Digitālā komunikācija un patērētāju ieradumi ir dinamiski, jo strauji seko tehnoloģijām, tādēļ gudriem uzņēmējiem jābūt tikpat dinamiskiem, secina eksperti, apkopojot jaunākās pasaules e-pasta mārketinga tendences un Latvijas interneta lietotāju viedokļus.

Pērn uzņēmuma “Econsultancy” aptaujātie Lielbritānijas mārketinga profesionāļi 68% gadījumu atzina, ka e-pasta mārketinga atdeve ir laba un pat lieliska. Pētījumā tika lēsts, ka 2014.gadā vidēji 23% uzņēmuma pārdevumu ģenerēja tieši e‑pasta mārketings, kamēr katrs piektais aptaujātais uzskatīja, ka šis kanāls ģenerēja vismaz 30% pārdevumu.

Kamēr Latvijā e-komercija vēl tikai attīstās, esam apkopojuši aktuālākās tendences, lai uzņēmēji labākus rezultātus varētu sasniegt jau tagad.

# Dizains, kas pielāgojas ierīcei, nevis otrādi

Teju divi no katriem pieciem aptaujātajiem Latvijas interneta lietotājiem saņemtos e-pastus vispirms atver mobilajā ierīcē, liecina “Inbox Polls” nule veiktā aptauja. Turklāt viens no katriem trīs respondentiem norāda: ja e-pasta dizains nepielāgojas mobilā tālruņa vai planšetes ekrānam, tad viņš vai viņa šo piedāvājumu nemaz nelasot.

“Responsīvais dizains ietekmē to, cik daudz tiek klikšķināts uz saturu. Plānojot dizainu, jāņem vērā, ka aptuveni 30% e-jaunumu tiek atvērti mobilajā iekārtā. Tāpēc nevajadzētu sūtījumu sākt ar lielu logo un tā dēvēto “call to action” pogu, jo tad pārējais saturs nav redzams, bet saņēmējam jāveic vairākas darbības, lai nonāktu pie ziņām. Bieži tas būtiski samazina klikšķu skaitu,” skaidro “Mailigen” pārdošanas vadītājs Andris Žīgurs.

# E-pasta temats – jo īsāk, jo labāk

E-pastu tematus rakstot, domājiet par tiem, kas tos lasa viedtālruņos – tur nereti visa e‑pasta tēma nav redzama. Īsāki temati uzlabo arī atvēršanas radītājus (open rate). Pētījumu kompānija “Retention Science” noskaidrojusi, ka visaugstākais e-pastu atvēršanas rādītājs ir tiem sūtījumiem, kuru tematā ir 6-10 vārdi, aptuveni 35-50 simboli.

Žīgurs piebilst, ka temata garums var ietekmēt atvēršanas radītājus gan tad, ja e-pasta sūtījumu atver datorā, gan mobilajās ierīcēs. Katrā iekārtā temata laukam ir savs garuma ierobežojums – vidēji tie ir 56 simboli.

“Ja temats ir garāks nekā vidējais, tad tā saņēmējs varētu neuztvert sūtījuma domu. Var gadīties, ka ierīces specifikas dēļ garš temats nav redzams pilnībā, kas jau būtiski var ietekmēt satura jēgu,” pastāstīja Žīgurs.

# Īsāki teksti un uzrunājoši attēli

Gudro tālruņu ekrāni, iespējams, paliek aizvien lielāki, taču pasaules tendences un Latvijas interneta lietotāju viedokļi rāda, ka tekstiem vajadzētu būt īsākiem, bet vizuālajam noformējumam izteiksmīgākam.

Lielākais vairākums “Inbox Polls” aptaujāto sacīja, ka viņi dod priekšroku ātri pārskatīt e‑pastā saņemtos jaunumus. Katrs ceturtais atbildēja, ka dod priekšroku attēliem, bet 40% īsiem tekstiem.

“Informācijas pārbagātības laikmetā ir svarīgi notvert un kaut nedaudz noturēt cilvēku uzmanību. Aizvien populārāki kļūst animētie GIF attēli. Piemēram, to efektivitāti spilgti pierādīja “Dell”. Proti, ievietojot e‑pasta piedāvājumā kustīgu attēlu, e-pasta kampaņa peļņu palielināja par 109%, salīdzinot ar iepriekš izsūtītājām,” pastāstīja Inbox.lv pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis.

# Jo personiskāk, jo labāk

Pēc Kulinska domām, vērsties pie patērētāja personiski var dažādi. “Piemēram, ar uzrunu jau e-pasta virsrakstā, atgādināt par klienta interneta veikala grozā atlasītajām, bet neiegādātajām precēm, vai, ņemot vērā iepriekšējo pirkumu vēsturi, piedāvāt papildinošus produktus,” stāsta eksperts.

Faktiski personiskāka vēršanās pie klienta ir cieši saistīta ar datu analīzi jeb tā dēvētajiem “lielajiem datiem”. Tas nozīmē pārzināt klientu datu bāzi, spēt identificēt un izprast pircēju vai potenciālo pircēju darbības uzņēmuma mājaslapā, kā arī kopumā izprast mērķauditorijas intereses un vajadzības.

“Līdzīgi kā nav sliktu laikapstākļu, bet ir nepiemērots apģērbs, tāpat nav sliktu pārdošanas kanālu, bet ir nepiemērota vai neefektīva to izmantošana. Tāpēc šajā laikā, kad uzņēmējiem aizvien svarīgāka ir atdeve, aicinām apzināt tendences, kas ļaus komunicēt ar klientiem efektīvāk, jo tad ieguvējas būs abas puses,” piebilda Kulinskis.

Citi fakti:

  • Vienāds skaits “Inbox Polls” aptaujāto (~30%) norāda, ka viņiem e-pastā interesē saņemt informāciju par iespēju laimēt kādas balvas vai par iespēju ietaupīt, tātad pārdošanas stimulēšana strādā
  • Aptuveni katrs desmitais vēlas saņemt īpašos piedāvājumus vai jaunumus par produktiem un pakalpojumiem kā konkrēta uzņēmuma klients
  • Visvairāk interesē piedāvājumi par šādām jomām: tūrisms, skaistumkopšana, mode un mājokļa labiekārtošana

Saistītās tēmas: mārketings

Komentāri 2

Leave a Reply

  • Tas pats Jānis
    June 29, 2015, 12:37

    Reklāmraksts detekted!

  • Alex
    June 29, 2015, 08:45

    Es vēlos kļūt par klientu – spama saņēmēju? Kurās mājas lapās man jāpublicē mana e-pasta adrese?