Kaspersky Lab jaunākais pārskats liecina, ka bērni visā pasaulē visvairāk laika internetā pavada, izmantojot saziņas rīkus, piemēram, sociālos tīklus, e-pastu, tērzētavas utt., kas veido aptuveni 67 % tiešsaistes aktivitāšu. Spēļu portāli (11 %) un tīmekļa vietnes ar informāciju par alkoholu, narkotikām un tabaku (9 %) atrodas attiecīgi otrajā un trešajā vietā. Tajā pašā laikā pastāv manāmas atšķirības starp bērnu interesēm dažādās valstīs.

Pārskats, kas aptver 12 mēnešus, parāda anonimizētu statistiku no Kaspersky Lab risinājumiem Windows un Mac platformas datoriem ar ieslēgtu vecāku kontroles moduli un atspoguļo tīmekļa vietņu ar potenciāli kaitīgu saturu, kas ietilpst kādā no 14 iepriekšiestatītām kategorijām*, apmeklējumu vai apmeklēšanas mēģinājumu īpatsvaru. Statistika liecina, ka pārskata periodā bērni ir samazinājuši saziņas līdzekļu un pieaugušo tematikas mājaslapu apmeklējumu. Šo tendenci var izskaidrot ar to, ka bērni lielāko daļu paaugstināta riska darbību pārceļ uz mobilajām ierīcēm, kas pārskatā nav aplūkotas.

Parental Control Baltic Stats

Vecāku kontroles iedarbošanās statistika norādītajā laikposmā Baltijas valstīs (Lietuvā, Latvijā un Igaunijā) parāda, ka bērni visbiežāk pavada laiku sociālajos tīklos, apskatot nepiemērotu saturu un klikšķinot uz bīstamām saitēm. Šī kategorija atrodas līderpozīcijā lielākajai daļai jauno lietotāju Baltijā (33 %). Tāpat bērni labprāt apmeklē vietnes ar kazuālajām spēlēm (29 %) un meklē informāciju par narkotiskajām vielām (28 %).

Kategorija «Interneta saziņas līdzekļi» bija vispopulārākā Meksikā (86 %), Krievijā, Brazīlijā un Itālijā (visur nedaudz vairāk par 70 %). Visnekomunikablākie šajā periodā bija bērni Ķīnā (30 %), Vācijā (31 %) un Apvienotajā Karalistē (32 %). Interesanti, ka, jo valstī bija nepopulārāka šī kategorija, jo populārāka bija kategorija «Datorspēles». Bērni Apvienotajā Karalistē (28 %), Vācijā (26 %) un Austrālijā (21 %) visbiežāk spēlē tiešsaistē, savukārt bērni Meksikā (4 %), Itālijā (6 %) un Japānā (7 %) to dara daudz retāk.

Videomateriālu skatīšanās, mūzikas klausīšanās un programmatūras lejupielādes ziņā bērni Japānā ir izteikti līderi (12 % visu vecāku kontroles paziņojumu). Viņi arī biežāk iepērkas internetā (17 %) tāpat kā bērni un pusaudži Ķīnā (20 %). Kategorija «Alkohols, tabaka un narkotikas» izraisīja visvairāk paziņojumu Vācijā (23 %) un Apvienotajā Karalistē (25 %). Savukārt pieaugušajiem domāts saturs radīja vislielāko interesei bērnu vidū Ķīnā (23 %) un Japānā (5 %). Vismazākā interese par šo tematu ir Apvienotajā Karalistē un ASV (abās mazāk par 1 %).

«Noteiktu veidu tīmekļa vietņu popularitāte bērnu vidū dažādās valstīs var būt saistīta ar katras valsts kultūras iezīmēm un ekonomiskajiem apstākļiem. Mēs redzam, ka bērni internetā kļūst arvien pašpaļāvīgāki: viņi izvēlas, kādu mūziku klausīties, kuras filmas un animācijas filmas skatīties un kādas programmatūras instalēt. Šī patstāvība ir lieliska, bet tīmeklī, kā arī reālajā dzīvē ir nepieciešams vadīt jauniešus un iemācīt viņiem, kā uzvesties prātīgi, droši un atbildīgi. Kaspersky Lab speciālisti uzskata, ka, lai izvairītos no saskares ar kaitīgu saturu, vecākiem ir jāapvieno visaptverošs drošības risinājums ar nepārtrauktu komunikāciju. Sarunas izglīto jaunos lietotājus par draudiem tiešsaistē un palīdz veidot uzticēšanās pilnas attiecības ģimenē, savukārt drošības risinājumi rada pamatu šādām sarunām un drošu vidi visai ģimenei,» saka Kaspersky Lab vecākā tīmekļa satura analītiķe Anna Larkina.

Komentāri 2

Leave a Reply

  • Kazarma
    June 8, 2016, 15:18

    Statistikā 100% iekļautas reklāmas un popupi WEB par Viagru / Krāna pagarināšanu svara nomešanu u.c. zem sadaļas “Alkohols, tabaka un narkotikas”, nevis reālām narkotikām. Šaubos, ka kāds onlainā tirgo vai izplata šādu informāciju. Pārējā informācija izskatās ticama. Reāli reklāma vecākiem, lai iebiedētu tos ar muļķībām, ka 28% bērnu “meklē” internetā informāciju par Alkaholu / Narkotikām.

  • as
    June 8, 2016, 14:00

    Kas tas par Kaspersky vecāku moduli un cik maksā? Labs?