Informācijas tehnoloģiju pamatlicējs IBM pirms gaidāmās svētku sezonas ir nācis klajā ar jaunu un inovatīvu aplikāciju Watson Trend App. Tā lietotājiem sniedz ieskatu pasaules populārāko un pieprasītāko preču sortimentā, kuru apkopo kompānijas superdators Vatsons (Watson).

Jaunā aplikācija apstrādā teju 10 000 dažādu tiešsaistes resursu – sociālos tīklus, blogus, forumus, lietotāju komentārus, preču apskatus utt. Kopumā tie ir desmitiem miljonu sarunu starp interneta lietotājiem, un tas viss, lai izceltu visvairāk apspriestās un iekārotās preces. Jaunā aplikācija ar superdatora palīdzību spēj prognozēt, kura prece tuvākajā laikā kļūs iekārojama, ļaujot pircējam laikus to iegādāties.

maxresdefault

Vatsons saprot cilvēku valodu un, apvienojot šīs prasmes ar superdatora spēju mācīties, var paredzēt patērētāju uzvedību un ātri vien atklāj pircēju vēlmes un populārākos modes virzienus gan attiecībā uz jauniem produktiem, gan arī zīmolu kopumā.

“Ieraudzīt tendences datos – tas ir tas, ko cilvēks dara lēni, bet sistēmas var pamanīt ļoti ātri. Uzņēmējam, kas prognozē savu darbību, iepirkumus, reklāmas, papildproduktus, šādi dati ir ļoti svarīgi, un tie palīdzēs sasniegt labākus darbības rezultātus. Šādu pieeju var izmantot arī citās biznesa jomās – no ražošanas plānošanas līdz kompānijas budžeta veidošanai. Mēs varam prognozēt produktu kvalitāti, savu pakalpojumu kvalitāti un pat prognozēt budžetus un pārdošanas efektivitāti,” atzīst IBM Latvija vadītājs Edijs Tanons.

Lai aplikācijas lietotājiem pasniegtu gatavu informāciju par topa produktiem, Vatsons pēta saturu, kontekstu un uzskatus par konkrētajām precēm un zīmoliem. Katrai no šīm grupām ik dienu tiek piešķirts relatīvais tendeces rezultāts (Trend Score), kas svārstās no 0 līdz 100, balstoties uz sarunu daudzumu un to, cik ātri šāda veida sarunas par konkrētu preci vai produktu parādās.

Aplikācijas lietotāji var redzēt TOP 100 trendīgākos produktus trijās kategorijās – elektroierīces, rotaļlietas un veselība. Katram produktam ir izveidots īss apskats, balstoties uz pircēju rakstīto dažādos interneta resursos.

“Jāteic, ka pārdošanas līderi Latvijā mainās, ņemot vērā pasaules trendus, jaunumus tehnoloģiju pasaulē, reklāmas aktivitāti un citus faktorus. Tā, piemēram, mobilo telefonu pārdošanu tops pēc zīmoliem izskatās šādi – Just5, Samsung, Apple, Sony un LG. Iznākot, piemēram, jaunajam Apple modelim, kopējā zīmola produktu pārdošana pieaug, un tas topā pakāpjas. Turklāt tas notiek ne tik daudz uz jaunā modeļa rēķina, bet gan tāpēc, ka pieaug arī iepriekšējā modeļa pārdošana,” stāsta interneta veikala 220.lv mārketinga direktore Laila Snidzāne, piebilstot, ka saskaņā ar 220.lv pārdošanas datiem Latvijā populārākie televizoru modeļi ir LG un Samsung.

“Cilvēki internetā iegādājas ļoti dažādas preces – no precēm zīdaiņiem līdz pat ļoti specifiskiem produktiem. Šī gada nogalē internetveikala 1a.lv pirktākie produkti joprojām ir mobilie telefoni, to aksesuāri, datortehnika, televizori, lielā un mazā sadzīves tehnika. Tuvojoties Ziemassvētkiem, daudzi mūsu pircēji internetā izvēlas rotaļlietas, tostarp, populāros LEGO konstruktorus,” uzsver interneta veikala 1a.lv mārketinga direktors Normunds Namnieks.

IBM radītā aplikācija ļauj ikvienam izdarīt secinājumus gan par Latvijas pircēju aktualitātēm un vajadzībām, gan uzmanīgi vērot pasaulē notiekošās tendences.

Aplikāciju IBM Watson Trend bez maksas iespējams lejupielādēt Apple App Store.