larboard-semifinal

Izveidots pasaulē mazākais tranzistors, kas ir tikai 2 nanometrus liels

Visu datoru procesori sastāv no tranzistoriem. Jo mazāki ir tranzistori, jo mazāk elektroenerģijas tie patērē un ir satilpināmi tajā paša laukumā daudz lielākā skaitā. Mūsdienās, nevienā procesorā nav manīts tranzistors, kas būtu mazāks par 22 nanometriem. Drīzumā tas varētu mainīties, jo kādā Dienvidkorejas universitātē, vairāki Dienvidkorejas un Angļu zinātnieki ir izveidojuši pasaulē pirmo 2 nanometru tranzistoru.

Zinātniekiem tas ir izdevies pateicoties kvantu efekta tehnoloģijai, taču par to sīkāk viņi neko nepaskaidroja. Choi Jung-bum, projekta vadītājs, apgalvo, ka šis kvantu efekta 2 nanometru tranzistors spēj pilnvērtīgi darboties arī istabas temperatūrā. Diemžēl, zinātnieki par šādas tehnoloģijas procesoru nonākšanu tirgū neko neteica, kā arī nav zināma šo tranzistoru reālā efektivitāte un izveidošanas izmaksas.

Pievieno savu komentāru

Lietotājvārds:
Komentārs:

7 komentāriatpakaļ uz rakstu

#1essqJune 1, 2011, 06:43

kad jus vienreiz saaksiet likt linkus uz resursiem ??????????

#2GuruJune 1, 2011, 07:09

Karoče - nekas nav zināms! :D
Es vakar zupas katlā izveidoju zupas 1nm tranzistoru. Protams - tas darbojas arī zupas temperatūrā un izmanto zupas efektus, bet nekas vairāk nav zināms.
Guru

#4agnis2005June 1, 2011, 07:59

nākošgad jau 22 nm,
pēc 2 gadiem 14 nm,
pēc 4 gadiem 8 nm ....

Gan jau ka pēc gadiem 6-8 jau lietos masveida ražošanā !

#5essqJune 1, 2011, 08:43

kad jus vienreiz saaksiet likt linkus uz resursiem ??????????

#6zzzJune 1, 2011, 10:00

#2 STFU!
zzz

#7GuruJune 1, 2011, 09:09

Karoče - nekas nav zināms! :D
Guru

#9agnis2005June 1, 2011, 09:59

nākošgad jau 22 nm,
pēc 2 gadiem 14 nm,
pēc 4 gadiem 8 nm ....

Gan jau ka pēc gadiem 6-8 jau lietos masveida ražošanā !

#10zzzJune 1, 2011, 12:00

#2 STFU!
zzz

#11AnonīmsJune 1, 2011, 15:29

O beidzot arī kaut kas nopietnāks ierakstīts :)

#12hhJune 1, 2011, 15:31

ir zināms, tikai zupas ēdājs tā pat nesapratīs:

#13AnonīmsJune 1, 2011, 17:29

O beidzot arī kaut kas nopietnāks ierakstīts :)

#14hhJune 1, 2011, 17:31

ir zināms, tikai zupas ēdājs tā pat nesapratīs:

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Zinātnieki atraduši gāzi, kas spējot “dzēst” atmiņas

Zinātnieki atraduši gāzi, kas spējot “dzēst” atmiņas(0)

Cēlgāze ksenons tiek izmantots ne tikai apgaismes ierīcēs, bet arī medicīnā. Tagad gan Hārvardas Medicīnas skolas zinātnieki vielai atraduši jaunu pielietojumu, konstatējot, ka tās iedarbība spēj izraisīt pat atmiņu “dzēšanu”. Zinātnieku atklājums liecina, ka gāze spēj bloķēt NMDA (N-metil-D-aspartāta) receptorus, kas atbildīgi par atmiņu veidošanos. Neliela šīs gāzes deva nodrošināja ievērojamu NMDA receptoru bloķēšanu līdz

NASA 2020. gadam gatavo Marsa izpētes robotu, kas spēs ražot skābekli

NASA 2020. gadam gatavo Marsa izpētes robotu, kas spēs ražot skābekli(0)

NASA (Nacionālā aeronautikas un kosmosa administrācija) 2020. gadā uzsāks jaunu Marsa izpētes misiju, nosūtot uz “sarkano” planētu jaunu robotu. Kaut arī to nepavadīs personas cilvēku veidolā, šai zondei vajadzētu iegūt būtisku informāciju par iespējām apdzīvot planētu. NASA darbiniekiem nebija viegli izplānot ar kādām iekārtām un kādus eksperimentus veiks jaunais robots. Grūtības sagādāja pašreizējā robota Curiosity veiksmīgā darbība

Satelīts Gaja uzsākt galaktikas 3D attēlu uzņemšanu

Satelīts Gaja uzsākt galaktikas 3D attēlu uzņemšanu(4)

Decembrī vēstījām, ka Eiropas Kosmosa aģentūra ir palaidusi kosmosā Gaja (Gaia) satelītu, lai uzņemtu iespaidīgus un vēl neredzētus 3D attēlus. Tagad satelīts ir nonācis vietā kur varēs uzsākt savu darbu. Gaja dotajā brīdī ir 1,5 miljonus kilometru tālu no planētas Zeme. Tas ir gandrīz 4 reizes tālāk nekā Mēness vidējais attālums no Zemes. Jau pavisam

Izstrādāta pasaulē pirmā mākslīgā lapa, kas spēj ražot skābekli

Izstrādāta pasaulē pirmā mākslīgā lapa, kas spēj ražot skābekli(4)

Kāds koledžas absolvents ir izstrādājis pasaulē pirmo mākslīgo lapu. Tā nespēj augt, ir zaļā krāsā, bet galvenais – tā pārvērš cilvēka radīto oglekļa dioksīdu par tīru un elpojamu skābekli. Karaliskās mākslas koledžas absolvents Džulijans Melčiori ir izveidojis pasaulē pirmo mākslīgo lapu, kas, uztverot oglekļa dioksīdu (ogļskābo gāzi), gaismu un ūdeni, spēj saražot tīru skābekli. Šīs

Zinātnieki izstrādā pirmo biorobotu, aizstājot elektromotorus ar dzīviem muskuļiem(1)

Ilinoisas Universitātes zinātnieki ir izstrādājuši vienu no pirmajiem biorobotiem pasaulē. Kaut arī tas ir neliela izmēra un vienkāršs uzbūvē, izstrādātais robots ir solis pretī jauniem atklājumiem gan medicīnā, gan tehnoloģijās. Šoreiz gan izstrādātais robots ir vien dažus milimetrus garš un tā veiktās kustības nav nosaucamas par lietderīgām. Taču tieši šis ir projekts, kas ļaus nākotnē

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2014 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.