Surogātpasts 2011. gadā: pastkastēs mazāk mēstuļu, bet vairāk vīrusu

Pagājušajā 2011. gadā turpinājās pēdējo gadu tendence, uzrādot pozitīvu surogātpasta daudzuma samazināšanās gaitu. 2010. gadā aktivizētā cīņa pret robottīkliem nav bijusi veltīga un ir izraisījusi liekpasta apjoma krišanos, kas no visaugstākā 85,2% rādītāja 2009. gadā ir sarucis līdz 80,26% saskaņā ar pagājušā gada rezultātiem.

Tomēr liekpasta ziņojumu skaita samazināšanos pavada satraucoša tendence, kas ir saistīta ar surogātpasta bīstamības pieaugumu. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu 2011. gadā mēstuļu ar kaitīgiem pielikumiem īpatsvars ir pieaudzis 1,7 reizes un veidoja 3,8%. Hakeri, kas organizē šādus lielapjoma sūtījumus, aktīvi izmanto sociālās inženierijas metodes. Viņi var maskēt savas mēstules par paziņojumiem no oficiālām valsts iestādēm vai tīmekļa resursiem, kā arī pievilināt datorlietotājus, piedāvājot dažādas dāvanas. Blēži nekautrējas izmantot arī atklātu iebiedēšanu dažādu interneta pakalpojumu administrācijas vārdā, draudot, piemēram, to personīgo kontu īpašniekiem ar iespējamu piekļuves bloķēšanu šiem resursiem. Turklāt bieži vien likumpārkāpēji paļaujas uz lietotāju ziņkārību un neuzmanību, maskējot izsūtīto mēstuļu pielikumus par e-biļetēm, norādījumiem pastkastes paroles atgūšanai un daudz ko citu.

Par vienu no spilgtākajām pagājušā gada tendencēm kļuva tā dēvētā mērķpikšķerēšana, kuru hakeri veica, izplatot sūtījumus uz iepriekš izvēlētām lietotāju adresēm. Parasti šādām mēstulēm ir viens mērķis – iegūt lietotāju reģistrācijas datus, lai pēc tam saņemtu piekļuvi viņu kontiem tiešsaistes pakalpojumos, internetbankā vai nozagtu viņu darba devēja uzņēmuma konfidenciālo informāciju. Šādas mērķpikšķerēšanas piemērs ir personalizētās vēstules, kuras atšķirībā no tradicionālā surogātpasta ietver personīgu vēršanos pie saņēmēja. Šādu sūtījumu nav daudz, kas ievērojami sarežģī cīņu pret tiem, izmantojot drošības programmatūru.

Bez surogātpasta izplatītāju uzmanības nepalika arī gada sensacionālākie notikumi, kurus hakeri tradicionāli izmanto lietotāju šmaukšanai. Zemestrīce Japānā, Lībijas līdera Muammāra Kadafi un Ziemeļkorejas vadoņa Kima Čenira nāve figurēja tā dēvētajās «Nigērijas vēstulēs», kas tika izsūtītas krāpšanas nolūkā.

Lielas pārmaiņas ir notikušas liekpasta izcelsmes valstu vidū. 2010. gadā pirmajā vietā ierindojušās Amerikas Savienotās Valstis (–9,24%) saskaņā ar pagājušā gada rezultātiem nav pat iekļuvušas saraksta pirmajā desmitniekā. Līdzīgi mainījusies arī Krievijas (–2,8%) pozīcija, kas no trešās vietas nonākusi devītajā.

Pjedestāla virsotnē iekārtojusies Indija (+4%), kas agrāk ieņēma otro vietu. Tai seko Brazīlija (+3,4%) un Indonēzija (+5,15%), kas pakāpušās attiecīgi no piektās un sešpadsmitās pozīcijas. Savukārt surogātpasta avotu reģionālais sadalījums nav būtiski mainījies, un visvairāk mēstuļu joprojām tiek izplatīts no Āzijas, Latīņamerikas un Austrumeiropas valstu teritorijas.

«Pasaules IT sabiedrības un vairāku valstu tiesībaizsardzības iestāžu spiedienam uz surogātpasta izplatīšanas biznesu ir rezultāti, tomēr kopumā liekpasts kļūst bīstamāks un turpmāk aizvien biežāk būs sastopams tiešpasts, kura mērķis ir nozagt uzņēmuma vai personas konfidenciālo informāciju,» komentē Kaspersky Lab Satura analītiķu nodaļas vadītāja Darja Gudkova. «Jaunattīstības valstu piemērs parāda, ka ātrdarbīga interneta pieejamība, lietotāju relatīvi zema datorpratība un atbilstošu tiesību aktu trūkums rada surogātpasta izplatītājiem labvēlīgu augsni. Tieši tāpēc ar šo apdraudējumu ir jācīnās kompleksi, pievēršot īpašu uzmanību sabiedrības informētībai par informācijas drošības noteikumiem.»

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:



1 komentārsatpakaļ uz rakstu

#1AnonīmsFebruary 20, 2012, 23:27

lol, mēstules.


#2AnonīmsFebruary 21, 2012, 01:27

lol, mēstules.


Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Windows 10 ir klāt!

Windows 10 ir klāt!(15)

No šodienas, 29. jūlija, Windows 10 kā bezmaksas atjauninājums kļūs pieejams esošajiem Windows 7 un Windows 8.1 lietotājiem 190 valstīs un turpmāk arī kopā ar jaunajām Windows ierīcēm. Gan individuālie lietotāji, gan uzņēmumi turpmāk varēs izmantot Microsoft Edge, Xbox App, Office Mobile lietotnes un citu jaunumu priekšrocības.

Astrosecret – pirmā latviešu aplikācija, kas ieguvusi Facebook atbalstu

Astrosecret – pirmā latviešu aplikācija, kas ieguvusi Facebook atbalstu(2)

Latvijā izstrādātās aplikācijas Astrosecret komanda ziņo, ka, konkurējot ar simtiem tūkstošu citām aplikācijām pasaulē, ir iekļuvuši ekskluzīvā Facebook programmā FbStart, kas palīdz jauniem biznesiem un lieliskām aplikācijām, sniedzot tiem ievērojamu konsultatīvu un finansiālu atbalstu. 

Ceļojuma aplikāciju TOP 8

Ceļojuma aplikāciju TOP 8(4)

Vasara ierasti ir atvaļinājumu, ceļojumu un pārgājienu laiks, taču, lai viss iecerētais izdotos kā plānots, nepieciešana rūpīga gatavošanās. Kur atrast aviobiļetes un naktsmājas? Kā neapmaldīties svešā pilsētā? Kā uzņemt elpu aizraujošus skatus? Samsung Electronics produktu eksperts Jānis Lejnieks iesaka aplikācijas, kuras, lejupielādējot savā viedierīcē, zini – brauciens izdosies.

Lai ierobežotu braukšanu dzērumā, līgotājiem izveidota bezmaksas mobilā aplikācija Wise drinking jaunākā versija

Lai ierobežotu braukšanu dzērumā, līgotājiem izveidota bezmaksas mobilā aplikācija Wise drinking jaunākā versija(5)

Lai izglītotu patērētājus par atbildīgu alkohola patēriņu, kā arī, lai samazinātu to autovadītāju skaitu, kuri vada transportlīdzekli alkohola reibumā, sociālās atbildības projekta Responsib’All Day ietvaros Pernod Ricard ir laidis klajā jaunāko mobilās aplikācijas Wise drinking versiju, ar kuras palīdzību var noteikt patērēto alkohola daudzumu un tā pārsniegšanas gadījumā saņemt norādes par tuvāko sabiedriskā transporta pieturas

Pretsmēķēšanas aplikācija iCoach palīdz dzīvot bez tabakas

Pretsmēķēšanas aplikācija iCoach palīdz dzīvot bez tabakas(13)

Katru gadu 31.maijā Pasaules Veselības organizācija atzīmē Pasaules pretsmēķēšanas dienu (World No Tobacco Day), lai informētu sabiedrību par tabakas kaitīgo ietekmi uz veselību un samazinātu tabakas patēriņu visā pasaulē. Pēc pērnā gada Eiropas Komisijas pretsmēķēšanas kampaņa “Beidz smēķēt, sāc augstāk mērķēt!” katrs trešais no vairāk nekā 431 000 reģistrētajiem kampaņas dalībniekiem  atmeta smēķēšanu.

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.