Izveidots pasaulē mazākais tranzistors, kas ir tikai 2 nanometrus liels

Visu datoru procesori sastāv no tranzistoriem. Jo mazāki ir tranzistori, jo mazāk elektroenerģijas tie patērē un ir satilpināmi tajā paša laukumā daudz lielākā skaitā. Mūsdienās, nevienā procesorā nav manīts tranzistors, kas būtu mazāks par 22 nanometriem. Drīzumā tas varētu mainīties, jo kādā Dienvidkorejas universitātē, vairāki Dienvidkorejas un Angļu zinātnieki ir izveidojuši pasaulē pirmo 2 nanometru tranzistoru.

Zinātniekiem tas ir izdevies pateicoties kvantu efekta tehnoloģijai, taču par to sīkāk viņi neko nepaskaidroja. Choi Jung-bum, projekta vadītājs, apgalvo, ka šis kvantu efekta 2 nanometru tranzistors spēj pilnvērtīgi darboties arī istabas temperatūrā. Diemžēl, zinātnieki par šādas tehnoloģijas procesoru nonākšanu tirgū neko neteica, kā arī nav zināma šo tranzistoru reālā efektivitāte un izveidošanas izmaksas.

Citas ziņasBOOT.Lv sākumlapa

Pētījums: zinātnieki atklāj, kā kļūdīšanās ietekmē smadzeņu darbību

Pētījums: zinātnieki atklāj, kā kļūdīšanās ietekmē smadzeņu darbību(0)

Nešvilā bāzētajā Vanderbilta universitātē tika veikts ļoti interesants pētījums, kas iespējams ļauj saprast kā kļūdas ietekmē cilvēka smadzeņu darbību un līdz ar to arī mācīšanās spējas.  Zinātniekiem jau ilgu laiku zināms, ka brīdī, kad cilvēks konstatē kļūdas savā darbībā, konkrētā smadzeņu daļā parādās pavisam neliels negatīvas voltāžas signāls. Tiesa, zinātniekiem nebija skaidrs, kādēļ tā notiek

Zinātnieki veic nozīmīgu pētījumu, pietuvinot cilvēci soli tuvāk kodolsintēžu spēkstacijām(1)

ASV zinātnieki nesen veikuši veiksmīgu pētījumu, kas ļāvis zinātnei pietuvoties vienu soli tuvāk kodolsintēžu spēkstaciju izveidei un tādējādi arī tīrākas un lētākas enerģijas ieguvei. Tiesa, kaut arī eksperiments izrādījies veiksmīgs, priekšā vēl ir iespaidīgs darbs un jāveic daudzi zinātniski pētījumi. Laurensa Livermoras nacionālās laboratorijas darbinieki izmantoja 192 lāzerus, lai uzsildītu 1 centimetru augstu cilindru par

Ķīnas pirmais Mēness izpētes robots piedzīvo nopietnas tehniskas problēmas misijas laikā(0)

Ķīna pirmo reizi valsts vēsturē spēja veiksmīgi nogādāts izpētes robotu uz Zemes dabiskā pavadoņa. Tiesa, misijai nesasniedzot pat pusi no tai paredzētā laika, izstrādājums iedzīvojies tehniskās problēmās, kas apdraud misijas pilnvērtīgu īstenošanu. Ķīnas izstrādātais robots uz Mēness veiksmīgi nosēdās pagājušā gada 14. decembrī. Tika plānots, ka tā misija turpināsies trīs mēnešus, ļaujot ierīcei iegūt vairākus

Eiropas Kosmosa aģentūra palaiž kosmosā satelītu, kas apgādāts ar iespaidīgu 3D kameru(4)

Jau pavisam drīz mēs ieraudzīsim Piena Ceļa galaktiku pavisam citā gaismā. Tā mums vismaz sola nesen kosmosa palaistais Eiropas Kosmosa aģentūras Gaia (Gaja) satelīts. Brīdi, kad satelīts izvērsīs savus saules bateriju paneļus tas atradīsies aptuveni 1,5 miljonus kilometru tālu no planētas Zeme. Tad sāksies tā piecus gadus ilgā misija – atklāt jaunu informāciju un ļaut

Zinātnieki izstrādā pirmo nanorobotu, kas spēj cīnīties ar ļaundabīgo audzēju šūnām(2)

Dienvidkorejas zinātnieku grupa ir izstrādājuši pirmo nanorobotu, kas spēj atrast un iznīcināt dažādu ļaundabīgo audzēju šūnas. Tehnoloģija ir daudzsološa un jau tagad tā ir patentēta vairākās valstīs.  Nanorobotu darbina speciāla, ģenētiski modificēta baktērija, kas spēj atrast ļaundabīgos audzējus, vadoties pēc tiem raksturīgām substancēm un vielām, ko tie izdala attīstoties. Brīdī, kad trīs mikrometrus (0,003 mm)

Reklāmas izvietošana

Tehnoloģiju portāls BOOT.Lv ir vadošais šīs nozares interneta medijs Latvijā, kas katru dienu nodrošina lasītājus ar jaunākajām tehnikas, auto, spēļu un izklaides ziņām.

Portāls BOOT.Lv ir atvērts nestandarta reklāmas kampaņu risinājumiem.

Sociālie tīkli un saziņa

Populārākās sadaļas

© 2001 - 2013 BOOT.Lv Visas tiesības aizsargātas. Jebkādas informācijas pārpublicēšana pieļaujama tikai ar BOOT.Lv rakstisku atļauju.