Samsung ienākumi visā pasaulē šī gada otrajā ceturksnī bijuši 40,77 miljardi eiro, kas ir par 1,92 miljardiem eiro vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Ražošanas peļņa šajā ceturksnī bijusi 6,52 miljardi eiro, uzrādot 992,49 miljonu eiro pieaugumu salīdzinājumā ar pagājušā gada otro ceturksni.

“Arī Latvijā Samsung ir uzrādījis sekmīgus darbības rezultātus,” stāsta Samsung Electronics Baltics Telekomunikāciju vadītājs Baltijas valstīs Māris Ķikāns. Viņš norāda, ka Samsung viedtālruņu pārdošanas apjoms Latvijā un Baltijas valstīs ir audzis straujāk nekā tirgus kopumā, ja salīdzina 2016. gada pirmo pusgadu ar attiecīgo periodu pērn. Latvijā Samsung vidējos tirgus izaugsmes rādītājus šajā segmentā pārsniedzis pat teju trīs reizes. “Otrā ceturkšņa un pirmā pusgada peļņu veicinājusi veiksmīgā Samsung Galaxy S7 sērija. Jaunās sērijas tālruņi pārdoti par 60% vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Galaxy S6 tālruņiem tajā pašā laika periodā vietējā tirgū,” atklāj M. Ķikāns.

samsung-headquarters

Uzņēmumā ir vērojams arī kopējās peļņas pieaugums – gan salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, gan iepriekšējo ceturksni. To veicinājuši labie rezultāti gan pamatproduktu, gan komponentu segmentā. Tāpat to nodrošinājis nepārtraukts premium produktu pārdošanas apjomu pieaugums. Ienesīguma pieaugumu veicinājusi arī pilnveidotā vidējas un zemas cenu kategorijas viedtālruņu līnija. IT un mobilo sakaru (IM) segmenta ražošanas peļņa otrajā ceturksnī bija 3,46 miljardi eiro.

Mājsaimniecības elektroierīču (CE) segmentā sasniegts ievērojams ieņēmumu pieaugums salīdzinājumā ar šo pašu periodu iepriekšējā gadā. To veicinājuši spēcīgi premium līnijas produktu (SUHD TV, Chef Collection ledusskapji, AddWash veļas mazgājamo mašīnas un nesen apgrozībā laistie gaisa kondicionētāji) pārdošanas apjomi. Šajā segmentā otrā ceturkšņa ienākumi bija 9,2 miljardi eiro, savukārt ražošanas peļņa – 820 miljoni eiro.

Arī Baltijas valstīs pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ir gandrīz divas reizes pieaudzis īpaši augstas kvalitātes jeb UHD pārdoto televizoru skaits, apliecinot tendenci, ka patērētāji arvien biežāk dod priekšroku jaunākās paaudzes ekrānu tehnoloģijām. Pamazām palielinās pieprasījums arī pēc televizoru un monitoru modeļiem ar ieliektu ekrānu. LCD displeju produktivitāte un OLED jaudas izlietojuma pieaugums veicinājuši ieņēmumus displeju segmentā, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni ir palielinājušies.

Uzņēmums paredz, ka trešajā ceturksnī komponentu segments saglabās stabilu sniegumu, pateicoties uzlabotajiem pieprasījuma un piedāvājuma nosacījumiem atmiņas mikroshēmām un LCD displejiem, kā arī stabilus ieņēmumus par OLED un System LSI.

Tāpat tiek plānots, ka augustā gaidāmais phablet kategorijas viedtālrunis Samsung Galaxy Note 7 sniegs stabilus pārdošanas rezultātus kā tas bija arī ar Galaxy S7 sēriju. Otrajā pusgadā turpinās palielināties pieprasījums pēc Samsung viedtālruņiem un planšetdatoriem.