Interneta pieejamība, viedās ierīces un citas tehnoloģijas izaicina tradicionālo izpratni par zīmolu – ne velti aktuālajos pasaules mīlētāko un vērtīgāko zīmolu topos uzvaras gājienu turpina tieši ar tehnoloģijām saistītie uzņēmumi. Savā ziņā šie uzņēmumi iezīmē zīmolvedības tendences, ko der ņemt vērā arī citām nozaru kompānijām, uzskata eksperti.

Globālās pētījumu kompānijas “Millward Brown” šogad publicētajā 100 pasaules vērtīgāko zīmolu topā tehnoloģiju nozares zīmolu vērtība pieaugusi par 24%. Savukārt pirmajā pieciniekā atrodami zīmoli, kas tieši vai pastarpināti ir saistīti ar informācijas un komunikācijas tehnoloģijām, proti, “Apple”, “Google”, “Microsoft”, IBM un VISA.

Ņemot vērā, cik lielā mērā palielinās tehnoloģiju lietojums ikdienā, ir likumsakarīgi, ka tieši šo zīmolu vērtība strauji pieaug. Būtiskākais, ko citi var no šā mācīties, ir tehnoloģiju uzņēmumu elastīgā pieeja un mirkļa tveršana, nākot klajā ar inovācijām, negaidot līdz tās tiks pilnībā noslīpētas. Savulaik ar šādu revolucionāru rīcību izcēlās “Apple”, piedāvājot pirmo viedtālruni, kas nebūt nebija ideāls, taču laika gaitā tika būtiski uzlabots, tikmēr zīmols nostiprināja savu statusu,” stāstīja “DDB Latvija” izpilddirektors Andris Rubīns.

Tāpat pēc Rubīna paustā cilvēki mūsdienās vēlas, ka zīmoli risina viņiem aktuālas problēmas un vajadzības, nevis cenšas ko acīmredzami pārdot.

Arī Latvijā mīlētāko zīmolu topā pirmajā pieciniekā ir tieši tehnoloģiju nozares zīmoli – “Google”, “Youtube” un pašmāju “Inbox.lv”. Turklāt nacionālais e-dienests šā topa desmitniekā ir teju vienīgais Latvijā radītais zīmols.

Andris Griķis, “Inbox.lv” īpašnieks, dalās pieredzē, kas ļāvusi “Inbox.lv” zīmolam iekarot Latvijas sabiedrību un titulu mīlētākais pašmāju zīmols jau piecus gadus pēc kārtas.

# Atcerēties savas vērtības un nemēģināt izpatikt visiem

Būtiski atcerēties tās vērtības, uz kurām savā darbībā balstās zīmols un uzņēmums. Ne velti ir teiciens – kas der visam, tad neder nekam. Nav iespējams un arī nevajag izpatikt visiem. Daudz svarīgākas ir attiecības, ko veidojam ar lojālajiem klientiem.

# Būt pašiem un izcelt savas stiprās puses

Viens no zīmola veiksmes stūrakmeņiem nenoliedzami ir spēja izcelt savas stiprās puses – tās ir svarīgi attīstīt un saglabāt. Piemēram, “Inbox.lv” lepojas ar to, ka ir pašmāju radīts serviss, kas droši konkurē ar pasaules milžiem un gūst panākumus.

# Būt atvērtiem komunikācijai

Mūsdienās vairs nav iespējams strādāt “slēgtā” vidē, teju neiespējami kaut ko noslēpt vai noklusēt. Tādēļ zīmoliem ir jābūt gataviem atvērtai komunikācijai – ne tikai pozitīvai, bet arī kritiskai – nebaidīties būs apspriestiem. Un, ja diskusijā ir racionāls grauds, tad ir vērts ieklausīties un padomāt par attīstību!