LG Electronics (LG) 2015.gada ceturtajā ceturksnī strādājis ar 301,38 miljonu ASV dolāru pamatdarbības peļņu, kas ir par 27% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā 2014.gadā, galvenokārt pateicoties mājsaimniecības preču un izklaides produktu ražošanas struktūrvienību veiksmīgajiem darbības rezultātiem. LG Home Appliance & Air Solution Company kārtējo reizi pierādījusi savu nozīmi, ceturksnī reģistrējot pamatdarbības peļņu 185,49 miljonu dolāru apmērā un gadā kopumā piedzīvojot izaugsmi par 57%. Tirdzniecības apjoms visās struktūrvienībās 2015.gada ceturtajā ceturksnī veidoja 12,57 miljardus dolāru, kas ir par 3,8% vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī, lai arī konkurences apstākļi un valūtas kursu ietekme izraisījusi pārdošanas apjoma kritumu par 4,7% salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu 2014.gadā.

LG Electronics_logo

Neskatoties uz vairākiem panākumiem, ieviešot nozarē vadošos produktus svarīgākajās kategorijās, 2015.gads kopumā bijis sarežģīts. Pamatdarbības peļņa 2015.gadā veidoja 1,03 miljardus dolāru, salīdzinot ar 1,58 miljardiem dolāru pirms gada. Ņemot vērā vāju televizoru pieprasījumu pasaulē un lēnāku viedtālruņu tirgus izaugsmi 2015.gadā, tirdzniecības apjoms pagājušajā gadā kopumā veidoja 48,8 miljardus dolāru, salīdzinot ar 50,98 miljardiem dolāru pirms gada.

LG Home Entertainment Company 2015.gada ceturtajā ceturksnī strādāja ar pamatdarbības peļņu 94,3 miljonu dolāru apmērā. Tirdzniecības apjoms ceturtajā ceturksnī sasniedza 4,09 miljardus dolāru, kas ir par 11% vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējiem trīs mēnešiem, pateicoties OLED un UHD televizoru pārdošanas apjoma pieaugumam, lai arī tirdzniecības apjoms samazinājies gada griezumā, ņemot vērā vājāku globālo televizoru tirgu un nelabvēlīgas valūtas kursu svārstības. Balstoties uz reakciju starptautiskajā elektronikas izstādē CES 2016, LG uzskata ka šogad patērētāji būs vairāk atvērti gan jaunajiem LG OLED televizoriem, gan LG Super 4K Ultra HD televizoriem. LG turpina paplašināt savas televizoru reklamēšanas iniciatīvas, uz ko norāda uzņēmuma pirmā reklāma ASV Nacionālās futbola līgas (NFL) “Super Bowl” izcīņā, kuru izstrādāja slavenie Ridlijs un Džeiks Skoti.

LG Mobile Communications Company reģistrējusi tirdzniecības apjomu 3,26 miljardu dolāru apmērā, kas ir par 12% vairāk nekā trešajā ceturksnī un nemainīgi salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pirms gada, pateicoties pārdošanas apjoma pieaugumam Ziemeļamerikā. Pasaulē ceturksnī kopumā piegādāti 15,3 miljoni LG viedtālruņu, bet pērn kopumā – 59,7 miljoni vienību, kas ir nedaudz vairāk salīdzinājumā ar 59,1 miljonu vienību 2014.gadā. Prognozes liecina, ka viedtālruņu tirgū 2016.gadā saasināsies konkurence, ņemot vērā gaidāmos konkurentu premium modeļus un turpmāku cenu konkurenci masveida piedāvājuma segmentā. Sagaidāms, ka divu jaunu flagmaņu modeļu ieviešana un konkurētspējīgākas izmaksas palīdzēs uzlabot rentabilitāti 2016.gadā.

LG Home Appliance & Air Solution Company 2015.gada ceturtajā ceturksnī sasniegusi tirdzniecības apjomu 3,31 miljarda dolāru apmērā, kas ir nedaudz lielāks salīdzinājumā ar 2014.gada ceturto ceturksni. Dienvidkorejā pārdošanas apjoms gada griezumā pieauga par 13%, pateicoties jauno TWIN Wash veļas mazgājamo mašīnu un premium klases ledusskapju popularitātei. Spēcīgs tirdzniecības apjoms tādos attīstītajos tirgos kā Ziemeļamerikā un Eiropā palīdzējis kompensēt vāju pārdošanas apjomu Dienvidamerikā, Tuvajos Austrumos un NVS, kur tirdzniecības apjoms samazinājies saistībā ar vāju pieprasījumu, ko izraisījis naftas cenu kritums un valūtas kursu svārstības. Pamatdarbības peļņa ceturtajā ceturksnī 185,49 miljonu dolāru apmērā un 847,75 miljonu dolāru apmērā pērn kopumā nodrošinājusi veiksmīgu gada noslēgumu. Uzņēmums cer, ka ultra-premium LG SIGNATURE produktu klāsta ieviešana 2016.gadā palīdzēs aktivizēt LG zīmolu mājsaimniecības iekārtām vairākos konkurējošos tirgos.

LG Vehicle Components Company tirdzniecības apjoms ceturkšņa salīdzinājumā palielinājies par 9% un sasniedzis 449,4 miljonus dolāru, galvenokārt pateicoties automašīnu izklaides sistēmu ražošanas biznesa veiksmīgajai darbībai. Tirdzniecības apjomam pieaugot katrā no 2015.gada ceturkšņiem, uzņēmums gadu noslēdzis ar stabilu pārdošanas apjomu 1,58 miljardu dolāru apmērā. LG prognozē, ka viedo automašīnu un elektrisko automobiļu komponenšu bizness 2016.gadā būtiski palielināsies, ņemot vērā LG-General Motors kopīgo darbu pie Chevrolet Bolt elektriskās automašīnas, kuru LG plāno izmantot, lai atbalstītu jaunas šāda veida sadarbības.