Rīga, Latvija – 2016. gada 2. maijs – Samsung Electronics ienākumi šī gada pirmajā ceturksnī bijuši 38,37 miljoni eiro (49,78 triljoni Korejas vonu), uzrādot 5,7% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn. Tīrā peļņa šajā periodā sasniegusi 4,04 miljardus eiro (5,25 triljoni Korejas vonu), savukārt ražošanas peļņa bijusi 5,15 miljardi eiro (6,68 triljoni Korejas vonu), kas ir par 12% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī.

Pirmā ceturkšņa ieņēmumu kāpumu veicināja flagmaņu Galaxy S7 un S7 edge agrā pārdošanas uzsākšana un sekmīgā tās norise, papildinātais datu nesēju klāsts, plašāka 14nm procesoru un to komponenšu piegāde un OLED paneļu pārdošanas apjomu pieaugums.

Uzņēmuma IT un mobilo sakaru (IM) segmentā tika piedzīvots ievērojams ieņēmumu pieaugums gan salīdzinājumā ar iepriekšējā gada to pašu periodu, gan iepriekšējo ceturksni. To galvenokārt nodrošinājuši viedtālruņa Galaxy S7 pārdošanas rezultāti, kā arī samazinātās izmaksas, pilnveidojot vidējā un zemākā segmenta viedtālruņu līnijas.

samsung-headquarters

Šis segments, ietverot mobilo sakaru un tīkla tehnoloģijas, šajā periodā uzrādīja konsolidēto peļņu 21,3 miljarda eiro (27,60 triljoni Korejas vonu) apmērā, kas ir 6,6% pieaugums salīdzinājumā ar attiecīgo periodu 2015. gadā, kā arī 3 miljardu eiro (3,89 triljoni Korejas vonu) ceturkšņa ražošanas peļņu, kas ir par 42% vairāk nekā attiecīgi pērn.

Mobilo sakaru segmentā paredzams saglabāt augstu ieņēmumu tendenci, paplašinot Galaxy S7 pārdošanas apjomus un veicinot vidējas un zemas cenas segmenta produktu ienesīgumu.

Mājsaimniecības elektroierīču (CE) segmentā ievērojamu ieņēmumu pieaugumu veicināja premium klases TV modeļu, piemēram, SUHD TV un Curved TV, plašāka pārdošana attīstītajos tirgos, kā arī būtisks augstākās klases sadzīves ierīču pārdošanas apjoma pieaugums Ziemeļamerikā.

Šis segments, kas ietver vizuālo displeju un televizoru (VD), digitālo iekārtu (DA), drukas risinājumu un veselības un medicīnas aprīkojuma (HME) virzienus, šajā ceturksnī uzrādīja konsolidētos ieņēmumus 8,2 miljardu eiro (10,62 triljonu Korejas vonu) apmērā un 393 miljonu eiro (0,51 triljonu Korejas vonu) ražošanas peļņu.

Peļņa vizuālo displeju segmentā ir ievērojami augusi salīdzinājumā ar šo pašu periodu iepriekšējā gadā. Arī mājas elektroierīču segmentā tika novērots peļņas pieaugums, salīdiznot ar šo pašu ceturksni pērn, ko noteica nepārtrauktā Ziemeļamerikas tirgus izaugsme un augošie premium līmeņa produktu (Chef Collection ledusskapis un Activewash™ veļasmašīna) pārdošanas apjomi.

Ņemot vērā patērētāju vēlmi baudīt augstas kvalitātes saturu, paredzams, ka līdz ar tāda sporta notikuma kā Olimpiskās spēles, pieprasījums pēc TV otrajā ceturksnī nedaudz pieaugs. Uzņēmums plāno arī turpmāk uzlabot darbības rentabilitāti, turpinot izstrādāt jaunus un uzlabotus SUHD TV ar pasaulē vienīgo kadmiju nesaturošo Quantum Dot ekrānu, vienlaikus palielinot UHD TV un Curved TV pārdošanas apjomus. Tāpat arī sezonu maiņas ietekmē gaidāms gaisa kondicionēšanas iekārtu pārdošanas apjoma pieaugums.