Kā liecina pētījumi, pat 71% pircēju ir pārliecināti, ka labāku cenu atradīs internetā nevis veikalā. Tāpēc nav brīnums, ka interneta tirdzniecība uzņem apgriezienus un kļūst arvien populārāka ne tikai starp patērētājiem, bet arī to uzņēmumu vai privātpersonu vidū, kas ar to nodarbojas. 

E-tirdzniecības pārstāvji norāda, ka tehnoloģiju attīstība un globālums ļauj kā nekad iepriekš ātri un lēti izveidot tirdzniecības biznesu, atrast partnerus, pārvaldīt un veidot mērķa reklāmas. “Ja ļoti grib, tad sekmīgu elektroniskās tirdzniecības biznesu var izveidot 1-2 nedēļu laikā,” uzskata getshopin.lv vadītājs Andris Čepkus.

Vispirms jāatrod produkts, kuru vēlaties tirgot – to var izdarīt, atrodot vietējo piegādātāju vai arī datu bāzē alibaba.com izvēloties no lielā skaita starptautisko piegādātāju. Pasūtot nelielus apjomus, gan komunikācija ar piegādātāju, gan arī preču sūtīšana aizņems mazāku laiku – ja preces tiek sūtītas ar aviopastu, tad atkarībā no piegādātāja valsts tās var saņemt arī nedēļas laikā. Sūtījumi no Ķīnas visilgāk nāk pa ūdensceļiem – apmēram 45 dienas.

Līdztekus preču pasūtīšanai vajadzētu parūpēties arī par individuālās uzņēmējdarbības apliecību. Nodokļi par gūtajiem ienākumiem tiek maksāti reizi gadā, atkarībā no ietirgotās summas.

“Kamēr gaidāt pasūtītās preces, varat atvērt e-veikalu, izvietot preču aprakstus un fotogrāfijas. Izvēloties ērtu elektroniskās tirdzniecības platformu, šis process aizņems tikai vienu vai divas dienas,” skaidro A.Čepkus.

Kad sagaidītas pasūtītās preces, atliek izveidot reklāmas kampaņas sociālajā tīklā “Facebook” vai arī “Google”. Kā norāda eksperti, internetā ir daudz noderīgas informācijas un padomu, kā to sekmīgi izdarīt, tāpēc tas nemaz nebūs sarežģīti.

Programmatūras izstrādātāji savukārt iesaka parūpēties arī par starptautisku tālruņa numuru. “Ja vēlaties tirgoties globālajā tirgū, iesakām iegādāties arī starptautisku tālruņa numuru. Tas neizmaksās pat 5 eiro mēnesī, taču klientiem būs ērtāk ar jums sazināties un pārdevējs vienmēr būs sazvanāms uz mobilo tālruni,” skaidro “Baltimax” pārstāvis Deivids Švēgžda.

Tomēr elektroniskās tirdzniecības panākumi ir atkarīgi ne tikai no piemērotiem rīkiem vai izvēlētajiem produktiem, bet arī no mārketinga, mērķa reklāmām un auditorijas atlases. “Izveidojot biznesu nedēļas laikā, jau pēc pāris nedēļām var cerēt sagaidīt pirmos rezultātus, bet atkarībā no investīcijām – varbūt pat to, ka tas sāks atmaksāties. Lietuvā mums ir ne viens vien piemērs, kā tikko izveidots e-tirdzniecības bizness ir atmaksājies nedēļas laikā,” stāsta getshopin.lv vadītājs.

Elektroniskās tirdzniecības pārstāvji norāda, ka galvenais ir nebaidīties, eksperimentēt un spert pirmos soļus. Ja rodas jautājumi, vienmēr var atrast konsultantus vai aģentūras, kuras palīdzēs atrisināt problēmas un dos padomu, kā izvairīties no kļūdām un iet produktīvāko ceļu.

Komentāri 2

Leave a Reply

  • AIta
    June 1, 2016, 18:55

    Vai tad LV telefona numuri nav pieejami starptautiskai sarunai ???

  • as
    May 31, 2016, 14:30

    Kas ir starptautiskais telefona nr?