Līdz ar digitalizācijas attīstību uzņēmumi arvien vairāk domā, kā strādājot attālināti efektīvāk izmantot resursus, automatizēt procesus un komunicēt ar klientiem. Šādas iespējas piedāvā tieši biznesa vajadzībām izstrādātas mobilās lietotnes, taču “Accenture” veiktajā pētījumā secināts, ka tehnoloģijas un to lietošana attīstās ātrāk, nekā uzņēmumi spēj tām tikt līdzi – gan pārvaldīšanas, gan IT drošības ziņā.

Klikšķini, lai atvērtu pētījuma infografiku .PDF formātā

Pētījumā secināts, ka mobilo lietotņu izstrādes un attīstīšanas posmos tikai 52% uzņēmumu izmanto testēšanas programmas, kurās ietverta arī lietotāju atgriezeniskā saite. Tikai 48% veic lietojuma atskaites jeb analītiku, lai izprastu problēmas jau esošās lietotnēs. Salīdzinājumā ar šī pētījuma datiem, Latvija, gudru mobilo lietotņu izmantošanas ziņā, vēl krietni atpaliek. Balstoties uz The World Economic Forum pētījumu, Latvijas uzņēmumi mazāk nekā citās valstīs efektivitātes palielināšanai izmanto tehnoloģijas. Tam varētu būt divi iemesli: pirmkārt, Latvijā ir daudz mazo uzņēmumu, kuriem, iespējams, ieguldījumi bija pārāk augsti, lai varētu izstrādāt pārdomātas lietotnes, izvēloties funkcijas, kas nākotnē nesīs papildu labumus – sniegtu informāciju par patērētājiem un viņu paradumiem, ļautu uzlabot klientu apkalpošanas servisu, samazināt operatīvās izmaksas un gūt daudzus citus labumus, ko var sniegt vieda mobilā lietotne. Otrkārt, Latvijā ir pietiekoši daudz uzņēmēju, kuri darbojas pelēkajā zonā un baidās izmantot mobilo lietotņu sistēmas, jo tās reģistrē visus darījumus.

secret-of-mobile-apps

“Vidējam autoservisam klientu apkalpošana sistēma joprojām balstās uz īpašnieka telefona grāmatu. Bieži vien lielākais izaicinājums ir biznesa inovācija – kā panākt, ka jaunas tehnoloģijas nes konkrētu labumu uzņēmumam. Piemērs no pieredzes – kādam lielam uzņēmumam veselu dienu prezentējām pārdošanas sistēmas funkcionālās iespējas un skaidrojām tās svarīgumu uzņēmējdarbībai, taču tikšanās noslēgumā, kungs uzdāvināja mums gada plānotājus ar firmas logo un vārdiem – “jaunie cilvēki, ļoti daudz var izdarīt uz papīra,” stāsta “Accenture” Latvijas filiāles vadītājs Maksims Jegorovs.

Mobilajām lietotnēm, īpaši tām, kuras ir pārdomātas un uz klientiem orientētas, ir milzīgs potenciāls. Uzņēmumi, vai tikpat labi pašvaldības, kurām ir ļoti liels klientu skaits, sekmīgi ieviešot pārdomātas lietotnes, ļautu ne tikai iegūt vērtīgu informāciju par saviem klientiem, bet arī efektivizēt iekšējos resursus. “Šodien, lai pieteiktu kādu problēmu Rīgas domei būtu jāzvana uz klientu atbalsta centru, jāgaida, kamēr kāds darbinieks atbild, pēc tam gari jāstāsta problēma vai ierosinājums. Vairums no cilvēkiem šo uztver kā barjeru, kuras dēļ pat nemēģinās šādu iespēju izmantot. Taču izveidojot mobilo lietotni, kas ļautu iedzīvotājiem ziņot savai pašvaldībai par problēmām sev ērtā laikā un vietā ar fotoattēlu, kam pievienots īss problēmas izklāsts, process varētu tikt vienkāršots. Informācija pašvaldībā jau nonāktu digitalizētā veidā, to varētu automātiski nodot atbildīgajiem darbiniekiem, kuri atzvanītu pieteicējam, vai, vēl labāk, par atrisinātu problēmu tajā pašā lietotnē atbildētu ziņotājam,” skaidro M. Jegorovs.