LG Electronics (LG) veicis pētījumu, lai noskaidrotu, kādām modernām tehnoloģijām un funkcijām Latvijas patērētāji, iegādājoties jaunu televizoru, dod priekšroku. Pētījumā secināts, ka attēla izšķirtspēja šajā sarakstā ieņem pirmo vietu, 64% respondentu norādot uz šī faktora svarīgumu. Patērētājiem ne tikai rūp augsta izšķirtspēja, bet arī dabisku, dzīvīgu krāsu attēlojums uz ekrāna (57%). Vērā ņemams arī fakts, ka televizora spēja pieslēgties citām ierīcēm ieņēmusi trešo vietu (56%), apsteidzot tādas svarīgas tehniskās īpašības kā ekrāna tehnoloģija (47%) un skaņas kvalitāte (46%).

Lai arī Latvijas patērētāji bieži vien nelabprāt maina savus televizorus, ja vien tie nav bojāti (47%), viņi izvērtē vairākus faktorus, kas tiek ņemti vērā, izvēloties jaunu televizoru. Šo faktoru svarīgums mēdz atšķirties gan starp dzimumiem, gan vecuma grupām. Piemēram, piecas svarīgākās televizora īpašības vīriešu respondentiem ir attēla kvalitāte (69%), ekrānu tehnoloģija – OLED vai LED – (54%), dabisks krāsu attēlojums uz ekrāna (50%), savienojamība ar citām ierīcēm (46%) un Smart TV pieejamība (41%). Savukārt aptaujātām sievietēm Smart TV funkcijas (26%) pieejamība nav tik būtiska, bet savā piecu svarīgāko īpašību sarakstā viņas iekļauj viegli lietojamu tālvadības pulti (44%). Savukārt, sievietēm dabisku krāsu attēlojums uz ekrāna (64%) un savienojamība ar citām ierīcēm (63%) ir svarīgākie faktori jauna televizora izvērtēšanā.

Lietotājiem, kuriem dabiskais krāsu attēlojums uz ekrāna ir viena no svarīgākajam funkcijām, vajadzētu apsvērt tādu televizoru iegādi, kas aprīkoti ar In Plane Switching (IPS) paneļiem, nevis parastajiem Twisted Nematic (TN) paneļiem. Tādējādi tiek uzlabota krāsu konsistence un samazināta krāsu mainība, nodrošinot televizoriem iespēju atveidot visdzīvīgākās krāsas. Savienojamību ar citām ierīcēm, tostarp viedtālruņiem, planšetdatoriem un skaņas sistēmām, vislabāk nodrošina televizori, kas aprīkoti ar Smart TV platformu. Smart TV nodrošina ne tikai savienošanas iespējas, bet arī iespējas koplietot saturu starp dažādām ierīcēm. Tie, kuriem svarīgi ekrānu tehnoloģijas uzlabojumi, varētu būt ieinteresēti aplūkot jaunāko papildinājumu OLED un LED televizoru klāstam – Quantum Dot. Īsumā, Quantum Dot ir LCD televizoru tehnoloģijas modifikācija. LCD fona apgaismojuma priekšā novietojot QD klājumu, tiek panākti būtiski sasniegumi krāsu reprodukcijas kvalitātes un vispārējā gaišuma ziņā, salīdzinot ar parastajiem LED televizoriem. Taču tiem, kuri vēlas pacelt savu ekrāna attēla kvalitāti pilnība jaunā līmeni, vajadzētu izvēlēties OLED televizorus.

Attiecībā uz vecuma grupām, gados jaunāki cilvēki mēdz lūkoties pēc augstākas izšķirtspēja (72%) un Smart TV atbalsta (40%), bet gados vecāki cilvēki uzsvaru liek uz dabisku krāsu attēlojumu ekrānā (64%) un viegli lietojamām tālvadības pultīm (54%). Interesants fakts, ka savienojamība ar citām ierīcēm mēdz būt visai svarīga visās vecuma grupās.

Pētījums veikts visās trīs Baltijas valstīs un tajā tika konstatētas interesantas reģionālās atšķirības. Kamēr Latvijas (64%) un Lietuvas (60%) respondentu svarīgāko īpašību saraksta augšgalā atrodas attēla izšķirtspēja, Igaunijas respondenti uzskata, ka dabiskais attēls (67%) ir svarīgāks. Igauņi arī norādījuši skaņas kvalitāti (55%) kā trešo svarīgāko faktoru, bet lietuvieši (46%) to pat nav iekļāvuši topa pieciniekā. Turpretī lietuvieši salīdzinājumā ar kaimiņiem vairāk uzticas zīmolam (47%), to norādot kā piekto svarīgāko faktoru. Vēl viens faktors, kas starp valstīm ticis uztverts atšķirīgi, ir plānā televizora dizains – lietuviešiem tas bija tikpat svarīgs faktors (46%) kā latviešiem skaņas kvalitāte (46%) un ekrānu tehnoloģija igauņiem (45%).

Pētījums veikts sadarbībā ar Mindshare 2015.gada martā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Aptaujā piedalījušies 1609 respodenti.

Saistītās tēmas: lgtelevizori

Komentāri 2

Leave a Reply

  • ggg97
    April 18, 2015, 19:03

    Kaut kā rakstā OLED ar LED sabāztas vienā maisā. OLED ir matrica, bet LED ir LCD matricas pakaļgaisma.

  • Aigars
    April 17, 2015, 09:10

    RIP 3D. Smart TV, you’re next.