Iegādājoties jaunu elektroierīci, mēs ceram, ka tā kalpos ja ne mūžīgi, tad vismaz pietiekami ilgi, lai mēs paši vēlētos to nomainīt, tomēr realitāte bieži vien ir citāda. Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati liecina, ka pirmā gada laikā pēc elektroierīces iegādes atlīdzību piesaka katrs desmitais klients, kas iegādājies pirkumu apdrošināšanu.

Elektrotehniku un mobilās ierīces līdzīgi kā automašīnu vai nekustamo īpašumu tūdaļ pēc iegādes ir iespēja apdrošināt pret bojājumiem, zādzībām un citiem negadījumiem, kad nav spēkā ražotāja sniegtā garantija. BALTA rīcībā esošā informācija liecina, ka pirmā gada laikā atlīdzības šādās situācijās piesaka katrs desmitais klients, kas iegādājies pirkumu apdrošināšanu. Visbiežāk atlīdzības tiek pieteiktas par mobilo telefonu (87% gadījumu) un planšetdatoru (12% gadījumu) bojājumiem, zādzībām un citiem negadījumiem, retāk – par televizoriem, portatīvajiem datoriem, videokamerām un fotoaparātiem.

broken-iphone

„No atlīdzību pieteikumiem redzam, ka lielākoties – 94% gadījumu bojājumi saistīti ar sadzīviskiem negadījumiem. Piemēram, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem tie ir bojāti ekrāni, ierīcei nokrītot zemē, un mātes plates bojājumi, ierīcei iekrītot ūdenī, un šādos gadījumos ražotāja sniegtā garantija nav spēkā,” norāda Armands Lagons, BALTA Īpašuma un speciālo produktu pārvaldes Produktu vadītājs. Vidējā izmaksātā atlīdzību summa par mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem ir 130 eiro, portatīvajiem datoriem – 150 eiro, savukārt televizoriem – 350 eiro.

Pirkumu apdrošināšanas ietvaros apdrošināšanas sabiedrība BALTA atlīdzina zaudējumus, kas radušies, ja pirkums tiek daļēji vai neatgriezeniski bojāts, nozagts vai nozaudēts.