Patērētāju tiesību aizsardzības centrs aizliedz Tele2 reklāmas kampaņu

PTAC ar pagaidu noregulējumu aizliedz Tele 2 reklāmas kampaņu „Bezmaksas telefons pirmklasniekam! O Ls”
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC), izvērtējot SIA „Tele 2” reklāmas kampaņu „BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM!” un tajā izplatīto reklāmas materiālu saturu (piemēram, BEZMAKSAS TELEFONS PIRMKLASNIEKAM! NOKIA 100, Ls 0, Obligātā kredīta atjaunošana Ls1,75/mēn., „ZZ TELEFONS PIRMKLASNIEKAM, PAR BRĪVU!(..)”, „Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!”) ir atzinusi to par jebkuros apstākļos maldinošu un agresīvu komercpraksi un uzliek par tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi.

PTAC SIA „Tele 2”realizētā komercprakse saskaņā ar Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu ir maldinoša un agresīva komercprakse šādu iemeslu dēļ:

  • Reklāmās tiek lietoti apzīmējumi – bez maksas, pa brīvu un „Ls 0”, kuri norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, taču, lai to saņemtu, ir jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi ir jāveic maksājumi vismaz Ls 1,75 apmērā. Šāda komercprakse ir jebkuros apstākļos maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildus maksas, – šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās vispār patērētājiem netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu Ls 1,75 apmērā.
  • Atsevišķās reklāmās ietvertais paziņojums „Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!” nepārprotami ir tiešs aicinājums bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot konkrētā mobilo sakaru pakalpojumu operatora telekomunikāciju pakalpojumus. Šāda komercprakse uzskatāma par agresīvu, jo komercprakses īstenotājs reklāmā iekļauj tiešu bērniem adresētu aicinājumu iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu. Bērni ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām, kuri sava vecuma un zināšanu trūkuma dēļ ir viegli iespaidojami un kuri nodod tālāk informāciju vecākiem, lūdzot vai pat pieprasot vecākiem vai citiem pieaugušajiem iespēju saņemt mobilo telefonu, tādējādi pierunājot izmantot attiecīgo piedāvājumu.

Reklāmas tika izplatītas dažādos kanālos – televīzijā, vides reklāmās, internetā izvietotajos baneros u.c.

Pagaidu noregulējums ir spēkā no tā pieņemšanas brīža līdz PTAC gala lēmuma pieņemšanai.

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:



13 komentāriatpakaļ uz rakstu

#1vm..August 21, 2012, 10:45

mele2 :)


#2nutakAugust 21, 2012, 10:53

pareizi ir

Es pat būtu par to lai aizliedz visus tos 3 par 2 cenu un tamlīdzīgos, kas sastopami uz katra stūra. Apšmaukt muļķi nav gudri


#3111August 21, 2012, 10:54

Ar ko šis atšķiras no dajebkādām citu firmu reklāmām, ka prece X maksā tikai 1ls!!!!!

maziem burtiem apakšā rakstīts - norādītā cena ir pirmā iemaksa un mēnesī papildus jāmaksā 19.99ls 24 mēnešus.

Kāda atšķirība?
Manā piemērā tak arī mani maldina sakot, ka prece X maksā tikai 1ls.


#4RGAugust 21, 2012, 11:31

Un vispār tā kaitinoša TELE 2 reklāma ar Latvijas karoga izmantošanu...


#5asasAugust 21, 2012, 12:50

ja jūs zinātu cik procenti no tele 2 lietotājiem lieto zelta zivtiņas pamatkomplektu (kas ir viens no visneizdevīgākajiem), tad saprastu kādu piķi viņi slauc un kā var atļauties piedāvāt arī kādu ļoti izdevīgu tarifu (kuru bieži vien nākas aktivizēt katru mēnesi un izdevīgums var arī pazust, ja neizdosies izveidot automātisko tarifa pagarināšanu katru mēnesi) Nesauksim viņus par mele2, bet par atklātiem likumīgiem krāpniekiem.


#6vm..August 21, 2012, 13:45

mele2 :)


#7nutakAugust 21, 2012, 13:53

pareizi ir

Es pat būtu par to lai aizliedz visus tos 3 par 2 cenu un tamlīdzīgos, kas sastopami uz katra stūra. Apšmaukt muļķi nav gudri


#8111August 21, 2012, 13:54

Ar ko šis atšķiras no dajebkādām citu firmu reklāmām, ka prece X maksā tikai 1ls!!!!!

maziem burtiem apakšā rakstīts - norādītā cena ir pirmā iemaksa un mēnesī papildus jāmaksā 19.99ls 24 mēnešus.

Kāda atšķirība?
Manā piemērā tak arī mani maldina sakot, ka prece X maksā tikai 1ls.


#9CougarAugust 21, 2012, 14:08

Tele 2 vienkārši varēja dot mobīlos telefonus piesaistītus zz kartei par kādiem 5ls un pircēji netrūktu, nevis skandināt par kaut kadiem bezmaksas telefoniem...


#10RGAugust 21, 2012, 14:31

Un vispār tā kaitinoša TELE 2 reklāma ar Latvijas karoga izmantošanu...


#11Donalds DaksAugust 21, 2012, 14:47

tāpēc arī aizgāju no Mele2, dēļ šitādiem izlēcieniem... bonusi zūd, kredīts zūd, mistiski tarifi ar 6 ciparu skaitļiem aiz komata utt... - nah man tas vajadzīgs...


#12aAugust 21, 2012, 14:54

cik ir bijusi darīšana at Tele 2 visur vienas vienīgas problēmas un krāpāsna reklāmās. vispār vajadzētu Tele 2 likvidēt.


#13wwwAugust 21, 2012, 15:12

Tāds prieks ka melle2 izčakarēja


#14asasAugust 21, 2012, 15:50

ja jūs zinātu cik procenti no tele 2 lietotājiem lieto zelta zivtiņas pamatkomplektu (kas ir viens no visneizdevīgākajiem), tad saprastu kādu piķi viņi slauc un kā var atļauties piedāvāt arī kādu ļoti izdevīgu tarifu (kuru bieži vien nākas aktivizēt katru mēnesi un izdevīgums var arī pazust, ja neizdosies izveidot automātisko tarifa pagarināšanu katru mēnesi) Nesauksim viņus par mele2, bet par atklātiem likumīgiem krāpniekiem.


#15markeAugust 21, 2012, 17:03

kur šajos laikos nav apslēpti teksti? paši varat atbildēt uz šo jautājumu?
pats lietoju tele2 jau desmit gadus, nav bijis neviens brīdis kad esmu neapmierināts ar savu operātoru.


#16CougarAugust 21, 2012, 17:08

Tele 2 vienkārši varēja dot mobīlos telefonus piesaistītus zz kartei par kādiem 5ls un pircēji netrūktu, nevis skandināt par kaut kadiem bezmaksas telefoniem...


#17Donalds DaksAugust 21, 2012, 17:47

tāpēc arī aizgāju no Mele2, dēļ šitādiem izlēcieniem... bonusi zūd, kredīts zūd, mistiski tarifi ar 6 ciparu skaitļiem aiz komata utt... - nah man tas vajadzīgs...


#18aAugust 21, 2012, 17:54

cik ir bijusi darīšana at Tele 2 visur vienas vienīgas problēmas un krāpāsna reklāmās. vispār vajadzētu Tele 2 likvidēt.


#19wwwAugust 21, 2012, 18:12

Tāds prieks ka melle2 izčakarēja


#20markeAugust 21, 2012, 20:03

kur šajos laikos nav apslēpti teksti? paši varat atbildēt uz šo jautājumu?
pats lietoju tele2 jau desmit gadus, nav bijis neviens brīdis kad esmu neapmierināts ar savu operātoru.


#21esAugust 22, 2012, 16:21

Šito gan nesaprotu. Vai tad ar interneta provaideriem nav tas pats? Ierīkošana bez maksas... bet katru mēnesi maksā 20 ls. Tāpat te - telefons bez maksas, bet katru mēnesi maksā...


#22esAugust 22, 2012, 19:21

Šito gan nesaprotu. Vai tad ar interneta provaideriem nav tas pats? Ierīkošana bez maksas... bet katru mēnesi maksā 20 ls. Tāpat te - telefons bez maksas, bet katru mēnesi maksā...


#23to esAugust 23, 2012, 19:29

:)))...nakamais solis ir - nac un sanem savu telefonu Ls5, un pavisam maziem burtiem apaksa - katru menesi - 20 ls.


#24to esAugust 23, 2012, 22:29

:)))...nakamais solis ir - nac un sanem savu telefonu + Ls5, un pavisam maziem burtiem apaksa - katru menesi - 20 ls.


#25SandisSeptember 1, 2012, 12:35

nēēē, zz vēl joprojām nav man piemērots, sākot ar to, ka mājā drausmīgi zona raustās


#26SandisSeptember 1, 2012, 15:35

nēēē, zz vēl joprojām nav man piemērots, sākot ar to, ka mājā drausmīgi zona raustās


Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Pētījums: 76% ģimeņu pārliecinātas – zināšanas ir vērtīgākais guvums no datora

Pētījums: 76% ģimeņu pārliecinātas – zināšanas ir vērtīgākais guvums no datora(0)

Četras piektdaļas jeb 76% vecāku atzīst, ka vērtīgākais, ko bērns vai jaunietis gūst no datora lietošanas, ir jaunas zināšanas, liecina Lattelecom veiktā aptauja. Tikai tad seko izklaide, iespēja sazināties ar radiem vai draugiem (70%), jaunu prasmju apguve (34%) un citas priekšrocības. Lai arī lielākā daļa norāda, ka dators ir nepieciešams mācībām, katra otrā ģimene ar bērniem

“Telco Trends 2015”: Kā strādāt ES vienotajā digitālajā tirgū un saņemt atbalstu no Eiropas fondiem?

“Telco Trends 2015”: Kā strādāt ES vienotajā digitālajā tirgū un saņemt atbalstu no Eiropas fondiem?(0)

10.-13.augustā Rīgā notiks viens no svarīgākajiem ICT notikumiem Baltijas reģionā: “Radisson Blu Hotel Latvija” viesnīcā norisināsies 5. jubilejas Starptautiskā telekomunikāciju konference un izstāde TELCO TRENDS 2015. Tiek gaidīti aptuveni 400 viesi no 20 valstīm – nozares eksperti, uzņēmēji, valsts struktūru izstrādātāji un pārstāvji no Eiropas Savienības un NVS valstīm. Konferences tēmas: vienotais digitālais tirgus, TV,

Jūrmalā uzstādīs automātisku iebraukšanas maksas kontroles sistēmu

Jūrmalā uzstādīs automātisku iebraukšanas maksas kontroles sistēmu(3)

Šodien pie Priedaines caurlaižu punkta izvietotas pirmās automātiskās iebraukšanas nodevas samaksas kontroles izmēģinājuma sistēmas. Kūrortpilsēta tuvāko gadu laikā plāno ieviest pilnībā automatizētu iebraukšanas nodevas kontroli. Šobrīd iebraukšanas maksas kontroli nodrošina pašvaldības policija iebraukšanas posteņos un pilsētā.

Kino Citadele 28. jūlijā rīkos īpašu senasu datorspēļu entuziastiem, rādot dokumentālu filmu par Intel Extreme Masters devīto sezonu

Kino Citadele 28. jūlijā rīkos īpašu senasu datorspēļu entuziastiem, rādot dokumentālu filmu par Intel Extreme Masters devīto sezonu(5)

Sekojot videospēļu popularitātei visā pasaulē, kinoteātris “Kino Citadele” to faniem ekskluzīvā tiešraidē 28. jūlijā piedāvā pasākumu “ALL WORK ALL PLAY: The Pursuit of eSports Glory”, kas aizvedīs apmeklētājus ceļojumā un ļaus sekot vispasaules videospēļu turnejas Intel Extreme Masters (IEM) devītajai sezonai, kurā pasaules izcilākās komandas un spēlētāji apceļos visu pasauli, sacenšoties par čempiona titulu katrs

Bite piedāvā Baltijā unikālu tarifu plānu  – Ģimene

Bite piedāvā Baltijā unikālu tarifu plānu – Ģimene(19)

No trešdienas, 15.jūlija, Bite Latvija piedāvā inovatīvu pakalpojumu Baltijā – vienu tarifu plānu vairākiem cilvēkiem – Ģimene. Tarifu plānu var lietot līdz pat pieciem ģimenes locekļiem, izmantojot neierobežotus zvanus un SMS, kā arī 10GB mobilā interneta, kurus iespējams brīvi dalīt savā starpā. Šāds pakalpojums ir unikāls Baltijā, un Eiropas lielākie telekomunikāciju operatori ko līdzīgu sāka

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.