaša akcija, kuras ietvaros cilvēki varēja pieteikt 100 Latvijas bibliotēkas. Bibliotēku sarakstu, kuras savā īpašumā ieguvušas grāmatu, var apskatīt šeit.

hellorubybook

Visma vadītāja Antra Zālīte uzsver, ka šī grāmata ir jauns un radošs veids, kā vienkāršā un bērniem saprotamā veidā pastāstīt par sarežģīto programmēšanas pasauli: “Programmēšanas principi ir valoda, kas nākotnē noderēs ikvienam. Tāpēc ir svarīgi to sākt apgūt, cik agri vien iespējams. Mēs dzīvojam digitālajā laikmetā. Iespēju ir ļoti daudz un gribētos, lai bērni uz tehnoloģijām raugās ne tikai kā patērētāji, bet redz sevi arī kā cilvēkus, kas var tās radīt.”

Kā atklāj grāmatas izdevniecības un Biedrības bērniem “DROŠI un KOŠI” pārstāve Kristīne Morozova, grāmata “Sveika, Rūbij! Programmēšanas piedzīvojumi” joprojām aktīvi tiek pieprasīta grāmatnīcās. Pirmajās 2 nedēļās tā bija pat 5. pirktākā grāmata “Jānis Roze grāmatnīcās”. Kopējā grāmatas tirāža ir 2000 eksemplāri. Puse no tirāžas ir realizēta mēneša laikā kopš grāmatas iznākšanas. Tās iegādājušies gan informātikas skolotāji, gan centrālās bibliotēkas, gan ar programmēšanu un tehnoloģijām saistītu uzņēmumu pārstāvji.

“Mazie Rūbijas fani to neizlaiž no rokām un cītīgi seko līdzi meitenes piedzīvojumiem, lai vairāk iepazītos ar katru no Rūbijas draugiem – Lapsām, Pingvīniem, Robotiem, Sniega leopardieni un Džango. Mammas saka, ka pašas nav tikušas pie grāmas izšķirstīšanas, jo Rūbijas pasaule ievilinājusi bērnus un tā kļuvusi par bērnu iemīļotu grāmatu pat pirms gulētiešanas”, atklāj K. Morozova.

„Sveika, Rūbij! Programmēšanas piedzīvojumi” (Hello Ruby: Adventures in Coding) autore ir somu stāstniece un datorprogrammētāja Linda Liukasa. 2014. gada pavasarī izdevuma iecere kolektīvās finansēšanas platformā Kickstarter savāca ievērojamu summu – 380 000 dolāru un kopš tā laika grāmata ir iemantojusi lielu popularitāti, piedzīvojot izdevumus angļu, somu un zviedru valodās.

Grāmata veidota divās daļās – stāsts par mazo meiteni Rūbiju un praktiski pildāmi uzdevumi, kas palīdz labāk atklāt programmētāja domāšanas pamatus. Bērni tiek iepazīstināti ar programmēšanas pamatiem, programmētāja domāšanu un attieksmi, kas svarīga šajā profesijā. Piemēram, spēju sadalīt problēmu sastāvdaļās, saskatīt līdzības, domāt algoritmiski, atkļūdot problēmas un sadarboties. Mūsdienās datoriem ir arvien lielāka loma dažādās dzīves jomās un nepieciešamība pārzināt programmēšanas ābeci kļūst aizvien lielāka.