Grafēns varētu tikt izmantots arī jūtīgāku kameras sensoru veidošanā

Oglekļa alotrops – grafēns pēdējā laikā sāk izklausīties pēc brīnumu materiāla, tam ir atrasti vairāki pielietojumi, taču nu pielietojumu saimei ir nācis klāt kas negaidīts – īpaši jūtīgs kameras sensors.

Zinātnieki no MIT nesen atklāja, ka grafēns var darboties kā ļoti plaša enerģijas diapazona fotodetektors, pie tam, īpaši labi tas reaģē uz infrasarkano gaismu, kamēr citi detektori šajā jomā sāk atpalikt. Būtībā tas ļautu izveidot daudz efektīvākas nakts redzamības kameras un astronomiskos teleskopus. Pie tam, grafēna sensorus izveidot būtu daudz lētāk, nekā līdz šim.

Tas vēl nav viss – zinātnieki ir konstatējuši, ka šīs pašas uz gaismu jūtīgās īpašības varētu palīdzēt arī izveidot labākus saules paneļus. Protams, arī šādu saules paneļu izgatavošana būtu ievērojami lētāka.

Diemžēl, pagaidām visi šie solījumi ir drīzāk tikai teorētiski – nekas kārtīgs un praktisks vēl nav izveidots.

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Satelīts Gaja uzsākt galaktikas 3D attēlu uzņemšanu

Satelīts Gaja uzsākt galaktikas 3D attēlu uzņemšanu(4)

Decembrī vēstījām, ka Eiropas Kosmosa aģentūra ir palaidusi kosmosā Gaja (Gaia) satelītu, lai uzņemtu iespaidīgus un vēl neredzētus 3D attēlus. Tagad satelīts ir nonācis vietā kur varēs uzsākt savu darbu. Gaja dotajā brīdī ir 1,5 miljonus kilometru tālu no planētas Zeme. Tas ir gandrīz 4 reizes tālāk nekā Mēness vidējais attālums no Zemes. Jau pavisam

Izstrādāta pasaulē pirmā mākslīgā lapa, kas spēj ražot skābekli

Izstrādāta pasaulē pirmā mākslīgā lapa, kas spēj ražot skābekli(3)

Kāds koledžas absolvents ir izstrādājis pasaulē pirmo mākslīgo lapu. Tā nespēj augt, ir zaļā krāsā, bet galvenais – tā pārvērš cilvēka radīto oglekļa dioksīdu par tīru un elpojamu skābekli. Karaliskās mākslas koledžas absolvents Džulijans Melčiori ir izveidojis pasaulē pirmo mākslīgo lapu, kas, uztverot oglekļa dioksīdu (ogļskābo gāzi), gaismu un ūdeni, spēj saražot tīru skābekli. Šīs

Zinātnieki izstrādā pirmo biorobotu, aizstājot elektromotorus ar dzīviem muskuļiem(1)

Ilinoisas Universitātes zinātnieki ir izstrādājuši vienu no pirmajiem biorobotiem pasaulē. Kaut arī tas ir neliela izmēra un vienkāršs uzbūvē, izstrādātais robots ir solis pretī jauniem atklājumiem gan medicīnā, gan tehnoloģijās. Šoreiz gan izstrādātais robots ir vien dažus milimetrus garš un tā veiktās kustības nav nosaucamas par lietderīgām. Taču tieši šis ir projekts, kas ļaus nākotnē

Pētījums: zinātnieki atklāj, kā kļūdīšanās ietekmē smadzeņu darbību

Pētījums: zinātnieki atklāj, kā kļūdīšanās ietekmē smadzeņu darbību(0)

Nešvilā bāzētajā Vanderbilta universitātē tika veikts ļoti interesants pētījums, kas iespējams ļauj saprast kā kļūdas ietekmē cilvēka smadzeņu darbību un līdz ar to arī mācīšanās spējas.  Zinātniekiem jau ilgu laiku zināms, ka brīdī, kad cilvēks konstatē kļūdas savā darbībā, konkrētā smadzeņu daļā parādās pavisam neliels negatīvas voltāžas signāls. Tiesa, zinātniekiem nebija skaidrs, kādēļ tā notiek

Zinātnieki veic nozīmīgu pētījumu, pietuvinot cilvēci soli tuvāk kodolsintēžu spēkstacijām(0)

ASV zinātnieki nesen veikuši veiksmīgu pētījumu, kas ļāvis zinātnei pietuvoties vienu soli tuvāk kodolsintēžu spēkstaciju izveidei un tādējādi arī tīrākas un lētākas enerģijas ieguvei. Tiesa, kaut arī eksperiments izrādījies veiksmīgs, priekšā vēl ir iespaidīgs darbs un jāveic daudzi zinātniski pētījumi. Laurensa Livermoras nacionālās laboratorijas darbinieki izmantoja 192 lāzerus, lai uzsildītu 1 centimetru augstu cilindru par

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.