Sadzīves tehnikas speciālisti ir novērojuši, ka cenas un dažādas akcijas vairs nav galvenais un noteicošais iemesls, kas nosaka pārdošanas pieaugumu. Sadzīves tehnikas iegādes lēmuma pamatā šobrīd ir izstrādājuma kvalitāte, tehniskā specifikācija un tehnikas viedās funkcijas.

home-appliances

„Pēdējā laikā novērojam tendenci, ka cilvēkus vairs tik ļoti nevar pievilināt ar dažādām akcijām, ja viņi izvēlētajā tehnikā nesaskata papildus pievienoto vērtību,” apgalvo sabiedrības „Bosch” pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs – Adomas Pesliakas. „Tieši pretēji – šobrīd pircējs ir gatavs samaksāt daudzkārt lielāku summu par ierīci, kas apmierinās vairāk vajadzību un palīdzēs ietaupīt laiku. Tāpat pēdējā laikā pircēji arvien biežāk pievērš uzmanību sadzīves ierīču dizainam, krāsu pieskaņojot mājas interjeram.”

Pieci kritēriji, pēc kuriem visbiežāk vadās pircēji, izvēloties sadzīves tehniku:

  1. Izcelsmes valsts. Viens no pircēju visbiežāk uzdotajiem jautājumiem – kāda ir sadzīves tehnikas izcelsmes valsts. Latvieši visvairāk novērtē izstrādājumus no Rietumeiropas vai Skandināvijas valstīm, nedaudz aizdomīgāk skatās uz Ķīnā ražotajām precēm. Kaut arī pie katras preces esošajā informatīvajā tabulā tiek norādīts, no kurienes tā ir ievesta, daži pircēji tomēr jautā veikala konsultantam, vai izejmateriāli ir saņemti un pats izstrādājums patiešām ir izgatavots tajā pašā valstī.
  2. Energoefektivitāte. Pēc speciālista teiktā, cilvēkiem ir svarīgi, vai iegādātais izstrādājums nepalielinās elektrības izmaksas, un cik ilgā laikā tas atmaksāsies, tādēļ viņi meklē pēc iespējas energoefektīvāku ierīci – i A+++ -30%, A+++, vai A++ klases. Retāk pircēji interesējas par zemākām Eiropas Savienībā tirgotajām produkcijas A un B energoefektivitātes klasēm.
  3. Integrētas viedās funkcijas. Elektroniskā vadība un daudzfunkcionāla lietotāja saskarne jau vairs nav uzskatāma par lieku greznību, bet jau ir kļuvusi par ierastu ikdienas nepieciešamību. Pēc speciālista teiktā, apmēram pēdējo piecu gadu laikā lietotāju vajadzības ir augušas, pirktspēja ir palielinājusies, tādēļ sadzīves iekārtas ar vienkāršām pamata funkcijām pircējam vairs neinteresē. Ārzemēs strauju popularitāti gūst tehnoloģijas, kas ļauj sadzīves tehniku savienot ar viedtālruni un ar aplikācijām, tādējādi regulēt dažādus procesus, tāpēc, pēc speciālistu domām, drīz vien šie iekārtu pārvaldīšanu atvieglojošie jaunievedumi atceļos arī uz Baltijas valstīm.
  4. Interjera modes tendences. Lai arī kāds interjers būtu mājās – minimālisms, antīkais vai modernisms –, speciālisti ir novērojuši, ka cilvēki cenšas tam pieskaņot arī sadzīves tehniku, pat kafijas aparātu vai virtuves kombainu. Izvēloties interjeram atbilstošu tehniku, cilvēki pievērš uzmanību ierīces krāsai, formai un materiālam, no kāda tā ir izgatavota.
  5. Cenas un kvalitātes attiecība. Bieži vien latvietim ne tikai cena vai kvalitāte, bet gan šo kritēriju attiecība kļūst par noteicošo faktoru iegādājoties preci. Salīdzināt piedāvāto cenu ar konkurentu piedāvātajām ir vienkārši, bet uzticamu informāciju par izstrādājuma kvalitāti pircēji bieži vien meklē internetā, jautā viedokli draugiem un paziņām, vai pievērš uzmanību tirdzniecības vietās esošajiem marķējumiem. Pēc D.Tolvaiša teiktā, tieši citu lietotāju vērtējums un preču marķēšana ar iegūto apbalvojumu emblēmām pircējam sniedz papildu informāciju un bieži vien mudina iegādāties attiecīgo preci. Iepriekšējā un šajā gadā šveiciešu organizācijas „Icertias” aptaujā Latvijas iedzīvotāji labākās cenas un kvalitātes attiecības apbalvojumu piešķīra sadzīves tehnikas ražotājam „Bosch”.

Saistītās tēmas: sadzīves tehnika