larboard-semifinal

Grafēns varētu tikt izmantots arī jūtīgāku kameras sensoru veidošanā

Oglekļa alotrops – grafēns pēdējā laikā sāk izklausīties pēc brīnumu materiāla, tam ir atrasti vairāki pielietojumi, taču nu pielietojumu saimei ir nācis klāt kas negaidīts – īpaši jūtīgs kameras sensors.

Zinātnieki no MIT nesen atklāja, ka grafēns var darboties kā ļoti plaša enerģijas diapazona fotodetektors, pie tam, īpaši labi tas reaģē uz infrasarkano gaismu, kamēr citi detektori šajā jomā sāk atpalikt. Būtībā tas ļautu izveidot daudz efektīvākas nakts redzamības kameras un astronomiskos teleskopus. Pie tam, grafēna sensorus izveidot būtu daudz lētāk, nekā līdz šim.

Tas vēl nav viss – zinātnieki ir konstatējuši, ka šīs pašas uz gaismu jūtīgās īpašības varētu palīdzēt arī izveidot labākus saules paneļus. Protams, arī šādu saules paneļu izgatavošana būtu ievērojami lētāka.

Diemžēl, pagaidām visi šie solījumi ir drīzāk tikai teorētiski – nekas kārtīgs un praktisks vēl nav izveidots.

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:

0 komentāriatpakaļ uz rakstu

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Zinātnieki izveidojuši advancētu protēzi, ko iespējams kustināt ar domām

Zinātnieki izveidojuši advancētu protēzi, ko iespējams kustināt ar domām(1)

Zviedrijā bāzētās Čalmera Tehnoloģijas universitātes zinātnieki ir izveidojuši jaunu protēzi, kas jau ļāvusi kādam zviedram atgūt daļēju kustību brīvību, jo izveidoto protēzi iespējams kustināt kā normālu roku, turklāt visas kustības tiek nodrošinātas ar domu palīdzību.  Atšķirībā no citām protēzēm, šī ir savienota ar kaulu, bet signālus saņem no muskuļiem un nerviem, pateicoties implantētajiem elektrodiem. Rezultātā

Zinātnieki atraduši gāzi, kas spējot “dzēst” atmiņas

Zinātnieki atraduši gāzi, kas spējot “dzēst” atmiņas(0)

Cēlgāze ksenons tiek izmantots ne tikai apgaismes ierīcēs, bet arī medicīnā. Tagad gan Hārvardas Medicīnas skolas zinātnieki vielai atraduši jaunu pielietojumu, konstatējot, ka tās iedarbība spēj izraisīt pat atmiņu “dzēšanu”. Zinātnieku atklājums liecina, ka gāze spēj bloķēt NMDA (N-metil-D-aspartāta) receptorus, kas atbildīgi par atmiņu veidošanos. Neliela šīs gāzes deva nodrošināja ievērojamu NMDA receptoru bloķēšanu līdz

NASA 2020. gadam gatavo Marsa izpētes robotu, kas spēs ražot skābekli

NASA 2020. gadam gatavo Marsa izpētes robotu, kas spēs ražot skābekli(0)

NASA (Nacionālā aeronautikas un kosmosa administrācija) 2020. gadā uzsāks jaunu Marsa izpētes misiju, nosūtot uz “sarkano” planētu jaunu robotu. Kaut arī to nepavadīs personas cilvēku veidolā, šai zondei vajadzētu iegūt būtisku informāciju par iespējām apdzīvot planētu. NASA darbiniekiem nebija viegli izplānot ar kādām iekārtām un kādus eksperimentus veiks jaunais robots. Grūtības sagādāja pašreizējā robota Curiosity veiksmīgā darbība

Satelīts Gaja uzsākt galaktikas 3D attēlu uzņemšanu

Satelīts Gaja uzsākt galaktikas 3D attēlu uzņemšanu(4)

Decembrī vēstījām, ka Eiropas Kosmosa aģentūra ir palaidusi kosmosā Gaja (Gaia) satelītu, lai uzņemtu iespaidīgus un vēl neredzētus 3D attēlus. Tagad satelīts ir nonācis vietā kur varēs uzsākt savu darbu. Gaja dotajā brīdī ir 1,5 miljonus kilometru tālu no planētas Zeme. Tas ir gandrīz 4 reizes tālāk nekā Mēness vidējais attālums no Zemes. Jau pavisam

Izstrādāta pasaulē pirmā mākslīgā lapa, kas spēj ražot skābekli

Izstrādāta pasaulē pirmā mākslīgā lapa, kas spēj ražot skābekli(4)

Kāds koledžas absolvents ir izstrādājis pasaulē pirmo mākslīgo lapu. Tā nespēj augt, ir zaļā krāsā, bet galvenais – tā pārvērš cilvēka radīto oglekļa dioksīdu par tīru un elpojamu skābekli. Karaliskās mākslas koledžas absolvents Džulijans Melčiori ir izveidojis pasaulē pirmo mākslīgo lapu, kas, uztverot oglekļa dioksīdu (ogļskābo gāzi), gaismu un ūdeni, spēj saražot tīru skābekli. Šīs

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.